﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Nosaby IF P-2011</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/NosabyPF11/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/NosabyPF11</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">a431b1e0-659b-d874-b6f7-b754732a7961</guid><title>Betalningar</title><description>Glömde att säga att ni som beställt gothia card, swisha mig 480 kr för kortet. Vissa har beställt fler än ett. Märk det gothia cup. &lt;br&gt;Vi ska även betala tröjorna, 150 kr /spelare. &lt;br&gt;Ni som beställt kort och tröja kan lägga ihop summan o märka det gothia ändå. Ni andra märker de 150 kr med matchtröja nosaby if.&lt;br&gt;Så slipper jag få problem med banken pga massa swish. &lt;br&gt;Ska betala in en deposition till gothia på 3000. Vi får igen de sen om vi sköter oss i klassrummen. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 22:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8120958/Betalningar</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 20:42:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">75d5b1dc-89db-11be-a148-19f883ca4581</guid><title>Gothia</title><description>Hej! Vi har ju uppehåll nu o jag åker iväg på semester till helgen , återkommer inte förrän den 6 juli på kvällen. &lt;br&gt;Så jag tänkte vi skulle ses o checka av allt till gothia tisdag 7 juli i samband med träningen 18.00. &lt;br&gt;Skulle bara REDAN NU vilja veta vilka det var som hade EXTRA PLATS i sina bilar. Glömde skriva upp vilka som erbjöd plats i sin bil.  Behövde skjuts till sex st tror jag. Två är redan fixade, så om jag räknat rätt är det fyra platser som behövs. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 12:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8120660/Gothia</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 10:55:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f1be328b-a964-cb09-bf1d-8b4c090035d0</guid><title>Grillning Eko 27/6</title><description>Till helgen är det dags för grillning vid Eko. Skicka 👍 att ni läst och kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 27/6 förmiddag 10.00-13.00 Ture &amp; Erik&lt;br&gt;Lördag 27/6 eftermiddag 13.00-16.00 Lorian &amp; Samuel&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som grillar på förmiddagspasset skickar sms till 0706-900056 och meddelar att ni är på plats. &lt;br&gt;Tänk på att förbereda bra glöd till eftermiddagspasset.&lt;br&gt;Ni som grillar på eftermiddagspasset skickar sms till 0706-900056 med antal brödpåsar som &lt;br&gt;har förbrukats under dagen när ni avslutar ert pass.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni några frågor så hör av er.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänliga hälsningar&lt;br&gt;Jennie (0706-900056) &amp; Christian (0704-424520)&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 21:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8119850/Grillning-Eko-27-6</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 19:32:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0783d02b-6791-4c4b-9b34-4a5f3522e788</guid><title>Info</title><description>Killarna fick sina matchtröjor ikväll. Jag återkommer med hur mycket vi ska betala,  Es Svets gick in o sponsrade en större del. Men jag/vi har inte fått fakturan än. &lt;br&gt;Nästa vecka kommer lottningen och var vi ska bo på gothia.  Efter midsommar har vi ett möte, där vi har lite mer info om Göteborg.  Där tar vi också fram uppgifterna hur mycket vi ska betala för tröjor och ni som beställt gothia card. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 21:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8114605/Info</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 19:50:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">02171539-c9ee-7183-d273-efe3133f2b70</guid><title>Match v. 24 &amp; uppehåll</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I helgen har vi tyvärr bara en match eftersom att 1 lag drog sig ur lokalserien. Skriv här om ni behöver hjälp med skjuts.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att ha träningsuppehåll nu i två veckor, v. 25 &amp; 26. Sedan börjar vi träna igen v. 27 inför Gothia.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för den här säsongen!&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 20:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8114553/Match-v-24---uppehall</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 18:48:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">564af838-748a-93c8-4551-7989cb100815</guid><title>Matcher v. 22</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelsen till veckans matcher är skickade. Om någon behöver hjälp med skjuts/samåkning till Osby på söndag så skriv här.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 21:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8104071/Matcher-v-22</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 19:07:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7d63e8ab-6701-3041-b150-ad9f40665aa0</guid><title>Inställd träning 21/5</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tyvärr är vi för få till träningen ikväll så vi ställer in.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 14:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8102202/Installd-traning-21-5</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 12:43:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e24611f5-fbe4-9c13-7f7c-2d8a882bd38d</guid><title>Matcher v. 21</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är kallelsen till veckans matcher skickad.&lt;br&gt;Lös gärna samåkning här i kommentarerna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen mot Åsum spelas på torsdag, men vi siktar på träning ändå för de som inte spelar match. Skulle vi bli för få så ställs träningen in - vi återkommer med det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 20:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8101180/Matcher-v-21</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 18:59:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e1381b77-1bcc-c7df-ff13-d036eedf693a</guid><title>Södra Sandby Cup</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu skickat ut kallelse till cupen i Södra Sandby. Ni som inte fått inbjudan kommer vara först att få inbjudan till cupen i Bromölla i juni (vi har bara ett lag i varje cup, så alla kan inte spela båda cuperna).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara gärna omgående om ni inte kan delta, så att vi har möjlighet att skicka ut till fler spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Info om cupen hittar ni - &lt;a href="https://cupmate.nu/cup/ssif-jubileumscup" target="_blank"&gt;tryck här.&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det någon som behöver skjuts så lämna en kommentar och försök att lösa det här.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 19:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8094890/Sodra-Sandby-Cup</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 17:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">be5380fc-1723-6f9d-59a1-7d27d6f40ef4</guid><title>OBS</title><description>Fyra stycken har fortfarande INTE betalat 300 för nosabykortet.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 17:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8094255/OBS</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 15:08:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">48069c8b-d6c9-f2dc-7b12-4b85e69ad700</guid><title>Grillning Eko 16-17 maj</title><description>Påminnelse till er som grillar nästa helg. Bekräfta med :+1: att ni kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 16/5 förmiddag 10.00-13.00 Alfred &amp; Hugo&lt;br&gt;Lördag 16/5 eftermiddag 13.00-16.00 Alton &amp; Wilhelm&lt;br&gt;Söndag 17/5 förmiddag 10.00-13.00 Edvin E &amp; Vilgot&lt;br&gt;Söndag 17/5 eftermiddag 13.00-16.00 Emin &amp; Jack&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som grillar på förmiddagspasset skickar sms till 0706-900056 och meddelar att ni är på plats. &lt;br&gt;Tänk på att förbereda bra glöd till eftermiddagspasset.&lt;br&gt;Ni som grillar på eftermiddagspasset skickar sms till 0706-900056 med antal brödpåsar som &lt;br&gt;har förbrukats under dagen när ni avslutar ert pass.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni några frågor så hör av er.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänliga hälsningar&lt;br&gt;Jennie (0706-900056) &amp; Christian (0704-424520)&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 15:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8094209/Grillning-Eko-16-17-maj</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 13:17:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">03196de5-870f-86f5-1d63-6d7feac8f7d3</guid><title>Påminnelse </title><description>Gothiacard ni som vill ha. &lt;br&gt;Glöm inte köra till team sportia på härlöv och beställa/ prova matchtröja.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 11:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8094119/Paminnelse-</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 09:16:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2dcbcbc1-d4fb-4aed-df90-3fd9850cbe84</guid><title>Matcher v. 19</title><description>Kallelse till helgens matcher är skickade.&lt;br&gt;Efter ök på föräldrarmötet postar jag en nyhet här så kan ni lösa samåkning mm i kommentarerna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte att åka och testa matchtröja i helgen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 21:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8093240/Matcher-v-19</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 19:48:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f13ef8af-9b8e-9b3a-123b-192824d1f0a3</guid><title>Gothia </title><description>Vi ska ju ha ett möte till i slutet av juni bestämde vi. &lt;br&gt;Skjuts verkade ordna sig, där var sex st som behöver skjuts. &lt;br&gt;Id kort måste man ha med sig. &lt;br&gt;Gris kött och all form av nötter behöver man inte anmäla i specialkost. Allt annan ska vara anmält innan 10 maj.&lt;br&gt;Vi samlas på gothia 15-16 tiden på söndagen. Man får bara middag den dagen.&lt;br&gt;GOTHIA CARD  ska anmälas HÄR i kommentarerna senast fredag kväll. Jag beställer korten på lördag. Kan inte beställas efter 10 maj.&lt;br&gt;Vill man tex gå på invigningen behövs troligen ett sådant. Gå in på gothias hemsida och läs om kortet, vilka förmåner man får innan ni beställer ett. Det kostar 450 kr. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vet inte ännu vilken skola vi ska ligga på, eller var vi ska spela matcher. Vi tar den infon på nästa möte. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har två cuper framöver. &lt;br&gt;Södra sandby 14 maj. &lt;br&gt;Bromölla 26-28. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Föräldrar ville gärna ha info tidigare om och när  deras grabbar spelar match. Vi tar detta med oss. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchtröja kom vi överens att köpa , var o en betalar själv. Var det 365 kr. Alla behöver köra till team sportia o beställ matchtröja/storlek. Säg till att det är nosaby 2011. Tröjnr fixar vi sen när alla beställt. Jag ska försöka hinna köra dit idag eller senast i morgon bitti. Så alla ni , kör dit så fort ni kan från fredag middag , så det blir klart i helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som sagt. Gothia card beställer ni HÄR.  &lt;br&gt;Antal st. Sen återkommer jag om betalning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;//tränarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 07:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8092582/Gothia-</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 05:29:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cc772f9c-11d7-74f9-1890-1aa67265e0aa</guid><title>Fotografering samt Nosabykortet</title><description>Godkväll!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon är det dags för den årliga fotograferingen.&lt;br&gt;Vårt lag kommer att fotograferas direkt efter träningen, klockan 20,00 (om tidsschemat hålls). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill påminna er som inte betalat in för Nosabykortet att göra det snarast. Kontakta mig på 0708-655995 om ni behöver kontouppgifterna igen (samma som Gothia, glöm inte att märka med ert barns namn).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig kväll! Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 20:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8090799/Fotografering-samt-Nosabykortet</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 18:32:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">595f7c1b-8107-6874-c914-121f6dae0834</guid><title>Hbg imorgon!</title><description>Är det någon som har en plats över imorgon till Emin?&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-01 20:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8088723/Hbg-imorgon</link><pubDate>Fri, 01 May 2026 18:19:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">38841dd4-78c7-5a80-861d-163e27acf378</guid><title>Föräldramöte </title><description>Hej! Onsdag 6 maj 18.00 har vi ett föräldramöte som mest kommer att handla om gothia,  även lite annat kommer diskuteras. (Kläder, andra cuper). &lt;br&gt;Vi har match 18.30 hemma mot Osby så det passar bra att ha den då. &lt;br&gt;Att fundera på tills dess  = skjuts? Behöver någon? Har någon extra plats? ( det behövs) &lt;br&gt;Vill någon se invigningen? &lt;br&gt;&lt;br&gt;//tränarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 11:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8087916/Foraldramote-</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 09:06:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b0bbb1c9-29b2-9d4b-5f43-cd174d8164c1</guid><title>Träning fredag 1/5</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi flyttar torsdagens träning &amp; lägger den på fredag istället 12,15 - 13,45.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sedan spelar A-laget hemmamatch klockan 14,00 för de som vill &amp; kan följa med &amp; titta på den.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 05:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8085946/Traning-fredag-1-5</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 03:38:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">18238a16-ec0e-15b9-0822-04fd44122b41</guid><title>Matchkläder </title><description>Hej! Angående matchkläder. Vi har problem med att få sponsorer. Ett förslag är ta 10000 från lagkassan (ungefär vad vi har kvar) sen betalar var och en ca 350 kr. Lägger vi till efternamnet så blir det ca 50 kr till. &lt;br&gt;Men då måste ALLA vilja detta, alla har råd med detta, annars blir det inte av. Ni som inte känner för detta kan kontakta mig på 0732317246. Så behöver man varken skriva här att man inte vill eller att man tycker att det är för dyrt.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 12:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8085248/Matchklader-</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 10:25:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e8f55b84-3df4-02ce-263a-09edc99cbf61</guid><title>Angående träning imorgon 23/4</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Morgondagens träning kommer att hållas i Fjälkinge på konstgräs 19,00 - 20,30. Några av planerna i Nosaby håller inte riktigt måttet än så det blir väldigt trångt (och hög påfrestning) på de planerna som går att använda.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 19:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NosabyPF11/News/8081900/Angaende-traning-imorgon-23-4</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 17:28:11 GMT</pubDate></item></channel></rss>