Vintrosa Beach!
På söndag är det dags för Vintrosa Beach Handboll Cup 2021. Samling: 08.30 i Vintrosa (notera nedan om du måste ha hjälp med skjuts) Våra matcher: 09.00 - Irsta/Tillberga Västerås 09.40 - Karlskoga HK 10.30 - Eskilstuna GUIF 11.30 - Vintrosa IS Vit Alla matcher på Plan 3. Matchtid 2 x 6 minuter. Ta med massäck/lunch. Det finns kiosk med typ korv, godis, dricka enligt arrangörerna samt närhet till Ica. Men som ni ser är det inte så lång tid emellan matcherna. Både vit och svart matchtröja tas med. Vi får bara ha med 10 st publik (pga Corona) - notera nedan vilka som tänkt komma och titta. Vi måste anmäla er senast ikväll (namn och telefonnummer) Väl mött imorgon!
H-F 15 (Födda 2007)
13 aug 2021
9kommentarer
ÖSK Ungdom startar handbollscamp till sommaren 2021!
ÖSK Ungdoms målmedvetna arbete med att förbättra föreningen, och stadens, handbollsverksamhet fortsätter genom att vi i sommar startar upp ÖSK Handbollscamp! Handbollscampen vänder sig till dig som vill utvecklas som handbollsspelare tillsammans med ÖSK:s välutbildade, externa instruktörer. Måndag till torsdag vecka 33 bjuder föreningen in ungdomar i åldrarna 2006-2010 att få extra handbollsträning på dagtid. Under veckan erbjuds ungdomarna: - 8 träningar med externa, utbildade instruktörer - Teoripass med externa föreläsare samt utbildningsmaterial från ÖSK Ungdom i samarbete med RF SISU - ÖSK Ungdoms träningströja och vattenflaska - Lunch och mellanmål varje dag - Försäkring under veckan Anmälningsavgift: 1300:- Föreningen bjuder in våra medlemmar att anmäla sig redan nu och därmed säkra en plats på sommarens roligaste vecka. Vi kan max ta emot 20 deltagare/åldersgrupp, därmed är det först till kvarn. Anmälan hittar du här: https://camp.laget.se/OSKUngdom/OSK-Hostlovscamp-Handboll Om ÖSK Handbollscamp ställs in pga Covid-19 eller likartade pandemiorsaker betalas hela anmälningsavgiften tillbaka.
H-F 15 (Födda 2007)
18 apr 2021
0kommentarer
Inventering EKO 28/3 2021
Hej - nu finns det mer information om inventeringen inlagt under "Mer/Dokument/Inventering EKO" här på laget.se Vårt lag tillhör "Micaels gäng" och ska vara på plats kl 8:00. Kom gärna i lagdressen, då sticker ni även ut mot kunderna. Jag har även lagt in all text från informations-dokumentet nedan: Inventering i butik Vi har enl lag skyldigheter att kunna uppvisa korrekt lagervärde och ekonomi i vårt företag och har där med 2 inventeringar per år, en för avstämning och ett för bokslut. För att kunna genomföra detta är vi behov av hjälp då våra ytor är förstora för att klara det själva. Där med är vi jätte tacksamma att ni hjälper oss. Vi är i en speciell situation där det fortfarande pågår en pandemi och kommer i denna presentation gå igenom vilka riktlinjer som gäller för att både ni och vi på arbetsplatsen ska känna oss trygga.Vi kommer även gå igenom grundläggande vad som gäller för er som räknar. Anpassning Covid-19 Ni samlas utanför eko. Bildar kö med gott avstånd vid varuutlämningen vid restaurang Naya. Camillas gäng 07:30 Micaels gäng 08:00 Där släpper vi in er några åtgången så ni får hänga av er och blir direkt hänvisade till avdelningen. Detta för att inte få den samling vi haft vid tidigare inventeringar. Lagledarna ser till att ha en färdig namnlista som lämnas till mig så vi slipper samling vid inskrivning. Munskydd tilldelas vid ankomst och kommer att finnas tillgängligt för byte under hela inventeringen, vi jobbar för att få hem plast handskar så det ska räcka men det är en bristvara och får ett vist antal till delat till oss. Men handsprit kommer att finnas och lätt tillgängligt. På avdelningarna kommer ni få info i mindre grupper än tidigare om inventeringen och ni får utrymme att ställa frågor. Vi har gjort en plan för hur många räknare det får vara i samma rum samtidigt för att minska risken för trängsel. Vi har tagit in en extra medarbetare till varje säljchef som hjälper till med inventering och så att vi följer rutiner och riktlinjer så mycket som möjligt och för kontrollräkning. Det kommer att finnas handsprit att använda där vi har etiketter samt munskydd. Lunch kommer att serveras utomhus, vid dåligt väder så kommer vi ställa ut bord på lagret med gott avstånd mellan varandra, där kommer det finnas rengörings medel och handsprit. Vi kommer bjuda på korv som vi säljer i bistron. Lika så vid raster, där får ni gärna ta en promenad för att minimera trängsel, vi kommer bjuda på till tugg som är så Covid-19 anpassat som möjligt. Vi kommer att på börja avdelningar som kan innebära trängsel med kunder först, ex kassa linjen och kassa området godisland. Kundräknaren kommer att för inställas in på det antal räknare vi har i butiken, vi har ett max på 450 kunder och den ger en varning på 300 kunder. Vi har tagit kontakt med Securitas, så de kan stänga insläppet ifall det skulle behövas. Toaletten i personal korridoren är enbart till er, så ni slipper använda våra, där kommer det att finnas gott om rengörings medel så ni kan rengöra både innan och efter. När vi räknar Viktigast att vi gör detta tillsammans, det är en speciell situation och så länge vi visar respekt till varandra så löser vi allt, glöm inte ha kul. När vi räknar är det viktigt att vi räknar rätt, så hasta inte igenom räkningen utan sätt målet på att vi vill räkna rätt. För att undvika störande moment under räkningen så är det viktigt att vi är tysta under räkningen och inte stör varandra. Mobiltelefoner ska vara på flygplansläge och ni får lyssna på musik så länge ni kan höra oss när vi vill få kontakt med er och ni får använda miniräknare. Märker vi att mobilerna används i andra ärenden så kommer vi agera på det, behöver ni ta ett samtal eller ringa så prata med ansvarig innan. Vi har kommer ha personal som kontroll räknar, märker vi att det diffar kommer ni få räkna om, så lägg fokus på att räkna rätt. Följer direktiven ifrån ansvariga på avdelningen, vi slussar er vidare mellan de olika avdelningarna enl en plan som är lagd. Fråga om ni funderar över något eller känner att ni inte har förstått. När vi märker att vi börjar bli klara så kommer vi att jobba för att slussa ut er i mindre grupper för utskrivning, det kan innebära att några får gå tidigare än andra för att undvika trängsel. Men ha med er att inventeringen är klar när allt är räknat. Kom gärna i era lag dresser, då sticker ni även ut mot kunderna. På nästa bild så ger vi er en liten bild på hur vi vill att ni ska räkna, vi kommer även informera er på plats. Jag reserverar för att mer info kan komma. Hör av er om det är något som ni vill ta upp med oss innan. Vi ser fram emot att ta emot er den 28/3
H-F 15 (Födda 2007)
22 mar 2021
0kommentarer
Inställda träningar denna vecka!
Som alla säkert redan fått info om hoppas vi, så ställde vi in gårdagens och dagens träningar pga av Coronaläget. Vi återkommer senare i helgen hur vi gör inför nästa vecka. Viktigt att alla som ev får symptom eller har, meddelar det till någon av oss tränare. Allt gott! Pelle, Mogge & Carro
H-F 15 (Födda 2007)
3 dec 2020
0kommentarer
Bingolotter och julkalendrar att sälja för laget
Hej! Nu finns bingolotter och julkalendrarna från Folkspel att sälja för laget. Bingolotter till uppesittarkvällen - Enkellott 100 kr/st, laget får 38 kr per såld lott - Dubbellott 200 kr/st, laget får 76 kr per såld lott - Trippellott 300 kr/st, laget får 114 kr per såld lott - julkalender 100 kr/st. Laget får 50 kr/ såld julkalender. Meddela till erikaandersson79@gmail.com senast söndag den 15 december hur många lotter och/eller kalendrar som ni tror er kunna sälja - så delas dessa ut på en träning under vecka 48. Försäljningen är ”riskfri”. Dvs har man inte sålt alla utplockade lotter till den 23 december är dessa fullt returnerbara, utan kostnad, till klubbhuset fram till 8 januari. Antal sålda lotter ska redovisas senast den 23 december, osålda lotter ska returneras till klubbhuset senast den 8 januari
H-F 15 (Födda 2007)
9 nov 2020
4kommentarer
Visa fler nyheter