﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Ope IF F-10</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OpeIFf10/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OpeIFf10</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">53c8d7d5-e38c-a9bd-547f-f7c7cf074b23</guid><title>Information inför Dalecarlia Cup</title><description>Information till deltager i  Dalecarliacup&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi åker onsdag 24:e Juni och information om detta finns på kallelsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta behöver ni ha med:&lt;br&gt;•	Madrass max 90cm bred (funkar även med dubbelmadrass om ni är 2 på den).  Något att lägga under madrassen så den inte går sönder eller gnekar. OBS! ni som har luftmadrasser, kolla att dom håller luft innan ni packar med dom.&lt;br&gt;•	Sängkläder (Kudde, täcke, madrass, under lakan)&lt;br&gt;•	Handduk, kan vara bra att ha med 2st&lt;br&gt;•	Hygienartiklar&lt;br&gt;•	Mediciner ni som tar något typ mot astma t.ex&lt;br&gt;•	Något att sova i (Pyjamas)&lt;br&gt;•	Tofflor&lt;br&gt;•	Förstärkningskläder&lt;br&gt;•	Regnkläder&lt;br&gt;•	Fritidskläder o skor (kläder när vi inte spelar match)&lt;br&gt;•	Badkläder, om det är fint väder kanske vi har tid och åka till en badskö i närheten.&lt;br&gt;•	Laddare till mobil (förlängningssladd o grenuttag kan vara bra också)&lt;br&gt;•	Ryggsäck alt gympåse att frakta kläder i inför match och dusch&lt;br&gt;•	2st galgar att häng upp ev. böta kläder&lt;br&gt;•	Fickpengar – kort - swish&lt;br&gt;&lt;br&gt;Utrustning för att spela fotboll:&lt;br&gt;•	Fotbollsskor&lt;br&gt;•	Benskydd&lt;br&gt;•	Strumpor Vita, bra att ha 2 par om det är regnigt.&lt;br&gt;•	Blå shorts&lt;br&gt;•	Overall (Jacka/byxa)&lt;br&gt;•	Vattenflaska&lt;br&gt;•	Målvaktshandskar (målvakt)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Övrigt:&lt;br&gt;Spelare bor och är med laget under hela vistelsen. Detta innebär att föräldrar gärna får komma och heja på matcherna, men när matchen är slut återsamlas laget och laddar tillsammans inför nästa match. Föräldrar får även komma och besöka oss på förläggningen. Vi kommer bo på skräddarens förskola i Borlänge.&lt;br&gt;Vi är kompisar med alla, ingen lämnas ensam, vi är en grupp så fråga lag kamrater om ni tänkt göra något när vi inte har match.&lt;br&gt;Vi representerar OPE och följer den policy som förening har&lt;br&gt;Trivselregler förläggning – det ska vara släckt och tyst 23:00 enligt cupbestämmelser.&lt;br&gt;Vi kommer köpa så det finns kvällsfika, mackor, pålägg, frukt och något drickbart.&lt;br&gt;Ladda gärna ner cup appen så ni har den&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kontaktuppgifter ledare:&lt;br&gt;Rickar Östman 070 241 78 17&lt;br&gt;Jens Torstemo 070 669 69 33&lt;br&gt;Lasse Hellzen 070 592 40 44&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag hoppas att allt väsentligt är med i detta utskick.&lt;br&gt;Om någon glömt packa ner något så löser vi det där nere. Det absolut viktigaste att få med sig är fotbols utrustnig och en fungerande madrass samt eventuella mediciner.&lt;br&gt;Vi ses på onsdag och har ni några funderingar kontakta oss ledare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 10:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8118857/Information-infor-Dalecarlia-Cup</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 08:49:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">956ee494-c137-3559-6018-dceeff92fabe</guid><title>Samling ÖP hallen på dagens träning</title><description>Vi samlas i ÖP hallen på dagens träning o ta med skor att springa i,&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 13:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8115627/Samling-OP-hallen-pa-dagens-traning</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 11:22:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">506c904c-af73-9f33-5628-ef178aa4d7ac</guid><title>Träning vecka 24</title><description>Eftersom det är sista vecka i skolan och många är upptagen tisdag och onsdag denna vecka så avbokar vi dessa träningar. Vi lägger träning torsdag i stället samt söndag denna vecka.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till dessa träningar ska ni ta med skor att springa med förutom fotbollsskor. Om ni glömmer skor att springa med kommer det funka att springa i fotbollsskor, så ni kommer inte undan.&lt;br&gt;Ny kalleleser till träning läggs upp på LAGET&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 15:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8112481/Traning-vecka-24</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 13:21:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9bfe1352-3a9e-be86-47e9-11b66862929a</guid><title>Storsjöyran</title><description>Hej!&lt;br&gt;Jag saknar fortfarande uppgift från några av er som ska jobba på storsjöyran. Jag behöver namn, telefonnummer och mailadress till den som ska jobba. Kommentera här nedan eller skicka sms till mig på 070-3043228.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 10:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8111579/Storsjoyran</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 08:50:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ebf73cab-d38e-1fac-b429-2718dd02cb34</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11903864_medium.png" type="image/png" length="131085" /><title>Reserver på köksschemat</title><description>Hej igen! &lt;br&gt;Då ingen nappat på att skriva upp sig som reserv frivilligt har jag nu lottat ut dessa pass. Om ni absolut inte har möjlighet att rycka in aktuell dag måste ni försöka se till att lösa det själva genom att be någon annan om hjälp. Jag själv har köpt in vikarie i form av arbetsvillig 16-åring för kökstjänst i annat kök, det är ju en lösning till exempel. &lt;br&gt;Som reserv måste man kunna rycka in med kort varsel om något akut dyker upp som gör att det saknas folk på något pass. Detta hoppas vi ju såklart inte ska behövas!&lt;br&gt;Schemat finns även under dokument om ni inte ser vad som står på bilden.&lt;br&gt;Hör av er om det är några funderingar!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-05 15:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8110941/Reserver-pa-koksschemat</link><pubDate>Fri, 05 Jun 2026 13:12:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dd6ce22e-0cef-1803-3e37-be38d8807155</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11894082_medium.png" type="image/png" length="122742" /><title>Uppdaterat schema kök Storsjöcupen</title><description>Hej!
Här är ett uppdaterat schema för köket på Storsjöcupen. Det som står med rött är det som är ändrat. Om det ska stå ett annat namn i någon av dessa rutor så meddela mig det så snart som möjligt. Ni som fått pass tilldelade får gärna kommentera denna nyhet så jag vet att ni sett detta. 

Det saknas fortfarande reserver, är det någon som kan ta på sig det frivilligt? Om inte så fördelar jag ut även dessa. 

Schemat finns även under dokument om ni inte ser vad det står på bilden.




&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 19:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8105238/Uppdaterat-schema-kok-Storsjocupen</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 17:12:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">835148ae-1777-5312-1477-fb3388d35891</guid><title>Nya träningstider fr.o.m. nästa vecka V21</title><description>Kommunen har öppnat gräsplanerna för träning o match från nästa vecka.&lt;br&gt;Det innebär att våra nuvarande tränings tider i dagar ändras o vi kommer börja träna på gräsplanerna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningsdagar från nästa vecka blir tisdag, onsdag och fredag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dom nya dagarna o tiderna kommer läggas upp på LAGET.SE unde helgen så nya kallelser kommer komma ut.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-16 11:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8098979/Nya-traningstider-from-nasta-vecka-V21</link><pubDate>Sat, 16 May 2026 09:18:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6304de91-77cc-b398-af9d-c401ca2a1d26</guid><title>Kökstjänst Storsjöcupen</title><description>Hej!
Vi har nu blivit tilldelade ett kök under Storsjöcupen och det blev Fjällängsskolan i år igen. Alla vars barn ska spela cupen måste ta minst ett pass i köket, några behöver ta två. Vi gör som vanligt att jag lägger ut schemat så får ni fylla i när ni kan jobba. De pass som är kvar lottas. Skriver man upp sig som reserv behöver man kunna hoppa in om behov uppstår under dagen.

Här är länken till schemat: &lt;a href="https://1drv.ms/x/c/5b1c4afc79f7266b/IQALkzXrndd9R5KRcVHwWggNAQDDWVjWxb7oAy5HWhcPL-w?e=1WrraO" target="_blank"&gt;https://1drv.ms/x/c/5b1c4afc79f7266b/IQALkzXrndd9R5KRcVHwWggNAQDDWVjWxb7oAy5HWhcPL-w?e=1WrraO&lt;/a&gt;

Hör av er om ni har problem med länken så kan jag lägga in er i schemat.







&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 19:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8091522/Kokstjanst-Storsjocupen</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 17:16:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">da1bb5c1-d476-7bcd-834f-96e8d24e37fd</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11869636_medium.png" type="image/png" length="22975" /><title>UPPDATERAD! Arbetsinsatser 2026</title><description>Hej!
Då vi fått några nya spelare i laget från F-11, samt ett par som slutat, så har jag uppdaterat schemat för årets arbetsinsatser. 

Schemat finns här på laget.se under dokument, i mappen Arbetsinsatser 2026.

De arbetsinsatser vi har i år är Storsjöyran och OPE-dagen. För er som är schemalagda på Storsjöyran önskar jag att ni skriver en kommentar till detta inlägg vilken dag ni vill jobba, fredag eller lördag. Ni kommer sedan att bli kontaktade av kansliet för mer information när det närmar sig. Gällande OPE-dagen har jag ingen mer information just nu så jag återkommer när jag vet mer.

Om ni inte har möjlighet att utföra den uppgift ni blivit tilldelad, är det upp till er att själva att försöka byta med någon eller lösa det på annat sätt (släkt/vänner). Det brukar finnas möjlighet att köpa sig fri från en arbetsinsats, men kansliet har inte lagt ut någon vikarielista ännu, så om det blir aktuellt får ni själva ta kontakt med kansliet och höra om det är möjligt.

Schema för arbetsinsatserna under Storsjöcupen är på gång. Vi har blivit tilldelade köket på Fjällängsskolan. Alla vars barn spelar cupen, kommer att tilldelas uppgifter även här.

Tveka inte att höra av er om det är några oklarheter!
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 17:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8091452/UPPDATERAD-Arbetsinsatser-2026</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 15:44:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d760f68c-a458-82f1-b164-59d43ba13a6b</guid><title>Grillkol</title><description>Hej! Nu har grillkolen kommit, och ni som har sålt får gärna komma och hämta:blush: Jag bor på Lits-Åsen 130 och är hemma hela eftermiddag och kvällen idag. Vi ses:grinning:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 16:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8091417/Grillkol</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 14:53:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">126c952b-7ddd-7537-857c-97e6cde1efca</guid><title>Utmaning för alla spelare</title><description>Jag utmanar er på jonglering med fotboll.&lt;br&gt;Den som klarar av att hålla bollen i luften med 50 tillslag kommer jag personligen bjuda på ett Max mål ( hamburgare, kycklingburgare eller Nuggets ).&lt;br&gt;Ni har t.o.m. när träningarna börjar i höst att träna på det.&lt;br&gt;Först då kommer ni få visa att ni klarar det d.v.s. slutprovet blir då.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Att träna på och hålla bollen i luften med fötterna gör att ni kommer få bättre koordination o balans, vilket kommer göra er bättre som fotbolls spelare.&lt;br&gt;Jag hoppas ni antar utmaningen, ni behöver bara en fotboll.&lt;br&gt;Om ni klarar 100 dubblar jag belöningen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Peppa varandra att anta utmaningen...&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 19:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8087454/Utmaning-for-alla-spelare</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 17:55:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1f94747c-6797-6abd-7dcb-c6518c45df1f</guid><title>Träningsmatch Torsdag 16/4 i SEP arena</title><description>I morgon Torsdag blir det träningsmatch i SEP arena mot krokom i stället för ordinarie träning.&lt;br&gt;Dom skulle spelat träningsmatch mot ett annat lag som avbokade så vi fick frågan eftersom de hade planen bokad&lt;br&gt;Dom har ett mixat lag med flickor född 10, 11 o någon annan årgång,&lt;br&gt;Så istället för ordinarie träning kör vi träningsmatch o luftar alla spelare som kommer.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 20:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8076822/Traningsmatch-Torsdag-16-4-i-SEP-arena</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 18:13:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">68cf1efe-79e6-e763-3105-edd3741a9f44</guid><title>Påminnelse försäljning Grillkol m.m. från Skogens</title><description>Försäljningen av grillkol som Cecilia startade går väldigt trögt och alla har inte registrerat sig som säljare.&lt;br&gt;Ni registrera er som säljare på adressen nedan och tjejerna kan göra en egen registrering för att sälja, bara dom har en mail.&lt;br&gt;&lt;a href="https://shop.skogens.com/saljare/X88SB"&gt;https://shop.skogens.com/saljare/X88SB&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://shop.skogens.com/saljare/X88SB"&gt;https://shop.skogens.com/saljare/X88SB&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Försäljningen gör vi för at få in pengar till lagkassan för att minska utgifter till cuper och kunna göra någon anna rolig aktivitet i laget.&lt;br&gt;Så ni som inte registrerat er som säljare, gör det så kör vi på i alla fall under nästa vecka med denna försäljning.&lt;br&gt;Om ni har frågor kontakta Cecilia (Olivias mamma) eller mig...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-10 08:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8072909/Paminnelse-forsaljning-Grillkol-mm-fran-Skogens</link><pubDate>Fri, 10 Apr 2026 06:16:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e1bedee4-d454-86f6-b7f4-01ede6580f26</guid><title>Välkommen tjejer född 2011 till OPE IF F10</title><description>Dom tjejer född 2011 som meddelat att dom vill träna med OPE IF F10 är nu upplagd på LAGET för F10.&lt;br&gt;De är 5 tjejer som sagt att dom vill träna med oss och det är Majken, Filippa, Lova, Tuva och Selma.&lt;br&gt;Vi är en stor träningsgrupp men jag/vi gör allt för att alla ska känna sig välkommen, sedd och utvecklas som spelare.&lt;br&gt;Alldrig roligt när man tappar en årsgång med ett lag, men jag hoppas detta blir bra och att tjejerna forsätterr spela fotboll och i OPE&lt;br&gt;Välkommen tjejer och föräldrar...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-10 07:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8072889/Valkommen-tjejer-fodd-2011-till-OPE-IF-F10</link><pubDate>Fri, 10 Apr 2026 05:42:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">33fb0024-d64b-c7cf-7299-a943092d278b</guid><title>OPE-häften</title><description>Hej!
Nu har vårens OPE-häften kommit. Alla säljer 3 häften var. Häftena kostar 220kr st och ska betalas vid uthämtning. 

Jag kommer att finnas på sportfältet imorgon innan tjejernas träning. Häftena betalas via swish till mig på 070-3043228. 

Om ni inte har möjlighet att hämta häftena imorgon så går det bra att hämta dom på Åkerbärsvägen 18. Hör av er innan ni kommer! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 13:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8071747/OPE-haften</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 11:07:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dba45f6d-9638-a405-cf88-5f1184a5b4e7</guid><title>Uppdaterad betalnings information Cuper m.m.</title><description>Hej&lt;br&gt;Eftersom det både ska betalas in för cuper (Dalecarliacup o Storsjö Cupen) samt medlemsavgift o träningsavgift i närtid får ni lite uppdaterad information här, vet att det är mycket pengar som ska betalas.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Betalning medlemsavgift och träningsavgift:&lt;br&gt;Ansök om Fritidskortet för era barn, googla fritidskortet så får ni upp var man ansöker om det, lätt att ansöka och pengarna laddas direkt på de digitala kortet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När ni sedan ska nyttja det för att betala en del av medlems och träningsavgiften.&lt;br&gt;Då loggar ni in på det digitala fritidskortet, där får ni sedan ange vilken förening ni ska koppla betalningen mot samt att ni uppger OCR numret på fakturan från OPE IF.&lt;br&gt;Efter någon dag har summan från OPE IF reducerats med det beloppet, då kan ni betala den.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ni vill delbetala avgiften till OPE IF så måste ni kontakta kansliet på mail adress nedan.&lt;br&gt; info@opeif.se     (Skriv vilket barn det gäller och personnummer samt F10, ska inte vara något problem)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dalecarliacup:&lt;br&gt;Vi har gått ut med att det ska betalas 3.000 kr för att delta i Dalecarlia. &lt;br&gt;Det vi behöver få in just nu är 2.300 kr per deltagar, de är egenavgiften som ska in till cupen för varje deltagare.&lt;br&gt;Resterrande belop 700 kr av de 3.000 kronorna kan ni avvakta med, de är nuvarande kostnad per deltagare för transport till den cupen.&lt;br&gt;Så ni som vill delta på Dalecarliacup behöver ni betala 2.300 kronor just nu för att vara med. Resterande 700 kan ni avvakta med. Klicka i på deltagar kallelsen på LAGET så vet vi att ni betalt.&lt;br&gt;En del har redan betalt in hela summan men Emelie kommer ha koll på detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Storsjö Cupen:&lt;br&gt;Avgiften till den är 345 kronor om ni ska delta och det är den summan som vi behöver få in nu.&lt;br&gt;Vi kommer spela F16 där och kommer även stötta upp med spelare i F15 (F11) samt F17 (Dam2) förhoppnings vis.&lt;br&gt;De gör att vi kan erbjuda mer speltid till alla.&lt;br&gt;Samma sak här också, klicka i på deltagar kallelsen på LAGET så vet vi att ni betalt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Försäljningen av kol och övriga grillprodukter som Cecilia gått ut med avgör hur mycket vi kan reducera kostnaden till Dalecarlia. Så min uppmaning till alla är att göra sitt bästa för att sälja så mycket som möjligt..&lt;br&gt;Vi kommer göra en återbetalning med dom pengarna för deltagandet specielt till Dalecarliacup så ni vet.&lt;br&gt;Skulle vara bra att kunna reducera kostnaden för transport i alla fall till den Cupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vet att en del av er har funderingar ang speltid i cuperna allt beroende hur många som deltar, helt befogad fråga.&lt;br&gt;Skulle vi vara 20 tjejer som åker till Dalecarlia (speltid 2*25 minuter per match). Vi kommer inte gör 9 byten i en match, d.v.s. att vi byter ut  i princip alla utespelare i halvtid. Vi kommer ha spelare som inte får speltid i någon match, även de som ligger längra fram i sin fotbollskunskap utifrån de positioner de normalt har och kan spela på.&lt;br&gt;Är man med på cupen och har betalt för att delta kommer man få spela. Men vi ska ha ett lag på plan där vi kan få ut allt från varje enskild spelare o prestera så bra som möjligt o försöka gå så långt som möjligt.&lt;br&gt;Så mängden speltid kommer absolut variera och utgår från samma kriterier som till övriga seriematcher o det som presenterades på föräldra mötet. Tränar man 1ggr per vecka och inte idrottar på något annat sätt är det svårt att göra sig rättvis på den nivå som vi spelar på nu.&lt;br&gt;Går vi hela vägen kommer vi göra allt för att vinna, men det är en lagsport o vi vinner som lag och grupp inte som enskilda personer. Oberoende om man har spelat en match elller inte så har man bidraget på något sätt.&lt;br&gt;Det beror sällan på en enskild spelare att man förlorar matcher utan det beror på laget. Vi ledare har ett ansvar där att få det och funka.&lt;br&gt;Att spela match är bara en del av cupen, det är lika mycket den sociala biten som vi fokuserar på. Att göra något annat och ha kul tillsammans som grupp.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni funderingar så kontakta mig.....&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-31 10:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8066969/Uppdaterad-betalnings-information-Cuper-mm</link><pubDate>Tue, 31 Mar 2026 08:48:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">414f086a-0da2-38a0-f38f-d5b52a966859</guid><title>Nya träningstider fr.o.m V14</title><description>Nästa vecka börjar vi träna på konstgräset på sportfältet. Träning måndag och torsdag på KG-plan.&lt;br&gt;Onsdag nästa vecka är det samma tid i ÖP hallen som vi haft, från V15 har vi ny tid i ÖP hallen.&lt;br&gt;Så träningarna från nästa vecka är måndag, onsdag och torsdag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-24 19:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8062338/Nya-traningstider-from-V14</link><pubDate>Tue, 24 Mar 2026 18:46:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">45da9431-57c2-3256-e88b-251d05f937d4</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11822929_medium.png" type="image/png" length="23834" /><title>Arbetsinsatser 2026</title><description>Hej!
Nu är schemat för årets arbetsinsatser klart. Schemat finns här på laget.se under dokument, i mappen Arbetsinsatser 2026.

De arbetsinsatser vi har i år är Storsjöyran och OPE-dagen. För er som är schemalagda på Storsjöyran önskar jag att ni skriver en kommentar till detta inlägg vilken dag ni vill jobba, fredag eller lördag. Ni kommer sedan att bli kontaktade av kansliet för mer information när det närmar sig. Gällande OPE-dagen har jag ingen mer information just nu så jag återkommer när jag vet mer. 

Om ni inte har möjlighet att utföra den uppgift ni blivit tilldelad, är det upp till er att själva att försöka byta med någon eller lösa det på annat sätt (släkt/vänner). Det brukar finnas möjlighet att köpa sig fri från en arbetsinsats, men kansliet har inte lagt ut någon vikarielista ännu, så om det blir aktuellt får ni själva ta kontakt med kansliet och höra om det är möjligt.

Schema för arbetsinsatserna under Storsjöcupen kommer senare. Alla vars barn spelar cupen, kommer att tilldelas uppgifter även här.

Tveka inte att höra av er om det är några oklarheter!
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-22 14:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8060536/Arbetsinsatser-2026</link><pubDate>Sun, 22 Mar 2026 13:18:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b2452174-3552-3f2a-692b-fc6ec5433c13</guid><title>Förlängd träning Onsdag 18/3</title><description>Har lagt på lite tid på morgondagens träning.&lt;br&gt;Efter tiden i ÖP hallen går vi ut o kör ett fyspass med lite löpning, så ta med skor att springa i.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-17 15:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8057570/Forlangd-traning-Onsdag-18-3</link><pubDate>Tue, 17 Mar 2026 14:43:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b139461e-1c57-a82c-862a-d467eb91eff4</guid><title>Försäljning </title><description>Hej på er! På mötet som hölls för några veckor sedan så bestämde vi att vi skulle sälja något för att få in pengar till laget. Nu har jag startat en grillkolsförsäljning!:blush: Man klickar på länken nedan för att registrera sig och sedan är det bara att ut och sälja! För att få fri frakt måste vi sälja minst tre pallar. På varje pall ligger 60 säckar kol eller 104 briketter, vilket i runda slängar innebär 7 säckar kol per person, eller 10 säckar briketter, och det ska ju inte vara ett problem, vi har ju även andra saker att sälja till de som tex har en gasolgrill, som aluminiumfolie, plastpåsar, rökspån med mera, så jag är full av tillförsikt att vi kommer upp i fraktfritt. Så registrera er och sälj på i några veckor så tänker jag att kunden ska få sina varor i slutet av april. Hör av er om ni har några frågor :blush:/ Cecilia
 
&lt;a href="https://shop.skogens.com/saljare/X88SB"&gt;https://shop.skogens.com/saljare/X88SB&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-16 17:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OpeIFf10/News/8056988/Forsaljning-</link><pubDate>Mon, 16 Mar 2026 16:58:24 GMT</pubDate></item></channel></rss>