• Viktig information kring Örebrocupen 12-14 april 2024

    Nu börjar det äntligen närma sig den stora finalen på hela säsongen: Örebrocupen! Vi är anmälda med 2 lag och vi har 26 spelare anmälda, superkul att så många kan närvara 😊 Med anledning av att ÖSK arrangerar cupen så får vi delta gratis i utbyte mot att vi arbetar under dessa 3 dagar. Vi har fördelat arbetsuppgifterna så gott vi kunnat. Skulle det vara så att ni absolut inte kan den tiden som ni fått tilldelade så får ni byta med en annan spelare. Byte av arbetstider sker via kommentarsfältet nedan, så att vi kan uppdatera arbetsschemat innan det väl är dags. Vi har fått 2 ansvarsområden i 2 hallar (som ligger intill varandra): Rostahallen 1 och Rostahallen 2. Vi kommer att ansvara för att ställa ordning hallen inför första matcherna på fredagen samt sitta i sekretariatet under samtliga dagar i båda hallarna. 1 av de som är med och förbereder inför uppstart kommer sedan att kliva över för att ta första passet i sekretariatet i respektive hall, medan den andra fortsätter att fixa med de saker som måste vara klara innan första matchen sätter igång, så att inget faller mellan stolarna. ARBETSBESKRIVNING UPPSTART: Bygger sarg, eventuellt drar upp linjer vid mål, ser till att matchklockan är installerad och säkerställer att första matchen kan börja i tid. ARBETSBESKRIVNING SEKRETARIATET: Främst har koll på matchtiden och noterar resultat (i de klasser som spelar med resultat). För mer info kring regler, sarg osv kan ni läsa mer om tävlingsreglerna HÄR Arbetsschema, laguppdelning och matchtider hittar ni under Dokument => Örebrocupen 2024 => Info Örebrocupen Kom ihåg att spelschemat kan komma att ändras, så håll gärna lite koll på respektive halls speltider när vi väl närmar oss. Vi kommer att ansvara för Rostahallen 1 och Rostahallen 2. Ni hittar spelschemat här: Örebrocupen Innebandy 2024 Och nu till det roliga! Killarna ska såklart också få spela matcher och som det ser ut just nu så har vi fått ett spelschema och vi kommer att spela matcher varje dag (fredag, lördag och söndag), så se till att killarna får vila upp sig mellan matcherna och att dom äter bra mat mellan matcherna. Respektive spelare har fått en kallelse till det lag som han kommer att tillhöra. I kallelsen hittar ni även de tider som i skrivande stund gäller för respektive match, samt vart den kommer att spelas. Örebrocupen blir också bland det sista som vi gör denna säsong. Vi håller just nu på att filura lite på hur vi ska fira denna fantastiska säsong och göra något kul tillsammans som avslutning. Som tankarna går för tillfället så kommer vi att träna veckan efter Örebrocupen men vi återkommer under nästa vecka med lite mer konkret information gällande de sista veckorna. Vi ser verkligen fram emot dom två kommande helgerna och håller tummarna för att killarna är minst lika taggade som vi är! Bästa hälsningar, Ledarna I-P 2012 1 apr 0kommentarer
  • Linköping Floorball Games

    Hej alla, snart dags för cup! Nu börjar det närma sig Linköping Floorball Games! Fredag 5/4 - söndag 7/4 tar vi med hela gänget på en härlig innebandyupplevelse till Linköping. CUPINFO: Avfärd: Fredag 5/4 15:30 från ÖSK Ungdoms klubbhus på Ekäng. Hemkomst: Söndag eftermiddag/kväll, beror på hur slutspelet utvecklar sig. BOENDE Vi kommer att bo i skolsalar på hårt underlag så ta med luftmadrass (max 90 cm), täcke & kudde. Det finns ingen möjlighet att duscha på skolan så vi duschar i respektive idrottshall. SPELPLATSER Vi kommer att spela matcherna i tre olika arenor, Röd H kommer spela i Stureforshallen och Linköping Sporthall medan Blå B kommer spela samtliga matcher i Collegium 2 & 3. MAT Vi äter alla ordinarie måltider på skolan som vi bor i (troligen Anders Ljungsteds Gymnasium). Fredag middag: Korvstroganoff med ris Lördag lunch: Köttfärssås med spagetti Lördag middag: Currydoftande kycklinggryta med ris Söndag lunch: Köttbullar, gräddsås med potatis Till alla måltider serveras grönsaker/sallad, knäckebröd, vatten, mjölk och tillbehör utifrån maträtt (lingonsylt/ketchup etc). Om ni vet med er att era barn behöver lite extra energi så skicka gärna med lite extra mellis om ni tror era killar behöver frukt, proteinbar, knäckebröd eller liknande. Ev allergier behöver vi veta omgående TRANSPORT Är det några föräldrar som tänkt åka med till Linköping redan på fredagen så meddela Michelle/David eller kommentera nedan så snart som möjligt så vi kan planera behovet av bilar/platser PACKLISTA - Klubba/målvaktsutrustning (gärna en extraklubba om ni har) - Innebandyskor - Innebandyglasögon - Matchtröja Vit / Träningströjan Svart (ni som har den) - Matchshorts - Matchstrumpor - Overallströja och mysbyxor - Underkläder och strumpor för ombyte - Handdukar - Hygienartiklar - Vattenflaska - Eventuell medicin - Sängkläder - Kudde - Luftmadrass, max 90 cm - ev pump till madrass - Sovsäck/Täcke - Mobil + laddare - Hörlurar till mobil - Fickpengar, 300kr - Ryggsäck/väska för ombyte/duschkläder Förslag på tillägg: -Tofflor LAGEN Röd H Algot Sundström Aston Byrkjeland Frank Marcusson (2011) Gustav Behrn Harry Nordin (2011) Holger Hedlund Neo Sundström Sixten Holmgren (2013) Sven Lundström (2011) Teo Victorin Teodor Kvelland Vince di Zazzo Hellman Vincent Kihlström Walter Kronström LEDARE: David Hedlund Jonas Victorin Fredrik Sundström Blå B Aron Nordmark Benjamin Crantz Erik Dahl Felix Bichis Isak Stenius Levi di Zazzo Hellman (2013) Joel Werke Jonathan Fohlin Oliver Rahm Ossian Larsson (2013) Zakk Ohlsson LEDARE: Michelle di Zazzo Hellman Jessica Dahl Jonatan Larsson DAGSPLANERING FREDAG 15:30 - Avfärd från Klubbhuset, Ekäng 17:30 - Ankomst och incheckning på skolan. 17:45 - Kvällsmat Korvstroganoff med ris 18:30 - Avfärd mot Stureforshallen (samtliga) 19:30 - Match RÖD H mot Rosersberg Arlanda IBK 20:15 - Avfärd mot skolan 23:00 - God natt LÖRDAG 07:00 - Väckning Blå B 07:30 - Frukost Blå B 08:15 - Avfärd Blå B mot Collegium 2 för match 08:30 - Frukost Röd H 09:15 - Match Blå B mot Linköping IBK 11:30 - Lunch för samtliga, Köttfärssås med spagetti 12:15 - Avfärd mot Linköping Sporthall Röd H 13:15 - Match Röd H mot Hovslätt IK 15:15 - Avfärd Blå B mot Collegium 2 för match 16:15 - Match Blå B mot Torshälla IBK 16:15 - Mellis Röd H 17:15 - Avfärd Röd H mot Linköping Sporthall 18:15 - Match Röd H mot Linköping IBK 19:15 - Middag för samtliga, Currydoftande kycklinggryta med ris 23:00 - God natt SÖNDAG Röd H:s schema beror på när första slutspelsmatchen spelas 07:30 - Väckning samtliga (kan bli tidigare beroende på slutspel) 07:45 - Frukost samtliga (kan bli tidigare beroende på slutspel) 09:15 - Avresa Blå B mot Collegium 3 10:15 - Match Blå B mot Onyx IBS 11:00 - Avfärd Blå B mot skola för utcheckning 12:30 - Lunch Blå B, Köttbullar, gräddsås med potatis 13:45 - Avresa Blå B mot Collegium 3 14:45 - Match Blå B mot Ekängens IBK Schemat kan komma att ändras gällande avresetider mm speciellt på söndagen men vi hoppas hålltiderna ska hålla hyfsat. SPELSCHEMAT I SIN HELHET Röd Fredag 19:30 ÖSK Ungdom – Rosersberg Arlanda IBK Stureforshallen 1 Lördag 13:15 ÖSK Ungdom – Hovslätts IK Linköping Sporthall Lördag 18:15 ÖSK Ungdom – Linköpings IBK Ungdom Linköping Sporthall Söndag - Slutspelsmatch Spelschema Röd H Blå B Lördag 09:15 ÖSK Ungdom – Linköping IBK Collegium 2 Lördag 16:15 ÖSK Ungdom – Torshälla IBK Collegium 2 Söndag 10:15 ÖSK Ungdom – Onyx IBK Collegium 3 Söndag 14:45 ÖSK Ungdom – Ekängens IF Collegium 3 Spelschema Blå B Sist men inte minst, på innebandycuper är det viktigaste att hänga med polarna, ha roligt och skapa minnen men vi är också på plats i Linköping för att försöka göra vårt bästa på innebandyplanen varför vi vill och förväntar oss av grabbarna att dom fokuserar på innebandyn när det är match samt äter måttliga mängder med godis/fika/läsk. Vi vill att grabbarna skippar godis/fika innan matchen på fredag och innan/mellan matcherna på lördag/söndag. Som vanligt, har vi missat något, tänkt fel kring något eller om ni har andra tankar och idéer så tar vi tacksamt emot dessa Vi ser fram emot tre härliga dagar tillsammans med era fina killar! / Ledarna I-P 2012 27 mar 3kommentarer
  • Påsklov och inställd träning

    Hej på er, Wow vilka veckor vi har bakom oss och även om inte säsongen är slut riktigt än så är vi så imponerade över den utveckling som killarna haft denna säsong. Nästa vecka är det påsklov och många är på resande fot. Utöver det så sker även en planerad renovering i Adolfsbergsskolans idrottshall vilket gör att onsdagens träning blir inställd (den är borttagen ur kalendern). På tisdag tränar vi på som vanligt och hoppas att så många som möjligt kan närvara :) För er som ännu inte hämtat bingolotterna så finns dom just nu hos mig (Michelle), jag tar med dom till tisdagens träning. Önskar ni hämta dom innan dess så kan ni kontakta mig på 070-300 11 30. Om vi inte hörs eller ses innan påsk så vill vi i ledartruppen passa på att önska er alla en trevllig ledighet och så ses vi snart igen med en väldigt spännande avslutning på säsongen. / Ledarna I-P 2012 20 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter