﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Örebro SK Ungdom F-F2011</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OSKUFotbollF11/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">981677c4-a191-1305-669d-853fc4941b53</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11922824_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="163869" /><title>Uppehåll</title><description>Hipp hurra för våra tjejer! Vilken vårsäsong med seriespel, Örebro cupen och en massa träningar! Alla spelare har utvecklats och levlat uppåt, något vi tränare tycker är extra roligt att se! I och med dagens sista seriematch avslutar vi säsongen på topp och går på välförtjänt ledighet!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses igen på söndag 26/7 och tisdag 28/7 då vi taggar igång med två träningspass innan det bär av till norrland för årets sommarcup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedräkning till Mid nordic cup pågår!&lt;br&gt;Tid kvar: 35dagar, 10 timmar, 24 minuter och 41 sekunder&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 21:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8121782/Uppehall</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 19:36:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2b34d7a3-953d-8e90-cd7e-70285b7d9aaa</guid><title>Spela cup med F2012 i helgen</title><description>I helgen fredag-söndag spelar F2012 Scadevi Cup i Skövde. Man har fått flera återbud på kort tid vilket resulterat i att de åker med väldigt tunn trupp och frågar nu oss om någon i laget är intresserad att vara med och spela.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Klart sen tidigare är att Ester, Märta och Stella deltar från vårt lag men som sagt fler spelare önskas. Även jag och Adam kommer var på plats och följa cupen så vi finns med i bakgrunden och peppar och stöttar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Man behöver inte vara med på hela cupen utan kan man vara med och spela över en dag eller två om man vill. Det som behöver lösas är transport till och från Skövde men det kan säkert ordnas med föräldrar som åker över dan osv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Deltagande så nära på cupen är kostnadsfri. Är ni intresserade så hör av er till Magnus för mer info.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 11:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8121534/Spela-cup-med-F2012-i-helgen</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 09:34:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">20011eb1-1079-4cdc-e9d3-3ef21441a3d0</guid><title>Nytt brödtest!</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fullt medveten om att det är semestertider, men vi gör ett försök att få till ett sista test inför sommaren. &lt;b&gt;Redan imorgon 24:e är det första utdelning av bröd!&lt;/b&gt; Så snabba ryck!🤗&lt;br&gt;&lt;br&gt;Allt vi tjänar blir plus inför cupen och förhoppningsvis även räcker till en trevlig säsongsavslutning med laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ska genomföra 30 test totalt, vilket innebär att om alla ordnar två-tre personer så är vi hemma enkelt och har 3 000 kr ytterligare på kontot. Tjejer i yngre klassen känns relativt enkel, så ansträningen för er/oss blir att hitta fler killar 14-23 och de "äldre"! Det är samma tema som tidigare, "Hönökaka-ätare". Så du behöver äta sånt bröd relativt regelbundet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer förtsättningarna:&lt;br&gt;&lt;br&gt;- 15 st svar (hälften killar/hälften tjejer) 14-23 år &lt;br&gt;- 15 st svar (hälften killar/hälften tjejer) 24-39 år &lt;br&gt;- &lt;b&gt;Brödleverens onsdag&lt;/b&gt; i samband med träning och &lt;b&gt;torsdag&lt;/b&gt; i samband med matchen. &lt;br&gt;- Test ska genomföras totalt två ggr - onsdag 24/6 eller torsdag 25/6 samt söndag 28/6. &lt;br&gt;- Skriv en &lt;b&gt;kommentar nedan&lt;/b&gt; hur många och ålder/kön på era testare. &lt;br&gt;- Ni får bröd till varje testdeltagare.&lt;br&gt;- Skriv i en kommentar om något behöver förtydligas.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om vi alla hjälps åt och gör en liten del var, så blir det en enkel match och laginsats. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Andreas&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 11:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8120628/Nytt-brodtest</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 09:44:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a4c65372-660e-e16a-07e8-36953095d334</guid><title>Fanbärare saknas till må</title><description>Det saknas en fanbärare till ÖSK herrs hemmamatch imorgon måndag, som är vårt arbetsuppdrag. Vem kan ställa upp och ta det passet? Kommentera denna nyhet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner att vi får betalt för uppdraget och att det går åt tre stycken. Nu verkar vi bara ha två. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att ni ställer upp för laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 21:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8119860/Fanbarare-saknas-till-ma</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 19:48:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">eb6822a2-8be0-01c1-3f43-4cfeef3c6e78</guid><title>Träningstider i veckan &amp; sommaruppehåll</title><description>Gräsplanerna är avstängda. Imorgon/tisdag har vi istället fått träningstid på Ekäng och konstgräset mellan kl 19:45-21:00. På onsdag utgår träningen då det är seriematch och på fredag är träningen inställd pga midsommar. Kalendern är uppdaterad.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa vecka planerar vi att köra de sista passen innan sommaruppehållet, tisdag och onsdag. Dock beror det på ifall vi får KG-tider eller inte. Håll utkik i kalendern.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredag 26/6 har vi sommaruppehåll fram till lördag 25/7. Vi planerar att köra igång igen söndag 26/7 och tisdag 28/7 med två träningspass innan det bär av till norrland för sommarcup.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedräkning till Mid nordic cup pågår!&lt;br&gt;Tid kvar: 45 dagar, 13 timmar, 29 minuter och 17 sekunder&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 18:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8116431/Traningstider-i-veckan---sommaruppehall</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 16:32:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">caf0f215-e41a-59a6-3aba-b955e7241097</guid><title>B-slutspel söndag</title><description>Bra jobbat tjejer! Vi har gått till B-slutspel. Match igen kl 17:00 på Trängens IP konstgräs C ikväll. Vinna eller försvinna. Kalendern uppdateras så fort vi vet motståndarlag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu taggar vi =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 12:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8115614/B-slutspel-sondag</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 10:47:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">75761278-4a1c-384f-fe7a-7f4122bb5e7f</guid><title>TRÄNINGSTIDSÄNDRING IGEN!</title><description>Hej,&lt;br&gt;Planerna på GPP är tyvärr fortfarande blöta med mer regn på väg in, så vi tränar &lt;b&gt;ikväll kl. 19.45-21.00&lt;/b&gt; på Ekängs IP (konstgräs). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skapar en ny kallelse till träningen så ni får anmäla er separat så vi ser vilka som kommer ikväll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 10:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8113652/TRANINGSTIDSANDRING-IGEN</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 08:30:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ca038adb-9c63-54fa-8d5d-8b2e53da6e24</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11907440_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="180609" /><title>Joggingskor ikväll</title><description>Vi fick precis meddelande om att Grönpepparparken är stängd ikväll pga regnet ikväll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fystränar-Magnus önskar därför att ni tar med joggingskor istället för fotbollsskor. Det blir besök i Sörbybacken och alternativ träning, perfekt återhämning mellan många matcher och inför kommande cupspel i helgen. Vi samlas därför direkt vid Sörbybacken kl. 19.00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör en timme, så ca 20.00 är vi klara igen.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Tränarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;PS. Det finns risk för att det blir inställda planer även imorgon. Så håll utkik efter sena ändringar!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 14:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8113108/Joggingskor-ikvall</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 12:36:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">09ebcbb0-92c1-cd83-44c4-18ecf47969ea</guid><title>Föreläsning under Örebro cupen</title><description>Jippi! Vi är inbokade på ett pass om psykisk ohälsa som hålls under Örebro cupen. Ett bra och viktigt ämne att uppmärksamma.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är inbokade på passet som går kl 15:00 på Rosta gärde. Eftersom vi kommer från en match som slutar ca 14 på Trängens IP och har vår nästa match på Karlslunds Arena (som är vägg i vägg med Rosta gärde), åker vi direkt från Trängen till Rosta gärde för föreläsning. Till varje deltagande lag erhålls dessutom en Quickbackball till laget, woop woop =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tidsplanering för lördag:&lt;br&gt;&lt;br&gt;- 08:00-10:00 LUGNETS IP&lt;br&gt;- 12:00-14:00 TRÄNGENS IP&lt;br&gt;- 15:00 FÖRELÄSNING (ROSTA GÄRDE)&lt;br&gt;- 16:00-18:00 KARLSLUNDS ARENA&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner att skicka med spelarna mat, frukt och vätska för att stå sig hela dagen. Det finns som tidigare år möjlighet att handla i kioskerna som finns vid de olika arenorna. Kioskerna tar emot swish och kontanter, ej kortbetalning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi fortsätter att räkna ner:&lt;br&gt;Tid kvar: 5 dagar, 10 timmar, 44 minuter, 7 sekunder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 21:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8112001/Forelasning-under-Orebro-cupen</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 19:15:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">48c7b256-2507-6c1f-2e99-e6a860eceb8d</guid><title>Spelschemat till Örebro cupen - GRUPPSPELET</title><description>Under Örebro cupen spelar vi i kategorin "Flickor 15/16 födda 2011/2010" och grupp C. Just nu ser spelschemat för gruppspelet ut så här, se nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;SPELSCHEMA FÖR GRUPPSPELET&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Lördag 13/6 kl 09:00 Lugnets IP, konstgräs, vitt matchställ, KIF-ÖSK F11&lt;br&gt;- Lördag 13/6 kl 13:00 Trängens IP, naturgräs, vitt matchställ (och svart i reserv), ÖSK F11-Lindome GIF&lt;br&gt;- Lördag 13/6 kl 17:00 Karlslunds Arena, konstgräs A, vitt matchställ, ÖSK F11-Ursvik IK&lt;br&gt;- Söndag 14/6 kl 09:00 Trängens IP, konstgräs C, vitt matchställ, Västerås IK fotboll Rosa-ÖSK F11&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är garanterade minst 1 slutspelsmatch. Beroende på placering spelas den under söndag eller måndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kom ihåg att ändringar alltid kan ske. För senaste uppdateringar och schema för slutspel, använd cupens hemsida https://orebrocupen.cupmanager.net/2026,sv/result/team/77806945&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner att skicka med spelarna mat, frukt och vätska för att stå sig dessa dagar. Det finns som tidigare år möjlighet att handla i kioskerna som finns vid de olika arenorna. Kioskerna tar emot swish och kontanter, ej kortbetalning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi fortsätter att räkna ner:&lt;br&gt;Tid kvar: 5 dagar, 11 timmar, 47 minuter och 12 sekunder&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 20:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8111933/Spelschemat-till-Orebro-cupen-GRUPPSPELET</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 18:13:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a5b1d068-70bc-b4d0-2138-1d7b5484256a</guid><title>Spelschemat till Örebro cupen - LÄNK</title><description>Nu är spelschemat till Örebro cupen klart. Vi spelar i kategorin "Flickor 15/16 födda 2011/2010" och grupp C. Direktlänk kommer här &lt;br&gt;&lt;br&gt;https://orebrocupen.cupmanager.net/2026,sv/result/team/77806945 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer detaljerad info kommer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi fortsätter att räkna ner:&lt;br&gt;Tid kvar: 14 dagar, 12 timmar, 58 minuter och 25 sekunder&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 19:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8107067/Spelschemat-till-Orebro-cupen-LANK</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 17:12:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8d4d4550-b970-2fab-3f25-622c490253d1</guid><title>Ny kallelse till Lekeberg tis 26/5</title><description>Det har blivit fel i kalendern pga en seriematchflytt. Seriematcherna läggs in automatiskt av Örebro Läns FotbollsFörbund. Den går inte att ta bort och därför ligger den tidigare kallelsen kvar med kallade spelare inkl svar. Denna kallelse gäller alltså INTE. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag har en ny kallelse gått ut som ligger i kalendern som en "övrig aktivtet". Den heter "Ny kallelse till Lekebergsmatchen!" Det är denna kallelse som gäller inför tisdagens seriematch. Vi samlas direkt på plats i Lekeberg på Vretalunds IP. Om en spelare inte har skjuts, säg till så löser vi det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi passar på att påminna om att tisdagsträningen utgår då det är seriematch. Kom gärna för att heja istället =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ursäkta strulet med kallelser och ursäkta kort framförhållning nu när det är många seriematcher som ska spelas. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 20:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8104040/Ny-kallelse-till-Lekeberg-tis-26-5</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 18:50:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">624e1984-466c-36d5-b35d-f7fd840eaf1f</guid><title>Örebro cupen 2026 närmar sig - KOMMENTERA</title><description>Äntligen! Örebro cupen 2026 närmar sig. I år spelas den 13-15:e juni (lö-sö-må). Vi är anmälda med 1 eget lag. Kalendern är uppdaterad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu behöver vi veta vilka spelare som kan vilka dagar. Bara för att man kan, behöver det inte innebära att man blir kallad. Vi påminner om vikten av att träna för att bli matchuttagningsbar. Kallelser kommer skickas ca 1 vecka innan cupen börjar. Kom igen alla tjejer, heja heja!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommentera denna nyhet med spelarens NAMN + JA och vilka dagar man kan LÖ/SÖ/MÅ alt NAMN + NEJ om man inte kan delta alls.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu taggar vi!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nedräkning pågår!&lt;br&gt;Tid kvar: 19 dagar 19 timmar 31 minuter och 28 sekunder!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 12:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8103695/Orebro-cupen-2026-narmar-sig-KOMMENTERA</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 10:49:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">93886592-a177-6027-e81e-100fd55db13e</guid><title>Möjlighet att spela Scadevi cup i juni</title><description>Vi har blivit tillfrågade av F2012 att delta med deras lag i Scadevi cup i sommar. Den spelas 26-28 juni på 9mot9 plan i Skövde. De behöver 2-4 spelare. Kostnaden är 1500 kr/spelare. Avresa fredag morgon och hemresa söndag kväll. Meddela oss tränare så snart som möjligt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är skoj med fotboll =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 10:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8097870/Mojlighet-att-spela-Scadevi-cup-i-juni</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 08:21:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cb924fa8-f1e8-91ec-3ace-23f529aac488</guid><title>Nytt uppdrag!</title><description>Bra jobbat med kaffeprovningen. Idag kom ett nytt uppdrag in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är ett onlinetest, vilket innebär att du bara behöver dela en länk som personen svarar på. Testet ska vara ett kort test så det borde vara enklelt att rekrytera personer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Denna gång sökes &lt;a href="https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/Document/Download/1991774/11878231" target="_blank"&gt;personer som köper ljust portionsbröd&lt;/a&gt; (minst ett par gånger i månaden), till exempel:&lt;br&gt;Hönökaka, Jollekaka, Skärgårdskaka eller Polarbröds sortiment&lt;br&gt;&lt;br&gt;Målgrupp:&lt;br&gt;• Kön: Man &amp; Kvinna&lt;br&gt;• Ålder: 18–25 / 26–39 / år&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ingen screener behövs, dela direkt inom ovan nämnda grupper.&lt;br&gt;Länken kommer imorgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ersättning: 2000 kr minst 55 svar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så kolla runt och om vi alla hjälps åt med två eller tre personer så är vi hemma! För rättvisan skull så behöver alla ordna minst en person, annars swishar man 100 kr till lagkassan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommentera nedan vilka du ordnar så vi har lite koll att vi klarar antalet.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 17:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8095702/Nytt-uppdrag</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 15:17:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">711d4f48-7e27-500a-d165-a5ae51d10609</guid><title>Sommarens träningstider 2026</title><description>Äntligen! Nu går vi ut på gräs! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tiderna gäller redan fr o m nästa vecka fram till sommaruppehållet och fortsätter sedan hela hösten. Vi har fått samma veckodagar som vi har nu men med lite justeringar på tiderna. Vi kommer byta konstgräset på Ekäng mot naturgräset på Grönpepparparkens IP, plan B och C, likt vi gjorde förra året. Se nedan. Kalendern är uppdaterad.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Sommartiderna 2026&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Tisdagar kl 19:00-20:30 Grönpepparparkens IP, plan B&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Onsdagar kl 17:30-19:00 Grönpepparparkens IP, plan B&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Fredagar kl 16:00-17:30 Grönpepparparkens IP, plan C&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu taggar vi för kritade linjer, grästuvor och lerstänk =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-08 19:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8093884/Sommarens-traningstider-2026</link><pubDate>Fri, 08 May 2026 17:48:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5b9bcef5-e19c-5478-32d3-1077ddee931f</guid><title>Inställd match imorgon + info kaffehämtning</title><description>Seriematchen imorgon torsdag 7/5 är inställd då Lekeberg inte får ihop spelare. Just nu vet vi inte när eller om matchen kommer spelas. Håll utkik här på laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som anmält sig till kaffeprovning och behöver hämta imorgon torsdag, kontaktar Andreas Levi, 070-998 56 56. Det kommer även gå att hämta ut i samband med fredagsträningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 20:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8092343/Installd-match-imorgon---info-kaffehamtning</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 18:14:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">096b632f-a9a7-da67-8b69-b0fe3f0c605c</guid><title>Mid Nordic Cup</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni har tidigare fått anmäla intresse till Mid Nordic Cup i Sundsvall 30/7 till 2/8. &lt;br&gt;Här kommer skarp anmälan (kallelse via laget). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill att ni svara om ni ska med &lt;b&gt;senast nu på söndag&lt;/b&gt;. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta för att vi kan anmäla till cupen hur många spelare som vi blir. "I samband" med att du svarar ja på kallelsen så swishar du också&lt;b&gt; 500 kr &lt;/b&gt;till lagkassan (det är helt okej att betala senast 27 maj). Detta ska ses som en anmälningsavgift och något som gäller skarpt och inte återbetalas. Nu har vi varit duktiga och samlat in bra med pengar, så förhoppningsvis räcker detta som total betalning för cupen, men kanske att vi måste komplettera med några kronor senare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi samlas för avfärd kl. 12.00 på torsdag 30/7. Hemkomst någon gång på eftermiddag/kväll på söndag 2/8.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi återkommer med packlistor och mer information när det närmar sig, men vi tror det blir en jätterolig cup med förhoppningsvis bra väder, badturer, nya motståndarlag och segervrål. Vi spelar första matcherna på fredag fm och har invigningen på söndag kväll med biljetter till Lia Larsson (bara en sån sak) att se fram emot. Över 300 lag som deltar, så inte så stor som Dana Cup, men ändå tillräckligt för att kännas cup!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 12:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8091212/Mid-Nordic-Cup</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 10:15:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d933aa80-13c9-4fa4-5ff3-df26808ae63c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11869139_medium.jpg" type="image/jpeg" length="74813" /><title>Kaffetest</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fick en chans att göra ett nytt provsmakningstest. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ska genomföra 20 testsvar under helgen och får 2 000 kr för det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är ett roligt hemtest. Det speciella denna gång är att det är &lt;b&gt;snabbkaffe&lt;/b&gt; och att vi behöver ett antal som främst dricker snabbkaffe (men hälften kan dricka vanligt kaffe). Som ni ser nedan är åldrarna "yngre" kategorier, så är ni inte själva i den åldern så kanske ni kan prata med några på jobbet eller bekanta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om alla spelares föräldrar kan hitta minst en person så fixar vi det enkelt tillsammans! &lt;br&gt;&lt;br&gt;När du hitta deltagare ber du dem att fylla i frågorna från denna länk (prova att klicka, annars kopiera länken):&lt;br&gt;&lt;br&gt;https://thetastelab.eyeqsoft.com/eq/r1/2wz9qm&lt;br&gt;&lt;a href="https://thetastelab.eyeqsoft.com/eq/r1/2wz9qm" target="_blank"&gt;TEST&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det blir då ett urval utifrån detta:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;VAD: Hemtest av 3 snabbkaffen&lt;br&gt;ANTAL: Minst 20 svar / personer&lt;br&gt;ÅLDER: 18–25 år (10 st) + 26–39 år (10 st)&lt;br&gt;KÖN: Hälften kvinnor / hälften män&lt;br&gt;KAFFE: Hälften snabbkaffe / hälften bryggkaffe&lt;br&gt;MJÖLK: Hälften med mjölk / hälften svart&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag får namn på alla som kvalificerat sig i efter hand, som jag meddelar på torsdag i kommentar nedan. Så kolla/svara idag och under morgondagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni kan få kaffet utdelat antingen i samband med matchen på torsdag eller träningen på fredag. Jag tar med vid båda tillfällen, så hämtar ni eller er dotter kaffe/instruktioner. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om vi hjälps åt så ordnar vi det lätt!&lt;br&gt;/Andreas&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 12:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8091165/Kaffetest</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 10:09:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">23ca7eef-13d8-1462-00db-524919b7b548</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11860708_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="97528" /><title>ÖSK-dagen är snart här!</title><description>Jippi! Den 9:e maj är det återigen dags för ÖSK-dagen. En dag då alla sporter, lag, spelare, ledare och föräldrar deltar. A-lagsspelare hälsar på, tävlingar, aktiviteter, miniturneringar, försäljning och mycket annat. Allt kör igång kl 10:00 och slutar 14:00. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är en dag med mycket folk. Tips är att gå, cykla, åka buss eller samåka om möjligt, då parkeringsplatserna är begränsade. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi deltar i miniturneringen i fotboll. Den spelas 3mot3, utan MV och i strumpor eller barfota. För att veta antal lag, behöver ni svara på kallelsen som gått ut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Välkomna till en svartvit dag =)&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Hälsningar tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 21:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollF11/News/8085788/OSK-dagen-ar-snart-har</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 19:31:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>