Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Remsle UIF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Remsle UIF.
Remsle UIF
Följ oss för uppdateringar
Nu är det dags för att fylla på förråden med hushålls- och toalettpapper och
pengar till föreningen och lagen!
Under september är det dags att sälja Serla hushålls- och toalettpapper, något alla behöver. Vår deal från miljökassen ser ut som följande:
Hushållsbal: 260kr/bal – 12 rullar/bal
Toalettbal: 280kr/bal – 24 rullar/bal
Förtjänst:
minst 70kr/bal
Vi vill att alla ska försöka sälja 5 balar/familj där förtjänsten går oavkortat till föreningen. Därefter går övrig försäljnings förtjänst tillbaka till lagen.
Om familjen har flera barn i föreningen utgår du från det äldsta barnet. Ex.
Anna spelar i flickor född 2010, Lisa spelar i flickor född 2013 då tar den ansvarige i laget född 2010 emot beställningen för Anna. Nu säljer Anna 21 balar och efter förtjänsten på 5 balar till föreningen, delas resterande förtjänst på 16 balar upp på flickor född 2010 och 2013.
Hur redovisar man försäljningen av Serla:
Meddela lagets försäljningsansvarig med namn på barnet + hur många av varje bal man sålt. Den ansvarige mailar sammanställningen av hur många hushålls- och toalettbalar laget totalt sålt till tomas.tjader@avoki.com vid avslutad försäljningsperiod.
Betalning:
Spelare i ungdomslag betalar in till det egna lagkontot, märk betalningen med MK + barnets namn. När kassören fått in alla pengar för försäljningen flyttar han/hon över pengarna till föreningens huvudkonto och märker då överföringen med MK + lag.
Spelare i seniorlaget betalar in till föreningens BG och märker sin inbetalning med MK + namn. (MK = Miljökassen) OBS! Viktigt att ingen betalning görs på föreningens swish
Lagets vinst:
Kommer efter avslutad försäljning, fördelning och ekonomisk redovisning betalas ut till respektive lag
Försäljningsperiod:
Försäljningsperioden är mellan 1– 21 september, och ni redovisar försäljningen till Tomas, kontaktuppgifter se nedan, senast 24 september, så vi har beställningen i början av oktober
Lagen
Div 2
Flickor född 2010
Flickor född 2011
Flickor född 2012
Flickor född 2013
Flickor född 2014
Flickor född 2015
Har ni frågor hör gärna av er till Tomas, kassör i Ruif
Mobil: 070-674 40 49
Mail: tomas.tjader@avoki.com
Vi satsar väl på rekord i år och supervinst till Ruif genom att vara den förening i Sollefteå som säljer mest toalett- och hushållspapper! Förra året beställde vi hem 72 pall och tillsammans kan vi slå det!
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Utvärdering fotbollsskolan 2025 | 14 okt, 18:00 |
NAFU Utvärdering av fotbollsskolan | 14 okt, 18:00 |
Senior Utvärdering fotbollsskolan 2025 | 14 okt, 18:00 |
F-13 Avslutning | 18 okt, 14:30 |
Avslutning och utvärdering 2025 | 24 okt, 18:00 |
Finns det något försäljningsunderlag som vi kan skicka ut ?
RapporteraRapportera
Återkommer under dagen med det :)
RapporteraRapportera
Har uppdaterat detta inlägg samt att bilden även finns som pdf och jpeg under dokument/Försäljningar
RapporteraRapportera