• Anmäl ditt intresse för att döma under Select Cup

    Nu är det dags att anmäla ert intresse för att döma under Select Cup! För er som gick domarutbildningen tidigare i år finns det nu möjlighet att döma matcher under Select Cup, helgen 4-5 oktober. Vi spelar Select Cup helgen 15-17 oktober så det kommer inte krocka med våra matcher. För att komma till domaranmälan, KLICKA HÄR För att läsa mer om Select Cup, KLICKA HÄR F-F2012 30 aug 0kommentarer
  • Måndag 25/8

    Hej på er, Imorgon måndag 25/8 så ställer vi in träningen och går och stöttar herrlaget på Behrn Arena i matchen mot Umeå istället. Separat kallelse har gått ut och svara ifall ni vill följa med så vi vet hur många biljetter vi ska hämta ut. Vi samlas 18:30 utanför krumeluren som vanligt. Vi ses imorgon! mvh ledarna F-F2012 24 aug 0kommentarer
  • Kioskverksamhet hösten 2025

    Med anledning av bra förtjänst till lagkassan så kommer vi fortsättningsvis under våra hemmamatcher bedriva kioskförsäljning. Passen ska bemannas av föräldrar, men givetvis får barnen vara med och hjälpa till (men notera att det är ni föräldrar som har ansvaret). I kiosken kommer det att finnas ett basutbud som finns att tillgå i förrådet (be en tränare som är på plats att öppna) som består av - Kaffebryggare (ta med egna kaffefilter) - 1 stor kaffetermos - Kaffekoppar - Toastgrill - Servetter - Corny energibar - Festis/CapriSun - Dricka (Loka, CocaCola etc.) - Chips - Prislista - Tält om det skulle regna vid de tillfällen vi är på naturgräs - Det finns även en beachflagga som man gärna får ställa ut bredvid kiosken Som det ser ut nu i höst så kommer vi enbart att spela på naturgräs, vilket gör att vi inte kommer att ha tillgång till kiosken som innehar el, utan allt behöver tas med hemifrån inklusive bord (hör av er till Anna om ni behöver låna). Av den anledning så rekommenderar vi att man kokar kaffe/te hemma och tar med i termosar eventuellt lånar klubbstugan för att låna uttag och koka kaffe där inne. Så utöver ovanstående så behöver följande tas med av de som står i kiosken - Kaffe, kaffefilter - Kaffetermos - Mjölk (laktos/havre) - Vill man sälja något annat utöver detta så brukar försäljning av hembakat, toast, etc. gå bra. Vid varje pass är det upp till varje grupp att tillsammans bestämma vem som tar med vad respektive bakar. Kan ni inte närvara vid ert tilldelade pass, vänligen byt med en annan förälder (spelare) i god tid och meddela gruppen. Meddela även detta till undertecknad. Efter varje kiosktillfälle vore jag tacksam om ni meddelar mig om det är något som har tagit slut eller börjar ta slut så att det kan fyllas på inför nästkommande tillfälle. Schema Måndag 18 augusti, klockan 18.30, naturgräs: Fanny, Hedvig Tisdag 19 augusti, klockan 18.30, naturgräs: Amanda, Fatima, Filippa, Felicia Måndag 1 september, klockan 18.30, naturgräs: Jill, Bea, Melissa Söndag 7 september, klockan 11.00, naturgräs: Isabell, Sigrid, Jolin, Nayrus Lördag 13 september, klockan 11.00, naturgräs: Greta, Lisa, Ophelia Söndag 21 september, klockan 11.00, konstgräs: Vera, Veronica, Dilvin Söndag 5 oktober, klockan 13.00, naturgräs: Rut, Elsa, Selma, Loo Lördag 11 oktober, klockan 13.00, naturgräs: Isabella, Ingrid, Moa, Nahier Notera att ändringar kan förekomma i spelschemat och meddelas då så snart vi får reda på det. För att kommunicera med de personer som ni ska stå i kiosken med kan ni med fördel använda er av kommentarsfältet i denna nyhet. Har ni några frågor eller funderingar är ni välkomna att höra av er till mig, Anna på 0730419169. Lycka till! F-F2012 16 aug 20kommentarer
  • Gruppindelning och packning – Förberedelser inför lägret

    Vi hoppas alla har läst igenom den första informationen om vårt träningsläger och övernattning, och är lika taggade som vi är inför vårt äventyr! Här kommer nu mer praktisk information, inklusive gruppindelning, ansvar och packlista, så att alla är fullt förberedda inför helgen. Tänk på att varje grupp har ett ansvar för att lösa och ta med vissa saker tillsammans – både för att göra helgen så rolig som möjligt, men också för att skapa en bra laganda och samarbete. Tjejerna kommer på dagens träning att få möjlighet att prata ihop sig i respektive grupp inför helgen. 📅 När? Start: Lördag 16 augusti kl. 13:00 (kom mätt till samlingen) Avresa/Avslut: Söndag 17 augusti kl. 12:00 (lunchen äts hemma) 📍Samling/avresa: Ånnaboda Vi inleder med aktiviteter och bad, innan vi tillsammans vandrar till Björktjärn där vi slår upp lägret, lagar middag och sover över. Vid dåligt väder har vi en alternativ inomhusaktivitet för att säkerställa en trygg och rolig upplevelse för alla. 👥 Gruppindelning och Ansvarsområden Ledarna har delat upp tjejerna i grupper enligt nedan. Varje grupp ansvarar för att tillsammans lösa och ta med följande: Sovplats (tält för hela gruppen) Middag: Tacos! (Varje grupp ansvarar för att ta med alla ingredienser för tacos – tänk på ev matallergier) Snacks: (Varje grupp tar med snacks till kvällen.) Frukost: (Planera och ta med frukost för hela gruppen.) Grupp 1: Amanda, Fanny, Nayrus, Selma, Vera, Veronika Grupp 2: Hedvig, Ingrid, Melissa, Nahier, Rut Grupp 3: Dilvin, Elsa, Jill, Lisa, Ophelia Grupp 4: Felicia, Greta, Bea, Loo, Sigrid 🍲 Mat Ledarna ansvarar för att lösa tillagningsmöjligheterna inför middagen, såsom ved, murrikka etc. Respektive grupp ansvarar för att ta med ingredienser till middagen (tacos), snacks samt frukost. Meddela eventuella allergier eller specialkost inom gruppen så att vi kan säkerställa att alla får en bra upplevelse. 🎒 Packlista – att ta med: -Sovplats, middag, snacks, frukost, diskgrejer (Löser respektive grupp tillsammans) -Sovsäck, kudde och liggunderlag/madrass (kommer ej finnas el) - Kläder efter väder för aktivitet, bad, kväll och ev. regn -Badkläder och handduk -Toalettartiklar (och eventuella mediciner) -Toapapper -Vattenflaska och vatten -Tallrik, bestick och mugg -Skärbräda och kniv (till grönsaker) -Myggmedel -Ryggsäck – du bär själv det du behöver -Mössa (för kall kväll/natt) -Ett öppet sinne och viljan att samarbeta! 📌 Syftet med Träningslägret Det här kvällen ger tjejerna möjlighet att: -Utveckla sammanhållning och laganda -Samarbeta och ta eget ansvar -Skapa minnen för livet i naturen -Umgås och delta i roliga aktiviteter tillsammans 📝 Övrigt För frågor: Kontakta Anders eller Daniel. Packning: All tung packning, såsom tält, kylväskor etc., kommer att köras med bil till lägret, så ni behöver inte bära dessa under vandringen. Övrig packning bärs av tjejerna själva. Vi ser fram emot en kväll fylld med skratt, utmaningar och gemenskap i naturen! / Ledarna F-F2012 12 aug 7kommentarer
  • Lagfotografering på måndag – ta med bägge matchtröjorna

    På måndag den 11 augusti är det dags för fotografering, både lagbild och individuella foton kommer att tas i samband med träningen. Fotograferingen sker innan träningen, så det är viktigt att alla spelare kommer i tid – ombytta i rent och komplett matchställ. Viktigt att komma ihåg: 📌 Datum: Måndag 11 augusti 📌 Samling: Kl. 17:00 i omklädningsrummet 📌 Klädsel: Vit och svart matchtröja (kom klädd i vit matchtröja+shorts+vita strumpor) 📌 Vad: Lagfoto + individuella spelarbilder Träning sker som vanligt efter fotograferingen. F-F2012 7 aug 2kommentarer
  • Visa fler nyheter