• Info från materialarna

    Hej! Här kommer lite information från materialarna för att det ska flyta på så smidigt och effektivt som möjligt innan och efter träning :) - Behövs någon form av utrustning lånas bör spelaren vara på plats 30 minuter innan träningen börjar för utprovning. - Gällande målvaktsutrustning hämtas denna av spelaren själv från förrådet. Efter träningen samlas den ihop direkt i komplett skick och materialare lägger tillbaka utrustningen i förrådet. - Träningströjan hängs tillbaka på galgen i omklädningsrummet. - Önskas slipning ställs skridskorna med tån utåt på sin plats i förrådet. Slipning sker sedan efter träning, inför kommande träning. Med anledning av det bör skridskorna ställas tillbaka i förrådet så snart som möjligt efter varje träningspass om man önskar slipning. Bra också att märka skridskorna med namn, så även klubborna. - Backar till förrådet är på gång. Tillsvidare lämnas klubbor och bagar på respektive plats. Vi ses på tisdag! // Materialarna Team 15 10 sep 2023 1kommentar
  • Säsongsstart

    Hej allesammans! Äntligen är det dags för säsongsstart så nu när det hög tid att prova samtlig utrustning så den passar inför tisdag. Vi har ju en träning som är riktigt tidig. Här är det extra viktigt att ni föräldrar säkerställer att barnen fått i sig ett stadigt mellanmål innan träningen, annars blir det svårt att orka både i kropp och knopp. Utrustning Om ni behöver låna utrustning är det bra om ni hör av er innan och kommer i god tid så att materialarna hinner förbereda. Det går att låna full utrustning över hela säsongen för den som vill. Det går bra att kommentera detta inlägg nedan så vi vet, alternativt till Kallelse träningar Vi kommer denna säsong att börja kalla samtliga spelare till träningarna. Detta för att få en uppfattning av hur många som kommer samt planera upplägg. Ber om ursäkt att det skickats ut tusen notiser på aktiviteter, är inte alltid så lätt att få till det korrekt från början. Målvakter Målvakterna kommer kallas separat. Detta betyder att när det är ert barns tur att vara målvakt kommer han/hon att bli kallade till två aktiviteter. En ”Träning” och en ”Anmälan målvakt”. Om ert barn vill stå i mål på träningen fyller ni i ”Kommer” på båda. Om ert barn inte vill stå i mål fyller ni i ”Kommer inte” på anmälan för målvakt så går turen över till nästa på listan. Om ni inte varit målvakt tidigare och vill så med på målvaktslistan kan ni kommentera här nedan eller kontakta Linus (målvaktsansvarig) direkt på träningen. Vi försöker ha 4 målvakter varje träning och alla är välkomna att prova på. Samling innan träning Nytt för den här säsongen är att vi kommer samlas i omklädningsrummet innan vi tillsammans går ut på isen. Detta för att jobba lite på lagandan och hinna se och prata med alla spelare tillsammans innan det är dags för träning. Efter träning är det också önskvärt att man dröjer sig kvar och duschar så barnen lär känna varandra utanför isen. Påminnelse regler Vi påminner också om de regler vi satte upp i slutet av förra säsongen. Ledarna kommer ta dem med barnen innan någon träning men kan vara bra för er att se dem också - Föräldrar på läktaren och inte i båset - Klubbor utanför omklädningsrummet - Vi är schysta mot varandra! Både på och utanför isen. - Märk samtlig utrusning med för- och efternamn. - Skridskoskydd till och från isen samt alltid i omklädningsrummet. - Lyssnar på ledarna och kommer direkt vid avblåsning. Roller Vi vill alltid ta tillvara på engagerade föräldrar! Hör av er om ni är intresserad av någon ledarroll inom laget (Försäljning, Kioskansvarig, Isledare, Sekretariatet, Materialare m.fl.). Vill också passa på att välkomna Karolina (Benjamins mamma) till ledargänget. Hon kommer tillsammans med Jenny och Janne att axla rollen som materialare. Borttag Laget.se För er som börjar i andra lag, slutar av andra anledningar eller bara vill ta en paus ber jag er att skicka in till lagets mail 15@orebrohockeyungdom.se så tar vi bort er från Laget.se Mycket info såhär i början av en säsong. Hör av er om ni har några frågor! Med vänlig hälsningar Ledarna Team 15 29 aug 2023 4kommentarer
  • Loppis/Bytardag imorgon 29/8, Trängens grusparkering

    Ny säsong på ingång och många testar nog utrusningen för fullt där hemma. Vissa behöver nytt och andra har fullt med grejer som är för litet. Därför har föreningen ordnat en bakluckeloppis/bytardag imorgon (tisdag) kl 18 på Trängens grusparkering. Packa bilen full med hockeygrejer du vill bli av med och kom ned. Ses där! Team 15 28 aug 2023 0kommentarer
  • Inlines Camp 20-21/6

    Tisdag - Onsdag den här veckan kör vi Inline Camp med matcher, där vi blandar lag och kör under dagarna. . Vi käkar lunch tillsammans i holken. Från början sa vi att dom yngsta skulle vara födda 2014, men man får även vara med om det finns några yngre som vill. Anmäl er på länken: Inlines Camp Har ni några frågor: Erik Planeby 0730306101 erik@orebrohockey.se Team 15 18 jun 2023 0kommentarer
  • Sommaraktivitet - Inlines i B-hallen

    Hej! Måndagen den 26/6 har vi fått en tid för att köra inlines i B-hallen. Skickar ut en kallelse för er att besvara så vi kan planera upplägget på bästa sätt. Viktigt att vi har rengjorda inlines utan broms samt hockeyklubba utan/vit tejp. Om man inte har inlines men vill vara med ändå går det bra att köra med inomhusskor (ej svart sula) Det går att köra full utrustning men det kan bli varmt. Hjälm och handskar är ett krav för alla. Glöm inte vattenflaskan! Hoppas vi ses! Med vänlig hälsning Ledarna Team 15 8 jun 2023 0kommentarer
  • Inför årsmötet 2023

    Hej! Årsredovisningen för säsongen 22/23 finns nu tillgänglig under fliken "Dokument" i mappen "Årsmöte". Där finns även förslag till ändringar i stadgarna (ändringarna är skrivna med röd text). Angående anmälan till årsmötet den 12/6, se den tidigare publicerade nyheten "Årsmöte 2023". Årsmötet är ett möte för alla medlemmar i föreningen. I de flesta föreningar har varje medlem en röst på årsmötet. Årsmötet är föreningens högst beslutande organ. Årsmötet beslutar om vilka personer som får förtroendeuppdrag i styrelsen, valberedningen och som revisorer. Styrelsen ska företräda medlemmarna mellan årsmötena. De förvaltar och genomför de beslut som medlemmarna har tagit. Medlemmarna ska på årsmötet ta ställning till huruvida styrelsen från föregående verksamhetsår har gjort ett bra jobb och om de beviljas ansvarsfrihet eller inte. Hur ett årsmöte ska gå till ska regleras i stadgarna, se länk Stadgarna Generellt så brukar man säga att stadgarna ska ange hur kallelsen till årsmötet ska skickas ut och när. Vidare ska det i stadgarna beskrivas hur medlemmarna väljer en styrelse, valberedning och revisorer. Det är viktigt att styrelsen och andra representanter för föreningen informerar och kommunicerar med medlemmarna om deras rättigheter och skyldigheter inför ett årsmöte. Medlemmarna ska känna till hur de kan lyfta olika förslag till beslut, så kallade motioner. Vanligtvis måste medlemmarna skicka in sina motioner en viss tid innan årsmötet. Styrelsen ska sedan kommentera och ge förslag till beslut. Motionerna, kommentarerna och förslagen till beslut ska sedan skickas ut till årsmötesdeltagarna i god tid före årsmötet. På årsmötet röstar sedan medlemmarna om motionerna. Årsmötet är det möte som sker en gång per år och som är högst upp i en hierarkisk struktur. På årsmötet hanteras frågor som är direkt kopplade till etablerade och antagna stadgar inom föreningen dvs det som är själva grundstommen för föreningen och dess medlemmar. Varmt välkomna önskar Styrelsen för Örebro Hockey Ungdom Team 15 5 jun 2023 0kommentarer
  • Avslutningsbilder!

    Hej i vårsolen! Under "bilder" i menyn har vi uppdaterat med lite härliga bilder från avslutningen vi hade! "Avslutning säsong 22/23" Tack till Marina för magnifika bilder! // Ledarna Team 15 6 maj 2023 0kommentarer
  • Stort tack + Säsongens sista ispass

    Hej! Jag vill börja med att tacka för en fantastisk säsong och säsongsavslutning. Tillsammans är vi verkligen ett härligt gäng och det kommer bli lite tomt nu under uppehållet. På lördag har vi säsongens sista ispass inbokat kl 9-10 i A-hallen. Därefter är det ÖHU-tid för den som vill maxa sista träningen. Skriv en kommentar här nedan om ni behöver låna utrustning så träffas vi 8:30 vid föreningens förråd i B-hallen för provning och utlämning. Vi har ännu inte fått info om hur betalning för aprils tider. När jag hör något lägger jag upp info här så ni föräldrar har inte missat något. För att det inte ska gå allt för lång tid tills vi ses igen ska vi försöka få till några enstaka sporadiska träffar. Bland annat kommer de lägga matta i B-hallen för inlinesåkning, vilket jag tror att många är sugna på, så håll utkik här på Laget.se för sommarens aktiviteter. För den som vill finns det eventuellt platser kvar till sommarens hockeycamp som det skickades ut info om förra veckan. Det är första gången som vi får delta men från och med nu kommer det finnas camper nästintill varje lov. Utanför isen pågår redan förberedelserna inför nästa säsong. Vi kommer skicka ut en kallelse om era barn vill fortsätta spela i vårt lag. Detta för att vi ska få en uppfattning om hur många spelare vi kommer vara för att redan nu i maj anmäla antal lag till seriespelet 2023/2024. Om ert barn har för avsikt att byta lag pga ex ålder avböjer ni kallelsen. Frågan om sponsorer har också varit uppe och det är ett arbete som är påbörjat. I dagsläget har vi haft ett möte med kansliet för att få lite mer info om de riktlinjer som föreningen har. Per (Arvids pappa) jobbar vidare med bitarna kring sponsorer och vi kommer ut med mer info i god tid innan nästa säsong drar igång. Ha en fantstisk vår och sommar nu! Med vänlig hälsning Ledarna Team 15 26 apr 2023 2kommentarer
  • ANMÄLAN ÄR NU ÖPPEN TILL SOMMARHOCKEYN

    Välkommen till vårt attraktiva Campkoncept! Under sommarveckorna 30-31-32 kommer vi att anordna en Camp förlagd på dagtid för barn och ungdomar födda 2007-2015 nere på Trängens IP. Vi kommer att jobba med Teman under veckorna; Spelförståelse, skott, fys på is samt skridsko- och klubbteknik. Varje grupp kommer att ha 1 huvudtränare, 1-3 isledare, och nytt för i år även en lagledare som är knuten till gruppen. Utöver det kommer tränare för varje Tema att vara på plats och hålla dessa ispass. Alla instruktörer kommer att presenteras löpande på våran Instagram @orebrohockeyungdom Frågor hänvisas till Kansli@orebrohockeyungdom.se. Varmt välkommna till sommarens höjdpunkt! ANMÄLAN Team 15 20 apr 2023 0kommentarer
  • Återlämning av utrustning/kvarglömda skridskor

    Hej! Nu är det dags för de som lånat utrustning denna säsong att lämna tillbaka den innan sommarledigheten Sedan kan man låna på nytt när den nya säsongen börjar. Det finns möjlighet att lämna tillbaka utrustningen nu på onsdag den 19/4 då vi har en extra träning. Skulle det inte passa på onsdag så kan vi höras och bestämma en annan dag för återlämning. Det glömdes kvar ett par skridskor i omklädningsrummet igår, Bauer strl 43. Någon som saknar? De finns just nu på Femte Tvärgatan 7, kan också tas med till träningen den 19/4 om det passar. Hälsningar Jenny Team 15 16 apr 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter