﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Råda BK F13</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/RadaBK-F2013/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">f75cf785-f35e-462f-7f3c-63692e71fdb6</guid><title>V.26</title><description>Då går vi strax in i veckan med stort V. &lt;br&gt;Kalles kaviar cup-veckan är nära, så nu är det dags att börja ladda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan med glädje se att vädergudarna verkar vara på vår sida under cup-dagarna. Således är det superviktigt att tjejerna förbereder sig med att dricka och äta ordentligt även dagarna innan cupen för att energi ska finnas från start! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan vi drar iväg onsdag/torsdag så spelas det både match i morgon måndag för grupp 2 + 4 i Skara och så är det träning på tisdag, vanlig tid. Tanken är att vi ska köra lite lagförberedelser inför cupen så bra om många kan vara på plats! &lt;br&gt;&lt;br&gt;På tisdag efter cupen, den 30 juni spelar grupp 1 + 6 hemma mot Moholm. Kallelse kommer senare i veckan. Matchen mot Halvorstorp för grupp 3 + 5 kommer att spelas i augusti, se kalender! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor och funderingar kring cupen, så hör av er! Hjälp gärna era tjejer därhemma att packa "lätt". Ju mer man har med sig, desto mer att hålla ordning på.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin start på veckan, så ses vi i Kungshamn. &lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 12:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8119613/V26</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 10:26:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">64549ef4-717d-2d7c-df4f-2f1691f9fa1e</guid><title>V.25</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sommarlovet är här för tjejerna och Sverige vann första gruppspelsmatchen med hela 5-1, en riktigt bra måndag med andra ord.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Veckan bjuder på kioskarbete &lt;/b&gt;- kika på tidigare inlägg om du är osäker på tiderna. Ni får ha kontakten mellan er för att lämna nyckeln från dag till dag. All information om hur man går tillväga väl på plats finns uppsatt på anslagstavlan i köket. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;På onsdag är det herrlagsmatch - då kommer det vara lite mer aktivitet i kiosken. &lt;/b&gt;Vi kommer även att behöva några tjejer som hjälper till som bollkallar. Ni kan prata med dem där hemma och så nämner vi det även på träningen/matchen i morgon. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träning tisdag och torsdag som vanligt. &lt;br&gt;Match för grupp 2 + 4 i morgon tisdag på hemmaplan mot Sil kl.19.15. &lt;br&gt;Även hemmamatch för grupp 3 + 5 på söndag. &lt;b&gt;OBSERVERA att det är ändrad matchstart. &lt;/b&gt;Samling 16.00 och matchstart 17.00. Kallelse är skickad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu börjar vi också ladda allt mer inför kommande Kalles kaviar. &lt;br&gt;Ett förtydligande är att om man löser att ert barn åker ned på onsdag så finns vi på plats från ca 19.00 och framåt och kan ta emot på boendet. Det finns också ansvariga ledare på plats som åker buss tillsammans med dessa tjejer till aktuell matcharena på torsdag morgon!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tanken är att vi ledare som är på plats tar med tjejerna till någon pizzeria eller liknande på onsdag kväll, annars behöver man ta med sig egen mat att äta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 10:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8116136/V25</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 08:51:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6a2a865b-d23e-27f0-c5e3-ea7dc76c04b5</guid><title>Allt om Kalles kaviar cup 25-28 juni 2026</title><description>&lt;b&gt;SAMLING/RESA DIT&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Alla föräldrar ansvarar själva för att tjejerna har en plats i egen eller annan bil ner till Kungshamn/Hunnebostrand. &lt;b&gt;Alla tre lag kommer att ha sin samling på aktuell matcharena 50 minuter innan matchstart.&lt;/b&gt; Således ska ALLA vara ombytta från start. Matchtröjor delas ut på plats och kommer sedan behållas av tjejerna under cupdagarna fram till söndag. Några ledare kommer att åka ned till Kungshamn där vi ska bo redan på onsdag kväll (24/6) så det finns möjlighet för de tjejer som behöver att kunna sova på förläggningen redan onsdag till torsdag. Detta kostar inget extra. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;BOENDE&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi checkar in på vårt boende efter respektive lags första match på torsdag förmiddag. Vi kommer att bo på &lt;b&gt;Kungshamn Sotenäs idrottshall&lt;/b&gt; som ligger ca 5–10 minuters promenad från Himlavallen i Kungshamn som är en av våra matcharenor. Vi kommer att bo 3 eller 4 nätter på hårt golv så se till att ha komfortabel madrass och kudde. Är det en uppblåsbar variant så kolla hemma att den är hel innan avresa och ha gärna med en filt/lakan att lägga under madrassen för att undvika störande ljud på natten.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag packar vi ihop och in i bilarna under förmiddagen. Men då vi inte vet huruvida våra lag har gått vidare i slutspelet som startar redan lördag eftermiddag/kväll för vissa lag så är det svårt att i nuläget säga exakta tider. Lunch serveras på söndag och vi tänker att alla äter den och sedan får man eventuellt ta med tjejer hem som har spelat färdigt i cupen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;För info kommer vi att dela idrottshall med våra kära föreningsvänner i Råda BK F14. Vi hoppas kunna heja, stötta och till viss del hänga även med dessa tjejer under cupen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;MAT&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Se till att alla tjejer har ätit och/eller äter en bra frukost på väg ner till Kungshamn/Hunnebostrand så att alla har energi lagom till lagens första matcher. Räkna med en bilresa på två timmar om allt flyter på i trafiken. Första målet mat som cupen står för är sedan lunch på torsdagen. (För tjejer som sover från onsdag-torsdag serverar cupen frukost).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Utifrån våra spelscheman så kommer vi på plats vid incheckning att boka våra mattider. Vi äter på Kungshamnskolan som ligger strax bredvid vårt boende. Frukost, lunch och middag kommer att serveras torsdag, fredag och lördag. På söndagen serveras endast frukost och lunch.&lt;br&gt;Vi kommer också se till att det finns tillgång till frukt och bars för att fylla på med bra energi mellan matcher och mattider. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;SPELPLATS/TRANSPORT&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att spela alla våra matcher på två specifika arenor. Dels på &lt;b&gt;Himlavallen i Kungshamn&lt;/b&gt; bara en kort promenad från vårt boende, dels på &lt;b&gt;Hunnebovallen 2 i Hunnebostrand&lt;/b&gt;. Hunnebovallen ligger ca 1 mil från vårt boende i Kungshamn och däremellan går &lt;b&gt;”Kalles-Line” &lt;/b&gt;med jämna mellanrum. Således kommer vi att kunna ta oss mellan boende och spelplats utan er föräldrars hjälp under cupen. Skulle det dock uppstå något behov av skjuts så kommer vi att skriva ut det i supertext-meddelande. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;DUSCH&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Dusch mellan och efter matcherna kommer att ske på vårt boende. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;HEJARKLACK&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi lär vara ett av cupens största lag med våra 38 tjejer och 8 ledare och detta ska förstås synas! Självklart vill vi att föräldrar och övriga som är och tittar på cupen hejar på alla våra lag och detta gäller förstås även de spelare som inte spelar. Ta gärna med "hejarklacksgrejer" i form av grön/vita tröjor/kläder eller någon flagga eller liknande. Råda BK F13 får gärna både synas och höras på ett positivt sätt under helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;PACKNINGSLISTA&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Hygienartiklar&lt;br&gt;Madrass/Luftmadrass&lt;br&gt;Kudde&lt;br&gt;Täcke&lt;br&gt;Handduk&lt;br&gt;Badkläder&lt;br&gt;Rådaoverall&lt;br&gt;Vita strumpor&lt;br&gt;Gröna shorts&lt;br&gt;Fotbollsskor&lt;br&gt;Benskydd&lt;br&gt;Vattenflaska&lt;br&gt;Förlängningssladd/Grenuttag&lt;br&gt;Fickpengar&lt;br&gt;Jympaskor (främst för promenad mellan boende och planer)&lt;br&gt;Tofflor&lt;br&gt;Regnkläder (vid behov)&lt;br&gt;Extra väska eller ryggsäck (att ha med vid match och ha överdragskläder, värdesaker i mm)&lt;br&gt;Vanliga kläder efter väder&lt;br&gt;Underkläder&lt;br&gt;Galgar att hänga upp blöta kläder på&lt;br&gt;Mellanmål utöver det som ledarna fixar (Inget måste men vill man kan man ta med kex, nyttiga bars, riskakor etc.)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;SNACKS, LÄSK &amp; GODIS&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vår policy är att vi avvaktar med läsk, godis och snacks tills efter middagen varje kväll. Vi kommer inte förbjuda något men vill inte att någon kommer fylld med godis/chips i magen när vi kommer till match, lunch eller middag. Vi uppskattar om ert barn har med sig måttligt med snacks. Det kommer finnas tid att gå tillsammans i laget/ledare och inhandla godis/dricka lagom till kvällen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;DISCO&lt;/b&gt;&lt;br&gt;På fredagen finns det möjlighet för tjejerna att gå på disco som hålls i samma byggnad som vi bor. Mellan 19.00-22.00 håller det på för tjejer och killar 13–14 år. Samtidigt har ledarna möjlighet att gå på ledarträff och äta mat mellan 20.00-21.30. Beroende på om vi alla ledare går på detta skulle vi behöva hjälp från några av er föräldrar att befinna er på vårt boende och ha lite koll på tjejerna under denna tid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;REGLER:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;I SAMBAND MED MÅLTIDER:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi strävar efter att äta tillsammans åtminstone med det laget man tillhör, men tanken är att så många av våra lag som möjligt ska äta tillsammans. Vi äter all vår mat på vårt boende.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;I SAMBAND MED MATCH:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi kommer alltid ha en uppsamling med laget som ska spela ca 30-40 min före match.&lt;br&gt;Vädret kommer litegrann att avgöra hur stor del av tiden som vi spenderar på matchområdet respektive boendeområdet, men vår förhoppning är att vädret blir okej så att övriga lag försöker stötta så mycket som möjligt, och att vi "hänger" på matcharenorna (speciellt på Himlavallen som ligger nära boendet) ganska stor del av dagarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Oavsett hur matcherna går så försöker vi hålla humöret uppe och ha kul under hela helgen.&lt;br&gt;OBS - Tjejerna får aldrig ge sig iväg på egen hand eller i mindre grupper om inte man fått ett OK från ledare och en återsamlingstid. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Värdesaker som telefoner och annat ansvarar spelarna själva för under helgen. Vi kommer ha rutiner för att hantera detta under matcher och när man lämnar värdesaker i arenan vi bor i.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att mobilfri tid och ”sovläge” på från någon gång mellan 22.00-23.00 på kvällarna, lite beroende på matchtider dagen efter. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;ÖVRIGT&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag och matcher hittar ni under dokument!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att använda oss av &lt;b&gt;Supertext-meddelande&lt;/b&gt; vid behov för att nå ut med snabb info till er ex. om vilka slutspelsmatcher som är aktuella m.m. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ser vi fram emot en riktigt lyckad och rolig cuphelg tillsammans - spelare, ledare och föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Emma 0705270305&lt;br&gt;Hanna 0708631192&lt;br&gt;Max 0706025171&lt;br&gt;Johan 0733707147&lt;br&gt;Mattias 0702587439&lt;br&gt;Emil 0730425641&lt;br&gt;Chris 0766007123&lt;br&gt;Robert 0703372798&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 22:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8113504/Allt-om-Kalles-kaviar-cup-25-28-juni-2026</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 20:19:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b7a0694c-554f-d82b-6f59-94c7ac8c407c</guid><title>V.24</title><description>Nu är vi inne i skolavslutningsveckan och vi vet att många av tjejerna har avslutningar redan på torsdag kväll, men vi kör träning för de tjejer som kan ändå!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I morgon tisdag är det träning som vanligt och sedan match för två grupper hemma mot LFK kl.19.00. Då hoppas vi att så många tjejer som möjligt stannar och tittar på sina kompisar och hejar på. Omklädningsrum finns som vanligt nu även i anslutning till träningarna och vi ser gärna att de byter om på plats för att skapa go lagsammanhållning och "tjöta av sig" innan och efter träning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I morgon har även ledarna möte gällande Kalles kaviar cup och all info som behövs kommer i morgon kväll eller onsdag förmiddag - Håll utkik!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Två matcher spelas även på bortaplan på söndag, kallelser skickas under dagen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 13:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8112419/V24</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 11:38:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">973a664b-3ba3-a31e-62a7-8f315bf1c51e</guid><title>V.23 + viktig info om Kalles Kaviar cup</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla hade en fin klassfotbollshelg, ni som var på plats och hejade på tjejerna!&lt;br&gt;Underbart att se den grön/vita Rådatröjan lite här och där på Ågårdsvallen och att alla tjejer stannar och pratar med varandra och kollar på varandras matcher!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I veckan har vi två träningar och fyra matcher på schemat. I morgon åker fyra grupper till Våmb och Källby för bortamatcher. Det är ett litet gäng som blir kvar hemma på rådavallen och tränar. &lt;br&gt;På söndag har vi två lag på besök på rådavallen. Först ut Vinninga kl.9.30 och sedan kommer Edet kl.12.30. Hoppas många tjejer vill komma och heja på sina kompisar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som vi skrev i förra veckan så har &lt;b&gt;matchen mot LFK ändrats - den spelas tisdagen den 9 juni kl.19.00 på rådavallen.&lt;/b&gt; Kallelser kommer till den matchen kommer senare i veckan - håll utkik!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;VIKTIG INFO GÄLLANDE KALLES KAVIAR CUP:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Idag har vi fått information om grupper, boende och matchtider för cupen. Inom en snar framtid kommer ni att kunna ta del av lagindelning, exakta tider och spelplatser mm. Det som dock är viktigt att skriva redan nu så att ni kan planera och prata ihop er är gällande torsdagen. Vi hade skrivit i anmälan att vi ungefär skulle anlända till Kungshamn runt 11-tiden. Dock har cupen nu skrivit att de inte kunde tillgodose några önskningar kring första matcher på torsdagen då 95% av lagen i vår åldersklass kom långt ifrån och alla ville ha sin första match efter lunchtid. &lt;br&gt;Således har alla tre lag fått tidiga matcher redan på torsdagen (8.50, 9.40, 9.40) vilket förstör vår ursprungsplan med gemensam samling och lugnt kunna rulla ner under förmiddagen. Vi kommer istället att ha en samlingstid för alla tre lag på respektive spelplats (antingen Himlavallen i Kungshamn eller Hunnebovallen i Hunnebostrand) och så får alla själva bestämma huruvida man vill åka ner redan på onsdagen (om man har möjlighet till det) eller rulla VÄLDIGT tidigt på torsdagsmorgonen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Några av oss ledare kommer att åka ned redan på onsdagen vilket innebär att möjlighet finns för tjejerna att sova över på vår förläggning redan från onsdag. Detta kostar inget extra!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu laddar vi för en fullspäckad fotbollsvecka och återkommer som sagt inom en snar framtid med ALL info om cupen!