• Föreläsning

    RSK bjuder in till föreläsning tillsammans med SISU. Ledare och föräldrar är välkomna till en viktig föreläsning om hur vi hjälper de barn och ungdomar som behöver lite extra stöttning. Vi vill att alla ledare, minst en från varje lag i forboll och innebandy samt ungsdomsledare i orienteringen kommer. Tid: måndag 18 mars kl. 18:00-20:30 Plats Storsjögården Anmälan till martinssonmaria5566@gmail.com eller sms 0735-599640 senast 1 mars. Vi bjuder på fika. Osynlia funktionsnedsättningar Föreläsning som ger kunskap om olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar till exempel ADHD och autism, men den tar även upp de barn som inte har en diagnos men som ändå kan få svårt att fungera på träningar. Ledordet för barnen och ungdomarna i svårighet är struktur. Vad innebär struktur rent praktiskt? Få hjälp med konkreta pedagogiska tips hur ni kan lösa situationer som uppstår och upplägg av träning. F-09-11 (F13-15) 27 feb 0kommentarer
  • Toalett/hushållspapper

    Hej! Nu är det dags för laget att sälja toa/hushållspapper. Senast 27/3 ska beställning vara gjord. Er beställning mailas till Esalketus66@gmail.com Eller sms: 0703940710 Mvh linda willner F-09-11 (F13-15) 26 feb 0kommentarer
  • Fralla utkörning

    Då jag efter sms i Supertext om frivilliga till frallautkörning inte fått någon frivillig lägger jag nu ut här de som den 16/3 som blir ansvariga att hjälpa till med detta. Jag och Jonas åker till maxi för att hämta frallorna. Övriga samlas på se vallen 0645 för att förbereda inför packning. I De som ses på se vallen för att sedan hjälpa till att köra ut frallor är: Föräldrar till: Estelle Berit Matilda Jasmine Nomi Vivian Ebba Beskrivning av prövat arbetssätt med leveranserna OBS! Frallorna hämtas på ICA Maxi i Borås 2 större bilar behövs Frallorna är klara att hämtas senast 6:45 var på plats från 6:30 Packas klubblokalen på SE-Vallen! För den ansvarige gäller att: ? Binda upp 8-11 vuxna personer (minst 8 bilar) som skall utföra packning och leverans i den vecka man ansvarar för (Tänk på att ta med personer som hittar i respektive områden, Google maps är jättebra hjälpmedel) ? Ansvaret innebär också att man går igenom det material som behövs vid packning och leverans och säkerställer med kansliet. Material som framtagits förvaras i en ”back” och skall innehålla följande • Tygkassar alternativ Plastkassar (enbart vid första leveransen) • Individuella inbetalningskort (enbart vid första leveransen) • För varje vecka aktuella Leveranslistor med förslag till lämpliga slingor • Tillhörande leverensetiketter • Plastpåsar av den modell som används i våra livsmedelsaffärer för paketering av frukt • Kartskisser över de områden där vi levererar frallor. • 11 Trådstumpar att användas vid sammanfogning av det antal påsar som hör till viss leveransslinga. ? Ansvarig i laget hämtar backen på Kansliet senast torsdagen innan kl. 17.00 Tel till kansliet 033-291170 ? Ansvaret innebär vidare att man måndagen efter det att man levererat lämnar tillbaka backen till kansliet. Säkerställ att alla 11 kartor och 11 trådar är med i backen. Arbetsinnehåll och arbetssätt Hämtning av frallorna Frallorna är klara för hämtning senast 6.45 på ICA Maxi i Borås. Var på plats kl.06.30, kör in på baksidan från backen som går upp mot Kristineberg. Knacka på dörren vid sidan av lastkajerna. Kom med 2 större bilar lasta in frallor och kör till Klubbhuset på SE-Vallen. (Det får plats i en bil men för säkerhetens skull om någon försover sig så åk 2 bilar) Viktigt att det går fort att lasta in i bilarna, försök att vara i Viskafors senast 7.10. De som inte hämtar frallor träffas i Klubbstugan 6.45 för att förbereda bord och material för packningen. ICA Maxi Borås Trandögatan 16 504 33 Borås Tel: 033-211826 Packningsansvaret Vi packar i allrummet i Klubbstugan. Viktigt att det städas efteråt och att alla kartonger som frallorna låg i körs till återvinningen. Städmaterial finns i städ-rummet mitten av korridoren alt. inne i tvätten mellan köket och handikapptoaletten. Vi föreslår att 6 grupper om vardera 2 personer, totalt 12 personer(barnen är jättebra att ta hjälp av, se bara till att kontrollera att rätt antal blir packade i påsen), arbetar med packningen • Person 1 läser leveranslistan för resp. område och talar om för de som skall packa vad resp. påse skall innehålla och förser påsarna med klisteretiketter som anger namn och adress samt antalet ljusa, mörka resp. surdegs frallor. • Person 2 plockar i frallorna i påsen efter uppgifter från person 1, lämnar tillbaka påsen till person 1 som ser till att påsarna sluts och träs upp på en tråd så att ordningen i leveranslistan kan behållas, vilket kommer att underlätta i leveransledet. OBS! Lägg inte fler än 5 frallor i en påse utan använd två påsar då beställningen är större. Med detta arbetssätt så lyckades vi nå en packningshastighet av ca 150 frallor i kvarten. Vidare föreslår vi att ni börjar med ”packning” av de i leveransvolym största områdena, dvs enligt följande ordning • Rydboholm, 3 slingor • Kinnarumma • Åsahagen, Tväråsavägen, Ögärdet, 3 slingor • Fagersberg • Svaneholm • Skansen • Pumpstigen Leveransansvaret Vi har ju lovat att våra kunder skall ha sina beställda frallor senast 08:30 på lördagsmorgonen. Detta innebär att vi måste påbörja leveransen ca 30 min efter det vi startat packningen alltså senast 7.45 men gärna tidigare om möjligt. Vi föreslår därför att så fort slingorna är klara så påbörja leveransen och åk alltid 2 personer i varje bil en som kör och en som delar ut(här är jättebra att låta barnen springa, men säg till dem att stoppa frallorna i påsen som hänger på dörren): • Bil 1: Fagersberg • Bil 2: Kinnarumma • Bil 3: Slinga 2 Rydboholm • Bil 4: Slinga 1 Rydboholm • Bil 5: Åsahagen + Tväråsavägen • Bil 6: Ögärdet • Bil 7: Pumpen + Svaneholm • Bil 8: Slinga 3 Rydboholm + Skansen Sopa/dammsug golven och våt-torka de bord som används! Obs! Vid första leveransen så skall kunden förses med framtaget inbetalningskort som läggs i samma plastpåse som frallorna. Plastpåsarna med frallorna läggs i den tygkasse alternativt plastkasse som kunden hängt på det dörrhandtag där man vill ha sin leverans, om inte annat angivits på leveranslistan. Skulle kunden ha glömt att hänga ut sin tygkasse så hänger vi plastpåsen med frallorna på dörrhandtaget eller enligt instruktion på listan. • Leveransen följer den ordning som uppgjorts efter leveranslistan som också är uppgjord för att ni skall få en lämplig färdväg och som dessutom innehåller förtydligande om tex något hus skulle sakna nummerskylt. Till er hjälp har även framtagits enkla kartskisser där samtliga gatunamn där vi har leveranser finns med. Studera gärna ert/era områden innan den lördag som ni skall ingå i leveransgänget. Är ni osäkra på någon adress så utnyttja Google maps. TIPS är att titta på soptunnor om man är osäker på husnummer! VIKTIGT ÄR ATT VI KLARAR LEVERANSERNA FÖRE KL 08:30 SOM UTLOVATS! Viskafors 2023-08-29 F-09-11 (F13-15) 18 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter