• Lilla storsjöcupen tisdag 1 juli

    Hej Då var det äntligen dags för lilla storsjöcupen tisdagen den 1 juli som vi ska spela på Odensala sportfält. Vi har anmält 3 lag och alla lag ska spela 4 matcher var. En match är 1x25 minuter. Det kommer vara en massa aktiviteter under hela dagen och prisutdelning klockan 16.00 Vi är 5 tränare för lagen när vi ska spela match under dagen. Lunch mellan 10.30 - 14.00 och lagen kommer äta gemensamt på Odensalaskolan. Målsmän är ansvariga för sina barn när vi inte spelar match och vi behöver vuxna som kan hjälpa till när vi ska äta lunch. Innvigningen av cupen är på stortorget klockan 18.00 om man vill gå på det. www.lillastorsjocupen.se Samling 30 minuter innan första matchen på planen man ska spela på och kom i tid. Meddela respektive tränare för laget vid förhinder. Glöm inte benskydd, vattenflaska och kläder efter väder. P 15 22 jun 2kommentarer
  • Inställd träning onsdag 18 juni

    Hej Onsdagens träning den 18 juni är inställd. Vi är för få tränare och så är det midsommar som närmar sig. Måndag den 16 juni är det träning som vanligt 😊 P 15 15 jun 0kommentarer
  • Sammandrag Söndag 15/6 & Arbetsfördelning + lagindelning

    Hej! Nu är det dags för vårt sista sammandrag nu på Söndagen den 15 juni och vi kommer att spela på Odensala Sportfält plan 7 och 8. nu bjuder vi in alla vi känner för att få en lyckad dag, istället för att sola och grilla sin hamburgare hemma så kan man göra det på sportfältet denna dag :) "Plan 1" 10:00-10:55 OPE vit - K/D 11:30-12:25 OPE blå - Järpen 13:00-13:55 K/D 2 - OPE blå "Plan 2" 10:00-10:55 K/D 1 - Järpen 11:30-12:25 OPE vit - K/D 1 Och vi behöver såklart eran proffshjälp så det blir lika bra som sist :) Kan man inte tilldelad tid ansvarar man själv för att se till att byta eller ordna någon annan som hjälper till. Vi är dåligt med vuxna denna dag och många "stationer" som ska bemannas, va redo att rycka in om det behövs hjälp. Ansvariga kommer vara på plats ca 9:00, spelarna kommer senast 30min innan matchstart Ansvarsfördelning: Matchvärd - bär en väst. Presentera sig för domaren och lagen, informera om att du finns på plats under och efter matchen. - Stötta domaren under matchens gång, tänk på att det är domaren som dömer. - Vara tillgänglig för domaren i pausen. - Se till att det är en positiv stämning kring matchen. - Om problem uppstår bör du vara där och prata med personen i fråga. - Efter match så stäm av med domarna. - Informera trygghetsansvarig i laget om eventuell händelse som det bör ha kännedom om. Plan 1 10:00-11:10 = Valdemar 11:20-12:30 = William 12:50-14:00 = William Plan 2 10:00-11:10 = Harry 11:20-12:30= Valdemar Trygghetsansvarig: Joel Persson (Nilas) & Patrik Träskvik (Albin) Fikaförsäljning: Tända upp grillen m Förbereda kiosken och försäljning av fika, hänga upp priser och swishnummer. Grilla hamburgare och försäljning av fika. Prata ihop er vem som grillar och vem sköter kiosken. Pass 1 09:15 – 10:45 = Sixten, Mahir Pass 2 Försäljning 10:45 – 12:15 = Fred, David, Elias, Mattias Pass 3 12:15 – 14:20 = Gabriel, Mille O, Nils Bakning Se till att bakverken är plats redan från morgonen kl09 antingen kommer ni själva med dom eller så får ni skicka dem med någon som ska vara på plats. Tänk på att skriva ingredienser. Vore toppen om någon kan baka gluten / laktosfritt (tex chokladbollar, bullar, långpannekakor osv.) Skriv ihop er i kommentarerna om vem som bakar vad. Bakning: Amanuel Bakning: Arvid Bakning: Tor Bakning: Leonid ' Bakning: Adam N C Bakning: Marvelous Inköp: Marie (Mille E) & Mikaela (Milo W) Koka kaffe innan och under dagens gång: Hämta/lämna grill, 3 bord 4 kaffetermosar på Furuparken – OBS en vardag. 1. Devrim Fixa Swishnummer och prislistor: Maria Berg Sjukvårdsansvarig 8:30 – 14:00 = Linn och Marie Tränare: Linn, Josefine, Fredde & Robert Någon som kan ta med: Tält Lastpallar Kastrull Grillbestick Skriv i kommentarerna och se till de kan komma dit. Någon som kan innan koka kaffe innan och ev under dagens gång? - prata ihop dig med den som hämtar termosar för att få tag på dom och Marie för att hämta kaffepulver + filter. Nu hjälps vi åt denna dag så kommer den bli helt fantastisk! Efter avslutat sammandrag så hjälps vi alla till med att plocka ihop. Jag Mikaela (Milo W) & Ida (Ebbe N) från föräldragruppen kommer inte kunna närvara denna dag för vi är på Hudikcup med äldre lag. Pether (Carl) är på semester. Så vi kan tyvärr inte kontaktas. Lagfördelning: OPE Vit Ledare: Linn & Fredde Valdemar Zackarias Adam Albin Elias Mattias Harry Devrim Mahir Mille E Marvelous Nils OPE Blå Ledare: Josefine & Robert Amanuel Nilas David Mille O Oskar Arvid Gabriel Sixten Fred William Leonid Tor Glöm ej Benskydd, lämpliga skor, vattenflaska, kläder efter väder, ett glatt humör & smycken lämnas hemma Sjuk eller förhinder? kontakta någon av ledarna i god tid Nu har ni blivit matad med mycket info och jag hoppas att jag inte har glömt något :) P 15 9 jun 29kommentarer
  • Hemmamatch Tisdag 10/6 - lag till match & info

    Hej, Nu är det dags för sista hemmamatchen innan uppehåll (obs sammandrag 15/6) och de gör vi med en dubbelmatch mot IFK Östersund. Ope Blå - IFK Östersund Vit 17:30 Samling: 17:00, Avspark 17:30 Plats: Bågskytteplan Glöm ej: Matchtröja, benskydd, Vattenflaska, lämpliga skor, kläder efter väder och ett glatt humör! Inga smycken Sjuk eller förhinder? kontakta någon av ledarna i god tid. Ebbe N Sixten Nilas Wilton Fred Valdemar Zackarias Elias David Oskar Milo W Jaxon Ledare : Josefine, Mikaela & Robert Ope Vit - IFK Östersund Röd 19:30 Samling: 19:00, Avspark 19:30 Plats: Bågskytteplan Glöm ej :Matchtröja, benskydd, Vattenflaska, lämpliga skor, kläder efter väder och ett glatt humör! Inga smycken Sjuk eller förhinder?: kontakta någon av ledarna i god tid. Viktor Amanuel Albin Mahir Tor Mille E Mille O Milo H Harry Lennon Devrim Adam Ledare: Linn, Fredde och Mikaela. Såklart så ska vi sälja fika för att få in en slant till grabbarnas lagkassa. Så hjälp behöver vi ha från er! 4-5st bakverk (tex långpannekaka, chokladbollar, bullar) 2st per match som kan sälja fika 2st matchvärdar - en till varje match Jag Mikaela tar med mig 2st termosar med kaffe, bord, priser osv och köper in allt annat vi behöver. Kommentera nedan vad du kan bidra med Ni som har match senare perioden - kom tidigare, heja på grabbarna och bunkra upp med fika. Ni som har match tidare perioden - stanna kvar och heja på grabbarna och fyll den tomma magen med ny energi. Bjud med släkt, grannar, vänner, kollegor osv! Nu gör vi det här till en minnesvärd kväll för våra barn. /Ledarna & föräldragruppen Info om sammandraget 15/6 kommer att skickas ut i slutet på helgen P 15 6 jun 8kommentarer
  • Bollkallar 14/6

    Hej, Tack för en bra dag i Torsdags på Torvallen där några var bollkallar. Grabbarna fick leda laget in på planen och Jaxon fick bära OPE-flaggan. Solen var även med oss Nu har vi fått en förfrågan från OPE om vi även har möjlighet att vara bollkallar Lördag 14/6, för laget som blivit tilldelade är på Hudik-cup. Finns de några barn som vill vara det? Minst 6st men max 8st bollkallar behövs. -barnen bjuds på Festis och korv i halvlek. Väldigt rolig och givande dag för barnen där dom även får sitta med spelarna i omklädningsrummet innan och lyssna på deras taktiksnack innan match och sen tåga ut med spelarna på planen. Jag kommer inte kunna närvara denna dag och vara ansvarig förälder (är på Hudikcup denna helg med äldsta dottern) Kommentera snarast här nedanför om ni har möjlighet, OPE behöver snabba svar / Mikaela P 15 2 jun 11kommentarer
  • Arbetsinsatser till föreningen + hjälp

    Arbetsinsats till föreningen 2025 Bollkallar 29/5 Torvallen 13:00 Arvid, Tor, Zackarias, Wilton, Jaxon, Valdemar, Milo + en ansvarig förälder, det gör ni upp på plats ni som är där. Bingo Furuparken (Vuxna) kl16-21 13/7 Viktor, Måns, Bror, Sixten - HÄR BEHÖVER VI HJÄLP Kom ihåg här att läsa “bingokontrollanter riktlinjer” i dokumentportalen. Bollkallar Torvallen 17/8 kl14:00 Mahir, Devrim, David, Amanuel, Mattias. + en ansvarig förälder, det gör ni upp på plats ni som är där. - HÄR BEHÖVER VI HJÄLP Storsjöyran staketvakt (vuxna) 1-2/8 17:00-02:00 Gabriel – Yran Lördag Leonid – Yran Fredag Det är barn som har slutat i laget som har blivit tilldelad arbetsuppgift därför behöver vi minst 1 person som kan hjälpa till på Bingon och 1st som kan vara bollkalle Sen vet jag att vi troligtvis behöver yttligare en person till Bingon. - Kommentera nedan om du kan ta något av dessa. Vi kommer inte att behöva jobba på Storsjöcupen i år Alla ansvarar för att ha koll på sin insats och att närvara. Vid förhinder har alla ett eget ansvar att se till att det finns en ersättare på plats för uppgiften, kan vara släkt, granne, kompis osv. På Bingon så finns en vikarielista, kontakta isf Carin Burman och det är konstad man får ta från egen ficka och inte lagets. Det är frittfram att byta arbetsinsats med en annan förälder/vuxen. - ni kan alltså inte komma till någon av oss föräldraansvariga och tro att vi ska lösa det, tyvärr så kan vi inte göra det. Lägg ut på lagets sida om ni behöver hjälp med byte!. /Föräldragruppen. P 15 27 maj 4kommentarer
  • Lilla Storsjöcupen, sammandrag 15 juni och träning måndagar

    Hej! Träningarna på måndagar börjar klockan 17.00 från och med den 2 juni på plan 3. Vi hinner helt enkelt inte till 16.45. Onsdagar 18-19.15 plan 3 Kalendern är uppdaterad. Kom ihåg att anmäla er till sammandraget vi ska ha igen söndagen 15 juni. (Se tidigare nyhet och info i kalendern) Linn och Josefine är tränare och dom kommer att behöva hjälp från föräldrar då vi har sagt att det ska finnas minst två stycken som hjälps åt kring varje lag samt att vi ska ordna så att våra gästande lag har det bra likt igår fast i en mindre omfattning. Vi har anmält 3 st lag till lilla storsjöcupen. Ca 10 spelare i varje lag och en match är 1x25 minuter. Mer information får vi när anmälan och betalning är gjort med spelschema. Betalning och anmälning görs imorgon till cupen. Om det finns matpreferenser måste ni anmäla det till Josefine Hellqvist senast imorgon 27 maj innan klockan 13.00 så cupen får veta . Samtliga har svarat på kallelsen och det är 31 barn som ska delta. Kom ihåg att varje deltagare kostar 250:- som vi betalar från lagkassan. Vi hoppas på en solig dag såklart och en rolig dag vet vi att det kommer bli med en massa andra aktiviteter utöver fotbollsmatcherna vi ska spela :) https://lillastorsjocupen.cups.nu/information /Ledarna P 15 26 maj 0kommentarer
  • Hemmamatch Tisdag 27/5 & Ny info Bollkallar Torsdag 29/5

    Hej, På Tisdag är det dags för ny hemmamatch igen 17:30-18:45, vi tänkte även denna gång ha lite fika försäljning och behöver hjälp från er föräldrar/anhöriga som har barn som spelar denna dag lagindelningen finns i kalendern här på laget -Några som kan baka? -Några som kan sälja fika? -1 person som kan vara matchvärd? Kommentera isf nedan och med vad du kan bidra med. Jag Mikaela kommer med kokat kaffe, dryck mm. och backen där allt det viktiga finns, inget ska behövas köpas innan BOLLKALLAR Torsdag 29/5 13:00 Vi har fått ny plats där matchen kommer att gå och det är inte längre i Brunflo utan på TORVALLEN Arvid Tor Zackarias Wilton Jaxon Valdemar Milo W Vi försöker samlas 15min innan för att få info från matchvärdar, Jag MIkaela (Milo W) kommer att finnas på plats och vara ansvarig förälder. Kläder efter väder! Kommentera nedan med ditt barns namn så jag vet att du har tagit del av den nya infon som berör ditt barn ang Bollkallar till Torvallen P 15 25 maj 14kommentarer
  • Sammandrag 15/6 på sportfältet

    Hej OPE IF P15 anordnar sammandrag söndagen den 15 juni och vi kommer att spela på Odensala sportfält plan 7 och 8. Kallelse är nu utskickad till denna dag och sista svarsdatum är nästa söndag 1/6. 10:00-10:55 Plan 1 OPE Vit - K/D 2 Plan 2 K/D 1 - Järpen 11:30-12:25 Plan 1 OPE Blå - Järpen Plan 2 OPE Vit - K/D 1 13:00-13:55 Plan 1 K/D 2 - OPE Blå Då vi är kort om ledare som kan rodda i all planering så kommer vi enbart sälja fika (hembakt + festis/läsk/loka). Vi kommer delegera ut följande ansvar, kan man inte tilldelad tid ansvarar man själv för att se till att byta eller ordna någon annan som hjälper till: Matchvärd: 3 personer Bakning (långpanna, chokladbollar osv) kom överens tillsammans vem som gör vad. Ni måste själva ordna leverans av det till sammandraget: 5 personer Bemanna försäljning av fika : 9:30-11:00 (ställer även i ordning), 11:00-13:00 och 13:00-14:30 (packar även ihop): 3 per pass så totalt 9st. I vanlig ordning hoppas vi på fint väder och många roliga stunder i starten på sommarlovet :) /Ledarna P 15 23 maj 1kommentar
  • VIKTIG INFO inför Söndagens sammandrag 25/5

