• Inställda träningar nästa helg + info april

    Hej! Nästa helg är träningarna inställda pga cup på Trängen. Idagsläget har vi inte fått några andra träningstider som ersätter men kansliet håller koll om någon ledig tid dyker upp. Däremot har vi fått erbjudande om att träna hela april ut i B-hallen mot en kostnad. Blir ca 70-80 kr per spelare som ni föräldrar behöver swisha. Hoppas ni är lika sugna som vi ledare på att förlänga säsongen som vi ledare är. Annars skulle sista träningen vara idag och det känns lite tidigt. Återkommer med tiderna vi får i april och exakt kostnad som ska swishas. Vi ses i eftermiddag! Var riktig succé igår när flera fick möta delar av A-laget på Behrn. Mvh Ledarna Team 15 19 mar 2023 3kommentarer
  • Info vecka 11, cup + förändrade träningstider

    Internmatcher Team 14/15 Superlyckad dag! Mycket beröm från andra ledare att spelarna i Team15 är duktiga på att passa och har stor spelförståelse. Berätta gärna detta för era barn! Vi hoppas att en tradition har skapats och vi siktar på att ha internmatcher i början och slutet av nästa säsong. Status på träningarna Vilka fantastiskt duktiga killar och tjejer vi har som själva tar på och av sig skridskoskydden, bär vattenflaskan och hittar sin flaska under träningarna. Vi ledare tycker att det fungerar väldigt bra med de nya rutinerna och hoppas att ni föräldrar och spelare känner samma. Diamond Cup Den 1 april går Diamond cup VT 2023 av stapeln. Det kommer vara samma upplägg som förra gången, dvs heldag mellan kl 9-15. Vi spelar 3 mot 3 och matcherna är 12 minuter. Det kommer finnas hamburgare på plats att köpa. Eftersom cupen håller nivå ”Lätt” och det är ganska mycket vila mellan matcherna siktar vi på att köra ca 6 utespelare + målvakt. Kommentera nedan om ert barn vill stå i mål! Vi behöver betala en anmälningsavgift på 500 kr per lag så info om betalning kommer när vi vet mer exakt hur många vi blir i varje lag. En kallelse kommer inom kort så svara om ni kan delta eller ej. Vilka som ska stå i mål under cupen kommer hanteras separat. Förändrade träningstider Det kommer vara lite förändrade träningstider såhär i slutet av säsongen då det är cuper förlagda på helgerna på Trängen. Ett tips är att alltid hålla koll på kalendern där träningstiderna är uppdaterade. Första förändrade träningstiderna är redan nu i helgen. Också platsen är förändrad då vi tränar på Behrn Arena igen! Nya tider Lördag 18/3 kl 12:45-13:45 Söndag 19/3 kl 15:05-16:05 Ingång från Restalundsvägen via spelaringången. Omklädningsrummen ligger direkt till vänster en trappa ned. Säsongsavslutning Vi har ännu inte spikat något kring säsongsavslutning. Mer info kommer inom kort. Materialare Vi saknar fortfarande föräldrar som kan vara materialare. Just nu är de bara 2 och det skulle vara bra om vi var minst dubbelt så många. Om man vill prova på de sista träningarna för att se lite vad det innebär är det bara att skicka ett mail till 15@orebrohockeyungdom.se Det var allt för nu! Ha det fint! Mvh Ledarna Team 15 13 mar 2023 5kommentarer
  • Info till lördagens internmatcher

    Hej! Nu har vi lagindelning samt spelschema klart. Vi kommer att vara nästan 100 barn på is på lördag, superkul ju! 😁 Alla 10st lag kommer att spela 4st matcher var under dagen, se spelschema! Spelschemat ligger i dokument. Vi jobbar på att få tillgång till fler omklädningsrum antingen i a-hallen eller i fotbollens lokaler på andra sidan parkeringen, därav viktigt med skridskoskydd! Men vi ledare guidar på lördag när ni kommer! Glöm inte något mellis att stoppa i sig det ligger en paus för spolning, perfekt tillfälle att fylla på med energi! Behöver någon/några frivilliga som kan hjälpa Robin i sekretariatet Kommentera här nedanför om ni kan! Ses på lördag! 🔴 // Ledarna Team 15 9 mar 2023 2kommentarer
  • Lördag 11/3

    Hej! Nästa lördag 11/3 kommer vi att köra internmatcher med Team14. Vi har fått förlängd träningstid så vi hinner spela matcher. Vi kommer att blanda lagen så att man kommer att spela med några från Team15 och några från Team14. Upplägget blir som ett litet poolspel med matcher på 4st planer. Det kommer att skickas ut en kallelse som ni svarar på om ert barn kan närvara på lördag. När: Lördag 11/3 Trängen B-hall Tid: 09:30-12:30 Samling: 08:45 Notera tiden Glöm inte vattenflaska och någon frukt/mellis då det blir ett extra långt pass denna lördag! // Ledarna Team 15 4 mar 2023 7kommentarer
  • Info Doftprinshen

    Hej! Hoppas alla kommit igång med försäljningen av Doftprinshen. För er som fortfarande saknar säljfolders har jag lagt upp de olika produkterna under ”Dokument”. Jag tar också med säljfolders till helgens träning så fånga mig då om ni vill ha produkterna i skrift. Önskvärt att varje spelare säljer 5 produkter. Säljperioden varar fram till 12 mars Efter försäljningsperiodens slut Vi har skapat ett formulär där ni ska rapportera in antal sålda produkter. Rapportera försäljning HÄR För att kunna fylla i formuläret krävs en Gmail. Om ni saknar en sådan går det enkelt att fixa. Skapa Gmail-konto HÄR Vi kommer säkert att använda detta format fler gånger här i laget så lika bra att skaffa en sådan mail nu direkt. Formuläret kan uppdateras och korrigeras av er så även om ni rapporterar in kan ni ändra era svar. Glöm inte att ange både för- och efternamn för spelaren då vi har flera med samma förnamn. Betalning och leverans Varorna kommer levereras ca 1-2 veckor efter vi skickat in vår beställning till Doftprinshen. Betalning från kunden sker till er när varorna levereras. Ni kommer sedan att betala in er försäljning till vår digitala lagkassa. OBS! Inget ska swishas till det nummer som står angivet på säljfoldern. Vid frågor kontakta 15@orebrohockeyungdom.se Ha det fint! Mvh Ledarna Team 15 28 feb 2023 3kommentarer
  • Info vecka 8

    Hej allesammans! Tack för ett trevligt föräldramöte och kul att se så många engagerade föräldrar. För er som inte kunde delta i lördags ligger PPTn under ”Dokument” här på Laget.se. Regler Jättebra om alla kan försöka påminna era barn om de nya (och gamla) reglerna som vi har i laget. Vet att det är lätt att glömma vissa saker men vi försöker påminna varandra. • Klubbor utanför omklädningsrummet • Skridskoskydd till och från isen och i omklädningsrummet • Vi stå längst med väggen när laget innan går av • Vänta på ledare innan vi kliver in i båset • Samling direkt vid avblåsning • Föräldrar på läktaren (ej i båset) • Vi är schyssta mot varandra, både på och utanför isen Sponsorer Vet att det var flera av er som frågade om sponsorer och hur det fungerar. Vi har ingen ytterligare info i dagsläget men skriver ut här så snart vi vet något mer. Försäljning DoftprinsHen Vi har nu påbörjat en försäljning av Doftprinshen så vi kan ha någon trevlig avslutning tillsammans samt köpa in backar till utrustningen till nästa säsong. Vi har sagt att varje spelare ska försöka sälja minst 5 produkter. Försäljning pågår till 12 mars. För er som inte var med på föräldramötet kommer det finnas säljfolders att hämta på träningarna framöver. Materialare Vi har ännu inte fått något napp på föräldrar som vill vara materialare. Tänkte bara skriva upp här vad en materialare gör denna säsong så det blir lite mer tydligt. Det krävs ingen tidigare erfarenhet av ex skridskoslipning. • Lånar ut och lämnar tillbaka utrusning från föreningens förråd under träning till de som glömt något • Plockar fram träningströjor och målvaktsutrustning vid träning • Sköter skridskoslipning • Säkerställer att det är snyggt och undanplockat i föreningens förråd efter varje träning • Ser till att målvaktsutrusning och matchtröjor kommer med till poolspel Om det är någon som kan tänka sig att vara materialare, skicka ett mail till 15@orebrohockeyungdom.se Träning lördag För er som inte följer med till Skövde på lördag har vi fortfarande istiden kvar. Det kommer finnas minst en ledare på plats från vårt lag. Eventuellt kommer vi säga till Team14 att de också kan nyttja vår istid så det kan vara fler spelare på isen. Ha det fint så ses vi! Mvh Ledarna Team 15 20 feb 2023 0kommentarer
  • Skridskoslipning söndag

    Hej! På söndag slipar materialarna skriskor för de som vill ha nyslipade inför poolspelet i Skövde. Vi startar redan 12:00 med slipningen och håller på fram till träningen, så kom i tid! Om det är alltför många som vill slipa fortsätter slipningen efter träning. Ses imorgon 8:30! Mvh Ledarna Team 15 17 feb 2023 0kommentarer
  • Info poolspel Skövde 25/2

    Hej! Vi har fått spelschema inför poolspelet i Skövde och vi kommer bara att möta lag som vi inte spelat mot förut, superkul! De lag som deltar är Skövde, Vänersborg, Ulricehamn, Borås, Dalen, Tidaholm, Tibro & Alingsås. Har lagt upp spelschemat under ”Dokument” Gällande anmälningsavgiften kan ni swisha 63 kr till Therese Garp Telefonnummer 070 – 297 37 29 Önskar inbetalning senast söndag 19/2 Märk betalningen med: "Barnets namn + Skövde" Vi samlas på plats i Skövde IK:s B-hallen (Billingshov) kl 11:45 för gemensamt ombyte och pepp. Omklädningsrummen kommer vara uppmärkta med lagnamn. Start poolspel 12:30 På plats kommer det finnas kiosk med fika och hamburgare. Här kommer lagindelningen! ÖHU1 (Ledare: Robin, Sebbe S) Elisa (mv) Max Elias Colin Gustav S Alexander Y Philip ÖHU2 (Ledare: Linus & Per) Arvid (mv) Loui F Leo Sigge Melker Jason Oscar Alexander A ÖHU3 (Ledare: Patrik, Stefan) Benjamin (mv) Felix Malte Charlie Loui H Adrian Ebbe T Alla lagen spelar inte samtidigt så vi kommer kunna heja på kompisarna! Mvh Ledarna Team 15 16 feb 2023 4kommentarer
  • Föräldramöte lördag 18/2

    Hej! Vilken helg vi haft! Vi ställde upp med 4 lag på poolspelet vilket resulterade i ca 5 utespelare + målvakt. Mycket speltid för alla vilket är superkul men också väldigt krävande. Det var många trötta spelare under sista matchen och det märktes igår på träningen att de verkligen gav allt i lördags. Otroligt roligt att se alla leenden och utvecklingen hos spelarna. Om ni har bilder eller filmer får ni gärna skicka dem till 15@orebrohockeyungdom.se så kan vi lägga upp dem är på Laget. se Nu taggar vi inför poolspelet i Skövde 25/2! Ni som inte svarat om ni kommer eller ej får gärna göra det snarast. Påminner om att det är föräldramöte på lördag kl 9:05 uppe i Caféet Holken i B-hallen. Spelarna träffas 8:30 ombytta i omklädningsrummet för ett eget litet möte där de får möjlighet att uttrycka sina åsikter om vad som är bra/mindre bra samt genomgång av lite ordningsregler. Hoppas så många som möjligt kan komma! Mvh Ledarna Team 15 13 feb 2023 0kommentarer
  • Info poolspel A-hallen 220211

    Hej! Nu har vi spikat de sista detaljerna inför lördagens poolspel! 12:45 Samling i A-hallen för gemensamt ombyte och pepp 13:30 Intro 13:40-15:20 Matcher mot ÖHU Team16, Hallsberg och Kumla Sekretariatet: Pappa Panke + Föräldrarna Flygare på tidtagning Kiosk: Carola (Felix mamma), Julia (Loui H mamma) och Emma (Sixtens mamma) Här kommer lagindelningen: ÖHU1 (Ledare Sebbe S och Petter) Valter (mv) Loui F Leo Rune Sixten Elias Jason August Melker Alvin ÖHU2 (Ledare Sebbe P och Alex) Arvid (mv) Loui L Arthur Frej Adrian Lucas Lion Alexander Y Kelvin Elton ÖHU3 (Ledare Stefan och Magnus) Colin (mv) Felix Charlie Gustav N Love Vincent Loui H Elisa Benjamin Sigge Har också lagt upp spelschemat som PDF under dokument om det är någon som vill skriva ut. Hör av er vid frågor och glöm inte meddela om ni skulle få förhinder att närvara på lördag. DET ÄR VI SOM ÄR - ÖREBRO! Mvh Ledarna Team 15 8 feb 2023 8kommentarer
  • Visa fler nyheter