• Ny hall och ny tid för match fredag 22/11!

    Hej! Nu på fredag har vi match mot Ekeby i Kumla. Då Kumla kommun blivit utsatt för en hackerattack så har det rörts till det i deras bokningssystem. Vi samlas klockan 17.30 i entrén i Kumlahallen. Matchstart 18.15 I-F 2015/16 19 nov 2024 0kommentarer
  • Dags för SvartVita Kvällen!

    Äntligen är det dags för SvartVita Kvällen! Nu på fredag samlas vi 18:00 på restaurang 2.0 i Citypassagen. Tanken med kvällen är att hylla er ledare och visa uppskattning för ert ovärderliga jobb ni lägger ner för våra ungdomar. Kvällen kommer innehålla mingel, god mat, musikuppträdande från ÖSK-profil, prisutdelningar och samvaro med trevliga ledarkollegor. Det är valfri klädsel, men kvällen kommer att gå i SvartVita färger med en touch av gala. Galan är nästintill fylld med 120 anmälda men vi kan klämma in tio personer till. Så har du en ledarkollega som också vill vara med så kan man fortfarande anmäla sig: https://forms.gle/R7P2U2F8X7cnc44FA Man kan följa kvällen på @oskungdom I-F 2015/16 13 nov 2024 0kommentarer
  • Inför kommande hemmamatcher

    Hej! Om en vecka (lördag 16/11 kl 14.30, samling 13.45) är det dags för hemmamatch i Navet. Som det ser ut i bokningssystemet så spelas det ingen innebandy innan oss så vi behöver; - Bygga sarg (Den röda basketlinjen, 15x30m) Innebandymål finns på väggen inne i sargförrådet. - Matchklocka. Jag har kontaktat klubbhuset, så förhoppningsvis är den inte bokad. Klockan behöver bemannas under matchen. Klockan stoppas vid mål, straff och om domaren blåser time-out. - Kiosk. Ska stå i anslutning till entrén eller på läktaren. Förra matchen sålde vi kaffe, festisar, morotskaka, frukt, godisrullar, klubbor, kexchoklad, chokladbitar. Det vore toppen om några kan ta på sig ett extra ansvar och se till att allt detta blir gjort på alla våra hemmamatcher, menar inte att det är samma gäng som alltid ska styra och fixa, utan att de delegerar så att olika föräldrar ansvarar för olika matcher. Jag har lagt in alla våra bokade matcher från Ibis till Laget, så där ser ni hur många matcher det är framöver. Det kommer självklart spelas fler matcher och poolspel efter årsskiftet, men jag har lagt in de som är bokade och klara. Och så fort jag får in fler matcher så uppdaterar jag det där. Tack för att ni hjälper till! Och hör gärna av er med eventuella frågor! Med vänlig hälsning, Josefine I-F 2015/16 9 nov 2024 7kommentarer
  • Försäljning av Bingolotter!

    Hej! I år ska vi såklart sälja Bingolotter till Uppesittarkvällen! Vi har tänkt att laget fokuserar på försäljning av enkellotter till Uppesittarkvällen. Vi plockar även ut en del Julkalendrar då det är bättre förtjänst på dom, men vi vet också att det är svårare att sälja. Enkellotter Pris 100:-/styck Förtjänst till laget: 35:-/lott Julkalender Pris 100:-/styck Förtjänst till laget: 50:-/lott Lagets ekonomi behöver stärkas och byggas upp då vi har ett minussaldo från föregående år. ÖSK vill att lagen ska sikta på 10 000:- i lagkassan för att få anmäla sig till cuper och dylikt så vi har en lång väg att ta igen. Vi tänker att alla spelare ska sälja minst 5 lotter, MEN ju fler vi säljer, ju fler roliga aktiviteter kan vi göra tillsammans. (Som t.ex. julavslutning som ni kan läsa om längre ned) Lotterna kommer att finnas för utlämning till vuxen i samband med träningar och match vecka 46, alltså tisdag 12/11, lördag 16/11 och söndag 17/11. Har man inte möjlighet att hämta era lotter den veckan, hör av dig. Skulle man inte sälja alla lotter så returneras de till Josefine (ledare) senast 4/1 2025 för att undvika debitering. Eller om man inte vill sälja lotter, kom gärna med förslag om hur ni skulle kunna bidra till laget på annat sätt. (Tex. swisha motsvarande förtjänst eller annan summa till lagkassan) Vi har i år även anmält oss till den offentliga försäljningen som ÖSK arrangerar på Marieberg köpcentrum och Vågen galleria. Det innebär att laget kommer att tilldelas 2 tillfällen, ett per galleria, där vi får sälja lotter/kalendrar och all försäljning vid dessa tillfällen går till laget.   Datum och tider för dessa lottas ut live av ÖSK ungdom (brukar ske i slutet på november) så vi återkommer gällande det när tillfällena är satta. Men försäljningsdatum brukar vara sista veckorna före jul och ett pass brukar vara ett par timmar långt och ska bemannas av 2 personer. Varför säljer vi lotter? Alla enskilda lag ansvarar själva för att det ska finnas en lagkassa. ÖSK drar en liten summa från lagkassan varje termin som en liten delbetalning till de stora utgifterna såsom halltid, poolspel m.m Detta är för våra tjejers skull och det kräver att vi vårdnadshavare hjälper till. ÖSK som förening är unik då föreningen inte tar någon del av försäljningen till klubben utan all förtjänst går direkt till laget. Förtydligande datum; 12/11 Utlämning av lotter på träning 16/11 Utlämning av lotter i samband med att vi ska förbereda kiosk, sarg, sekretariat på vår hemmamatch i Navet. 17/11 Utlämning av lotter på träning Betalningen för kalendrar och bingolotter sker via swish till lagets konto. ÖSK Ungdom F 15/16  -  123 607 15 26 Viktigt att märka betalningen med barnets namn och vad betalningen avser. Vi har bokat klubbhuset som avslutning för hösten, laga tacos tillsammans och göra något skoj. Datum för avslutning är lördag 14/12, vi återkommer med information om tid och om tjejerna behöver bidra med en slant för att det ska bli av. Med vänlig hälsning, Josefine Andersson Ledare Mejas mamma 0737-35 77 77 Marie Wilhelmsson Ekonomiansvarig i laget Marlies mamma 072-448 50 25 I-F 2015/16 29 okt 2024 5kommentarer
  • Höstlovsträning Innebandy

    Vi har nu glädjen att meddela att ÖSK Ungdom startar extra höstlovsträning! Syftet med träningarna är att erbjuda kvalitativa träningstillfällen under höstlovet utöver ordinarie träningar. Träningarna kommer bedrivas av ÖSK:s välutbildade instruktörer, i handboll bland annat Sebastian Wedenberg och i innebandy Fabian Arvidsson. Det kommer att vara stort fokus på spel och individuell teknik. När: Vecka 44 torsdag-fredag (31/10-1/11) Innebandy: Eftermiddag - ombytta och redo för träning kl. 12:00-14:00 spelare födda 2013-2015 Var: Idrottshuset Innebandy: Arena hall 2 Ta med en flaska vatten och ett lättare mellanmål. Då dagarna är korta erbjuder vi ingen lunch. OBS! Vi kan bara erbjuda max 40 platser per grupp, först till kvarn! Avgift 250kr+19kr i fakturaavgift för båda dagarna. Klicka här för att komma till anmälan! I-F 2015/16 21 okt 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter