﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Oxelösunds IK P-19</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/OIK-P-19/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/OIK-P-19</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">2a446093-46cd-ea6d-1c2b-73dd0602b4e4</guid><title>Info</title><description>Tack ni vårdnadshavare som deltog idag både på föräldramatch men också det kortare mötet vi hade efteråt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;För er som inte var på plats gick vi igenom detta: &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Sammandrag 22/8 på hemmaplan. Uppgifter kommer delas ut till vårdnadshavare för att det ska funka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Lagkassan och hur mycket vi samlade in på kakförsäljning samt lottförsäljning. Att vi behöver att alla engagerar sig framöver när vi samlar till lagkassan. Pengarna kan användas till roliga aktiviteter med barnen bland annat. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- En vårdnadshavare per barn måste finnas närvarande under träningarna för att bland annat kunna hjälpa till att förhindra dålig stämning. Och minska antal avbrott pga tjafs. Återigen, prata med ditt barn att vi respekterar varandra och att vi ska ha roligt tillsammans! &lt;br&gt;Upplever man något på träningen, ta det med oss ledare. Det är inte okej att störa på träningen. Fotbollen med oss ska vara en trygg plats för alla särskilt för killarna som är 6-7 år gamla. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Använd er gärna av SMS-gruppen under sommaren. Till exempel för att planera träff vid multiplanen eller annan plan och spela tillsammans. &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Träningen drar igång igen tisdag 28/7. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi önskar trevlig sommar!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 20:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8118096/Info</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 18:51:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ca5436be-3ed9-8235-7097-c823b6618ca2</guid><title>Sammandrag lördag 13/6</title><description>Samling kl 08 på parkeringen på Ramdalen. &lt;br&gt;Laget som åker: &lt;br&gt;Agge &lt;br&gt;Quincy&lt;br&gt;Liam&lt;br&gt;Léon&lt;br&gt;Miliam &lt;br&gt;Jack&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschema:&lt;br&gt;&lt;br&gt;09.25 plan 3 Stigtomta-OIK&lt;br&gt;&lt;br&gt;10.40 plan 3 Trosa vagnhärad-OIK &lt;br&gt;&lt;br&gt;12.20 plan 3 Gnesta-OIK &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vattenflaskor och matchkläder delas ut på plats. &lt;br&gt;Glöm inte benskydd! &lt;br&gt;Kiosk kommer att finnas där och det kommer finnas hamburgare och korv. &lt;br&gt;Parkering finns vid idrottsplatsen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ses på lördag! OBS, kom i tid!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 14:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8114349/Sammandrag-lordag-13-6</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 12:28:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f3c60d96-a289-441e-3fe8-38b1c5ca91aa</guid><title>Sommaravslutning 16/6</title><description>Hej! &lt;br&gt;Tisdag 16/6 är sista träningen innan sommaruppehållet. &lt;br&gt;Vi kommer att inleda med lite lekar och samarbetsövningar innan vi kör föräldrarmatch! Var så uppskattat sist från grabbarna så vore roligt om många vill vara med och spela! &lt;br&gt;Efteråt kör vi lite grillning vid klubbis så det är viktigt att svara på kallelsen så vi vet hur många som kommer och vad vi ska ordna med! &lt;br&gt;Hoppas vi ses. &lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-05 10:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8110801/Sommaravslutning-16-6</link><pubDate>Fri, 05 Jun 2026 08:47:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">683895b1-e8f7-abe1-072c-4a8c7c9a9e67</guid><title>Info </title><description>Hej. &lt;br&gt;Vi ledare vill gärna att ni pratar med era barn hur man förväntas bete sig under träningarna.&lt;br&gt;Vi har uppmärksammat under flera träningar att det uppträds oschysst mot varandra i vissa situationer och att man inte visar respekt mot varandra eller mot oss ledare då man inte lyssnar och/eller har en otrevlig attityd. &lt;br&gt;Just nu går det mycket tid åt att stoppa träningen för att man skrattar åt varandra och man gör illa varandra på ett oacceptabelt sätt. &lt;br&gt;Prata gärna med barnen om: &lt;br&gt;* Att lyssna på ledarna och varandra. &lt;br&gt;* Att vara schyssta med varandra oavsett om man känner varandra sen innan eller inte. &lt;br&gt;* Inga fula ord.&lt;br&gt;* Inga elaka kommentarer, suckar eller onda blickar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla gör sitt bästa och har olika förutsättningar, så vi peppar varandra så blir det roligare för alla! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Killarna är fantastiska och vi är jätteglada att få träna dom. &lt;br&gt;I och med detta provar vi att förlänga träningstiden med 15 minuter, så ser vi om vi hinner lite mer. Träningstid framöver är 17-18.15 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 16:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8106376/Info-</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 14:39:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a50afcff-855c-c74b-21b2-eed8dfe8de34</guid><title>Tack för igår! </title><description>Vilken rolig dag det blev igår på Rosvalla! &lt;br&gt;Vi är stolta över killarna, de var så duktiga! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa sammandrag blir i Gnesta den 13/6, kallelse har skickats ut. Mer information kommer närmare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ses på tisdag!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 17:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8103851/Tack-for-igar-</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 15:09:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1832fd22-aebf-00fc-90dc-64f179c87b1a</guid><title>Sammandrag lördag </title><description>Laguppdelningen kommer här.&lt;br&gt;Samlas 08.00 på Ramdalens parkering så att vi vet att alla har skjuts in. Glöm inte benskydden!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag 1 &lt;br&gt;Mikyas &lt;br&gt;Miliam &lt;br&gt;Jonas&lt;br&gt;Emir &lt;br&gt;Léon &lt;br&gt;Yonatan&lt;br&gt;&lt;br&gt;10.16 - IFK Nyköping 1 - plan 2 &lt;br&gt;11.02 - IFK Nyköping 3 - plan 1 &lt;br&gt;12.11 - NBIS 1 - plan 1 &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag 2 &lt;br&gt;Benjamin &lt;br&gt;Aaron &lt;br&gt;Quincy&lt;br&gt;William&lt;br&gt;Vince&lt;br&gt;Agge&lt;br&gt;&lt;br&gt;09.53 - IFK Nyköping 4 - plan 3&lt;br&gt;10.39 - Hargs BK 1 - plan 1 &lt;br&gt;11.25 - Hargs BK 5 - plan 3 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta blir roligt!! Vi ses!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 19:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8103044/Sammandrag-lordag-</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 17:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0d00b8e2-ea82-b02d-f72c-c9c874105c3d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11885403_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="96895" /><title>Sammandrag 23maj. </title><description>Lagets första sammandrag.
Det kommer att hållas på Rosvalla (fd. Vittra området) det kommer att finnas kiosk på plats. 

Vi kommer att hålla en samling klockan 08.00 på ramdalens innan vi gemensamt åker till Rosvalla. 
Vår första match är klockan 09.53
Dagen avrundas omkring 13.00
 
Finns det några som behöver hjälp med skjuts? 
Säg till så försöker vi fixa det. 

Våra barn kommer att vara uppdelade i två lag, så alla får lika mycket speltid.  Oik 1  &amp; Oik 2
Matcherna är 3 minuter x 4 perioder där vi kör byten.  Vi meddelar lag på samlingen på lördag. 

Matchkläder ser vi till att ni får på plats, vi får tillgång till omklädningsrum. 
Vi tar med oss vattenflaska till varje barn. 
Glömt inte att ta med något så barnen får energi påfyllning mellan matcherna. 


Är det någon snäll förälder som kan hjälpa oss ledare nu lördag? Vi kommer vara tre på plats och behöver dela upp oss så vi blir två &amp; två. 


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 16:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8100994/Sammandrag-23maj-</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 14:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0ffa7dda-5500-362d-78d9-298a9a00e166</guid><title>Sammandrag 2026</title><description>Hej alla &lt;br&gt;Under denna säsong kommer vi få chansen att börja spela sammandrag. Här kommer den information som vi har kring årets sammandrag för P- 19 säsongen 2026.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vad är ett sammandrag?&lt;br&gt;Flera lag möts på samma plats och dag, man spelar många korta matcher.&lt;br&gt;Fokus ligger på lek, rörelse och glädje, inte resultat.&lt;br&gt;Spelform: 3 utespelare per lag, med fria byten. (dvs ingen målvakt)&lt;br&gt; Vid underläge med fyra mål eller mer får laget som ligger under spela med fyra spelare tills ställningen är lika.&lt;br&gt;Plan: Liten plan med sarg/koner/nät med små innebandy mål.&lt;br&gt;Spelschema: Lagen roterar och möter flera olika motståndare&lt;br&gt;Utrustning: Matchtröja,  byxor, strumpor, skor och benskydd.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;:date: Datum för inplanerade sammandrag&lt;br&gt;23 maj&lt;br&gt;IFK Nyköping &lt;br&gt;&lt;br&gt;13 juni &lt;br&gt;Gnesta FF - vi ska spela där &lt;br&gt;Runtuna IK&lt;br&gt;&lt;br&gt;22–23 augusti (exakt dag meddelas senare)&lt;br&gt;Oxelösunds IK ( Det är vi som arrangerar &amp; kommer behöva hjälp av er föräldrar)&lt;br&gt;Stigtomta IF &lt;br&gt;&lt;br&gt;13 september&lt;br&gt;Hargs BK &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i era kalendrar redan nu, mer info kring det praktiska kommer senare när vi vet mer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning Ledarna.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 04:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8095173/Sammandrag-2026</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 02:45:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">10c19860-2c81-67eb-05fd-bc4a31131b3b</guid><title>Anmälan till OIKs fotbollscamp </title><description>Barn och ungdomar mellan 6 och 14 år får nu chansen att delta i OIK:s fotbollscamp 2026 under sommarlovet. Campen äger rum måndag till torsdag den 15–18 juni på Ramdalens IP, med dagliga aktiviteter mellan klockan 10 och 15. Den avslutande torsdagen rundas veckan av klockan 13.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Deltagarna erbjuds två träningspass per dag, där fokus ligger på fotboll i kombination med annan passande träning. I avgiften ingår även lunch, mellanmål samt en T-shirt och en fotboll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kostnaden för att delta är 500 kronor. Sista anmälningsdag är måndag den 1 juni. Faktura skickas ut dagen efter och ska vara betald senast den 9 juni.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid frågor kan arrangören kontaktas via mejl: info@oik.nu&lt;br&gt;.&lt;br&gt;OIK hälsar alla välkomna till en aktiv och rolig fotbollsvecka.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Länk till anmälan&lt;br&gt;https://camp.laget.se/OIK/Fotbollscamp&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 19:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8084679/Anmalan-till-OIKs-fotbollscamp-</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 17:58:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7d0b62da-28fb-2784-15ef-e03cdd097a71</guid><title>Dagens träning är inställd. </title><description>Hej, träningen blir tyvärr inställd idag, OIK har inte bokat hallen och en annan förening har hunnit boka upp den. Vi får skriva på lapparna inför fotograferingen imorgon innan fotot.  

Beklagar för sen avbokning men inget vi har kunnat styra upp. 

Ha en fin lördag :sunny:
Ses imorgon!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 10:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8083689/Dagens-traning-ar-installd-</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 08:49:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e8bb5bf3-edc2-8d78-b244-7b2816043078</guid><title>Lagfoto</title><description>Hej alla föräldrar och barn!
Vi har nu fått en tid för lagfoto för barnen. 
Vi kommer att fotograferas söndag den 26/4 klockan 10.00. 

Vi samlas 09.30 så barnen hinner byta om till matchkläderna, som ni får på plats av oss. Glöm inte fotbollsskorna.
På lördagens träning är det viktigt att vårdnadshavare skriver under ett fotopapper som OIK önskar ha. Utan pappret får ditt barn ej fotograferas. Så det är viktigt!  

Hoppas ni har haft ett fint lov &amp; att kakförsäljningen går bra:hatching_chick: 

Mvh ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 16:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8074246/Lagfoto</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 14:43:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7b0643f6-b496-7eac-fa37-ee5456333760</guid><title>Träningsuppehåll</title><description>Hej! Vill informera alla att vi kör ett uppehåll över påsk och lovet. På återseende 18/4! 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-28 16:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8065000/Traningsuppehall</link><pubDate>Sat, 28 Mar 2026 15:13:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7dac79ca-9fa3-572e-eace-7f882a97f5e5</guid><title>Info från föräldrarmötet 24/3 </title><description>
Hej alla vårdnadhavare.

Vi har under föräldramötet den 24 mars tagit upp följande saker.

·       Nya träningstider för utomhussäsong börjar
Vecka 20: tisdagar 17.00 – 18.00 gräsplanen utanför badhuset.
Vi försöker se om vi kan komma ut tidigare men väntar fortfaraden på återkoppling från Oik. Återkommer med mer info.


·       Varje barn som tränar ska ha en vuxen vid sidan av planen.

·       Det ska inte vara någon annan på planen än de barnen som tränar med oss. Det stör både barnen och oss tränare. Det gäller både inomhus och utomhus träningarna.

·       Vi tränare och ledare ägnar mycket tid åt att planera träningarna. Det är viktigt att ni besvarar på kallelserna om ert barn komma delta eller ej.  Det underlättar vårt arbete.

·       Oik står för matchkläderna för grabbarna.  Vi kommer att tvätta gemensamt för att minimera risken att matchkläder kommer bort.

·       Vi som lag måste hålla ett sammandrag. Där kommer det krävas att vi får hjälp av er vårdnadshavare med olika uppgifter. Vi återkommer med datum och vilka uppgifter det kommer innebära.

·       Lagkassa /konto kommer att öppnas med hjälp av OIK där vi samlar ihop pengar för att kunna delta i sammandrag, göra roliga aktiviteter med barnen, köpa träningskläder i framtidenm.m.

·       Vi bestämde att påbörja en försäljning av kakor för att samla in lite pengar.  Vi skickar med info på lördagensträningen.  


·       Vi diskutera att marknadsföra oss som lag  genom att ha ett instagram konto där vi lägger ut bilder under träningar, presentationen av oss tränare och annat skoj.  
Oik_p19


Om det är något ni har funderingar kring tveka inte på att höra  av er till någon av oss.


Med vänliga hälsningar / Alen, Markus, Sara &amp; Tania&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-27 23:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8064680/Info-fran-foraldrarmotet-24-3-</link><pubDate>Fri, 27 Mar 2026 22:00:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">458a6e60-8a51-7f02-7e82-05288aa2c8b0</guid><title>Föräldramöte </title><description>Vi välkomnar alla föräldrar på ett föräldramöte där vi går igenom lite olika saker. Bland annat om kommande utomhussäsong!  

Vart? Klubbis, Ramdalens IP 

När? 24/3 kl 18 

Hoppas vi ses! 
MVH ledarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-17 08:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8057293/Foraldramote-</link><pubDate>Tue, 17 Mar 2026 07:39:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e3ad2a35-3de6-e0d0-c8ba-7b84a0439754</guid><title>Kom och spela med oss! </title><description>Nu söker vi fler fotbollssugna grabbar som vill komma och lira med vårt gäng! 

Vart? Breviksskolans idrottshall 

När? Lördagar kl 12-13

Vad behövs? Inomhusskor, benskydd och vattenflaska. 

Välkommen att prova på innan du bestämmer dig och blir medlem. 
Vid frågor, kontakta någon av ledarna. 
 &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-16 21:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8057178/Kom-och-spela-med-oss-</link><pubDate>Mon, 16 Mar 2026 20:29:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5357bfda-ff75-f6aa-adcc-36b9ada9fb34</guid><title>Träning inställd 7/3 </title><description>Ingen träning på lördag 7/3 då hallen är bokad. 
Ses lördag 14/3 igen! :-) &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-02 14:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8047875/Traning-installd-7-3-</link><pubDate>Mon, 02 Mar 2026 13:43:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a7b451aa-ad29-9b86-b888-f75983296216</guid><title>Inställd träning 7/2! </title><description>Tyvärr måste vi ställa in dagens träning pga ledarbrist.. 
vi ses nästa lördag! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-07 07:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8034361/Installd-traning-7-2-</link><pubDate>Sat, 07 Feb 2026 06:45:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7327b4c6-fb8e-097c-95ee-cb8906d6e4b2</guid><title>Då är vi igång igen! </title><description>Efter ett litet uppehåll är vi igång igen nu på lördag 10/1 kl 12-13 i breviks sporthall. Så kul! 
Vi ses! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-07 08:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8016610/Da-ar-vi-igang-igen-</link><pubDate>Wed, 07 Jan 2026 07:06:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fd668db6-b1fc-7026-599d-ef1290bc4d1f</guid><title>Julavslutning 20/12 </title><description>Hej! 
På lördag tänkte vi att vi kör en liten avslutning inför juluppehållet med match mellan barnen och vuxna! Hoppas man kan tänka sig att vara med, skriv gärna isåfall. :-) 
Efteråt bjuds det på fika. Meddela gärna eventuella allergier. 
Hoppas vi ses! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-14 14:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8006635/Julavslutning-20-12-</link><pubDate>Sun, 14 Dec 2025 13:52:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ff150378-7aba-8b54-5514-5d62ca33d8ce</guid><title>Träningsuppehåll över jul och nyår. </title><description>Hej! 
Vi pausar träningarna v.52 (27/12) och v.1 (3/1) 
Så tillfällena som är kvar i december är 13/12 och 20/12, sedan ses vi igen 10/1. 
Mvh ledarna 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-11 20:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/OIK-P-19/News/8005307/Traningsuppehall-over-jul-och-nyar-</link><pubDate>Thu, 11 Dec 2025 19:33:22 GMT</pubDate></item></channel></rss>