﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Östhammars SK Fotboll P17</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OsthammarsSK-Fotboll-P17/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">6366c776-11f0-2466-f64e-468426f9b0f3</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11922776_medium.png" type="image/png" length="1777807" /><title>Uppdelning av Laget till lördagens poolspel - nya tider </title><description>Hej &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är 15 fotbollssugna killar som ska delta på poolspel på lördag. Det är väldigt roligt men vi blir också väldigt många. Vi har därför valt att dela upp killarna så att alla får spela 2 av 3 matcher men under den match killarna spelar får de mer speltid. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedan framgår vilken match som spelarna kommer att vila (alltså inte spela match): &lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 1 &lt;br&gt;Elton &lt;br&gt;Anton &lt;br&gt;Wilhelm &lt;br&gt;Måns &lt;br&gt;Sigge &lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 2 &lt;br&gt;Alfred &lt;br&gt;Algot &lt;br&gt;Adrian &lt;br&gt;Enzo &lt;br&gt;Allan&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 3 &lt;br&gt;Valter &lt;br&gt;Troy &lt;br&gt;Eskil &lt;br&gt;Ivar&lt;br&gt;Vinston &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta upplägg innebär att de spelare som vilar match 1 alltså Elton mfl kan komma senare (förslagsvis till senaste kl 9 för att hinna byta om och tagga igång). Josefine samlar ihop de som vilar match 1. Vill spelarna som vilar match 1 komma till första samlingen och heja på lagkompisarna är det väldigt trevligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som vilar match 3 är alltså klara för dagen ca 10:15 då match 2 är spelad. Givetvis får killarna stanna och heja på sina lagkamrater i match nr 3 som spelas kl 11:00. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som inte vilar match 1 vi samlas kl 8 i Norrskedika. Hör gärna av er så snart ni kan om ni av ngt skäl får förhinder. Det ger oss ledare förutsättningar att få till det så bra som möjligt för spelarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid funderingar får ni höra av er!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 20:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8121740/Uppdelning-av-Laget-till-lordagens-poolspel-nya-tider-</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 18:01:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d4ad6634-d716-428e-2b80-a3ea8a034252</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11921068_medium.png" type="image/png" length="1037681" /><title>Poolspel Norrskedika </title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill bara informera om att vi bevakar vädret inför lördagens poolspel. Bedömningen är idagsläget att vi kommer kunna spela på lördag då temperaturen ser ut att ha sjunkit något. Men är ju såklart bra att fylla på barnen med vatten innan poolspelet och se till att flaskan är med i vanlig ordning. En keps är inte så dumt och såklart lite solkräm på. Vi kommer ha med vattendunk på sidan och se till att vi har ett tält med som skydd för solen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta poolspel är 3 matcher (istället för 4 matcher) vilket känns lämpligt i värmen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om det är några funderingar är det bara att höra av er till någon av oss ledare.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 19:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8120815/Poolspel-Norrskedika-</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 17:29:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">159298cb-4a89-72f5-9988-2817c34c19e0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11918108_medium.png" type="image/png" length="393637" /><title>Spelschema 27 juni Norrskedika </title><description>Plan 2 ÖSK - Oland röd kl 9 - 9:35&lt;br&gt;Plan 2 GNIF - ÖSK 9:40 - 10:15&lt;br&gt;Plan 2 Rasbo röd - ÖSK 11 - 11:35&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 11:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8118890/Spelschema-27-juni-Norrskedika-</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 09:42:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c5cbdcd1-2672-a0de-ea92-8257ca768617</guid><title>Info om sommaruppehåll och poolspel</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilket busväder det blev idag på träningen. För er som inte deltog fick vi avbryta på grund av åska/blixtar. Vi håller tummarna för bättre väder i nästa vecka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att träna i två veckor till. Sista träningen blir torsdag den 25 juni (vecka 26). Vi avslutar vårsäsongen med poolspel i Norrskedika (GNIF) den 27 juni. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningarna startar igen vecka 10 augusti vecka 33.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Poolspel för hösten &lt;br&gt;&lt;br&gt;23 augusti vi arrangerar på IP&lt;br&gt;6 september spelas i Gimo&lt;br&gt;19 september spelas i Alunda (Oland)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hör av er vid funderingar!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 22:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8114615/Info-om-sommaruppehall-och-poolspel</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 20:00:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f015cc68-01af-7a23-ccc0-3f1adebe965f</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11909087_medium.png" type="image/png" length="1262383" /><title>Armbandsförsäljning och arbetsuppgifter = härligt jobbat</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla haft härliga skolavslutningar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Armbandsförsälningen är klar. Vi sålde 130 armband. Detta genererade totalt 13 000 kr. Vi drog därmed in 6 500 kr till Cancerfonden och 6 500 kr till Laget (varav 650 kr går till fotbollssektionen). Så bra jobbat! Nu kan vi ha lite festligare avslutning för killarna eller hitta på något längre fram. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill även tacka för engagemang runt arbetsuppgifter såsom ÖSK-dagen vid Krutudden och kritningen av Ungdomsplanen :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på träningen idag! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 07:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8114169/Armbandsforsaljning-och-arbetsuppgifter---harligt-jobbat</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 05:04:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">99efc379-f295-3a51-2fc5-bea832538d75</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11887084_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="118652" /><title>Poolspel schema Norrtälje 24 maj</title><description>Det blir en intensiv dag i Norrtälje med 4 matcher varv 3 matcher i rad innan det blir en lunchpaus. Det ser även ut att bli en varm dag. Så se till att fylla på barnen med vätska och små mellanmål som är enkla mellan matcherna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 23:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8101949/Poolspel-schema-Norrtalje-24-maj</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 21:01:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fb4c6453-841f-3927-12e2-a0e1d8064fc3</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11885709_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="84865" /><title>Lagförsäljning: Cancerfondens armband </title><description>Hej &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är så roligt att fotbollssäsongen är i full gång! Vi är så glada att det är många taggade killar på träningarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att kunna göra lite lagaktiviteter (ngt annat än träning eller poolspel) och stärka lagsammanhållningen så är det dags för en försäljning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att sälja Cancerfondens ”cancer-armband”. Vi säljer armbanden för 100kr (50 kr behåller laget och 50 kr går till cancerforskning). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer även bidra till klubben (fotbollssektionen) då 10 % av försäljningen går dit. Fotbollssektionen tar del av lagens försäljning eftersom fotbollssektionen inte säljer bingolotter/chips el liknande. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har 130 armband att sälja. Vi är 14 spelare i dagsläget. Vilket är ca 9 armband per spelare. Några kanske kommer sälja mer någon annan säljer mindre. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Josefine och Jonas kommer närvara på torsdagsträningen så kom gärna och hämta upp armband och ett infoblad så vi kan komma igång! :soccer::blue_heart:&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 22:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8101251/Lagforsaljning-Cancerfondens-armband-</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 20:01:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ab66f27e-d498-2461-95e2-a98e121fe3db</guid><title>Utdelade arbetsuppgifter 2026</title><description>Hej &lt;br&gt;&lt;br&gt;Boka in den 23 augusti i kalendern. Då kommer vi hålla poolspel på IP. Här kommer vi behöva hjälp under dagen. När det närmar sig gör vi en tydlig arbetsfördelning.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedan har vi fördelat arbetsuppgifter &lt;br&gt;&lt;br&gt;ÖSK-dagen 30 maj kl 11:30 - 13:00&lt;br&gt;Allan &lt;br&gt;Elton &lt;br&gt;Eskil&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kiosk seniormatch IP den 15 augusti, kl 11:30 (Höff 2 - Väddö if 2)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vinston &lt;br&gt;Wilhelm &lt;br&gt;Sigge &lt;br&gt;Ivar &lt;br&gt;&lt;br&gt;1 timme och 15 min före match ska 2 personer infinna sig (förberedelse kiosk mm). 2 personer ska vara matchvärd under matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kritar följande veckor &lt;br&gt;23 - 1 juni &lt;br&gt;28 - 6 juli &lt;br&gt;33 - 10 aug &lt;br&gt;38 - 14 sept&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi som är på plats på träning hjälps åt med kritning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan ni inte tiderna ovan då arbetspassen är fördelade. Vi önskar då att ni i första hand byter med varandra. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack på förhand :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 18:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8092256/Utdelade-arbetsuppgifter-2026</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 16:44:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ad630aba-9d18-2cc0-ee3b-e612498e68ad</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11868742_medium.png" type="image/png" length="152455" /><title>Spelschema Rasbo söndag 10 maj </title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag är det samling kl 8 vid Frösåkershallen. Vi ska ta oss till Rasbo IP, tar ca 45 min med bil. Om man åker direkt, blir sen eller har andra frågor är det bara att höra av sig. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Våra matcher är &lt;br&gt;&lt;br&gt;Plan 1 GNIF - ÖSK Kl 9:40-10:15&lt;br&gt;Plan 2 Rasbo IK vit - ÖSK kl 10:20-10:55&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uppehåll 10:55-11:40&lt;br&gt;&lt;br&gt;Plan 1 BKV Norrtälje - ÖSK kl 11:40-12:15&lt;br&gt;Plan 2 Gimo IF - ÖSK kl 12:20-12:55&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 22:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8090948/Spelschema-Rasbo-sondag-10-maj-</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 20:28:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c938f113-6ae2-7fb4-1727-f73b6f2bff78</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11863685_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="121293" /><title>ÖSK-dagen 2026 </title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den 30 maj är det dags för ÖSK-dagen på Krutudden. Officiella tider för dagen är kl 11-13:30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fotbollssektionen kommer att ha lite roliga aktiviteter för dagen så det går med fördel att komma dit tidigare för att kunna nyttja/testa allt roligt samt hinna besöka övriga sektioner. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårt lag ska bemanna dagen kl 11-13:30 samtidigt som Flickor 15/16. Vi ska vara 3 personer från vårt lag. Jag (Josefine kommer redan vara där som styrelsemedlem för fotbollssektionen) men vi behöver 2 personer till som är där. Kommentera inlägget om ni är intresserade annars får vi dra lott :)&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 09:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8087843/OSK-dagen-2026-</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 07:33:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">aec2e646-c841-c723-0fee-4e598cd14cf8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11863673_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="128807" /><title>Statusuppdatering träningar och poolspel</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer en liten statusuppdatering:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetspassen vid Ungdomsplanen är genomförda för uppstart. Vi kommer krita i vanlig ordning med 4-5 veckors mellanrum. Vi har ett gemensamt ansvar att hålla det trevligt vid U-planen. Vi hjälps åt att ta ett varv för att hålla det snyggt och prydligt. Skadar inte att scanna planen emellanåt då det förra året låg både glas och aluminiumburkar på planen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör ett inomhus pass på lördag mellan kl 9-10 (sista passet inomhus). &lt;br&gt;&lt;br&gt;På måndag 4 maj kl 17 då kör vi vårt första pass utomhus. Vi har träningar utomhus måndag och torsdag 17-18:15. Det är verkligen efterlängtat! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Den 10 maj är säsongens första poolspel i Rasbo. Kallelse till detta kommer. Vi kommer även ha poolspel 24 maj i Norrtälje och poolspel i Norrskedika 27 juni. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 09:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8087835/Statusuppdatering-traningar-och-poolspel</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 07:23:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0f9c4b6d-a41a-71cf-e6e9-eedcbda70a4b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11848606_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="150097" /><title>Benskydd </title><description>Godmorgon &lt;br&gt;&lt;br&gt;Snart är det äntligen dags för träning igen. Här kommer en påminnelse om att ta med benskydd!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ses snart!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-18 07:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8078431/Benskydd-</link><pubDate>Sat, 18 Apr 2026 05:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1bbe1845-d1da-df99-bd3d-700f53a9570b</guid><title>Datum poolspel våren 2026</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Datumen för vårens poolspel är enligt nedan &lt;br&gt;&lt;br&gt;10 maj, söndag - Rasbo&lt;br&gt;24 maj, söndag - Norrtälje &lt;br&gt;27 juni, lördag - Norrskedika &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelser kommer i närmare anslutning till poolspelen. För att delta på poolspel är det önskvärt att spelarna deltagit på några träningar innan. Förtydligande till den 10 maj - har spelaren inte hunnit gjort någon träning innan detta datum kommer inte kallelse ske till poolspel. Däremot finns det chans att hinna delta på någon träning innan den 24 maj eller 27 juni.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hör av er vid frågor och funderingar. Vi hoppas kunna återkomma så snart som möjligt om våra träningstider på Ungdomsplanen från och med maj. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 12:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8075834/Datum-poolspel-varen-2026</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 10:54:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">42c57905-f350-d2f6-d71d-193386e0a55b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11829286_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="65492" /><title>Uppstart fotboll </title><description>Hej &lt;br&gt;&lt;br&gt;Då var det sommartid och fotbollssäsongen kommer strax ta fart. Vi hoppas ni är taggade på att få gå ut och spela fotboll! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer även i år att spela i sammandrag (poolspel). Nytt för i år är dock att vi ska lägga in spelare som blir 9 år (i år) i Fogis (Svenska fotbollsförbundets spelarregister). Mer information om detta kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att ha några inomhus träningar i april (11, 18 och 25 april) mellan kl 9-10, vi är då i Frösåkershallen. Vi tänkte även ha ett föräldramöte i samband med uppstarten den 11 april. Så vore önskvärt att ni föräldrar hänger kvar en stund då barnen tränar. Kallelser till träningarna kommer och vi är tacksamma om dessa besvaras då det underlättar planeringen av träningarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har också lämnat in önskemål om 2 träningar i veckan ute på Ungdomsplanen från och med maj. Vi väntar bara på bekräftelse på tiderna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill även påminna om att ni kan använda fritidskortet i år för medlems- och deltagaravgiften. Guide för detta finns på Laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 10:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8065263/Uppstart-fotboll-</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 08:04:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d73cea65-ce97-bf09-d8e4-466a1e3f898c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11823684_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="53966" /><title>Information från ledarmöte 22 mars 2026</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Save the date: 30 maj är det ÖSK-dagen på Krutudden likt förra året. Vi vill ju såklart se så många barn och vuxna som möjligt på Krutudden denna dag. Gärna i den röda ÖSK-skruden :)&lt;br&gt;Det kan hända att det blir arbetsuppgifter kopplat till denna dag men denna info kommer längre fram. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Bra att känna till är att i nästa vecka kommer medlemsavgiften skickas ut för ÖSK (deltagaravgiften kommer i maj för fotbollssektionen). Vänligen hör av er så snart som möjligt om ni redan nu vet att ert barn ej kommer delta i någon av ÖSKs verksamheter så behöver inte fakturan gå ut. Det går bra att höra av er till mig Josefine Myhrberg (070 490 34 51). &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-23 08:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8061081/Information-fran-ledarmote-22-mars-2026</link><pubDate>Mon, 23 Mar 2026 07:58:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1156966a-8d24-fbf5-e776-b25feb716c47</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11734772_medium.png" type="image/png" length="452065" /><title>Fotboll på jullovet?! :) </title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;I höstas levererades medaljerna (till våra spelare) sent vilket innebar att vi inte kunde dela ut på avslutningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu bokat Frösåkershallen den 28 december kl 10-12 för att ses och lira lite fotboll och dela ut medaljer på rätt sida året. Tanken är att nyttja hallen mellan 10-11. Kan spelaren inte vid detta tillfälle så löser vi att medaljen delas ut på annat sätt. Beroende på hur många som kan komma så får vi se upplägget men spela lite 2-mål och "latja" med boll kanske inte är så dumt efter allt julfirande. &lt;br&gt;&lt;br&gt;En kallelse kommer gå ut i nästa vecka för att kolla intresset. Sista svarsdag kommer ligga en vecka innan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla får en fin jul och att vi får möjlighet att ses i hallen :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-07 11:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/8002320/Fotboll-pa-jullovet----</link><pubDate>Sun, 07 Dec 2025 10:53:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">646595a1-1bd1-3d3e-d2a5-cc3a50810a55</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11639877_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="212160" /><title>Påminnelse om avslutning imorgon</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon kör vi sista träningen och vädret ser lovande ut. Avslutningen blir en match mot föräldrar så för dom som har möjlighet är det bra att ha bekväma skor och kläder. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelarna bjuds på chockladboll (Delicato) och festis. Vid ev allergi så medtag gärna eget fika. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag har vi kört ett arbetspass vid IP där damlaget har spelat. Det blev dessvärre förlust idag men det var ändå en lugn och trevlig stämning. Stort tack för insatsen idag och övriga arbetspass som varit under säsongen :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses imorgon!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-21 19:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/7949202/Paminnelse-om-avslutning-imorgon</link><pubDate>Sun, 21 Sep 2025 17:49:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">81013e25-7730-6c1b-49d3-c1530ff59a7b</guid><title>Mån 22 september - avslutning </title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Veckorna har rusat fram. Vi har hunnit med över 10 träningar och 3 poolspel sedan mitten på augusti. Vad roligt det har varit och vad grabbarna utvecklas. Säsongen lider dock mot sitt slut. Det börjar bli mörkare ute och andra aktiviteter tar vid. Därför blir det avslutning på måndag den 22 september. Ta på sköna skor och lämpliga kläder för en föräldramatch. Kanske har vi fortfarande en chans att vinna över detta gäng :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det finns fika till killarna i form av chockladboll och festis! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är en helt vanlig träning kvar innan avslutningen. Ses på onsdag!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-15 21:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/7944161/Man-22-september-avslutning-</link><pubDate>Mon, 15 Sep 2025 19:30:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b4933f2d-5239-1f03-5c13-67773944def9</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11630238_medium.jpg" type="image/jpeg" length="206207" /><title> Poolspel Tierp 13 september </title><description>Femte och sista poolspelet har genomförts i Tierp idag. Vi har verkligen haft tur med vädret vid årets poolspel. Höstens dagg var dock svår att undvika imorse och bollen rullade onekligen snabbt i det fuktiga gräset. 

Återigen välinvesterade timmar att åka iväg med detta lag i helgen. Grabbarna har bjudits på bra motstånd idag men killarna tar ikapp och viker inte ned sig. Så roligt att se att vi ger allt då vi är ute på plan och snabbt byter av med lagkompisen, vi gör hemjobbet och vi är 1:a, 2:a och ofta 3:a på bollen. Vi hejar på och är måna om varandra. Fantastiskt jobbat! 

Grönt kort går till Wilhelm som utmärkt sig lite extra efter dagens poolspel, härligt jobbat! 

Veckan som kommer är det träningar som vanligt måndag och onsdag. Vi har även turen att göra kritningen kommande vecka (38). Vi styr upp tillsammans på träning och beroende på skick på planen kanske plocka lite skräp :blush: 

Ses på måndag! 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-13 21:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/7942320/-Poolspel-Tierp-13-september-</link><pubDate>Sat, 13 Sep 2025 19:15:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">33b39412-da56-a2ab-3803-a69abc9fe6cb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11630233_medium.jpg" type="image/jpeg" length="158989" /><title>Poolspel Gimo 6 september </title><description>Fjärde poolspelet spelades i Gimo förra helgen. Det var en helomvändning av vädret från klart och friskt höstväder helgen innan i Alunda till tryckande och kvav sommarhetta. Dom två första matcherna i Gimo låg också direkt efter varandra. Värmen och två matcher tätt ihop utmanande ork och humör. 

Laget genomför dock poolspelet likt tidigare med bravur. Med fler träningar och poolspel i bagaget märks också utveckling hos laget och individuellt så roligt att följa. 
Laget gör som vanligt en fin insats men någon som utmärkte sig lite extra i Gimo var Vinston som fick dagens Gröna kort. Snyggt jobbat!

Tillökning i gänget har skett i form av Björnen, en lagmaskot som också fick delta på bild. Roligt :blush: 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-13 21:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OsthammarsSK-Fotboll-P17/News/7942315/Poolspel-Gimo-6-september-</link><pubDate>Sat, 13 Sep 2025 19:06:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>