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 21:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8108675/V23---viktig-info-om-Kalles-Kaviar-cup</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 19:17:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0caeb041-1fee-1cfb-2dba-226f80df96d9</guid><title>V.22</title><description>Hej!&lt;br&gt;Tiden flyger fram och i morgon går vi in i sista veckan i maj, tro det eller ej. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Kul att se så många tjejer ur laget på Rådavallen igår på Rådadagen&lt;/b&gt; - trots en rejäl regnskur blev det en lyckad dag med mycket rörelse uppe på vallen, massvis av kul att göra, matcher att kolla på och många kompisar att hänga med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Veckan som kommer har &lt;b&gt;två träningar att erbjuda, tisdag och torsdag som vanligt. &lt;/b&gt;På tisdag åker även grupp 1 + 5 till Trollhättan för match (flyttades från söndag 31/5). Kallelser har skickats sedan tidigare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;I helgen tar vi "ledigt" från klubbfotboll och låter tjejerna fokusera på två dagar av klassfotboll.&lt;/b&gt; Lycka till alla tjejer, men kom ihåg - som spelare på planen representerar vi även Råda BK, det vill säga att vi är schyssta mot våra medspelare och motspelare (och speciellt mot varandra trots att vi tillhör olika skolor och klasser) samt domare. Den här dagen handlar om sammanhållning tillsammans med sin klass och att få en kul helg som en sista aktivitet med klassen som ni har hängt med i många år, så ha kul och njut! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga matcher som skulle spelas denna helg var för &lt;b&gt;grupp 3 + 4. Denna spelas i Våmb tisdagen den 2/6 istället. &lt;/b&gt;Matchen mot Mariestad för &lt;b&gt;grupp 2 + 6 har tyvärr, som jag tidigare skrivit, blivit inställd då Mariestad BOIS har dragit sig ur den serien.&lt;/b&gt; Dock behöver dessa grupper inte vänta allt för länge på match ändå. Källby önskade att byta matchdag för att få ihop lag vilket resulterade i även &lt;b&gt;grupp 2 + 6 kommer att spela match i Källby tisdagen den 2/6 kl.18.00.&lt;/b&gt; Kallelser kommer till dessa matcher i början av veckan så håll utkik och svara så snart ni bara kan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De allra sista matcherna för våren som inte hade några färdiga datum pga krock med Kalles Kaviar ser nu ut på följande sätt:&lt;br&gt;&lt;b&gt;Grupp 2 + 4 mot Sil kommer att spelas tisdag den 16/6 på hemmaplan kl.19.15.&lt;br&gt;Grupp 1 + 6 mot Moholm kommer att spelas tisdagen den 30/6 på hemmaplan kl. 19.15&lt;br&gt;Grupp 3+ 5 mot Halvorstorp kommer att spelas i augusti på bortaplan. Fredagen den 28/8, &lt;/b&gt;matchtid ej bestämt ännu.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vet även att LFK har en önskan om byte av matchdag pga krock med andra matcher, men vi återkommer om/när det blir aktuellt med annat speldatum där. Tyvärr har många lag önskat att byta matchdag med oss under våren. Det blir så klart alltid lite krångligt när man gjort ordning schema m.m. och att ni föräldrar har skrivit in matcher i era kalendrar. Men vi vill ju såklart spela dessa matcher istället för att det ska bli WO, så vi får försöka hjälpas åt vi lag sinsemellan. Då är de säkerligen schyssta tillbaka när det är vi som eventuellt behöver byta osv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha nu en fin vecka så ses vi säkerligen på Ågårdsvallen under helgen!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 22:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8104181/V22</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 20:29:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ae24d8ae-8e0c-0302-d668-e4d592658f0a</guid><title>V.21</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas ni har haft en fin långhelg!&lt;br&gt;Helgen bjöd på en blandad kompott av resultat och väder under matcherna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Denna vecka har vi valt att lägga in en tredje träning på fredag. Det är fyra matchgrupper som är i gång med match på söndag och två matchgrupper har ingen match alls vilket gör att det passar bra med en större träningsmängd. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tisdag och torsdag kl. 17.30 - 19.00 samt fredag kl. 16.00 - 17.00, kallelser för träningarna är skickade. &lt;br&gt;På torsdagens träning ska tjejerna ha &lt;b&gt;både fotbollsskor och löpskor med sig. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det även dags för att byta grupp som man spelat med de första matcherna, tiden går snabbt. &lt;br&gt;Således är det nu grupp 1 och 5 som möter Mariestad hemma på söndag och grupp 2 och 6 som möter Ulvåker borta på söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Under lördagen är det full fart på Rådavallen då &lt;b&gt;Rådadagen&lt;/b&gt; går av stapeln. Vi pratar mer med tjejerna om detta under veckans träningar och hoppas att så många som möjligt vill komma upp och hänga med kompisarna under denna dag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin start på veckan! Kallelser till matcher kommer under dagen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 08:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8099996/V21</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 06:47:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f25065d8-5ba9-d863-a8e7-3c70e5398536</guid><title>Rådadag + kioskarbete</title><description>Hej!