• Sammandrag på hemmaplan 6/12

    Innan grabbarna ens spelat sina första matcher kommer här lite info om sammandrag #2, ett som vi kommer anordna i Björkestahallen. Till detta sammandrag behöver vi lite extra hjälp och stöttning så att vi ledare kan lägga fokus på att hjälpa killarna innan/under/efter matcherna. Därför skulle vi uppskatta om ni hörde av er till oss eller svarar direkt på denna nyhet om ni kan hjälpa till i sekretariatet (minst 4 personer för att kunna rotera under sammandraget). Väl på plats hjälps vi åt att lista ut hur allt funkar så det är verkligen inget krav att man kan tekniken på förhand. Se detta som ett perfekt tillfälle att kliva in på grundnivån :) Pojkar P18 9 nov 9kommentarer
  • Kallelse sammandrag + intresseanmälan kommande sammandrag

    Nu har kallelserna gått ut till de 20 som fick plats till sammandraget 22/11. Kul att så många var intresserade av att vara med. Inom kort kommer vi påbörja arbetet med att samla in intresseanmälningar till de kommande sammandragen, och vi utgår då såklart från en prioritering av de som inte är med den 22/11 för att se till att alla ges samma chans till matchspel under säsongens 4 sammandrag. Med vänliga hälsningar, Ledarstaben Pojkar P18 3 nov 0kommentarer
  • Inställd träning 1/11

    Pga basketturnering i Björkestahallen 31/10-2/11 behöver vi ställa in vår träning lördagen 1/11. Kalendern är uppdaterad. Påminner även om att läsa den senaste nyheten angående funktionärstjänst, ni kan läsa mer bland dokument här på hemsidan. Se också till att besvara intresseanmälan för sammandraget 22/11. Se mer detaljer angående sammandraget under aktiviteten i kalendern 22/11. Pojkar P18 23 okt 0kommentarer
  • Funktionärstjänst

    Dåså - då är vi äntligen där: Funktionärstjänst! Ni hittar under dokument här på hemsidan nu en mapp som heter just Funktionärstjänst. I den finns schema samt instruktioner. I schemat har vi placerat tränarnas barn längst ner och rödmarkerat, detta för att i första hand inte få med oss till funktionärsroller, därefter har vi bara lagt in laget rakt upp och ner och utgått från det. Förhoppningsvis syns de som tilldelats pass denna gång i ovan bild utöver schemat i mappen bland alla dokument. Minst 2 personer bör stå i cafeterian, och 1-2 personer är rekomendationen som matchvärd, så det blir lite av ett test utifrån vad andra lag sagt och gjort. Så vi tar gärna feedback från er som står i cafeteria och som matchvärd denna vända. Till kommande år utgår vi sen från schemat för att se vilka som stått tidigare osv. Kan man inte stå sitt tilldelade pass ansvarar man själv för att byta - och då är det så smart att vi lagt in en maillista i mappen KONTAKT här på hemsidan. Så då utgår ni från den och/eller gästboken här på hemsidan och styr upp ett byte helt enkelt. Det är alltid föräldrarna som ansvarar för kiosk och matchvärd, barnen får vara med men ni vuxna bär ansvaret och behöver vara där. Ni tre som tilldelats samma pass kommer överens på plats om vilka som står i kiosk och vem/vilka som står som matchvärd. I dokumentet Funktionärstjänst hittar ni två andra dokument; rutiner och instruktioner - läs bägge inför ert pass. Pojkar P18 22 okt 5kommentarer
  • Sammandrag och funktionärstjänst

    Hej allihopa! Idag påbörjas arbetet här på hemsidan med att lägga in alla kommande sammandrag (matcher) samt den funktionärstjänst vi fått tilldelad oss. Intresseanmälan för sammandragen kommer inom kort, vi börjar alltså med en intresseanmälan innan vi kallar till sammandragen. För att se hur många som kan/vill just den dag och tid det gäller. Därefter får vi prioritera de som inte fått spela vid kommande sammandrag osv. så att alla ges samma chans till matchspel. Vi ledare uppskattar att ni föräldrar tar den diskussionen hemma också om att alla inte kan spela varje gång, för att alla helt enkelt ska få spela så mycket som möjligt när de väl är med på sammandragen. Har ni frågor eller funderingar så är det bara att ni frågar oss under träningarna. Vi kommer från och med i år också tilldelas funktionärsuppdrag. I år har vi endast ansvar för kiosken och matchvärdarna i Björkestahallen under en helg. Vi återkommer med info kring det men då vi har ett eget sammandrag den helgen och eftersom vi ledare redan gör en hel del ideellt så kommer vi i första hand inte tilldela funktionärsuppdragen på oss ledare. Skulle det av någon anledning inte alls gå att lösa på annat vis så finns vi ju såklart behjälpliga. Men vi utgår från medlemslistan och sätter upp ett schema som löper på så att alla hjälps åt. Tilldelas man en tid som inte funkar är det upp till en själv att ordna med byte. Återigen: vid frågor eller funderingar så är det bara att ni kommer till oss i samband med träningarna! Med vänliga hälsningar, Ledarna Pojkar P18 14 okt 3kommentarer
  • Visa fler nyheter