    Hej alla! OBS spelschemat har uppdaterats så vissa tider på vissa arbetsinsatser har ändrats, säkerställ ditt pass igen. Här kommer det mycket info inför Söndagens sammandrag, det är vi som håller i den och ska skapa en fantastisk dag för spelarna och alla som kommer. enligt väderprognosen ska det i skrivande stund "bara" bli mulet och några plus grader. i kalendern här på laget så finns även nu spelschemat för dagen och lagindelningen. Ni har fått info om att vi kommer hålla till på sportfältet, plan 2. Omklädningsrum i Odensalaskolans omklädningsrum vid sporthallen (Observera skogräns) Fika försäljningen kommer att ske inne i ÖP-Hallen i deras kiosk och utanför kommer vi att grilla hamburgare, det kommer även att finnas sittytor där inne (här är det viktigt att vi sprider infon och någon händig kanske kan göra skyltar för att sprida budskapet lättare på planen vart vi har försäljning) Vi i föräldragruppen hoppas på att vi får in en stor peng till våran fantastiska lagkassa - bjud med familj, vänner, grannar osv och ät eran lunch hos oss! Det kommer även vara andra lag som har matcher denna dag, dessa är också givetvis välkommen att handla fika av oss. Vi måste såklart hjälpa till alla vi som har ett barn som spelar denna dag i laget, därför har vi i föräldragruppen gjort en "ansvarsindelning" och en enkel förklaring. Om det är någon som inte kan sin tid eller har andra planer, byt med varandra. det är frittfram. Efter avslutad sammandrag så hjälps vi alla till för att städa ihop efter oss Föräldragruppen och andra ansvariga kommer vara på plats ca 8:30, spelarna kommer senast 30min innan matchstart Matchvärd Presentera sig för domaren och lagen, informera om att du finns på plats under och efter matchen. Stötta domaren under matchens gång, tänk på att det är domaren som dömer. Vara tillgänglig för domaren i pausen. Se till att det är en positiv stämning kring matchen. Om problem uppstår bör du vara där och prata med personen i fråga. Efter match så stäm av med domarna. Informera trygghetsansvarig i laget om eventuell händelse som det bör ha kännedom om. Plan 1 10:00-11:10 = Fred Wernet 11:30-12:40 = Sixten Sahlin 13:10-14:20 = Fred Wernet Plan 2 10:00-11:10 = Milo Hoorn 11:30– 12:40= Milo Hoorn 13:10 - 14:20 = Sixten Sahlin Trygghetsansvarig: Joel Persson Patrik Träskvik Kiosken (inne i ÖP-hallen) - Någon som har ett tält ifall det börjar regna som man kan ha över grillen med tillbehör? Tända upp grillen m Förbereda kiosken och försäljning av fika, hänga upp priser och swishnummer. Prata ihop er vem som grillar och vem sköter kiosken. Grilla hamburgare och försäljning av fika, när sista matchen startar så börja packa ihop fiket, köra iväg skräp osv. Pass 1 08:30 – 10:30 = Nils Oscarsson, Viktor Jämthagen, Amanuel Teklay Fisah, Oskar Nordell Pass 2 10:30 – 12:30 = Arvid Andersson, Albin Lohman, Tor Helmin, Leonid Leku. Pass 3 12:30 – 14:30 = Wilton Hultgren Danebäck, Adam Nayton Conde, Måns Klaesson Åström, Marvelous Ayukagbor Arrey. Pass 4 14:30 – 16:30 (stängning och städning) = Mille Olsson, Lennon Edblad, William Larsson. - OBS! här kommer troligtvis inte pass 4 behövas nu när vi har ändrat spelschema, men ni som står uppskriven hjälp pass 3 att plocka ihop isf. Bakning Se till att bakverken är plats redan från morgonen kl09 antingen kommer ni själva med dom eller så får ni skicka dem med någon som ska vara på plats. Tänk på att skriva ingredienser. Vore toppen om någon kan baka gluten / laktosfritt (tex chokladbollar, bullar, långpannekakor osv.) Bakning = David Aroh Bakning : Nilas Jonsson Bakning: Elias Faycal Bakning : Gabriel Granqvist Lihuvud Bakning : Devrim Ak Bakning : Elias Faycal Beställa varor samt hämta ut - Planering av inköp, finns en lista hos föräldragruppen även information ang betalning. 1. Ebbe Nordin 2. Mille Eriksson Hämta/lämna grill, bord/kaffetermosar/kantin på Furuparken – OBS en vardag. 1. Tage Tari 2. Bror Nordlund Kindberg Fixa Swishnummer och prislistor - Maria Berg Sjukvårdsansvarig 8:30 – 16:00 = Linn Holmgren och Marie Larsson Tränare: Linn Holmgren, Josefine Hellqvist, Pether Espmo och Mikaela Winger Vi hoppas att vi har fått med allt här som ska göras och annat viktigt, annars ber vi om ursäkt. Nu hjälps vi åt denna dag så kommer den bli helt fantastisk! /Föräldragruppen. P 15 20 maj 20kommentarer
  • Visa fler nyheter