&lt;br&gt;Då har det blivit dags att fördela lite arbete som vi ansvarar för under våren. Dels är det under Rådadagen lördagen den 23 maj, dels är det vår ena kioskvecka (v.25). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Då vi är förhållandevis många i laget så tror vi att de som arbetade förra året inte kommer att behöva arbeta denna omgång nu under våren i alla fall. Således behöver följande tjejers föräldrar &lt;b&gt;alltså inte anmäla&lt;/b&gt; sig denna omgång (om man inte gärna vill jobba då): Isabel, Inga, My, Anna, Minnah, Selma K, Selma C, Vera L, Thea, Ayana, Nora, Astrid Z, Meya, Stina, Ida, Juni, Isabella och Viola. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skulle det vara så att något inte stämmer i listan ovan pga byten, eller att man inte behövde stå pga ändrade matcher under förra säsongen mm så hör av er så ändrar vi i listan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Följande arbetspass finns att anmäla sig till: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedmontering av aktiviteter på B-plan på &lt;b&gt;Rådadagen 23 maj &lt;/b&gt;kl. 17.30 - 18.30: &lt;b&gt;3 st föräldrar&lt;/b&gt; behövs. &lt;b&gt;Alva + Luna + Stella&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Kioskvecka v.25:&lt;br&gt;Tisdag 16/6&lt;/b&gt;&lt;br&gt;F15-Skövde Kik&lt;br&gt;F13-Sils IF&lt;br&gt;Pass 1: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej&lt;/b&gt; 18.30 – till matcherna är slut ca. 20.30. &lt;b&gt;Filippa&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Onsdag 17/6&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Råda Herr A-Elmer Fåglum FK&lt;br&gt;P16 juniorlag-Essungaalliansen&lt;br&gt;Pass 1: &lt;b&gt;Föräldrar till två tjejer&lt;/b&gt; 18.30 – matcherna är slut ca 20.45 &lt;b&gt;Nike + Edith&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Torsdag 18/6&lt;/b&gt;&lt;br&gt;P15-Bjärke&lt;br&gt;Pass 1: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej &lt;/b&gt;18.30 – matchen är slut ca. 20.30. &lt;b&gt;Rut&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Söndag 21/6&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Ungdomsmatcher hela dagen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Pass 1: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej&lt;/b&gt; 10.00 – 12.30 &lt;b&gt;Leora&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Pass 2: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej &lt;/b&gt;12.30 – 15.00 &lt;b&gt;Freja&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Pass 3: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej&lt;/b&gt; 15.00 – 17.00 &lt;b&gt;Selma S&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Pass 4: &lt;b&gt;Föräldrar till en tjej &lt;/b&gt;17.00 – 19.00 &lt;b&gt;Ada&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i kommentarerna vilket datum och pass som ni kan ta!&lt;br&gt;Tack för att ni ställer upp och hjälper till!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 12:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8097203/Radadag---kioskarbete</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 10:59:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">09f4b7d9-1532-b21a-4b6c-abf2cc51f09c</guid><title>V.20</title><description>Vi är inne i v.20, tiden rusar iväg känns det som och vi har nu spelat ett gäng matcher.&lt;br&gt;Veckan ser lite annorlunda ut i och med kristihimmelfärdhelg. Följande gäller:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träning som vanligt i morgon kl.17.30-19.00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchgrupp 2 och 5 ska spela match på Rådavallen på torsdag. OBS - ändrad tid! Matchstart kl.11.00 gäller. Kallelse kommer strax! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga tränar kl.10.00 - 11.00 på torsdag och stannar sedan kvar för att heja på sina lagkompisar om man vill. Omklädningsrum finns alltid vid träning denna säsong. &lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag spelar övriga matchgrupper på bortaplan. Kallelser kommer!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka och hoppas att ni får en fin Kristihimmelfärdshelg!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 22:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8096027/V20</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 20:33:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9367b132-4d40-183d-df79-936f593f1446</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11872012_medium.jpg" type="image/jpeg" length="257712" /><title>Välkommen till Rådadagen 23 maj!</title><description>...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 09:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8092933/Valkommen-till-Radadagen-23-maj</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 07:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2f41bb58-2c34-31e2-f0dc-d8713a7e8cad</guid><title>V.19</title><description>Då är vi inne i maj månad på riktigt och fotbollen är i full gång. Vi är fullt medvetna om att maj är en hektisk månad men hoppas att tjejerna har möjlighet att prioritera fotbollsträningar och matcher. &lt;b&gt;Alla kallelser för vecka 19 skickades igår söndag - gå in och kika om ni inte redan svarat på dessa.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Träningar ligger som vanligt tisdag och torsdag denna vecka&lt;/b&gt; och vi har även ett lag &lt;b&gt;(grupp 2 och 5) i väg i Skara under torsdagskvällen för match.&lt;/b&gt; Skara gästar oss även med sitt andra lag på &lt;b&gt;lördag på hemmaplan&lt;/b&gt; (grupp 1 och 4) och IFK Trollhättan &lt;b&gt;kommer till Rådavallen på söndag&lt;/b&gt; (grupp 3 och 6). Kul om tjejerna vill komma och heja på varandra!&lt;br&gt;&lt;br&gt;De som varit uppmärksamma har sett att det ligger tre matcher under söndagen 31/5 då tjejerna har klassfotboll. I nuläget så är en match tyvärr inställd (mot Mariestad) då de har dragit sig ur serien. Det innebär att matchgrupp 2 och 6 i nuläget har en färre match. Matchen mot Våmb har våra motståndare varit vänliga att flytta, nytt datum för den matchen är tisdagen den 2 juni kl.17.30. Det gäller matchgrupp 3 och 4. Den sista matchen mot Trollhättan som gäller matchgrupp 1 och 5, inväntar vi svar om förslag på ny matchdag och tid. Inget bestämt där med andra ord, den får vi återkomma med när vi vet mer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla har ni fått information, om inte tidigare, så under dagen gällande &lt;b&gt;Rådadagen lördagen den 23 maj&lt;/b&gt;. Då är det fullt ös på Rådavallen hela dagen med matcher, aktiviteter och annat skoj. För att dagen ska flyta på så behöver alla lag hjälpa till på ett eller annat sätt. Förra året hade vi några föräldrar ur laget som grillade. &lt;b&gt;I år ska vi ansvara för att plocka ihop aktiviteter som är uppställda på B-plan.&lt;/b&gt; Mer info om detta kommer under veckan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 17:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8090617/V19</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 15:29:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">27764615-e670-5a53-311b-4a5d509c4a3a</guid><title>V.18</title><description>Godkväll!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken härlig fotbollshelg vi fick, och fortfarande har vi en premiärmatch kvar på tisdag - kul!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Nu startar de ordinarie träningstiderna, vilket innebär att det är 17.30 - 19.00 som gäller. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Dock ser ju veckan lite annorlunda ut då vi har valborgsafton och första maj på torsdag och fredag. Det innebär att vi &lt;b&gt;bara kommer att träna på tisdag denna vecka&lt;/b&gt; pga att vi har svårt att få ihop det med ledarna på Valborgsmässoafton. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kan eventuellt bli en extra inlagd träning på fredag - men det är inget bestämt ännu. Skulle det bli aktuellt så kommer den informationen ut här på laget.se. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen mot Moholm blev ju flyttad till nu på tisdag 28/4 så ett gäng tjejer och tränare åker dit, övriga har träning på rådavallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till helgen är alla lag i spel, grupp 1 + 4 åker till Skövde på lördag. Grupp 2 + 5 åker till Skoftebyn och grupp 3 + 6 tar emot Skövde på hemmaplan, båda de sistnämnda på söndag. Kallelser till dessa matcher kommer i morgon måndag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill även påminna om att betalningen för Kalles Kaviar cup ska betalas in senast nu på onsdag. Se tidigare inlägg för specifik information gällande detta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan även informera om appen &lt;b&gt;Min fotboll&lt;/b&gt; där man kommer att kunna följa våra lag under säsongen om man inte har möjlighet att vara på plats. Så har ni inte redan hittat dit så är det ett tips att ladda hem den och sedan göra våra tre lag till sina favoriter och följa. Vi kanske även ber er föräldrar emellanåt att hjälpa oss att ansvara för att skriva in under matchens gång. Det är väldigt enkelt!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka och njut av solen och värmen som ska komma lagom till lite ledighet i slutet av veckan!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 21:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8084865/V18</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 19:54:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">01bf4942-7471-af66-b02b-118404179b2a</guid><title>OBS OBS ny matchdag mot Moholm! </title><description>Hej på er! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tyvärr har inte alla lag runt omkring oss lyxen att ha över 40 fotbollssugna tjejer. Således behövde Moholm lämna återbud inför morgondagens match pga skador och sjukdomar. Det är ju såklart supertråkigt och vi vill ju självklart spela alla våra matcher nu när vi är med i seriespel. Därför har vi löst det genom att byta hemma/borta-tillfälle då de kunde lösa plan i Moholm på tisdag kommande vecka, 28/4. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas att alla tjejer som skulle spela matchen i morgon mot Moholm även kan delta på tisdag på bortaplan (hemma i juni istället). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling på arenans parkering kl 16.50 och matchstart kl.18.45. Vi hoppas att någon/några av er föräldrar även kan stötta upp Emil och Max med körning! &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Skulle det vara så att man INTE kan delta på tisdag så hör man av sig till Emil eller Max&lt;/b&gt; annars räknar vi med att samma gäng tjejer är med! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Såklart segt med en längre bortamatch, men vi tror på att hjälpa varandra när det kärvar med spelare för våra motståndare, i längden får vi det tillbaka när det är något som vi kanske behöver ändra osv. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt fin lördag! &lt;br&gt;Hälsningar ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 16:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8083881/OBS-OBS-ny-matchdag-mot-Moholm-</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 14:39:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">06ed64a4-6e79-8863-8d15-ae5e01112912</guid><title>Dags att betala in för Kalles Kaviar cup!</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;En riktigt fin torsdagskväll att träna på idag - nu laddar vi för helgens seriepremiärer!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det har även &lt;b&gt;blivit dags att betala in deltagaravgiften för Kalles kaviar cup,&lt;/b&gt; följande ingår i priset:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;All Inclusive-paketet&lt;/b&gt;&lt;br&gt;- Minst 5 matcher – garanterat spännande spel och chans att möta lag från olika delar av landet.&lt;br&gt;- 3 nätters boende – bekvämt och nära till spelplanerna.&lt;br&gt;- 10 måltider – frukost, lunch och middag ingår under alla cupdagar. (Torsdag lunch - söndag lunch.)&lt;br&gt;- Fri transport med "Kalle-Line" – smidig och gratis transport mellan boende och spelplatser.&lt;br&gt;- Disco för alla danssugna fotbollsspelare.&lt;br&gt;- Medalj till alla deltagare – alla går hem med ett fint minne.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ordinarie pris ligger på 1895:-, men Råda BK står för 300:- per tjej vilket gör att vi landar på 1595:-&lt;br&gt;&lt;b&gt;Betalning behöver senast vara skickat på swish till nummer 0705270305 (Emma Bankemyhr) onsdagen den 29/4&lt;/b&gt; då hela beloppet ska vara inbetalt till Kalles kaviar den 30/4. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin helg, vi ses på fotbollsplanen!&lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 20:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8082711/Dags-att-betala-in-for-Kalles-Kaviar-cup</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 18:27:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">54b127a7-a0ae-7aa2-c904-e6f6603c8c35</guid><title>V.17</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla kommit hem och får lite vila efter en fin dag tillsammans i Mariestad och Bollis cup! &lt;br&gt;Fint spel och bra inställning från alla tjejer - en toppenstart inför kommande seriepremiärer till helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Träningar denna vecka är onsdag och torsdag, 16.30-17.30.&lt;/b&gt; Vi vet att flera av tjejerna har handbollsavslutning på onsdag kväll och då är det såklart helt okej att avvika tidigare från träningen och duscha på plats på Rådavallen om man vill för att sen hinna delta på handbollsavslutningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Ni hittar nu alla matchgrupper samt matcher för våren under dokument.&lt;/b&gt; Det är alltid lite lurigt att få ihop det så att man får ungefär lika många hemmamatcher som bortamatcher. Vi försöker såklart att göra så gott det går, men några grupper får någon mer bortamatch och någon grupp får kanske någon längre bortamatch än andra för att det i slutändan ska bli så bra som möjligt för helhetsperspektivet - vi hoppas ni föräldrar har förståelse för det!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till helgen är det seriepremiär i alla tre serier som vi deltar i. Dock finns inte dessa matcher med i dokumentet för våren. Detta på grund av att alla tjejer som går på Sjölunda skolan är i väg på klassresa. &lt;b&gt;Således kommer vi att göra kallelser till matcherna separat för att få ihop det på bästa sätt. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelser kommer under kvällen för både träning och matchspel! Håll utkik och svara så snart ni kan för att vi ska kunna förbereda oss på bästa sätt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha nu en fin vecka! &lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 17:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8079347/V17</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 15:43:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b4f5928b-b707-ebe5-ac5b-1811f38475c7</guid><title>V.16 + Bollis Cup</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;b&gt;I denna vecka går vi igång "på riktigt" med fotbollssäsongen - som vi längtat!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det blir en rivstart direkt med &lt;b&gt;träningar onsdag och torsdag (16.30-17.30 på Rådavallen)&lt;/b&gt; samt en kick off i form av Bollis cup i Mariestad på söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Schema och lagindelning för Bollis hittar ni under dokument. &lt;/b&gt;Vi tror att det stämmer med alla tjejer som tidigt anmälde sig inför detta (redan i december). Skulle något inte stämma så får ni höra av er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som det står i informationen om Bollis så är det inte en renodlad cup med slutspel utan man ska istället se det som en kick off inför kommande säsong där vi spelar tre träningsmatcher var och således får några matcher "i benen" innan serien drar igång sista helgen i april. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det ska bli superkul att sätta igång på riktigt redan på söndag och hoppas att både tjejerna och ni föräldrar är taggade!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Veckobrev och kallelser till både träning och matcher kommer att skickas på söndagar/måndagar varje vecka. Då ber vi er att svara så snart ni har möjlighet för att underlätta planeringen för oss ledare under kommande veckor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka så ses vi förhoppningsvis på söndag!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 20:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8075384/V16---Bollis-Cup</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 18:06:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">94357d76-547e-6345-1185-5a49f7a5d6c6</guid><title>Info! </title><description>Hej på er! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas ni har en fin söndag framför er! &lt;br&gt;&lt;br&gt;I morgon kommer säsongens första veckobrev här på laget.se. Samtidigt kommer även all info inför Bollis Cup som spelas på söndag (19:e) för de tjejer som anmälde sig i vintras. &lt;br&gt;Det har dröjt med info gällande cupinfo och spelschema då arrangörerna har fått ändra om då lag både dragit sig ur och tillkommit tät inpå.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelser till kommande veckas träningar kommer också i morgon! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin söndag! &lt;br&gt;Hälsningar ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 09:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8073968/Info-</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 07:42:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">949a8bc6-1129-c4e1-3392-bff5bb47a718</guid><title>Info om årets försäljningar och friköp</title><description>Snart drar vårsäsongen igång för fullt och vi hoppas på bra vårväder så vi så fort som möjligt kan börja träna på gräs. Här kommer info om de försäljningar som alla aktiva from 8-år skall göra under 2026 för att bidra till finansieringen av vår verksamhet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Försäljningar&lt;br&gt;&lt;br&gt;· Alla aktiva from 8 år skall 2026 sälja 5 Lidköpingsrabatten Dock max 10 Lidköpingsrabatten per familj.&lt;br&gt;&lt;br&gt;· Alla aktiva from 8 år skall 2026 sälja minst 3 paket (för minst 480 kr) från Matzen Underwear. Dock max 6 paket per familj (960 kr) Aktiva som inte säljer faktureras 480 kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Försäljningsperiod för Matzen Underwear är 20 april – 17 maj och för Lidköpingsrabatten Juni.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Friköp&lt;br&gt;&lt;br&gt;Möjlighet finns för friköp från båda försäljningarna för 800 kr/aktiv. Önskas friköp meddelas kansliet 0510–27596 eller e-mail kansli@radabk.nu , Faktura kommer att skickas ut efter ni meddelat om friköp. Måste vara betalad senast 19:e april för att avstå försäljning.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-26 13:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8063547/Info-om-arets-forsaljningar-och-frikop</link><pubDate>Thu, 26 Mar 2026 12:03:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fdf86533-c740-4526-01ed-6fc24e7ad1ba</guid><title>Extraträning för spelsugna tjejer! </title><description>Vi kör en extraträning på fredag mellan 17.30-18.30 för de tjejer som är sugna på lite mer fotboll! &lt;br&gt;Lek och spel i fokus! &lt;br&gt;&lt;br&gt;En kallelse är skickad! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-18 18:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8058283/Extratraning-for-spelsugna-tjejer-</link><pubDate>Wed, 18 Mar 2026 17:28:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bfa77162-5dfd-2676-ee19-64596feb7f65</guid><title>Information försäsong!</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla tjejer har haft ett fint sportlov!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi i ledarstaben har haft möte inför säsongen och här nedan kommer lite av den info som är bestämd och spikad inför försäsongen (mars och april):&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi startar officiellt försäsongsträningen onsdagen den 4 mars 16.30-17.30&lt;/b&gt; och fortsätter med onsdagsträningar hela mars. Denna träning är för de tjejer som kan och vill, men ska inte påverka de vintersäsongsidrotterna som tjejerna håller på med - dessa träningar går först under mars månad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Från v.15 kommer vi att starta med två träningar, onsdagar och torsdagar 16.30-17..30. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Observera att detta är träningstider för försäsongen och alla träningar är på Rådavallen (Dina-planen)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Så fort vi kan gå på vanligt gräs startar de "ordinarie" träningstiderna för säsongen&lt;/b&gt; och de har vi inte fått tilldelat ännu. Dock har vi önskat och hoppas på att det kommer bli tisdagar och torsdagar 17.30-19.00. (Vi kommer även att lägga in några fredagsträningar beroende på hur matchschema kommer att se ut). &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Onsdagen den 25 mars kl.18.00&lt;/b&gt; kommer vi att ha föräldramöte där vi delger lite info om kommande säsong. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Kallelser kommer som vanligt för både träningar framöver samt föräldramöte.&lt;/b&gt; Detta för att underlätta vår planering inför träningar. Så vi är tacksamma att ni svarar på dessa. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni kanske märkt så har det även kommit en &lt;b&gt;kallelse för träning på fredag (20/2) på Dina-planen kl.17.30-18.30. &lt;/b&gt;Både ledare och många tjejer saknar fotbollen och är sugna på att lira så vi erbjuder lite träning för de tjejer som kan och vill. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-16 16:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/RadaBK-F2013/News/8039542/Information-forsasong</link><pubDate>Mon, 16 Feb 2026 15:21:02 GMT</pubDate></item></channel></rss>