﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Ope IF Dam 2</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">6a56a34f-a3af-d0e9-92a4-a59b1317bfb3</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11919300_medium.jpg" type="image/jpeg" length="124583" /><title>Arbete storsjöcupen</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se bifogat schema för era insatser på cupen&lt;br&gt;Byt mellan varandra om inte tiderna passar&lt;br&gt;Går säkert att köpa sig fri om man önskar, isåfall kontakta mig på 0705902094&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack på förhand &lt;br&gt;Magnus&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-20 09:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8119394/Arbete-storsjocupen</link><pubDate>Sat, 20 Jun 2026 07:47:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d2019296-cb67-5138-cf77-977021a26445</guid><title>Vårsäsongen 2026</title><description>Vi har just avslutat vårsäsongen i Division 3 och vi kan stanna upp för en stund och reflektera. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi började lite trevande och försiktigt två första matcherna mot Myssjö och Vemdalen (som inte räknas i tabellen). Därefter tycker jag att vi har växt som lag och individer. Matchen mot Sveg kändes resultatmässigt som en förlust trots oavgjort på resultattavlan. Sedan har vi matcherna mot Brunflo, Offerdal och gårdagens match mot Järpen där vi verkligen går in i situationerna och är beslutsamma. Oavsett vilken position ni som spelare får gå in i så görs det med självförtroende och pepp från lagkamrater. När spelare från A-laget och F17-gänget kommer med och spelar så är ni inbjudande och låter dem ta plats. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Målsättningen på i snitt 3 gjorda mål har vi nu under våren klarat av galant med ett snitt på nästan 5 mål per match och hela 9 olika målskyttar.. Lite tråkigt att serien nu vänder och nästa seriematch blir först 6:e augusti...Det är därför viktigt att vi tar alla chanser som dyker upp med att förstärka både A-laget och F17-laget på träningar/matcher om vi får möljighet! Vi tar en lite längre ledighet under midsommarhelgen genom att träna imorgon onsdag med Jimmy, vilar på torsdag (Ope A spelar mot Frösön 20.15 på Lövsta för den som vill och kan) och tränar gemensamt först på måndag 22/6. Några kommer också få kallelse till match med F17 mot GIF Sundsvall på söndag. ALLA ska dock köra minst en egenträning under uppehållet och ni som inte tränar onsdag gör minst två egenträningar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;För de som får spela Storsjöcupen och har anmält sig kommer här lite info:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;* Just nu är det 4 lag anmälda och som det i skrivande stund ser ut kommer matcherna spelas 2/7 15.00 (Hofvallen), 3/7 08.00 (JK A) samt 3/7 14.00 (JK B). Eventuell final spelas 4/7 14.00 (JK A).&lt;br&gt;* Om ni INTE kan vara med i en speciell match måste ni skicka SMS till mig (Mattias, 070-513 50 47), så snart ni känner till det.&lt;br&gt;* Födda -09 och -10 kan också bli tillgänglig för matcher med F16&lt;br&gt;* Totalt är vi 18 tillgängliga spelare (6 från A samt Emelie Een tillkommer utanför vår trupp) så vi kommer ha spelare som får stå över match i gruppspelet&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;DM-finaler:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;* Onsdag 19/8 kommer vi spela DM-final mot i IFK Östersund i både F17 och F19. Så se till att vara hemma och redo för match på JK Arena. Vi vet för närvarande inte vilken tid, men det återkommer vi med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni funderingar, synpunkter eller annat så prata med någon av oss ledare!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 16:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8117925/Varsasongen-2026</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 14:25:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">947392d4-c917-6f33-0544-82d537eefe97</guid><title>Träningsvecka Valborg</title><description>Lite information om närmaste veckan:&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Måndag - träning som är genomförd och snack kring senaste matchen&lt;br&gt;* Onsdag - träning med A för de spelare som blivit kallade&lt;br&gt;* Torsdag - gemensam träning ställs in p g a Valborg och få anmälda till träningen. &lt;b&gt;Detta innebär också att ALLA ser till att köra minst en egenträning torsdag till söndag. &lt;/b&gt;Viktigt att alla också gör det.&lt;br&gt;* Söndag - match med F17 för Stina, Mira, Ida, Bell och Maja E&lt;br&gt;* Måndag - träning 17.20 och därefter samling för diskussion matchsäsongen 2026 samt att vi äter pizza tillsammans&lt;br&gt;* Onsdag - träning 17.30 med samling ÖP-hallen. Löparskor&lt;br&gt;* Torsdag - träning 17.20 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en lugn och trevlig Valborg - verkar bli finväder :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni funderingar eller åsikter om träningar, matchande eller annat så prata med någon av oss ledare!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 19:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8086557/Traningsvecka-Valborg</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 17:09:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">18587bbd-06d0-c463-e1d3-36f38807b6a8</guid><title>Fikaförsäljning vid matcher</title><description>Som vi kom överens om på träningen sist, kör vi nu i gång med fikaförsäljning i samband med våra hemmamatcher för att tjäna in lite pengar till lagkassan och förhoppningsvis kunna göra någon rolig lagaktivitet längre fram.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se schema nedan (OBS start redan nu på söndag!). Ni själva byter sinsemellan i fall ni har förhinder på givet datum. Skulle det vara så att ni själva spelar den aktuella matchen kanske en förälder kan vara den som säljer eller om ni kommer överens med den/de andra (det räcker ju att en säljer).&lt;br&gt;&lt;br&gt;I uppgiften ingår att se till att fikaback och bord hämtas/lämnas över till ansvarig nästa match, att brygga kaffe (termosar finns i backen), baka/köpa fikabröd, ta med lite mjölk samt sälja fika under matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;12/4 Molly, Tilde, Maja A&lt;br&gt;26/4 Hedda, Tilda, Maja E&lt;br&gt;13/5 Alma, Aina&lt;br&gt;21/5 Emilia, Elvira&lt;br&gt;3/6 Alva, Elin, Hanna&lt;br&gt;9/9 Ida, Mira, Belle&lt;br&gt;26/9 Lykke, Stina&lt;br&gt;&lt;br&gt;Malin ser löpande till att backen innehåller tillräckligt med muggar, läsk etc.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-06 23:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8070754/Fikaforsaljning-vid-matcher</link><pubDate>Mon, 06 Apr 2026 21:02:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">efe3f8be-6142-100e-cd8e-784e13a8a5aa</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11832990_medium.png" type="image/png" length="209498" /><title>Arbetsinsatser 2026</title><description>God kväll&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer årets arbetsinsatser för DAM2&lt;br&gt;Ni får byta mellan varandra om de tider och tilldelade pass inte fungerar. (ni behöver inte blanda in mig)&lt;br&gt;Vad gäller yran så meddelar ni mig om ni vill jobba fredag eller lördag. (18 år och äldre)&lt;br&gt;Gällande nattvandring (18 år och äldre) så måste man visa upp ett intyg från belastningsregistret. (nytt för i år)&lt;br&gt;&lt;a href="https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/" target="_blank"&gt;https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/&lt;/a&gt; &lt;br&gt;&lt;br&gt;Sedan har tjejerna uppdrag på Storsjöcupen samt 1st inventering&lt;br&gt;&lt;br&gt;Frågor och funderingar når ni mig på 0705902094&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Magnus&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-01 20:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8068097/Arbetsinsatser-2026</link><pubDate>Wed, 01 Apr 2026 18:44:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0e510f4a-cd8d-e03f-f708-9113ba4824b7</guid><title>OPE Häften </title><description>Hej på er

Äntligen är det snart dags å sälja Ope häften igen
Så ni kan redan nu börja sälja, jag återkommer om någon vecka med mera information 

Kommer även fördela ut årets arbetsuppgifter under mars månad 

Mvh
Magnus &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-10 09:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8052729/OPE-Haften-</link><pubDate>Tue, 10 Mar 2026 08:02:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a6fd3d3b-bb65-81c0-54c1-76cd8ed7aa60</guid><title>Sund Cup mm</title><description>&lt;br&gt;Så här på första dagarna på nya året blickar vi framåt. Träningarna sätter igång på måndag 5/1 och fortsätter fram till vecka 9 enligt schemat ni kan se i kalendern. Från vecka 9 kommer vi ha två träningar i veckan på JK Arena.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sund Cup har vi skickat ut om tidigare. Nu har vi mer info att lämna:&lt;br&gt;-  Vi åker tåg preliminärt 13.25 på fredag 30/1 så ni måste fixa ledigt från skola/jobb. Vi kommer hem på söndag kväll.&lt;br&gt;- Vi bor på Scandic Nord nära matchplanerna.&lt;br&gt;- Mat lördag (frukost, lunch, middag) och söndag (frukost, lunch) ingår&lt;br&gt;- Vi är anmälda i både F18 och Dam-klassen&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom vi inte har så mycket på lagkontot behöver vi betala 1 700 kr som självkostnad till cupen. Swisha det till Malin på 070-564 55 49 så snart som möjligt, men senast 10:e januari. OBS! Även ni som varit osäkra har möjlighet att anmäla er nu! Har ni problem med betalning så snabbt så hör av er till någon av oss tränare så kan ni få förlängd betalningstid. Mer detaljer kommer senare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Anmäl er till träningen den 5/1, betala avgiften så snart ni kan och återkom om ni har några funderingar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-02 07:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/8014302/Sund-Cup-mm</link><pubDate>Fri, 02 Jan 2026 06:01:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1e16ac22-e6e8-0ba0-aeba-f5e214f4679c</guid><title>Bingolotter </title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer lite information angående försäljning av bingolotter inför julen -25&lt;br&gt;&lt;br&gt;15 lotter är kravet från föreningen och de 15 kan mixas enkel, dubbel och trippel.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Återkommer när jag lämnar ut dessa.&lt;br&gt;Vill man ha fler än 15 så får ni gärna meddela mig så snart som möjligt &lt;br&gt;&lt;br&gt;Återkommer gällande betalning av dessa inom kort&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Magnus &lt;br&gt;0702102094&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-05 23:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7982943/Bingolotter-</link><pubDate>Wed, 05 Nov 2025 22:03:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cdc748e6-4d94-bae5-95b8-687e738bc072</guid><title>Avslutning</title><description>Säsongen är avslutad och vi har nu fått svar från de allra flesta på enkäten vi skickade ut. Överlag positiv och nyttig information till oss ledare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vet i dagsläget inte hur kommande säsong kommer se ut när det gäller trupper, spelare och ledare men vi är helt övertygade om att det kommer bli bra förutsättningar. Så snart vi vet mer kommer information och möte.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Det vi i nuläget vet kring fotbollen är följande:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Distriktslaget för F09 har öppna träningar kommande vecka (måndag och tisdag) och därefter Norrlandsmästerskap 14-16 november i SEP Arena i Krokom. Anmälan via hemsidan för JH Fotboll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Avslutning av säsongen är inplanerad till onsdag den 19/11 klockan 17.30-20.30. Vi kommer köra lite aktiviteter med efterföljande middag. Separat anmälan kommer skickas ut inom kort, men reservera dagen. Ni som har slutat nu i höst och inte får utskick längre, kan anmäla er via sms (070-513 50 47) om ni vill vara med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Träningsstart är planerad till onsdag 26/11 klockan 17.30 i ÖP-hallen. Träningarna fram till jul kommer sedan ligga på onsdagar samt söndagskvällar i Sporthallen på Odensalaskolan. Mycket spel utlovas dessa träningar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni funderingar så hör av er till någon av oss ledare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-29 18:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7978533/Avslutning</link><pubDate>Wed, 29 Oct 2025 17:07:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b16b4a89-5a59-dee2-a855-4b2cbd5b1901</guid><title>Enkät</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;Vi håller på med sammanställning och utvärdering av säsongen och blickar samtidigt fram emot kommande säsong. En enkät är utskickat via sms - fungerar inte den så kan ni gå in via nedanstående länk:&lt;br&gt;&lt;br&gt;https://forms.gle/yGuFDFSBeHoPxcTx5&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://forms.gle/yGuFDFSBeHoPxcTx5" target="_blank"&gt;Enkät&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;(kopiera länken om det inte går nå den direkt).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi återkommer med mer kring säsongen som varit och information om kommande säsong när det gäller träningsgrupper, serier mm. Vi siktar också på en avslutning veckan efter lovet - detaljer kommer!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-20 20:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7972506/Enkat</link><pubDate>Mon, 20 Oct 2025 18:02:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">086409c6-ecf2-7db8-943f-1c155d705e8c</guid><title>Umeå på lördag</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är matchtiderna klara för kvalmatcherna mot Umeå Södra om en plats i nästa års Allsvenska för F17. Lördag 11/10 klockan 14.30 i Umeå och sedan hemmamatch helgen efter (18/10 klockan 14.00 på Torvallen eller konstgräset på Sportfältet).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är alla taggade för att göra en bra insats. Tyvärr kommer inte alla bli kallade och inte garanterad speltid för kallade, men alla har möjlighet att följa om man vill. Vi kommer åka buss från Furuparken 8.00. Ni som vill följa med i bussen skickar ett SMS till Mattias (070-5135047) så vi vet vilka som vill följa och heja på laget - ta chansen till detta! Först till kvarn och det gäller alla (spelare, föräldrar etc).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelse till matchen kommer senast tisdag morgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-06 19:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7962457/Umea-pa-lordag</link><pubDate>Mon, 06 Oct 2025 17:05:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c0777dc1-afe9-8b26-e47d-2c91d392eaab</guid><title>Slutspurt av säsongen</title><description>Vi närmar oss upplösningen av säsongen, men det återstår fortfarande tre träningsveckor där vi kör två gemensamma träningar per vecka.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det återstår en match i division 3 som spelas kommande söndag mot Järpen. Den matchen kommer vår spelartrupp ansvara för fullt ut, men med Robban Wassdahl/Tomas Andersson som ansvarig ledare (Mattias, Pelle och Tilda alla bortresta). Främsta orsaken till att vår spelartrupp tar denna match är att fler spelare ska få en match innan kvalspelet till F17-allsvenskan inleds.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Apropå kvarspelet till F17-allsvenskan så kommer vi som seriesegrare möta vinnaren i den norra serien om en plats i närsta års allsvenska. Som det ser ut nu kommer vi möta Umeå Södra i ett dubbelmöte där första matchen går på bortaplan helgen 11-12 oktober och på hemmaplan helgen 18-19 oktober. Från A-laget kommer Jonna L, Filippa H och Alicia J finnas tillgänglig för spel. OM det är någon av er spelare som INTE är tillgänglig någon av dagarna dessa helger så skicka ett sms på 070-513 50 47 (Mattias) innan vi slutligt planerar matcherna tillsammans med motståndarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni funderingar eller synpunkter så prata med oss ledare! Nu håller vi igång och fortsätter med fokus och engagemang :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 20:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7955536/Slutspurt-av-sasongen</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 18:57:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b4cc71ec-81ba-7860-685f-c679d2b1aef1</guid><title>Betalning Ope-häften </title><description>Hej 

Saknar betalning för Ope-häften ifrån några av er 
Swicha till 0702102094 



Mvh
Magnus &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-12 15:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7941544/Betalning-Ope-haften-</link><pubDate>Fri, 12 Sep 2025 13:48:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">38a8eb34-4bf3-a7d0-1e8f-449aa3684fb1</guid><title>Match söndag</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen på söndag är ju flyttad till 14.00 i Ö-vik. Vi åker från Furan 9.15 (INTE 7.15 som tidigare info sa).&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-12 08:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7941122/Match-sondag</link><pubDate>Fri, 12 Sep 2025 06:26:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">59963722-edc7-f01b-d47f-e211a3f0f9cb</guid><title>Kommande vecka</title><description>Efter två 1-0 vinster i våra serier börjar vi närma oss de avslutande matcherna. I div3 återstår matcher mot Frösön, Vemdalen och Järpen. I F17-serien har vi nu sex raka vinster och två tuffa matcher mot Själevad och Sidsjö-Böle återstår. När serien är slut kommer vi möta vinnaren i den Norra serien (just nu Umeå Södra) om en plats i nästa års F17-Allsvenska. Matcherna blir dubbelmöten helgerna 11-12 okt och 18-19 okt. Kul utmaning!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon måndag blir det uppdelad träning där ett gäng tränar med A och ett gäng på Sportfältet som vanligt. På onsdag kommer vi göra som förra året, istället för träning blir det discgolf- tävling med efterföljande fika. Vi samlas 18.20 vid Parkskolan (längst upp i parken) - hoppas att många kan komma!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;På torsdag vanlig träning igen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-07 19:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7937026/Kommande-vecka</link><pubDate>Sun, 07 Sep 2025 17:25:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">42bc1ee1-3821-4d0b-7afc-8ff246f0744c</guid><title>Höstsäsongen</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla har det bra i sommarvärmen och vilar ordentigt. Kan vara bra/nödvändigt att göra några extrapass för er som haft ett långt uppehåll utan Storsjöcupen och Gothia Cup. Även någon form av rörelse för er andra så ni är redo när vi börjar till veckan! Ni som haft skador har haft och har möjlighet till rehab som vi förutsätter att ni sköter på bästa sätt :).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårsäsongen började lite trevande, men vi har utvecklat både spel och resultat allt eftersom träningar och matcher genomförts. Avslutningen av F17-serien gav vinster, sista matchen i div-3 mot Sveg på Torvallen var stark trots förlusten mot serieledarna. Storsjöcupen slutade med semifinal i A-slutspelet och vem vet vad som hänt i den semifinalen om vi fått 1-0 målet godkänt...? Även A-slutspel i Gothia och möjlighet att visa vår kapacitet mot lag som vi normalt inte spelar mot. Förlusten mot IFK Göteborg var inte så mycket att säga om - kikar vi på deras tabellplacering i den allsvenska  F17-serien så kan vi förstå att de har ett väldigt bra lag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör två träningar nu till veckan så att vi är redo för första div3-matchen som Strömsund den 4/8 - kallelse till träningarna kommer inom kort. Hösten innefattar spännande möjligheter:&lt;br&gt;* F17-serien där vi ska fortsätta att kriga om förstaplatsen så att vi får möjlighet att möte seriesegrare i den norra serien i ett dubbelmöte om en plats i Allsvenska F17-serien. Dessa slutspelsmatcher kommer i så fall spelas i oktober.&lt;br&gt;* Div-3 där vi siktar på fler poäng än vad våren gav - en rimlig målsättning att slå vårresultatet i respektive match.&lt;br&gt;* 27/8 har vi DM-final mot IFK i F19 där spelare från vår trupp och A-truppen kommer ingå.&lt;br&gt;* Träningar med A-laget; Vissa spelare kommer under augusti träna extra med A-laget vid fyra tillfällen. Senare under hösten (september/oktober) kommer detta fortsätta, men det är inte bestämt nu vilka dessa spelare kommer vara. Det är alltså inte säkert att det är de spelare som får extraträning i augusti, utan det kan då även vara andra spelare.&lt;br&gt;* Några nya spelare kommer dyka upp på träningarna framöver, både nygamla spelare som spelat med Ope tidigare samt kanske någon från annan förening också.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på onsdag och nu kör vi hårt framåt!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-07-25 09:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7908189/Hostsasongen</link><pubDate>Fri, 25 Jul 2025 07:56:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">088cd313-0246-03f0-2a01-c44e1f3f1e0c</guid><title>Gothia Cup mm</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;För er som ska på Gothia Cup så har vi sammanställt lite info - se under Dokument/Huvudmapp. Viktigast i nuläget är att se till att ni har giltig ID-handling.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi har gjort två utskick på senaste tiden:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;* Det första gäller vikten av att svara om man kommer på träningen eller ej. Och skriva anledning om man inte kan komma. Dels är det viktigt för att kunna planera träningarna, dels för att få klarhet till varför man inte kommer. Är det så att man känner att det är känsliga orsaker, så kan man prata med någon av oss ledare. Många är superbra på att svara, medans några &lt;b&gt;måste&lt;/b&gt; förbättra sig.&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Det andra utskicket gäller planering efter semesterledighet. Vi kommer börja träna i början av augusti och behöver få information om hur det ser ut för var och en i augusti. Skicka ett sms till Mattias på 070-513 50 47 och beskriv det ni idag känner till. Matchplanering/matchflyttar pågår.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För övrigt finns det massor med positivt i laget och resultaten kommer också! På söndag spelar vi match på Torvallen mot Sveg och veckan därefter sätter Storsjöcupen igång!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-25 16:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7901002/Gothia-Cup-mm</link><pubDate>Wed, 25 Jun 2025 14:45:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">20f2226d-e6b7-7dad-d7d6-956db5555228</guid><title>Arbetsinsats Storsjöcupen</title><description>Här kommer arbetsschemat under Storsjöcupen, ni får byta emellan varandra eller anlita föräldrar/syskon går även köpa sig fri för 500kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;RÅPLAN&lt;br&gt;Onsdag&lt;br&gt;08-12 - Vera, Embla&lt;br&gt;12-16 - Aina, Alva, Mira&lt;br&gt;16-20 - Elin, Nelly, Olivia&lt;br&gt;&lt;br&gt;Torsdag&lt;br&gt;08-12 - Filippa, Hedda, Stina Be&lt;br&gt;12-16 - Thea, Emilia&lt;br&gt;16-20 - Ida, Isabelle, Stina Br&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredag&lt;br&gt;08-12 - Kajsa, Stella&lt;br&gt;12-16 - Maja E, Alma, Tilde He&lt;br&gt;16-20 - Lykke, Sara&lt;br&gt;&lt;br&gt;ÅKERÄNG&lt;br&gt;Fredag&lt;br&gt;16-20 - Emelie, Neona&lt;br&gt;&lt;br&gt;TORVALLEN&lt;br&gt;Lördag&lt;br&gt;08-12 - Molly H, Tilde Hå, Vilma&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Magnus&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;T&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-23 22:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7900055/Arbetsinsats-Storsjocupen</link><pubDate>Mon, 23 Jun 2025 20:51:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a18b0bee-f5cc-cdd5-a5d2-e8832391cdb4</guid><title>Arbetsschema 2025</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni alla vet sedan tidigare så får lagen varje år arbetsuppgifter av OPE IF.&lt;br&gt;Har laddat upp det arbetschema som gäller sommar/höst för våra spelare i Dam2/F17 under DOKUMENT&lt;br&gt;Har ni inte möjlighet att jobba på det uppdrag ni blivit tilldelade så får ni byta mellan varandra, viktigaste är att&lt;br&gt;passen blir tillsatta.&lt;br&gt;Om ni går in på OPE IF laget.se sp hittar ni mera information under doument gällande de olika uppdragen som vi blivit tilldelade&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag litar på att ni löser detta utan att jag behöver vara inblandad om det uppstår hinder &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor får ni gärna slå mig en signal på 070-2102094&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Magnus&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-05-26 22:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7882247/Arbetsschema-2025</link><pubDate>Mon, 26 May 2025 20:16:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5c4c7f26-3408-8c2a-8867-f14167379690</guid><title>Slutbetalning Gothia</title><description>Nu är det dags för sista delbetalningen för dom som ska med till Gothia. 1000kr/spelare swishas till Malin på 070-5645549 senast 11/5.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ev funderingar? Hör av dig till någon av ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-05-04 08:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFklubb-Fotboll-Dam2F17/News/7864310/Slutbetalning-Gothia</link><pubDate>Sun, 04 May 2025 06:56:22 GMT</pubDate></item></channel></rss>