Kort info gällande utrustning Hossmoligan
Hej! Till Hossmoligan har vi fått matchställ med strumpor, shorts och tröjor till varje lag. Varje lag byter gemensamt om på den plats de kommer spela om inget annat anges. Det kommer finnas duschmöjligheter efter avslutat poolspel. Det ni minst måste skicka med spelarna är skor, benskydd och vattenflaska. Handduk för dusch, någon frukt eller liknande att äta, extratröja och byxor om det blir kallt osv är också att rekommendera. Nu taggar vi till inför morgondagen och hoppas på en rolig dag för alla! Mvh
P-2016
10 maj 2024
0kommentarer
Info Hossmoligan och lagindelning till helgen
Hej! Inför Hossmoligan har det inkommit ett helt gäng med önskemål om att få spela en specifik match i helgen, antingen hemma eller borta. Vi ledare valde från början att ta emot dessa önskemål och att försöka pussla ihop så att det skulle gå att tillgodose. Med tanke på antalet önskemål och den omöjliga uppgift det därefter visat sig innebära att försöka få ihop helgen och lagindelningen på ett bra sätt, måste vi inse att det inte går. Vi har inte möjlighet att passa in specifika önskemål om spelplats med alla andra aspekter att ta hänsyn till. Vi har därför beslutat att vi inte kommer kunna ta hänsyn till önskemål om spelplats. Vi kommer inför varje helg att så slumpmässigt som möjligt dela in 3 så jämna lag vi kan. Vi kommer försöka se till att alla spelare i så stor utsträckning som möjligt får spela lika mycket hemma som borta. Vi kommer därför också skriva in var matcherna kommer spelas varje tillfälle i respektive aktivitet. Det kommer till exempel stå utskrivet i aktivitetsinformationen den 25/5 att vi kommer spela hemmamatch på Victoriavallen och bortamatch i Berga (Kalmar). Gå gärna in och kolla i respektive aktivitet och ta en extra funderare på om ni har möjlighet att delta i aktiviteten. Vi vill och hoppas verkligen att så många som möjligt ska kunna spela. Angående kiosktillfällen är det ett fåtal föräldrar som valt att skriva upp sig på tider. De har kunnat välja vilka datum de vill stå i kiosk och deras barn spelar därför automatiskt hemma de tillfällen föräldrar/anhöriga hjälper till. Jag kommer att dela upp resterande tider bland er föräldrar som inte skrivit upp er. Ni kommer att få två tider per barn i samband med antingen Hossmoligaspel i höst, Bigso box cup i mellandagarna eller Nybro Open som brukar spelas någon vecka efter nyår. Ni förväntas dyka upp på de tider ni får till er. Kan ni inte den tiden ni får till er får ni lösa det genom att fråga andra anhöriga eller andra föräldrar i laget. Vi MÅSTE bemanna de tider vi i laget får till oss. Schema och indelning kommer inom kort. Har ni frågor, åsikter, synpunkter eller andra tankar kan vi ta dessa i samband med träningen ikväll. Nedan följer helgens lagindelning: Nybro IF lag röd, spelar hemma på Victoriavallen mellan klockan 10:00- ca 12:00. Samling klockan 09:30 Victoriavallen. Ledare: Oscar och Victor. Spelare: Alfred, Algot, Angelus, Felix, Kasper, Mahdi, Mileon, Milton, William Nybro IF lag svart, spelar borta i Långasjö mellan klockan 10:00- ca 12:00. Samling klockan 08:50 på Victoriavallen. Ledare: Niklas. Spelare: Enok, Hemi, Kian, Livio, Manduz, Max, Melvin, Simon Nybro IF lag vit, spelar borta i Färjestaden mellan klockan 10:00- ca 12:00. Samling klockan 08:50 på Victoriavallen. Ledare: Jakob. Spelare: Daniel, Elias, Hamza, Erik, Hjalmar, Leart, Majd, Manfred, Matin, Allt gott Mvh
P-2016
8 maj 2024
3kommentarer
Kiosktider
Hej! Hoppas att allt är fint i det fantastiska vädret. Äntligen har vi kunnat köra igång med uteträningarna och vi har haft en rolig vecka med fotboll! I samband med våra aktiviteter under året behöver vi alla hjälpas åt för att möjliggöra grabbarnas fotbollsspelande. Vi i ledargruppen står för fotbollsbiten och behöver er föräldrar/anhörigas hjälp kring kiosktillfällen, matchvärdstillfällen och bollkalletillfällen. Vi har nu fått till oss samtliga tillfällen som kommer vara aktuella för vårt lag och vill därför bjuda in er till att själva få välja vilka tillfällen ni vill hjälpa till. Detta är ett sätt för oss att ge er möjligheten att planera in tider som passar er. Alla kommer att behöva hjälpas åt och väljer man själv inte tider kommer man att få tider tilldelade till sig. Utifrån detta kommer vi sitta ett par ledare på övervåningen på Victoriavallen nu på söndag 5/5 10:00-11:00. Vi kommer att ha en lista med oss på vilken ni kan fylla i vilka tider ni vill hjälpa till under året, först till kvarn gäller. Ni föräldrar/anhöriga behöver hjälpa till vid 2 tillfällen under året. Listan kommer också finnas på plats i samband med träningen 6/5. Allt gott! Mvh
P-2016
3 maj 2024
4kommentarer
Visa fler nyheter