• SM-finalen

    Här kommer lite info om lördagens SM-final för er som har beställt biljetter till den. 11:00 öppnar insläppet till Friends Arena. 12:15 börjar damernas final, Thorengruppen - Pixbo 15:15 börjar herrarnas final, Storvreta - Pixbo Swisha för biljetterna till 0790797570 (100kr styck). Jag kommer skicka ut biljetterna via mms till er. Nu hoppas vi på två spännande finaler. Ses på Friends Arena. // Ledarna P-10/11 22 apr 1kommentar
  • Inför Buster & Starlet Cup i Mora 19-21/4

    Hej. Här kommer lite info ang turneringen i Mora 19-21/4. Boende för båda lagen kommer i år att vara på Morkarlbyhöjdens skola. Kvarnholsvägen 18A. Vi får ”checka in” på skolan från kl 16:00. Är man uppe i tid så kommer vi ha ledare på plats mellan kl 16-16:45. (Lyckas jag, Christian komma in tidigare skrivs detta ut i Messengergruppen). Hinner man inte till det så får man lämna av sin packning & annat EFTER fredagens matcher. PK4 spelar redan första matchen kl 17:00. Där blir det väldigt tight då vi samlas utanför IF Arena kl 16:20. Begränsat med skjutsmöjligheter från skolan & tight med tid, så räkna med ni behöver hjälpa till att transportera vidare erat barn från skolan till IF Arena till första matchen. För er i PK5 som väljer att åka direkt till arenan så är eran samling inför första matchen kl 17:00 vid läktaren där PK4 då spelar. I just denna arena har lagen ej tillgång till omklädningsrum INNAN match. Se därför till att vara någotsånär ombytta vid ankomst på fredagen. Däremot har vi rum EFTER matchen, så duschsaker packas lämpligen med i en ryggsäck så det är lättåtkomligt. För er som åker direkt till arenan ber vi er att behålla så mycket som möjligt av packningen som sedan ska till skolan, kvar i bilarna. Direkt efter PK4s första match spelar PK5. Samma hall & samma plan. PK4 stannar självklart kvar & tittar på denna match innan vi gemensamt letar på ett omklädningsrum så att vi kan duscha. När alla är klara är det dags att bege oss till skolan för att komma i ordning i sovsalarna varpå vi sedan tar oss till Mora gymnasium där det är dags för middag. Det är ingen gemensam lunch på ankomstdagen så planera så vi ej kommer med ”tom mage”. Lite praktiska saker: Glöm ej matchkläder. Ombyte/dusch-prylar. Vi ser också att vi under turneringen bär våra Roosterskläder i största möjliga mån mellan matcherna. Träningsoverall, träningsställ & hoodien är lämpliga basplagg. Ryggsäck/väska ihop med klubbfodral kommer behövas för kläderna då vi ej får hänga kvar kläder i omklädningsrummet under matcherna. Vi kommer sova i klassrum (hårt golv). Inga ”dubbelmadrasser” då dessa tar för stor plats & platserna är beräknade på 90cm. Tofflor kan vara skönt & praktiskt att ha på skolan. Glöm inga ev mediciner. (Meddela någon av ledarna om det behövs hjälp med medicinerings osv). Likt tidigare turneringar inför vi inget godisförbud. Dock är det upp till var & en att se till att det sköts på ett ansvarsfullt sätt. (Detta har fungerat jättebra tidigare) Matsedel för dagarna: Fredag Middag: Köttbullar med kokt potatis, sås & lingonsylt. Lördag Lunch: Stekt korv med potatisgratäng. Lördag Middag: Kycklinggryta med ris. Söndag Lunch: Lasangette med tacofärs. Lunch & middag äter vi på Mora Gymnasium. Frukost serveras på skolan vi bor på. (Grovt bröd & limpa, smör, ost, skinka, fil, cornflakes, havrekuddar, sylt, juice, kaffe, te) Uppstår behov med hjälp av logistik, dags för upphämtning av packning vid ”utcheckning” osv skriver & kommuniceras detta via messengergruppen. Gruppspelsmatcher för PK4: 19/4 17:00 Roosters - KAIS Mora IF Arena B 20/4 11:00 Värmdö IF 1 - Roosters IF Arena B 20/4 14:45 Roosters - Jemtland Innebandy Norethallen Efter det börjar A alt B slutspel på kvällen. Gruppspelsmatcher för PK5: 19/4 17:45 IK Huge IB - Roosters IF Arena B 20/4 08:45 Roosters - Storvreta IBK IF Arena B 12:30 Roosters - Sköndals IK Norethallen Efter det börjar A alt B slutspel på kvällen. Kul att vi spelar gruppspelsmatcherna i samma hall och ganska tätt inpå varandra med båda lagen. Bäddar för en stark Roostersklack! För att underlätta logistiken lite på plats har vi hyrt 2st minibussar (9-sitsiga). Är någon i behov av transport, eller bara vill åka med upp till Mora, så avgår buss #1 (Christians) från ”Macken” i Tillberga 12:30. Buss #2 (Markos) avgår 13:00 från ”Macken”. (KOM I TID) Finns behov kommer ett kortare stopp för köp av mat att göras. Typ plocksallad på ICA eller liknande. För att jag & Marko ska lyckas hålla lite koll, så vill vi att man i sådana fall kontaktar oss, antingen via Messenger eller på sms enligt nummer nedan, för att få sin plats på bussen bekräftad. Kontaktuppgifter till oss ledare: Christian Käll – 073627013 Marko Alamehtä – 0790797570 Tony Andersson – 0705131377 Har ni några frågor eller funderingar så är det bara höra av er eller skriva här under. Vi är sjukt taggade för några roliga dagar i Mora tillsammans med laget & er supportrar! Ps: för er som har Instagram och ej följer vårat lag så rekommenderar vi att ni börjar göra det😀 Där kommer antagligen lite bilder osv från helgen att publiceras. Tillbergaikroosters_p10_11 (Är det någon som ej vill att ens barn ska vara med på sociala medier måste ni meddela oss detta INNAN avfärd) Med vänlig hälsning, Crille, Marko & Tony P-10/11 15 apr 3kommentarer
  • Lite info

    Hej. Först & främst vill vi börja med att tacka för allas engagemang & stöttning under seriespelet säsongen 23/24 i både PK4 & PK5. Nu återstår det bara några träningar samt avlutande turnering/trurneringar för lagen denna säsong. För er som inte fått info från era barn, så har vi senaste veckorna meddelat på träningarna att vi tar ett litet "break" nu denna vecka. Vi känner att det kan vara nyttigt att få samla lite ny energi & "hunger" inför avslutningen på säsongen. Detta innebär att vi tar ledigt från träningarna idag måndag (25/3), samt onsdag (27/3). Även nästa måndag, som är "röd dag", (1/4). Alltså drar vi igång igen onsdag 3/4 enligt ordinarie schema & tränar sedan fram till turneringen i Mora. Nedan följer även lite information från Styrelsen: Styrelsen behöver fortfarande er hjälp, vi behöver bli fler! På grund av avsaknad av nomineringar till styrelsen har vi som förening nu beslutat om att vi ska ha minst 1 representant från varje träningsgrupp som ledamot i kommande styrelse. Det mest akuta behovet vi har som behöver fyllas är vice kassör. Resterande poster är ledamöter. Att sitta som ledamot i vår styrelse innebär att delta på styrelsemöten cirka varannan månad utefter behov, där våra möten kan ske såväl fysiskt som digitalt. Som ledamot har ni möjlighet att vara med och påverka föreningens framtid. Vi alla har ett och samma mål, att driva Roosters framåt! Med vänliga hälsningar Styrelsen Oven nämnda blankett ligger under : Filer-dokumen. Det var allt för nu. Ha nu en underbar vecka & påsk så ses vi snart igen! Mvh Crille, Marko & Tony P-10/11 25 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter