﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Bromstens IK P14</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/P14-1/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/P14-1</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">6a5df68a-e78c-cac9-1248-fa5807f6978a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11912081_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="170233" /><title>St Ericscupen v7 - TRIPPEL</title><description>Sista helgen innan uppehållet gick i dur! Tre matcher och tre vinster! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dessutom lyckades vi få alla tre matcherna på video - som vi kommer titta på vid avslutningen på tisdag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Först ut mot Bromma, jämnt men med några riktigt läckra mål från oss. Daniel R lyckades med ett av dem med först tvåfotsdribbling och sen stänkare i krysset. 4-2 slutade matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mot Lidingö kom allting som vi saknat i de matcher vi inte spelat bra. Kommunikation, löpningar, positionsbyten m.m. Dessutom ett gäng fantastiska mål med allt från chip (Ali), långskott (Mustafa), direktskott (Yacob) mfl! O alla på video. Vinst med 8-1 då Aaliyan stängde igen egna målet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårens sista match var borta mot Djurgården. Utan att överdriva - vår bästa match någonsin. &lt;br&gt;Stabilt försvar (och målvakt), fina uppspel, bra positionsbyten, fina avslut! Vinst med 6-2 efter ledning 5-0! Och allt på video. (Lite tur hade vi också)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skönt sätt att gå till sommarvilan! Dags igen i augusti.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 12:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8115604/St-Ericscupen-v7-TRIPPEL</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 10:07:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">986b34df-62c4-0b6e-ef13-992e27ada5df</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11912071_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="341132" /><title>St Ericscupen v6</title><description>Näst sista helgen innan sommaruppehållet hade tre matcher. Två gånger mot Ängby och en match mot Kälvesta! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Bortamatchen mot Ängby blev en jobbig match. Riktigt varmt och få som tog löpningarna vilket innebar att Ängby fick göra lite som de ville. Stor förlust……&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dagen efter var det dags för revansch mot just Ängby. Tyvärr många avhopp, vilket jag inte visste förrän på morgonen! Lite jagande och lyckades med att inte lämna WO! En mycket bättre match efter det, även om det blev en tight förlust. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Helgen avslutades mot Kälvesta och en skön 4-3 vinst efter en bra kämpainsats av killarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 11:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8115594/St-Ericscupen-v6</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 09:54:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2b407f7c-4935-3426-fab5-e2617a7ebcfc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11912059_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="325296" /><title>St Ericscupen v5</title><description>Bara två matcher denna helg, först ut var AIK. Alltid speciella matcher mot Gnaget, denna gången var det inget undantag. &lt;br&gt;AIK tog ledningen, vi kom tillbaka, tre gånger om - innan vi kunde ta ledningen med 5-3 som till slut blev vinst 5-4! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Spånga stod för motståndet i den andra matchen. Styvbror mot styvbror (Aaliyan-William) och en jämn match som tyvärr slutade i en 2-3 förlust.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 11:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8115586/St-Ericscupen-v5</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 09:54:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7f2a91e3-7f86-6f28-3afa-642eb993669e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11910686_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="280976" /><title>St Ericscupen v4</title><description>Lördagen började med en mycket rolig match mot Sumpan. Bra match från start till mål, jämnt som det ska vara och vinst med 6-4. Många positiva saker att ta med sig och främst var det att ingen gav upp - i någon duell eller löpning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;På eftermiddagen var det dags för match mot Sollentuna Silverdahl. Ännu en jämn drabbning där lagen följdes åt målmässigt och slutställningen blev 5-5! Trevliga ledare och spelare. Precis såna matcher man vill ha. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndagen blev dock en match/dag vi vill glömma. Först blev det flera återbud, vi var flera som dessutom fastnade i trafik på väg ut till Ekerö. En het dag med endast 1 avbytare - och dessutom få som var villiga att röra på sig hela tiden (vilket hade behövts). Stora siffror bakåt o få mål framåt är ingen bra kombination och vi fick åka hem utan att känna oss nöjda. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-13 12:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8114953/St-Ericscupen-v4</link><pubDate>Sat, 13 Jun 2026 10:01:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">343167cb-fabf-5598-5463-0b306657a1b6</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11910664_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210548" /><title>St Ericscupen v3</title><description>Först ut var en match på nivå svår mot BP. Som förväntat rullade motståndarna boll väldigt fint och vi fick kämpa mkt för att hänga med. Men fighting spirit var stark och det var först i tredje halvlek som BP kunde avgöra då det till slut blev 4-7. En bra match med väl kämpande killar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Direkt efter var det match mot Kista, tyvärr blev det en match som vi vill glömma på flera olika sätt. &lt;br&gt;Tyvärr fick jag kliva in på planen under andra halvan då den hätska stämningen var för stark - Kistas ledare bara manade på, gjorde ingenting för att lugna ner sina spelare. Samtliga avbytare i Kista skrek hela tiden - speciellt på en av våra spelare. Vi stördes och några spelare var trötta efter match ett, förlusten kändes onödig - 5-7 - men samtidigt tar vi dem om vi möter dem igen. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 15:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8114947/St-Ericscupen-v3</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 13:56:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4ba4cba6-72c3-bbf6-7715-903a4d6f5571</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11857683_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="231959" /><title>St Ericscupen V2</title><description>Två matcher andra helgen i St Ericscupen - lördag 25:e april. Alla var kallade, vilket var kul. Nästa helg blir en vilohelg för ett antal spelare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen inne på fina Bellevue Bollplan, bakom Wennergrens center på norrmalm. &lt;br&gt;Motståndarna Norrtull kom med ett otroligt bra passningsspelande lag, högt över normal nivå som skulle ha spelats. De var dessutom bra i 1-1 o hutta tomma ytor. Vi gjorde två mål och stod upp bta hela matchen. Förlust dock!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hemmamatchen mot Viksjö var otroligt skum - utifrån vädret! Vi hann med vårväder, sommar, höst o vinter! Snöade!! Otroligt.&lt;br&gt;Matchen blev roligare, hela 8 mål framåt utspritt på 6 spelare! Stenhårda skott (2 st), dribblande hela vägen (1), returer (2), hörna (1) samt två spelmål. &lt;br&gt;Jåmn fin match där vi vann med 8-5. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Enda negativa var bristen på spelare i tid mot Viksjö. 4 var på plats vid samlingen. Som vanligt inget lagsnack! Trist! &lt;br&gt;&lt;br&gt;På bilden är "The Black Wall" inför matchen mot Norrtull!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 16:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8083960/St-Ericscupen-V2</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 14:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">45fc98e1-9d73-ac14-2d95-e96f3e949237</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11857679_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="268089" /><title>St Ericscupen V1</title><description>Första helgen 18-19:e april innebar tre matcher! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Först ut var matchen mot Sollentuna Syd. Målsnål tillställning och matchen var heljämn över två halvlekar. I tredje o sista kunde tyvärr motståndarna få övertaget o vinna med 4-2. Men bra start och kul match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Direkt efter mötte vi Sundbyberg. Här blev det allt annat än lugnt. Tyvärr hade vi en nervös domare som gjorde sin första match någonsin, han gjorde sitt bästa men killarna (båda lagen) blev tjafsiga. Jag fick gå in på planen och lugna ner alla, påminna om att vi vär där för en match...... &lt;br&gt;slutresultatet blev lite missräknande då vi var det bättre laget, men det blev 5-5. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndagens match, helgens bästa blev en spännande och välspelad match mot Spånga. Många mål och bra tempo från start till mål. Slutade 4-7 då det blev två mål bakåt i slutet. På bilden är det Ali som satte en straff. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Bra första helg, många som var borta vilket gjorde att några dubblerade.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 18:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8083953/St-Ericscupen-V1</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 16:44:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7870209a-6016-f0c3-5d2e-5af2725859f3</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11848570_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="299641" /><title>Cupen i Skå</title><description>Två lag kom till spel på Skå IKs vårcup. Dock bara 15 spelare till slut vilket gjorde att lagen fick hjälpa varandra för att kunna ha avbytare o målvakter....&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ena laget spelade 5 halvlekar riktigt bra, samtliga de halvlekarna blev det ett måls överläge till ena elker andra laget. Tyvärr blev sista halvleken undermålig med trötta killar som också hade ont..... &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Mälarhöjden Hägersten 1-2&lt;br&gt;- BP 1-1&lt;br&gt;- Skå 1-1 (sen torsk i andra halvlek......)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra laget var det betydligt flera mål i matcherna. Mycket fram o tillbaka, hade behövts lite mer struktur o vilja för hemmajobb. Men sista matchen vanns, tyvärr blev det tjafsigt med båda lgen. Även efteråt. Tråkigt då våra matcher mot Ängby varit schyssta och roliga! &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Täby 2-6&lt;br&gt;- Aspudden/Tellus 3-7&lt;br&gt;- Ängby 4-3&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig cup, fint väder och bra kämpande killar!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-18 00:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8078404/Cupen-i-Ska</link><pubDate>Fri, 17 Apr 2026 22:18:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8a2907f7-56bc-0fbd-9226-c67af8f2411b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11831252_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="287937" /><title>Matchsammanfattningar</title><description>De senaste två helgerna har fyra matcher spelats, samtliga 7-manna inför seriestarten mitten av april. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Borta mot Stocksund blev en tung match. Härligt att spela på en riktig 7-manna plan i Mörby, vi ändrade från 9-manna på hemmaplan då motståndarna drog sig ur pga sjukdomar. Förlust med 2 gjorde mål och många däremot. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dagen efter kom Rotebro på besök till Bromstens IP. Vår gamla lagkamrat Suleiman spelar där och Rashid, fd assisterande tränare hos oss är lagledare. Riktigt kul att se dem och matchen söutade till slut 5-5 efter en 5-3 ledning som slarvades bort sista minutrarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Senaste helgen vvar det dubbelmöte mor Bele Barkarby. Två riktigt bra matcher. Första matchen spelade vi bollen riktigt bra, kanske bästa försäsongsmatchen. Definitivt den bästa utan att göra mål. Ribba, stolpe, friläge - inget hjälpte, bollen skulle inte in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra matchen ledde vi med 2-1, men fick se oss besegrade med 2-3 när slutsignalen gick. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är träningsmatcherna klara och cup på Ekerö väntar 12:e april! Sen är seriespelet igång 18:e april!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 22:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8066761/Matchsammanfattningar</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 20:00:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e9c1a413-9085-8a80-b12a-3b5590bb7412</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11820257_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="241423" /><title>Rysare samt lärande</title><description>I helgen som var spelade vi två matcher. På lördagen (bilden) var det 7-manna match mot Ängby. Och på söndagen var det 9-manna match mot Balingsnäs. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördagens match var jämn från start till slut! Första halvleken var oerhört snål på mål, nämligen inga. Andra halvleken såg oss ta en 3-1 ledning efter några fina skott som en för övrigt riktigt bra målis i Ängby inte kunde ta. &lt;br&gt;I tredje halvlek avancerade vi till 5-2 innan återhämtningen från Ängby startade. 5-3, 5-4, 5-5 och desdutom en dubbelchans där Ängby träffade ribban två gånger! &lt;br&gt;Matchen slutade 5-5 och även om vi borde vunnit med den ledningen så kåndes resultatet rättvist. Ooch som alltid - Kul att möta Ängby som är grymt schysst med spelare och ledare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Helgens andra match mot Balingsnäs var tuffare. Några sjukdomar och ett otroligt välspelande och strukturerat motståndarlag gjorde att flertalet insläppta mål kom efter misstag från oss. &lt;br&gt;Tyvärr inga mål framåt denna matchen, men vi lärde oss många saker taktiskt som förhoppningsvis vi kan fixa till kommande matcher - även om det blir endast 7-manna från April o framåt. &lt;br&gt;Värt att nämna - en underbar hejaklick från Balingsnäs med flagga och hejarop för båda lagen. Stort TACK :pray:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-19 12:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8058712/Rysare-samt-larande</link><pubDate>Thu, 19 Mar 2026 11:25:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e1f4bc6e-cabe-3339-c303-f26326d02ce6</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11810663_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="212584" /><title>9-manna debuten genomförd</title><description>Nyköpings BIS kom på besök för två matcher mot oss. Båda 9-manna! &lt;br&gt;Nya ytor och mycket löpning, vilket passade vissa i laget. Vi såg det som förstås ett stort inlärningstillfälle. 9-manna med offside!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen med 10 spelare - TACK Jamie som kom o stöttade eftersom en spelare inte kom. 4 var i tid! 7 efter en kvart efter samlingstid. Otroligt otacksamt när vi ska spela med nytt spelsätt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen blev också jobbig. Tyvärr klarade inte mittfältet av att jobba hem, vilket skapade en jättelucka till försvaret och många chanser för Nyköping att göra mål (vilket de också gjorde). Inga mål för oss i den matchen..... men stor inlärningskurva. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I match två hade vi 12 spelare, dvs tre avbytare vilket var väldigt skönt . Jobbigt i de första 10-15 minutrarna, men efter det var spelet riktigt bra!! Och jämnt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Motståndarna har spelat 9-manna sen ett år tillbaka, redo för 2027 då vi spelar 9-manna i alla matcher..... &lt;br&gt;&lt;br&gt;Slutresultatet blev 2-4 efter att Jamie och Mohamoud satte var sin balja. Försvarlinjen gjorde ett hästjobb, men även mittfältet anförda av tryggheten i Yacob kring uppspelen och sen tekniken hos Senai m.fl. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nya matcher nästa helg! Då blir det Ängby och Balingsnäs lördag respektive söndag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-07 22:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8051176/9-manna-debuten-genomford</link><pubDate>Sat, 07 Mar 2026 21:17:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">01e7f55b-87fd-3bcc-2b87-830f4149adcb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11805248_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="288862" /><title>Årets vändning redan nu</title><description>I Åkersberga spelade vi två matcher, andra matchen såg fem nya killar starta sin säsong - medans tre fick spela dubbla matcher. (Nivåer o allt det där....)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spännande och bra match från start till slut. Jämnt och kul att se på. Motståndarna tog ledningen och ledde med 3-1 efter första halvlek och 6-4 efter två halvlekar. Målen kom ofta efter misstag från oss, men faktiskt spelade vi stabilt samtidigt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Årets vändning kom dock i tredje halvlek då alla verkade våra killar ha bestämt sig för att vinna matchen. 8-6 vinst när domaren blåste av - Aaliyan stängde igen målet i sista halvlek medan Noa gjorde två mål och Rafael satte ett långskott i nättaket! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Daniel satte dock årets längsta skott med mål från halva plan! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skön comeback och härligt att få åka hem med två vinster.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Säsongen är igång! Nu kör vi.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 17:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8047087/Arets-vandning-redan-nu</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 16:08:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">06f55184-d62b-35d3-0844-a72446ecd2b0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11805166_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="232605" /><title>Premiären avklarad</title><description>En blöt plan väntade oss i Åkersberga, 10 killar redo för årets första match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter ett antal missade träningar pga resor for undertecknad samt sjukdom mm för ass coacher känns det skönt att säsongen är igång. &lt;br&gt;&lt;br&gt;En ny spelare kallades in för att stötta lagrt då många tackade nej till matchen, Mohammed i gula skorna på bilden kom in med kanoninställning och hjälpte oss. Hans första touch i BIK tröjan betydde 1-0 och årrts första mål. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hela matchen blev riktigt bra. David i målet var klockren och vårt försvar stabilt. Vid stor ledning fick alla testa nya positioner vilket gjorde det lite svårare för alla!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Till slut blev det 11-3 och en bra start på säsongen. I två halvlekar fick vi se väggspel, vinst i närkamper, bra struktur. Sista halvlek tappade vi lite men på det stora hela - otroligt bra! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nya matcher på lördag på Bromstens IP!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 11:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8047084/Premiaren-avklarad</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 10:08:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">45d9ddd9-adfb-7a8c-4469-9537eaa2346f</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11773919_medium.jpg" type="image/jpeg" length="188336" /><title>2026 planeringen rullar på</title><description>Anmälan till St Ericscupen är inskickad. Vi fortsätter med spel på tre olika nivåer. Dessutom ett antal träningsmatcher bokade, med Åkersberga och Nyköpings BIS i slutet av Februari o början av Mars. Några till ska vi få till.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Första cupen bokad 12:e april, veckan innan St Ericscupen börjar - åker vi alla till Ekerö för SKÅ IK cupen. &lt;br&gt;Kommer en cup till i sommar, samt direkt efter St Ericscupen slutar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Återkommer med mer så fort vi har det - aktiviteter uppdateras här på hemsidan och skickas ut kallelser.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Torbjörn&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-22 10:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/8025591/2026-planeringen-rullar-pa</link><pubDate>Thu, 22 Jan 2026 09:57:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0e0c2955-6af2-9304-4a3f-77c0e2d60afa</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11675871_medium.jpg" type="image/jpeg" length="201018" /><title>Dubbla matcher mot Spånga slutade 7-7</title><description>Kan man sluta en säsong på ett bättre sätt - För båda lagen/klubbarna som var involverade idag? Tveksamt. &lt;br&gt;Kunde förstås blivit oavgjort i båda matcherna, men istället blev det ett måls överläge som avgjorde.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lördag 18:e oktober på Spånga IP.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi blev inbjudna för en avslutningsdag mot en annan trupp, Spånga - där vi delade upp killarna i två delar. Sen matchade vi på. Och med tanke på hur jämna matcherna blev lyckades båda lagen i detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter lite flyttningar i tid och plats (som coachen i Spånga bad om ursäkt för 34 gånger!) lyckades vi få dit alla som kunde. Tyvärr 3-4 sjuka men i övrigt var alla där. Och härlig uppslutning från föräldrar också - tack alla ni som kom. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen började lite knackigt med att vi backade hem alldeles för mycket. Lät Spånga passa runt bollen och vi var inte aggressiva. Dessutom när vi fick bollen släppte vi den inte i tid utan gick själva lite för mycket. 0-2 efter första halvlek. Ett snack om just detta gjorde att både andra och tredje halvlek blev mycket bättre för oss. Ett otroligt fint mål reducerade matchen till 1-2, men Ali som rullade ut till Siraji som tog bollen framåt - kanonpass till Mustafa som gick inåt och hittade Mohamoud som sköt målet. Supersnyggt. &lt;br&gt;Spånga kunde göra 1-3 när vi inte tog för oss med kropp utan släppte in det lite för enkelt. Jamie kunde sen efter ribbskott, klar straff då han blev kapad av målvakten och kämpande trycka in 2-3. Tyvärr kom vi inte närmare än så. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I den andra matchen började det lite liknande, med att Spånga tog ledningen efter att alla spelarna inte var med på uppspelet. Första halvlek hann med en kvittering från oss, med Daniel Rakov på ett skott som gick på en försvarare och in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Bättre spel i andra halvlek och i tredje såg oss gå upp till 4-2, Ali tog ett fint skott i mål - och Daniel satte två till. &lt;br&gt;Vi hade en backpar i Rafael och Aaliyan som var oerhört stabila, men när de blev utbytta (Alla idag spelade exakt lika mycket - i båda matcherna!) kunde Spånga gå upp och kvittera. &lt;br&gt;Men vad gjorde det när Daniel - för fjärde gången - fick bollen och sköt ett kanonskott till 5-4 för BIK.&lt;br&gt;&lt;br&gt;7-7 sammanlagt - och bra matchning för alla spelare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;TACK Spånga för inbjudan - och vi kommer att bjuda tillbaka innan säsongsstart 2026!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-18 20:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7971065/Dubbla-matcher-mot-Spanga-slutade-7-7</link><pubDate>Sat, 18 Oct 2025 18:52:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">687095c1-c069-f3dc-2937-1249df2c4938</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11660761_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="305967" /><title>Avslutade cuphelg - söndag</title><description>Ny cupdag, denna gång Parkcupen i Uppsala. Stor turnering (nära 300 lag totalt) med 32 lag i P14. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Förra årets fina arrangemang gjorde att jag anmälde ett lag även i år, hade gärna haft två - men som just nu ensam coach valde jag två cuper över två dagar istället för alla på ett ställe. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen mot Märsta som spelar på svår nivå i Uppland. Jämnt från start till mål och endast ett mål skiljde lagen åt. 2-3 med mersmak då vi lät dem få två mål på lite misstag (vilket är helt okej!!). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra matchen mot Procyon (också svår nivå i Uppland) och igen tight match. 0-0 i halvtid men förlust när tiden var slut. Bra fight, men saknade avsluten innanför ramen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tredje matchen var mot Vaksalas storsatsande P14 lag. De kom med otrolig fart och styrka - de vann komfortabelt men vi hade ett par riktigt fina chanser och borde gjort mål. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I Sista matchen kom revanschen. Storvinst med 6-1 mot IFK Uppsala och kunde varit ännu mer. Bättre struktur o mer kommunikation mellan försvar o mittfält. &lt;br&gt;Skönt att sluta en tuff dag på topp!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-06 16:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7962312/Avslutade-cuphelg-sondag</link><pubDate>Mon, 06 Oct 2025 14:21:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5bd3c823-56c3-ffbd-3110-e2e47674a3df</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11659798_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="174337" /><title>Avslutande cuphelg - Lördag</title><description>Lördagens cup genomfördes på Järvastadens IP, en ny trevlig anläggning för AIKs Höstcup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Cupen var ämnad för Lätt/Medellag och vi skulle möta två lag från Bollstanäs samt Järfälla. &lt;br&gt;Järfälla dök aldrig upp, istället klev ett AIK lag in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallt i vinden var det, vinterkläder användes! Men så fort första matchen startade var killarna heta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;3-0 av bara farten och en kanonstart på turneringen. Bra inställning, tog löpningarna och mer effektiva gav vinsten. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra matchen stod ånyo Bollstanäs för motståndet, men andra delen av laget. Igen bra start, fram till 2-0. Sen tog det stopp, kunde blivit fler mål framåt men istället blev det reducering och i sista anfallet kvittering till 2-2. Kändes ändå som en vinst. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I sista matchen mot AIK märktes det direkt att de inte hade ett Lätt/Medellag tyvärr. En trist avslutning, men ett mål framåt i matchen var riktigt bra gjort när AIK smattrade in mål.....&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite trist cup (bara 5 lag anmälda, varav 4 kom), dåligt med parkering, ett fik med lååååååång kö och stormigt värre - skönt att killarna spelade med glädje. Bra gjort!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-06 00:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7961799/Avslutande-cuphelg-Lordag</link><pubDate>Sun, 05 Oct 2025 22:24:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">43d1084c-7cc7-526a-9b22-262bcd9d66f9</guid><title>Någonting jag aldrig ville göra</title><description>Årets sista St Ericscupmatch för oss blev en match att glömma - på flera sätt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Först vill jag klarlägga att dessa är mina tankar, min sanning. Jag är glad att Mahdi var med som trönare på matchen, vilket gör att vi delar vår bild av vad som hände. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hade bara 7 killar tyvärr, flera avhopp men vi kunde ändå genomföra matchen - tänkte vi. &lt;br&gt;&lt;br&gt;När vi kom fram berättade motståndarcoachen i Hammarby att de tänkte köra stor 7-mannaplan (vilket vi kommer göra nästa år). Han frågade om det var ok. Jag sa att vi är 7, så helst inte. &lt;br&gt;Vi spelade på stor 7-manna plan.....&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi märkte tidigt att motståndarna var hårda/tuffa i spelet. De spelade bra och tog ledningen. Efter första halvlek tog jag en kort diskussion med domaren om vikten att blåsa för frispark (äldre trevlig domare som man kunde prata med). &lt;br&gt;&lt;br&gt;I snacket i första pausen visar det sig att en spelare blöder från munnen (armbåge), en annan har så ont i foten efter stämpling att han måste stå målvakt (kunde inte springa) samt en spelare vill inte spela mer av rädsla att bli skadad (en spelare hade sparkat på honom flera gånger).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi startar andra halvlek med 6 spelare. Motståndarnas coach säger att de då också spelar med 6. Trevligt o rättvist. Det gällde dock bara fram till att vi gjorde mål och spelade bra i några minuter. Då tog de in den 7:e. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett tag senare tappade en av våra spelare tålamodet (efter att blivit sparkad på - har aldrig hänt tidigare) och sparkade ner en motståndare.&lt;br&gt;Vi tog ut honom direkt (efter att han bett om ursäkt) och de spelade 7-5. &lt;br&gt;&lt;br&gt;När de gjorde mål firade dem som om de vunnit VM. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag bad domaren bryta andra halvlek för att samla killarna efter 12 minuter - det gjorde han inte. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter andra halvek samlade vi killarna - stämplade foten mådde inte bra. Och jag ställde frågan om någon ville spela vidare, det ville dem inte. Domaren kom - jag informerade om läget och han blåste av matchen då vi inte kunde ställa mer än 5 på plan.....&lt;br&gt;(Jag sa att nog vid ett tillfälle skulle haft 1 frispark - vi fick 0) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Direkt efter det pratade jag och Mahdi med våra killar, berättade att de gjort bra osv&lt;br&gt;Motståndarna kom aldrig över o tackade, coacherna kom aldrig fram. Dessutom kom en förälder från dem över och förolämpade oss (tyckte vi var töntiga).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Igen - hoppas detta aldrig händer igen. Men det finns massor (de flesta) av lag som vill spela schysst och som har ledare med bra värderingar. Den här gången var det inte så. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi reser oss igen, som alltid.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 20:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7955497/Nagonting-jag-aldrig-ville-gora</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 18:35:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bf40bceb-c211-4fd4-e064-f935b823f6bc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11648926_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="176911" /><title>Revanschdags mot Skå</title><description>Efter en kul match i våras då Skå vann mot oss var det revanschdags på Bromstens IP.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen startade med att bollen studsade vår väg - 3-0 på nästan lika många minuter. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Sen blev det jämnt. Skå kunde reducera och närma sig. Motståndarna försökte hela tiden hitta fina passningar och att störa våra uppspel. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I tredje halvlek smällde det till igen och vi gjorde igen tre mål på kort tid. &lt;br&gt;Revanschen var ett faktum - 2-8 förlust förra gången blev till en 7-3 vinst! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Adam fick gröna kortet efter fantastiskt bra inställning, olika roller under matchen och lyckades dessutom göra mål!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 20:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7955445/Revanschdags-mot-Ska</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 18:02:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">29780bee-67bc-1add-7d23-c662fd6c4ddb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11648845_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="294439" /><title>Morgonvinst mot svårt motstånd</title><description>Årets sista St Ericscupmatch på svår nivå slutade i dur. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla killarna gjorde allt vad de kunde i alla halvlekarna. Stolt över arbetsinsatsen och se hur långt vi har kommit. Motståndarna - Väsby - hade vunnit de flesta matcherna på svår nivå (vilket de gärna berättade). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen startade med Väsby som rullade bollen fint mellan försvaret o mittfältet. Kom till avslut, men ofta från långt avstånd (vilket är ok att låta dem göra). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första målet blev vårt genom en hörna som lurade sig in på något sätt. Just hörnorna blev en återkommande farlighet som gav utdelning! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Väsby reducerade innan vi tog ledningen igen med 2-1 efter en grym raid från Mohamoud! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Två vackra hörnmål från oss då Yacob och Julius hittade varandra - en nick o en volley. Strålande! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Väsby kom tillbaka igen innan vi kunde stänga matchen till 6-4 vinst! Otroligt skönt och vilken avslutning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mohamoud fick gröna kortet för sin inställning och kämpainsats!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 19:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/P14-1/News/7955423/Morgonvinst-mot-svart-motstand</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 17:54:20 GMT</pubDate></item></channel></rss>