﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Örebro SK Ungdom F-P2012 Vit</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OSKUFOTBOLLP12V/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">39faebd3-ae46-945e-a588-b2000f250beb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11923152_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="262507" /><title>Sommaruppehåll </title><description>Igår genomförde vi vår sista ordinarie träning innan sommaruppehållet. Vi planerar att återgå till "vanlig" träning igen någon gång i början av augusti. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Under sommaren kommer vi som förra året att lägga in lite spontana/pop-up träningar här och där. Kallelser kommer till dessa när det sker. Ingen obligatorisk närvaro. Mest som en bonus. Har vi föräldrar som är hemma och känner sig sugna att hålla i träningar vid tillfälle under sommaren hör av er. Det finns nästan alltid spelare hemma som vill träna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Sammanfattning av våren. Vi har vunnit serien (grupp 4) helt obesegrade. Under Jan-juni har vi totalt spelat 38 matcher av olika slag (6, 9, 11-manna) och deltagit i fem olika cuper (med lite blandat resultat). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer troligen att spela grupp 3 till höstens serie, fortsatt 9-manna, enda ändringen är att storlek på boll går från 4 till 5. Serien drar igång redan vecka 33. &lt;br&gt;Under hösten är vi också anmälda till sex stycken olika cuper/matchkamper/sammandrag. En med övernattning. Vi hoppas också få till en drös träningsmatcher, där primärt fokus kommer att vara 11-manna. Full fart med andra ord! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid årskiftet kom vi överens om en del gemensamma spelregler inom laget (som delvis haltat på slutet) samt informerade om uttagningar till match, träningsnärvaro, karaktär, jämna matcher, dubbelidrott mm. Sammanfattning finns att läsa i nyheter från 9 december och 18 januari. Läs gärna igen om ni är osäkra på vad som gäller. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas kunna samla till föräldramöte i augusti. Trevlig sommar så länge och tack för den här våren. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-26 15:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8121994/Sommaruppehall-</link><pubDate>Fri, 26 Jun 2026 13:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9c4c1de5-54b9-2149-80c8-21afdb17a8b0</guid><title>Ansvariga bårbärare och bollkallar - juli, aug, sep</title><description>Först: träning fredag 12 juni är inställd, även måndag 13 juni.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni vet har vi ett gemensamt uppdrag att vara bollkallar och bårbärare vid ÖSKs hemmamatcher under året. Uppdraget delas med PA13-14 så är varannan hemmamatch som vi ska bemanna. Laget får betalt till lagkassan i slutet av året. Vi har betat av mars, april, maj, juni. Har juli, aug, sep, okt kvar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Man ska vara 8 spelare och 4 vuxna på plats. Detta rullas runt bland alla familjer i laget och ni tilldelas datum slumpmässigt då det är en omöjlighet att få till på något annat sätt. Man får gärna byta datum men informera oss så vi vet vem som dyker upp. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;b&gt;Då 27 juli är en typisk semestervecka för många så måste vi alla hjälpas åt att lösa det datumet om det visar sig att de som är lottade det datumet har behov av att försöka byta. Det gäller oss alla i laget oavsett om vi redan tagit pass eller inte. &lt;/b&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ansvariga vuxna och spelare under juli, aug och sep: &lt;br&gt;&lt;br&gt;27 juli&lt;br&gt;Vuxna bårbärare: vuxna till Oskar, Nilson, Felix, Roy&lt;br&gt;Bollkallar: Elyas (har ersatt Vincent), Nilson, Felix, Roy, Oskar, Yamin (har ersatt Max), Jack (har ersatt Jonte), Mille.&lt;br&gt;&lt;br&gt;25 augusti&lt;br&gt;Vuxna bårbärare: vuxna till Theo, Yamin, Noah, Elyas&lt;br&gt;Bollkallar: Theo, Yamin, Noah, Elyas, Arik, Victor, Sigge, Thanh.&lt;br&gt;&lt;br&gt;14 september&lt;br&gt;Vuxna bårbärare: vuxna till Hugo, Kedawi, Max, Mille&lt;br&gt;Bollkallar: Hugo, Kedawi, Max, Mille, Carl, Edvin, Noah, Oskar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som sagt ni får gärna byta datum men ansvaret att se till att någon tar er plats liggger på er.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 20:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8114395/Ansvariga-barbarare-och-bollkallar-juli-aug-sep</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 18:21:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">12e37853-b286-671c-be77-d82f62a74783</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11909126_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="369448" /><title>Örebrocupen 13-15 juni </title><description>Lite kort om Örebrocupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar tre matcher i gruppspelet, två matcher lördag och en match söndag. Därefter tillkommer minst en match till söndag (slutspel). Tiden för denna match är troligen 15.00. Plats och motstånd vet vi inte i detta läge. Förlorar vi den matchen är det slutspelat, vinner vi blir det troligen ytterligare en match söndag kväll. Måndag är endast spel om vi vinner båda matcherna i slutspelet söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelse till i slutspelet kommer efter att gruppspelet är klart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;På förekommen anledning: Detta är enkelt men många slarvar. I cup funkar inte det. Alla spelare ska naturligtvis ha med sig både det vita och svarta matchstället. Har ni fel färg kan ni inte vara med på planen. Vi utgår alltid från vit tröja (hemmaställ) men ha för vana att kolla vilket lag vi möter och se om vi är hemma eller bortalag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelar vi i: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vit tröja innebär det vita strumpor. Har ni svarta strumpor till vit tröja kommer ni inte kunna spela.&lt;br&gt;Svart tröja innebär svarta strumpor. Samma sak här. Vita strumpor funkar inte, ni måste ha svarta strumpor till svart tröja för att få spela. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi samlas på plats en timme innan matchstart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Se till att ta med tillräckligt med vatten/dryck. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ang uttagning till Örebrocupen: vi följer ÖSK:s policy om 75% närvaro (el 50% vid dubbelidrott) vid träning för att vara uttagningsbar till match/cup. Grundkravet på spelarna är alltså tillräcklig träningsnärvaro, därefter väger man in karaktär och jämna matcher. Normalt (inför tex seriematch) räknas detta över en period om två veckor men inför cup och för att ge en mer rättvis bild över tid och för att man inte ska halka efter om man t.ex. varit sjuk en vecka så behöver man också se på närvaron över lite längre tid. Inför kallelsen till Örebrocupen har vi beräknat närvaro från 1 april (samma krav som förra året) och det är det som ligger till grund för uttagningen till Örebrocupen. Vi har dessutom sänkt till krav på 70% träningsnärvaro. Vi är tyvärr inte tillräckligt många spelare i truppen för att ha två lag. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 08:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8114196/Orebrocupen-13-15-juni-</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 06:26:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">45b0078e-c236-76a8-7021-a3f92296d930</guid><title>Nytt i laget </title><description>Sommaren närmar sig och det är inte så lång tid kvar av vårsäsongen. Efter att serien är avslutad i slutet av juni blir det ett sommaruppehåll från träningen. Men innan dess vill vi passa på att informera om att vi blir flera i truppen. Med anledning av att ÖSK P2013 Vit tyvärr har behövt lägga ner sitt lag kommer fem spelare därifrån att ansluta till oss i P2012 Vit. Killarna har redan tränat med oss under en tid och kommer att bli en del av truppen på samma sätt som övriga spelare i laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I samband med detta kommer även Markus och Mikael, som är föräldrar och tidigare tränare i P2013, regelbundet vara med och hjälpa till på tex träningar när möjlighet finns. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer fortsatt att vara ett 2012-lag och spela i P2012 när vi deltar i matcher och cuper. Till hösten, när seriespelet är avslutat, påbörjas övergången till 11-manna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mot slutet av sommaren planerar vi att kalla till ett föräldramöte med alla. Vi hoppas också kunna göra något kul tillsammans och ge alla en möjlighet att träffas inom kort. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Varmt välkomna till laget!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 19:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8111898/Nytt-i-laget-</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 17:34:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bccbadea-8eef-8c17-c567-2e547487f2ec</guid><title>Tröjor x 2 </title><description>Imorgon fredag 29/5 är det Fotbollströjans dag*, även kallad Fotbollströjefredag. För de som vill så får man gärna träna i valfrtt lags fotbollströja. Lyckas ni få ihop minst 10 olika lags tröjor så kommer ni belönas med ett pris. &lt;br&gt;&lt;br&gt;*Det är en temadag instiftad av Barncancerfonden där hela Sverige uppmanas att bära sin favoritfotbollströja eller annan sporttröja för att visa stöd för barn och familjer som drabbats av barncancer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag 1/6. Dags för alla P2012 att byta storlek på sina vita matchtröjor. Alla i laget byter samtidigt för att det ska vara rimligt att genomföra på ett smidigt sätt. Vi kommer att göra detta byte i ett svep, så alla i laget (som inte själva äger sin tröja) behöver på något sätt lämna sin vita matchtröja (till mig) innan träningen startar på måndag. Därefter lämnar vi in dessa till ÖSK och får då våra nya/större. Ps - Den ska naturligtvis vara tvättad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill någon lämna sin tröja imorgon redan (fredag) så går det också bra men hör av er till mig i så fall. Jag kan möta upp er på Ekäng eller så kan man komma förbi mig under helgen. Men måndag är absolut sista dagen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 22:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8106646/Trojor-x-2-</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 20:39:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b985745-fd69-5fb0-de08-5110884742ad</guid><title>Inställd träning 22/5 + jobbuppdrag söndag Västerporten 24/5</title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredagens träning 22/5 ställs in för att ge möjlighet till extra vila. Söndag 24/5 har vi återigen ett övningstruppsuppdrag åt Örebro läns fotbollsförbund. Tillfället ska ses som obligatoriskt för alla i laget då det är ett jobbuppdrag som vi får betalt för till den gemensamma lagkassan. Känner man sig sliten eller behöver extra vila så kan man stå över träningen på måndag istället. Söndagens tillfälle behöver alltså prioriteras. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling i Västerporten arena strax innan 15.00. Kallelse har gått ut. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 09:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8101402/Installd-traning-22-5---jobbuppdrag-sondag-Vasterporten-24-5</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 07:21:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8428984f-84aa-4ead-3568-4917995ee43c</guid><title>ÖSIF-CUP 16-17 maj kallade spelare</title><description>Nästa helg är vi anmälda med ett lag till ÖSIF-cup. Hemmacup alltså. Tidigare har vi skickat ut en intresseanmälan för att se vilka spelare som är hemma och vill spela denna helg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande spelare kallar vi: &lt;br&gt;Arik &lt;br&gt;Edvin &lt;br&gt;Elyas&lt;br&gt;Felix&lt;br&gt;Hamza&lt;br&gt;Loui&lt;br&gt;Mohamud&lt;br&gt;Nilson &lt;br&gt;Sasha&lt;br&gt;Roy&lt;br&gt;Sigge&lt;br&gt;Thanh&lt;br&gt;Vincent &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som tackat nej till intresseanmälan tidigare samt de med för låg träningsnärvaro (under 60%) är inte med i urvalet denna gång. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;/b&gt;Man bekräftar sin plats genom att swisha 150* kr till lagkassan. Innan dess har man ingen garanterad plats. Swisha senast tisdag 12 maj annars öppnar vi upp för andra spelare&lt;b&gt;&lt;/b&gt;. Utskick med länk där ni kan swisha kommer från klubbavgift.se inom kort. Alt kan ni swisha direkt till lagkassan och skriva namn och klar nedan i kommentarsfältet. Vår lagkassa 123 - 343 11 37. &lt;br&gt;&lt;br&gt;*Varför måste man betala? Vi tar ut en cupavgift för att hjälpa till att täcka hela eller delar av lagets deltagarkostnader. Alla cuper innebär anmälningsavgifter på ca 2 000–4 500 kr per cup. För att fördela kostnaden så rättvist som möjligt är det därför de spelare som deltar som betalar avgiften. Örebrocupen och Select Cup är cuper vi deltar i gratis. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 15:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8094213/OSIF-CUP-16-17-maj-kallade-spelare</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 13:26:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">acc557ed-6b05-1ba3-98e5-7c612cd16b1b</guid><title>Nya träningstider - måndag 11 maj och framåt</title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nya träningstider som gäller från måndag 11 maj är: &lt;br&gt;Måndag: Gräs 9-manna, 17.15. &lt;br&gt;Tisdag: KG, A+B+C+D, 19.45. &lt;br&gt;Onsdag: Vila&lt;br&gt;Torsdag: KG, C+D, 17.15. &lt;br&gt;Fredag: Gräs 9-manna, 17.30.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-08 14:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8093645/Nya-traningstider-mandag-11-maj-och-framat</link><pubDate>Fri, 08 May 2026 12:00:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">49f10c0d-4d45-66da-3a3e-ee4957c61986</guid><title>Vänlig påminnelse </title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;På förekommen anledning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Just nu ser vi ett återkommande problem kring träningar:&lt;br&gt;Flera anmäler sig men dyker sen inte upp. Hör inte av sig. &lt;br&gt;Andra avanmäler sig väldigt sent, ofta utan att ge anledning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det här gör det svårt att planera träningarna på ett bra sätt. Som exempel kan det vara 24 anmälda tidigare under dagen, men när träningen börjar är vi bara 13–14 på plats. När många uteblir eller avanmäler sig sent faller ofta hela träningsupplägget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det handlar om respekt för våra tränare, som lägger ner otroligt mycket tid på att planera och genomföra passen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Därför vill vi att ni:&lt;br&gt;Alltid anger anledning vid frånvaro. Det behöver inte vara något avancerat, men det ger tränarna bättre förutsättningar.&lt;br&gt;Meddelar så tidigt som möjligt om ni inte kan komma.&lt;br&gt;Om ni inte vill skriva öppet på laget.se, hör av er direkt till någon av tränarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det här är viktigt för att vi ska få så bra och givande träningar som möjligt för alla.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att ni hjälper till att förbättra detta!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 18:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8091504/Vanlig-paminnelse-</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 16:57:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d28e7e4a-3943-0ad3-414c-c6ddbdb6c1f5</guid><title>Byte av matchtröjor - vilken storlek? </title><description>Hej, detta har varit på g ganska länge men vi har inte fått tydlig information vad som gäller men då vi vet att flera spelare har för små matchtröjor får vi försöka ta tag i detta lite snabbt då serien börjar till helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tanken är att hela laget ska byta tröjor, och byta till en storlek som ska funka cirka 2 år. Man behöver alltså tänka lite längre tid. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Föreningen äger de flesta vita matchtröjorna (vi äger två som vi köpt). Så vi kommer byta in de tröjor vi har mot nya/bättre begagnade. &lt;br&gt;&lt;br&gt;FRÅGA att besvara. Vilken storlek önskar ni eller kommer den tröja ni har nu funka cirka 2 år till? I så fall kan ni behålla den ni har.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla behöver svara då vi bara har en omgång där vi byter och alla byter samtidigt. Svar senast onsdag 6 maj tack. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som referens skulle jag säga att de absolut flesta bör sikta mot M/L eller möjligen S i fåtal fall. Absolut inte mindre. Är ni osäkra så gå in i klubbshuset och testa. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ps - man kan alltid köpa sin egna tröja och välja att äga den själv. Tror den kostar 400 kr.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-03 20:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8089855/Byte-av-matchtrojor-vilken-storlek--</link><pubDate>Sun, 03 May 2026 18:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a73fd43f-05c5-cac3-7a6d-8ec121580eb6</guid><title>Tack Ragnhild!</title><description>Hej.

Till och börja med. Tack Raghild för denna otroligt väl utförda matchcamp! Vilket jobb du gjort. Bara glada och positiva tillrop under dagen. 
Sen tack för allt annat jobb du gör för laget och våra barn hela tiden. Du guld värd. Vår alldeles egna VD!

Dagens inkomst av swish har uppgått till ca 19 000 kr. Bra jobbat alla andra med kiosk, grillning, städning, coachning osv. 

Totalt resultat kommer senare i veckan. 

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-01 18:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8088658/Tack-Ragnhild</link><pubDate>Fri, 01 May 2026 16:11:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">185a3610-0097-ac7b-96ce-02e5239eb3f4</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11858468_medium.png" type="image/png" length="52174" /><title>Svara tack! Arbetsschema 1 maj Matchkamp + kiosk </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kika på arbetsschemat och era uppdrag och återkoppla så vi vet att det funkar för er. &lt;br&gt;&lt;br&gt;För er som kan tänka er att bidra med varor till kiosken (utöver er som redan bakar):&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Så är det nu primärt 2-3 flak cola zero vi tror att vi behöver. Kan någon bidra med något flak vore det toppen, så köper vi resten. &lt;br&gt;- Samt fler Capri sun (gärna 2-3 förpackningar) &lt;br&gt;- Witamin Well, eller ramlösa/Loka på flaska. &lt;br&gt;- Marabou mjölkchoklad (de med typ fem bitar i)&lt;br&gt;- vi behöver också låna ytterligare en kaffekokare &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om någon vill skänka något av ovan till kiosken så skriv nedan så jag inte gör inköp i onödan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Baka/bakverk: Hamza (kärleksmums), Nilson (muffins), Roy (bullar). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vädret ser helt sinnesjukt lovande ut nu, sol och 21 grader så dryck kommer att gå åt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hör av er om ni har några frågor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ragnhild&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 15:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8084418/Svara-tack-Arbetsschema-1-maj-Matchkamp---kiosk-</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 13:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">02705881-fc98-bbb8-d13a-4d524cd452c6</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11860709_medium.png" type="image/png" length="47689" /><title>ÖSK P2012 VIT Matchkamp 1 maj </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den 1 maj arrangerar vi en egen Matchkamp (9v9) på Lillåns IP med 14 lag. Intresset har varit väldigt stort, vilket är superskoj. Många nya lag som vi aldrig tidigare mött. Vi spelar med ett lag själva. Fyra matcher totalt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi behöver vara ett gäng för att klara av detta.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi förväntar oss cirka 200 fotbollsspelare och minst lika många ledare/supporters/syskon mm så det kommer att bli full fart. Vi har skickat en förfrågan (frivilligt att vara med) till alla vårdnadshavare om man vill/kan vara med och hjälpa till, vi behöver vara minst 15, gärna 20, vuxna för att detta ska funka. Vi ser gärna två per familj om ni har möjlighet så slipper folk lägga hela dagen. Vi kommer att ha grill och kiosk som ska bemannas, + städning under/efter och behov av lite annan praktisk hjälp på plats. Det är inte "tvingande" att vara med men vi hoppas att ni vill och ser värdet i att vara med och hjälpa till. Det går självklart utmärkt att ta med familj/syskon. Överskott från dagen kommer att öronmärkas till de spelarfamiljer som är med och arbetar (arbetspass) på plats under dagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vad saknar vi då? &lt;/b&gt;&lt;br&gt;- Vi har redan en del sponsorer, tack till Pontus familj som fixat hamburgare och tack till Louis familj som fixat så alla våra besökare får gratis kaffe hela dagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Vi har ett önskemål om att få 200 hamburgerbröd sponsrade men har inte lyckats lösa det. Har ni tips, eller kontakter, gäller framförallt varor till kiosk och grill så hör gärna av er. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Vi vill gärna ha bullar/donuts eller liknande lättsålda bakverk till kiosken till er som orkar baka (köpa :wink:) och ta med. Kommentera gärna nedan. Tack. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Vi har en del varor i vår lagkiosk redan (från insamlingen i januari) men vi kommer också att göra inköp på Willys och Snabbgross för att komplettera då den mängd vi har nu inte kommer att räcka till ett såhär stort arrangemang. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Eller rent allmänt om någon skulle vilja göra någon rolig aktivitet som komplement till all fotboll, så kom gärna med förslag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelse till spelarna har inte gått ut än. Men det är primärt killarna till de som hjälper till som kommer att spela (tänk på att tillräcklig träningsnärvaro krävs, många av er ligger egentligen alldeles för lågt för att kunna bli kallad till matcher och cuper). Mer om det vid ett spelarmöte som kommer snart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info och arbetsschema till er som vill vara med kommer under helgen. Har ni önskemål om förmiddag/eftermiddag så skriv gärna nedan. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 20:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8081937/OSK-P2012-VIT-Matchkamp-1-maj-</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 18:10:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7facd04a-57a8-3260-6982-aed93b019fb7</guid><title>Intresseanmälan sommarcup - snabbt svar krävs </title><description>Bra jobbat i helgen till er som haft jobbpass!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I veckan är det träning som vanligt, förutom på tisdag då vi ställer in träningen eftersom flera i laget ska vara bollkallar (samt fyra föräldrar som är bårbärare).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi försökte i höstas få plats på den extremt populära Kalles Kaviar sommarcup som spelas på Smögen 25-28 juni, men platserna tog slut på bara ett par minuter. Därför släppte vi planerna på att åka på sommarcup. Nu har vi dock precis fått ett erbjudande om att ta över en plats från ett lag som dragit sig ur.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att skicka ut en intresseanmälan, främst för att se om vi har tillräckligt många spelare (och föräldrar) som kan och vill vara med. Vi har endast 12–13 platser, vilket innebär att det tyvärr bara är en del av laget som kommer kunna åka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är också viktigt att vara tydlig med att det krävs engagemang från föräldrar till de spelare som deltar, både när det gäller planering, närvaro på plats, eventuell övernattning samt transport (bil eller tåg). Ta med detta i beräkningen när ni svarar. Det är en grundförutsättning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kan också bli så att vi inte får ihop tillräckligt med spelare, och då tackar vi nej till platsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni får gärna kommentera under detta inlägg. På laget.se går det endast att kommentera när man tackar nej, inte när man tackar ja. Speldagarna är två vardagar samt helg, vilket kan ställa till det för många som jobbar. Samtidigt tror vi att detta är en fantastisk cupupplevelse för de som har möjlighet att vara med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kostnaden är 1895 kr per spelare (transport tillkommer, tåg el bil). Tackar man ja förbinder man sig att betala den summan om man sen blir kallad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Sammanfattningsvis: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Endast 12-13 platser&lt;br&gt;Föräldraengagagemang krävs &lt;br&gt;Kostnaden står man för själv. Lagkassan/svart-vita fonden går inte in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Intresseanmälan kommer strax. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 15:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8079230/Intresseanmalan-sommarcup-snabbt-svar-kravs-</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 13:43:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">69939c8c-9368-980b-8fdc-c5f7f066d109</guid><title>Uppdragsbeskrivning, Örebrocupen. Matvakt. + Kontaktperson. </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;En sista påminnelse. Så här ser arbetsfördelningen ut för helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredag middag 18:00-21.30 (Jonte 0702847512 + Theo 0704217770)&lt;br&gt;Lördag frukost 06:00-09:15  (Carl 0702644803, Roy 0730431673)&lt;br&gt;Lördag lunch 10:30-15:30 (Benjamin 0702322001 + Mohamud 072034061)&lt;br&gt;Lördag middag 17:15-21:30 (Nilson 0720179304 + Sasha 073 477 87 64) &lt;br&gt;Söndag frukost 06.00-09.15 (Jack 0737071203 + Sigge 0705680321)&lt;br&gt;Söndag lunch 10.30-14.30 (Victor 0739570598 + Felix 076-3943947)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Plats: Entréskolan, Örebro. &lt;br&gt;Kontakt/skolchef under helgen: Tuva Rahmberg, 076-3155602. Ring henne vid frågor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Förberedelser&lt;br&gt;Se till att vara i god tid på plats, ta kontakt med skolchefen för information om jobbet. Se till att ha vetskap om vilka lag som har rätt till att äta i matsalen. Lista fås av skolchefen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Utförande&lt;br&gt;Se till att ha personer vid ingången till matsalen. Dessa personer ska under hela passet sitta utanför och pricka av så att enbart lag som har rätt till att äta där går in i matsalen. Lista med behöriga lag får ni av skolchefen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Personerna som prickar av matgästerna ska även vara matsalspersonalen behjälpliga. De ska hjälpa dem exempelvis med att torka av bord. Matvakterna ska även vara skolchefen behjälplig med övriga uppgifter exempelvis städ.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matpersonalen ska få den hjälp de behöver. Efter att alla lag blivit serverade, fråga då personalen om det är okej att åka. Ni får inte åka i väg innan matpersonal/skolchef ger tillåtelse. Ni ska hjälpa matpersonalen under de tider som är utsatta på ert pass. Skulle det bli förseningar behöver ni eventuellt stanna och hjälpa till, om det beslutas av skolchefen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se till att alltid serva lagen på bästa sätt. Var behjälpliga mot alla så flyter detta på bra.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att ni ställer upp.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 18:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8076727/Uppdragsbeskrivning-Orebrocupen-Matvakt---Kontaktperson-</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 16:35:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">09e4dda9-0af6-30a6-70fa-011e775ec2a5</guid><title>Förtydligande Eskilstuna-cupen</title><description>Hej, på förekommen anledning :-)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer ett förtydligande kring kallelser och upplägg inför helgen i Eskilstuna:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Trupp &amp; upplägg:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi är 18–19 spelare som vill vara med&lt;br&gt;En normal matchtrupp är 12–13 spelare (för rimlig speltid)&lt;br&gt;För att fler ska få möjlighet att delta roterar vi spelare mellan matcherna. Detta är inte optimalt för en cup men ger möjlighet att inkludera flera av våra spelare under helgen. Vi får utvärdera efteråt om det blev för rörigt/inte fungerade bra.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Detta innebär:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vissa spelare spelar endast fredag&lt;br&gt;Några spelar både fredag och lördag&lt;br&gt;Vissa spelar endast lördag&lt;br&gt;Söndag - se nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktigt: Kontrollera noggrant vilka matcher ert barn är kallat till&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Matcher&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Fredag: 1 match (kväll)&lt;br&gt;Lördag: 2 matcher (eftermiddag/kväll)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag (slutspel/placeringsmatcher)&lt;br&gt;Tider bestäms först på lördag kväll&lt;br&gt;Kallelser skickas ut ca kl. 19.00 &lt;br&gt;Ambitionen är att prioritera spelare som endast spelat fredag, men vi behöver vara flexibla fram tills vi vet vilken match/tid vi ska spela söndag&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Avgifter &amp; betalning&lt;/b&gt;&lt;br&gt;100 kr/spelare för att täcka anmälningsavgiften till cupen (saknar betalning från två spelare)&lt;br&gt;Swishas till lagkassan 123-3431137&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samåkning&lt;/b&gt;&lt;br&gt;50 kr/dag swishas till den man åker med (om man samåker). Det är viktigt att vi får detta att funka annars har vi till slut inga frivillga chaufförer alls. Ingen gemensam samling på Ekäng denna gång. Samling på plats i Eskilstuna gäller. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor, skriv nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kommer att bli en toppenhelg, sol och fint väder.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 18:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8071992/Fortydligande-Eskilstuna-cupen</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 16:54:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9e7ce988-ab92-bf7a-a6b5-e1fdf3c11c23</guid><title>Kallelse Eskilstuna-cupen 10-12 april </title><description>Strax kommer kallelse till matcherna under Eskilstuna-cupen. De kommer som separata matchkallser till gruppspelsmatcherna så flera av våra spelare får vara med och spela. Kallelserna gäller fredag och lördag. Kallelse till söndag (slutspel/placering) kommer efter sista matchen lördag. Vi har i kallelserna tagit hänsyn till närvaro som grundkrav, men lika delar karaktär (hur man är och beter sig , detta har vi pratat om mycket) samt jämna matcher. VI förväntar oss tufft motstånd hela helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande gäller: &lt;br&gt;- Kostnad: 100 kr per spelare "cuphundring". Detta skickas ut som en "avi" att betala med swish via klubbavgift.se. Kort deadline att svara på kallelser och att betala tyvärr. Beror på att vi måste registrera lag på cupens hemsida senast tisdag kväll 7 april. Se till att betala och svara i tid. &lt;br&gt;- Vi ledare löser skjuts till målvakt (Thanh) och våra tränare under helgen. I övrigt är det samåkning och samling på plats i Eskilstuna som gäller, vi har tyvärr inte möjlighet att ta på oss ansvaret att samordna all skjuts men uppmuntrar er och vill verkligen att ni alla hjälps åt för att se till att alla kommer dit oavsett om man har bil eller inte. Ni ska kunna se vilka som är kallade till samma matcher som er. Den som åker med någon annan swishar 50 kr (per dag). Extra viktigt nu när bensin/diesel/el är så pass dyrt. &lt;br&gt;- Ni kan använda kommentarsfältet nedan att samordna skjuts, alt höra av er till varandra. För enkelhetens skull har vi gjort en snabb sammanställning över hur vi är utspridda över stan enligt nedan (kan finnas fel). &lt;br&gt;- Sammanfattningsvis. 100 kr per spelare, vi har ingen gemensam samling på Ekäng, skjuts löser vi inom föräldrargruppen, 50 kr per dag/spelare om man åker med någon annan. Tacka bara ja om detta är löst. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Norr: Arik, Victor, Sigge, Sasha&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sörby: Vincent, Loui, Edvin, Theo, Hugo&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söder: Elyas, Roy, Thanh, Mohamud, Hamza, Nilson&lt;br&gt;&lt;br&gt;Stan/väster: Jonte, Kedawi&lt;br&gt;&lt;br&gt;Brickebacken/brickberg: Robel, Felix&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-06 13:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8070328/Kallelse-Eskilstuna-cupen-10-12-april-</link><pubDate>Mon, 06 Apr 2026 11:10:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">979d2f5a-a794-57a4-6dcb-cc00d3f23ad8</guid><title>Bemanning löst - tack! </title><description>Vi har nu löst all bemanning till Örebrocupen i innebandy 17-19 april. Bra jobbat. Tack alla som erbjudit sig att ta pass. Schemat för tider och vem ni jobbar med kan ni se i ursprungsinlägget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga som inte tagit/fått pass den helgen kommer istället att tilldelas dubbla pass som bårbärare på ÖSKs hemmamatcher under säsongen (vuxna till Hamza, Arik, Kedawi, Elyas, Felix). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Match på söndag för er kallade. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ang ÖSKs-seriepremiär på måndag så kommer vi inte längre göra detta som en aktivitet med laget men vi uppmuntrar alla som vill att gå ändå. Gratis biljetter för alla under 15 år finns att lösa ut på ÖSKs hemsida..&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glad påsk! :hatching_chick:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-02 09:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8068294/Bemanning-lost-tack-</link><pubDate>Thu, 02 Apr 2026 07:20:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">370b7cc5-a8ea-f4a8-e572-e2a068b8c471</guid><title>Ändringar Örebrocupen innebandy uppdrag! LÄS</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Stort tack till alla er som redan har svarat snabbt och tagit arbetspass, det uppskattas verkligen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill informera om att städuppdraget på Entréskolan inför cupen har blivit inställt. Det är positivt, men innebär att vi behöver göra om i arbetsfördelningen. I samband med detta har vi ledare beslutat att några av de familjer som redan lägger mycket tid på laget denna gång inte behöver ta något pass (Pontus, Edvin, Loui och Vincent).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är tråkigt att behöva skriva detta, men vi har återkommande problem med att samma personer inte svarar eller hör av sig kring "jobb", och det fungerar inte i längden. Det här är uppdrag som läggs på oss från ÖSK, det är inget vi i laget valt eller sökt upp själva utan det är något som är obligatoriskt att hjälpa till med om man vill ha sitt barn kvar i ÖSK ungdom. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla har mycket i sina liv, jobb, familj, andra åtaganden. Det gäller även de familjer som alltid ställer upp. Skillnaden är att de återkopplar, hör av sig, försöker hitta lösningar och frågar om de kan bidra på något annat sätt vid eventuella krockar eller om man har en helg som är tuff att lösa. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag slutstäd är alltså inställt. (Loui, Sasha, Edvin, Victor, Mohamud, Felix, Vincent hade anmält sig). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack till er som tar ansvar.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-31 20:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8067359/Andringar-Orebrocupen-innebandy-uppdrag-LAS</link><pubDate>Tue, 31 Mar 2026 18:02:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5404304f-c887-f943-7fce-6c074aa24cfc</guid><title>Eskilstuna-cupen 10-12 april (9-manna)</title><description>Cup igen! Ingen övernattning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;En första intresseanmälan till Eskilstuna-cupen skickas strax ut. Detta för att få koll på vilka som vill/kan vara med. Kallelse till spelare kommer senare och är som vanligt beroende av närvaro, karaktär och jämna matcher. Vi har önskat att ha matcher bara lördag och söndag (inte fredag). Vi är lite osäkra på nivån för den här cupen men vi får göra en bedömning när matcherna är lottade. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan ni svarar: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan inte ha samma strul som sist där vi pga av avsaknad av bilar och chaufförer inte kunde ta oss till Eskilstuna. Innan ni tackar ja ha i åtanke att alla som är med ska kunna hjälpa till med körning/transport dit och hem. Tacka inte ja om ni inte är ok med det. Ni fåtal utan bil i hushållet (jag har ganska bra koll på vilka) kan höra av er till mig så hjälps vi förstås åt om det blir aktuellt att era spelare ska/vill med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kommer att kosta 150 kr per spelare att delta i denna cup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fk - Påsklovet tränar vi mån-tis. Paus tors-fre. Match söndag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 21:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OSKUFotbollP12V/News/8065885/Eskilstuna-cupen-10-12-april--9-manna-</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 19:19:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>