TÄVLINGSINFO
TÄVLINGSFORM
Örebrocupen Innebandy välkomnar lag i spelklasserna i F05-F11 och P05-P11. Spelklasserna F/P10-11 är reslutatlösa, vilket innebär att ingen tabell eller resultat redovisas. Spelklasserna F/P05-09 delas in i grupper om 4-5 lag, där alla lag möter alla. De två främsta lagen i gruppen går därefter till A-slutspel. Lagen på tredje och fjärde plats går till B-slutspel. Vi förbehåller oss rätten att ställa in en spelklass om önskat antal lag inte uppfylls.
SPELKLASSER
Här nedan syns spelklasserna i 2021 års upplaga av Örebrocupen Innebandy.
Flickor: 05-11
Pojkar: 05-11
OBS! Resultatlösa klasser: F/P 10-11.
Samtliga spelklasser spelar med fullstora mål.
Vi förbehåller oss rätten att slå ihop två åldersklasser om antalet anmälda lag blir för lågt. De berörda lagen kommer då att kontaktas och tillfrågas, vid eventuella avanmälningar i samband med detta betalas avgifterna tillbaka.
ANMÄLAN
ANMÄLAN OCH BETALNING
Anmälningsavgift för lag som köper gästkort: 1900:-
Anmälningsavgift för lag som inte bor via cupen: 3000:-
Anmälningsavgift för lag som tillhör ÖLIBF: 3500:-
Alla lag som inte tillhör ÖLIBF betalar för ett deltagarkort, se nedan.
LAG MED "INGET BOENDE" - 150:-/person
Denna kategori berör lag som inte önskar övernattning via Örebrocupen Innebandy utan ordnar med eget boende alternativt bor hemma, kallat deltagarkort. I deltagarkortet ingår bland annat:
Förmånligare priser på Gustavsvik, Prison Island, MAX och Stadium.
BOENDE
SKOLGÄSTKORT A - 1050:-
I skolgästkortet ingår:
• Cup t-shirt
• Kvällsmål på fredagen.
• Frukost, lunch och middag på lördagen.
• Frukost och lunch på söndagen.
• Boende i skolsal (egen madrass* och sängkläder medtages).
• Förmånligare priser på Gustavsvik, Prison Island, MAX och Stadium.
* Klassrummen beräknas på att respektive person har en madrass som är max 90 cm.
OBS! - Även ledare köper detta
SKOLGÄSTKORT B - 900:-
I skolgästkortet ingår:
• Kvällsmål på fredagen.
• Frukost, lunch och middag på lördagen.
• Frukost och lunch på söndagen.
• Boende i skolsal (egen madrass* och sängkläder medtages).
• Förmånligare priser på Gustavsvik, Prison Island, MAX och Stadium.
* Klassrummen beräknas på att respektive person har en madrass som är max 90 cm.
OBS! - Även ledare köper detta
HOTELLGÄSTKORT A - 1900:-
Boende på ett av våra hotell.
I hotellgästkortet ingår:
• Cup t-shirt
• Rummen fördelas av arrangören - önskemål kan dock göras.
• Kvällsmål på fredagen, på skola.
• Hotellfrukost på lördagen.
• Lunch och middag på lördagen, på skola.
• Hotellfrukost på söndagen.
• Lunch på söndagen, på skola.
• Förmånligare priser på Gustavsvik, Prison Island, MAX och Stadium.
OBS! - Även ledare köper detta. Vi har begränsat antal platser så först till kvarn gäller med inbetalning av gästkort.
HOTELLGÄSTKORT B - 1750:-
Boende på ett av våra hotell.
I hotellgästkortet ingår:
• Dubbelrum eller trebäddsrum (fördelas av arrangören - önskemål kan dock göras)
• Kvällsmål på fredagen, på skola.
• Hotellfrukost på lördagen.
• Lunch och middag på lördagen, på skola.
• Hotellfrukost på söndagen.
• Lunch på söndagen, på skola.
• Förmånligare priser på Gustavsvik, Prison Island, MAX och Stadium.
OBS! - Även ledare köper detta. Vi har begränsat antal platser så först till kvarn gäller med inbetalning av gästkort.
OBS! Vi har tillgång till ett begränsat antal rum. Blir det fullt går vi efter när lagen har betalat sina gästkort. Observera även att ingen återbetalning av hotellgästkort görs.
Vid önskan om enkelrum eller andra specifika önskemål skicka ett meddelande via er lagsida.
Sista anmälningsdag är 5 mars.
Er anmälan är preliminär till dess betalning erhållits. Inbetald anmälningsavgift återbetalas ej om laget självmant drar sig ur. Ni hittar betalningsuppgifter i anmälningsbekräftelsen och på er lagsida.
Samtliga avgifter ska betalas in till Örebro SK Ungdoms bankgiro 5468-2554. OBS! Viktigt att märka inbetalningen med OCR-numret som ni finner på er lagsida.
OBS! Vi skickar inte ut några fakturor för anmälningsavgift!
UTDRAGNINGSAVGIFT
Om ett lag drar sig ur cupen 14 dagar eller närmare innan cupstart debiteras laget en summa på 1000:-.
Vid utdragning av lag efter den 5 mars återbetalas gästkort enbart mot uppvisande av läkarintyg. OBS! Hotellgästkort återbetalas ej! För att få tillbaka delar av pengarna för enskilda gästkort, det vill säga 400 kronor, krävs ett läkarintyg där det tydligt står att spelaren inte kan delta. Senast två veckor efter cupen måste läkarintyget vara arrangören tillhanda. Detta tillsammans med bankgiro/plusgiro-uppgifter, kontoinnehavare samt lagets namn och spelklass.
Ovanstående gäller inte i fall då arrangören tvingas lägga ned en spelklass.
Urdragningsavgift faktureras laget och ska betalas inom 14 dagar efter urdragningsdatum.
CUPMANAGER - LAGSIDA
Vid anmälan skickas inloggningsuppgifter till CupManager. Där finns möjligheten att göra följande:
- Lägga till och ta bort lag
- Registrera vilket och antal gästkort
- Registrera antal deltagare (gäller lag med eget boende)
- Beställa cupbuss
- Beställa matkuponger
- Registrera specialkost och allergier
När ni anmält ert lag ska ni logga in i CupManager och registrera antal gästkort för er som är övernattande lag.
MAT
Vi återkommer med hur maten kommer lösas till turneringen vid ett senare datum.
Ungefärliga tider för mat:
Fredag Middag 17.30-20.30
Lördag Frukost 06.30-07.30
Lördag Lunch 11.00-14.00
Lördag Middag 18.00-20.30
Söndag Frukost 06.30-07.30
Söndag Lunch 11.00-14.00
SPECIALKOST
Örebrocupen Innebandy serverar alltid fläskfri mat, däremot måste specialkost såsom laktos, gluten eller andra allergier meddelas.
ÖVRIGT
PARKERING
Örebrocupen Innebandy tar inte ansvar för felaktigt parkerade bilar. Gängse
parkeringsregler gäller även under cupen. Var vänliga att beakta detta. De senaste åren har flera lag drabbats av parkeringsböter.
DROGFRITT ANSVAR
Örebrocupen Innebandy förutsätter att samtliga inblandade i cupen agerar drogfritt. Rökning och alkoholförtäring är ej tillåten i skolor och bollhallar. Särskilt ansvar som goda förebilder läggs på ledarna.
HANTERING AV COVID-19 ELLER LIKARTAD PANDEMI
Vi för kontinuerligt dialog med Örebro kommun och Örebro samt Svenska innebandyförbundet gällande förutsättningarna för cupen. Vi följer alltid de regler som ställs på genomförande av cupen. För närvarande jobbar vi utefter att spela utan publik, men med viss ackrediterad medföljare för att klara transporter mm. Vi kommer också att ha längre paus mellan matcher för att slippa onödiga möten samt att det kommer vara begränsad tillgång på skolboenden för att uppfylla gällande restriktioner.
Om cupen ställs in pga Covid-19 eller likartade pandemiorsaker före 12 mars betalas samtliga avgifter tillbaka.
Om cupen ställs in pga Covid-19 eller likartade pandemiorsaker efter 12 mars betalas samtliga deltagaravgifter tillbaka. Anmälningsavgiften betalas tillbaka med ett avdrag på max 500 kr/lag för redan tagna kostnader.
Viktigt att tänka på är att vi följer de råd och regler som FHM ger. Därför kan begränsningar i hur många lag vi kan hantera och hur många övernattande på cupen vi kan ha ändras under anmälningstidens gång. Ni kan säkra er plats i cupen genom att betala anmälningsavgiften. Datum för inbetalning av anmälningsavgift avgör turordning om antalet lag kommer begränsas.
FORCE MAJEURE
Nedanstående Force Majeure-klausul gäller vid oförutsedda händelser som förhindrar genomförande av arrangemang och som arrangören inte kunnat förhindra. Därmed gäller inte nedan klausul vid inställd cup pga Covid-19 eller likartade pandemi.
Örebrocupen Innebandy är inte återbetalningsansvarig, och är inte heller ansvarig för ekonomisk förlust eller skada, som kan uppstå på grund av händelser som ligger utanför Örebrocupen Innebandys kontroll. Exempelvis krigsliknande händelse, eldsvåda, översvämning, avbrott i allmänna kommunikationer, myndighetsåtgärd, strejk, eller andra force majeure-händelser.