• Matchkläder

    Efter matchen mot föräldrarna ska matchkläderna lämnas in till mig. De som inte närvarar på avslutningen får kontakta mig för att komma överens om lämning av kläderna. Viktigt att jag får del av att ni lämnat in så att ni blir avbokade från listan F-13 19 sep 2023 0kommentarer
  • Hemmamatch

    Säsongen sista hemmamatch för några utav tjejerna avslutades med ett stekhett derby mot Kramfors (både på plan och i luften ) Bra spelat och väl kämpat av alla spelare Tack till alla som hjälpte till runtomkring matchen F-13 10 sep 2023 0kommentarer
  • Sammanställning från föräldramötet

    Under föräldramötet gick vi igenom att information från oss ledare/tränare går ut via laget.se. Supertext är i första hand för er föräldrar för att kunna kommunicera sinsemellan angående byten av exempelvis fikapass eller om man exempelvis behöver hjälp med skjuts till en match. I första hand är det även på supertext som frågor skall ställas och förhoppningsvis kan ni hjälpa varandra, i annat fall så svarar vi. Det behövs en säljansvarig som kan hålla i gång försäljningen. Det vore roligt om barnen får åka på en cup, därför behöver vi samla in pengar. Säljansvarig ska samordna säljaktiviteterna men alla bör hjälpa till med förslag på vad som kan göras. Självansvarig kan även bolla med andra gällande aktiviteter. På mötet pratade vi om att sälja toapapper och hushållspapper, en aktivitet som brukar generera bra pengar. Ravelliförsäljningen gick väldigt bra 280 sålda paket, det innebär att vi får 5600kr till lagkassan. Superbra jobbat! Vi diskuterade även de träningsdressar som finns att införskaffa via sportringen. Det är en röd Craft tröja med marinblå byxa, dressen kostar 745kr (ink Ruif logga och initialer). Det finns möjlighet att ragga sponsorer via annonsplatser på tröjorna. Föreningen har som krav att sponsringen inte får påverka befintliga sponsoravtal med föreningen (avdrag på föreningens sponsorsumma) samt bekosta tryckkostnader själva för ev. företagsloggor. Förhoppningsvis går det att genom sponsorer/annonsplatser få ett bidrag till dressen. Kostnaden för trycken är ca 69kr per tröja för ett enfärgat tryck i vanlig storlek, samma storlek som Ruif loggan. Ett större tryck passande ryggen kostar ca 89kr per tröja för ett enfärgat tryck. Fler färgade tryck kostar mer, där trodde de ca 89kr för ett mindre. Detta innebär dock att om de ska köpa en plats så behöver beloppet överstiga 1932kr för den mindre loggan och 2500kr för den större loggan för att det ska bli pengar över till dressarna. Företagen måste inte sätta sitt tryck på dressen. Om man får ihop sponsorer via annonsplatserna så kan de dela fakturan och skicka till företagen istället för att vi samlar in pengarna. Vanligast är att företaget betalar för sin annonsplats + tryckkostnaden. Här kanske ni har mer erfarenhet av hur man kan gå till väga eller vad som blir bäst för företagen. 19/6 sattes som stoppdatum för insamlingen av sponsorer/annonsplatser. Därefter få vi begära en offert samt se hur vi enklast går vidare. Grönt Kort ges ut under match och där kommer vi ledare ibland behöva hjälp av er föräldrar. Därför vill vi att ni läser igenom denna länk https://aktiva.svenskfotboll.se/spelare/vardegrund/gront-kort/ (väldigt kort info). Medlemsavgiften samt träningsavgiften har gått ut via mail så kolla er skräppost om ni inte fått en faktura! Glöm inte att Ravelli ska vara betalt senast 15/6. F-13 2 jun 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter