﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Norrahammars GIS F14/15</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/NGIS_F14/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/NGIS_F14</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">9bdb2a3b-924e-ef5c-320f-f6ade579922c</guid><title>Skadevi Cup 2026</title><description>Nästa fredag bär det av mot Skövde och Skadevi Cup. &lt;b&gt;Vi samlas 08:00 vid NGIS&lt;/b&gt; för gemensam avfärd mot Skövde. Vet att det redan är en del som har skrivit angående skjuts. Vi ledare löser det i möjligaste mån, men det är förstås allas ansvar att spelarna kommer till Skövde på ett ordnat och kontrollerat sätt. Vi är två ledare som åker upp på fredagen, således behövs minst två ytterligare bilar som kör upp även på fredagen. Dessa kommer även behövas för skjuts mellan matcharena och boende under fredagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När vi kommer fram till Skövde samlas vi vid planen &lt;a href="https://www.google.com/maps/place/Lilleg%C3%A5rden+Sk%C3%B6vde/@58.4190109,13.8420244,2379m/data=!3m1!1e3!4m22!1m15!4m14!1m6!1m2!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!2zU3TDtnBlbnNrb2xhbiwgSMOkc3Rza292w6RnZW4gNCwgNTQ5IDcwIFNrw7Z2ZGU!2m2!1d13.8656876!2d58.4752104!1m6!1m2!1s0x465b03b83033dac7:0x285e91c646787503!2sLilleg%C3%A5rden+Sk%C3%B6vde,+Billingehovsv%C3%A4gen+9,+549+49+Sk%C3%B6vde!2m2!1d13.8483744!2d58.4133365!3m5!1s0x465b03b83033dac7:0x285e91c646787503!8m2!3d58.4133365!4d13.8483744!16s%2Fg%2F1hc4q18rk?entry=ttu&amp;g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D" target="_blank"&gt;Lillegården&lt;/a&gt;, där vi spelar vår första match, med &lt;b&gt;matchstart 10:00&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Därefter åker vi och checkar in på vårt boende, &lt;a href="https://www.google.com/maps/place/St%C3%B6penskolan/@58.4752104,13.8631127,594m/data=!3m1!1e3!4m14!1m7!3m6!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!2sSt%C3%B6penskolan!8m2!3d58.4752104!4d13.8656876!16s%2Fg%2F1hc3j1gb1!3m5!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!8m2!3d58.4752104!4d13.8656876!16s%2Fg%2F1hc3j1gb1?entry=ttu&amp;g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D" target="_blank"&gt;Stöpenskolan&lt;/a&gt;, och äter lunch, innan det är dags att spela match nummer 2 för dagen, även denna på &lt;a href="https://www.google.com/maps/place/Lilleg%C3%A5rden+Sk%C3%B6vde/@58.4190109,13.8420244,2379m/data=!3m1!1e3!4m22!1m15!4m14!1m6!1m2!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!2zU3TDtnBlbnNrb2xhbiwgSMOkc3Rza292w6RnZW4gNCwgNTQ5IDcwIFNrw7Z2ZGU!2m2!1d13.8656876!2d58.4752104!1m6!1m2!1s0x465b03b83033dac7:0x285e91c646787503!2sLilleg%C3%A5rden+Sk%C3%B6vde,+Billingehovsv%C3%A4gen+9,+549+49+Sk%C3%B6vde!2m2!1d13.8483744!2d58.4133365!3m5!1s0x465b03b83033dac7:0x285e91c646787503!8m2!3d58.4133365!4d13.8483744!16s%2Fg%2F1hc4q18rk?entry=ttu&amp;g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D" target="_blank"&gt;Lillegården&lt;/a&gt;. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som det ser ut nu löser vi ledare skjuts mellan boende, matsal och matchrarenor under lördagen och söndagen. Men håll gärna lite koll i Telegram-appen under cupens gång i fall vi behöver hjälp. Nedan ser ni var vi ska bo och äta:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Boende&lt;/b&gt;&lt;br&gt; Vi kommer att sova och äta frukost på &lt;a href="https://www.google.com/maps/place/St%C3%B6penskolan/@58.4752104,13.8631127,594m/data=!3m1!1e3!4m14!1m7!3m6!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!2sSt%C3%B6penskolan!8m2!3d58.4752104!4d13.8656876!16s%2Fg%2F1hc3j1gb1!3m5!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!8m2!3d58.4752104!4d13.8656876!16s%2Fg%2F1hc3j1gb1?entry=ttu&amp;g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D" target="_blank"&gt;Stöpenskolan&lt;/a&gt;, lunch och middag äter vi på &lt;a href="https://www.google.com/maps/place/Rydskolan/@58.4313352,13.8381302,4802m/data=!3m1!1e3!4m22!1m15!4m14!1m6!1m2!1s0x465b045b67528cc5:0xd8b4eb83c6bd551!2zU3TDtnBlbnNrb2xhbiwgSMOkc3Rza292w6RnZW4gNCwgNTQ5IDcwIFNrw7Z2ZGU!2m2!1d13.8656876!2d58.4752104!1m6!1m2!1s0x465b03e915eabf93:0x586af8f7c6d32775!2sRydskolan,+Timmerv%C3%A4gen+1,+549+64+Sk%C3%B6vde!2m2!1d13.872425!2d58.4266078!3m5!1s0x465b03e915eabf93:0x586af8f7c6d32775!8m2!3d58.4266078!4d13.872425!16s%2Fg%2F1hc35ntx3?entry=ttu&amp;g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D" target="_blank"&gt;Rydskolan&lt;/a&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Urstädning och utcheckning&lt;/b&gt; av boende sker på söndagen. Mer info om exakt när kommer under lördagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Spelschema&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Fredag 26/6, kl. 10:00&lt;b&gt; Nortulls SK 2 - Norrahammars GIS&lt;/b&gt; (Hemfrid Lillegården D2)&lt;br&gt;Fredag 26/6 kl. 13:00 &lt;b&gt;Norrahammars GIS - Skövde KIK Blå&lt;/b&gt; (Hemfrid Lillegården D4)&lt;br&gt;Lördag 27/6, kl. 13:00 &lt;b&gt;Norrahammars GIS - Råda BK &lt;/b&gt;(Hemfrid Lillegården D1)&lt;br&gt;Söndag 28/6 kl. TBA &lt;b&gt;TBA - Norrahammars GIS&lt;/b&gt; (TBA)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Söndagens matcher lottas efter lördagens matcher är färdigspelade!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Håll koll på spelschema här: &lt;a href="https://skadevifb.cupmanager.net/2026,sv/result/" target="_blank"&gt;Skadevi Cup&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kom ihåg komplett matchställ inklusive strumpor, benskydd, fotbollsskor och vattenflaska. Möjlighet till dusch kommer att finnas efter sista matchen varje dag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är bra om spelarna har med sig lite bra energipåfyllnad att stoppa i sig mellan matcherna. Skicka gärna med mellanmål (t.ex. frukt, energibars) dock ej godis, läsk, kakor och liknande. Allt sånt löser vi tillsammans efter matcherna är färdigspelade varje dag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Packlista&lt;/b&gt;&lt;br&gt;*Matchkläder (tröja, shorts, strumpor, benskydd).&lt;br&gt;*Glöm inte vattenflaska samt benskydd. &lt;br&gt;*Badtofflor. &lt;br&gt;*Ta gärna med extra matchstrumpor om ni har. Kan vara skönt att byta mellan matcherna.&lt;br&gt;*Packa gärna med en separat väska till matchutrustningen.&lt;br&gt;*Pengar till egna inköp under cupen.&lt;br&gt;*Badkläder.&lt;br&gt;*Solskyddsfaktor.&lt;br&gt;*&lt;b&gt;Madrass/liggunderlag (max 90 cm bredd)&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;*Sängkläder (kudde, täcke, sovsäck).&lt;br&gt;*Tandborste, tandkräm och övriga hygienartiklar samt duschsaker.&lt;br&gt;*Mellanmål att fylla på med mellan matcherna, t.ex. frukt, energibars.&lt;b&gt; Observera att det är totalförbud mot nötter!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ledare har med oss extra grenuttag och förlängningssladdar för törstiga mobiler, även om vi manar till viss mobilfrihet under helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Håll koll i &lt;b&gt;Telegram-gruppen&lt;/b&gt; och på &lt;b&gt;Instagram&lt;/b&gt; för de senaste uppdateringarna kring laget, matcher och annat sköj under cupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tveka inte att höra av er om ni undrar något. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ser vi fram emot en helg med många spännande matcher, härligt häng med laget och massor med fotbollsglädje!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Clara, Daniel &amp; Tobias&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-20 00:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8119373/Skadevi-Cup-2026</link><pubDate>Fri, 19 Jun 2026 22:23:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0caa3f3b-b283-50b2-2a5c-ca9a53332367</guid><title>Summercamp 2026</title><description>Nästa vecka är de ordinarie träningarna inställda till förmån för Summercamp 2026 för de spelare som anmält sig till det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Några saker att tänka på:&lt;br&gt;*Tiderna är &lt;b&gt;mån, tis, ons 16:00-19:00&lt;/b&gt;, tänk på att vara på plats i god tid. &lt;br&gt;*Man behöver inte ta med något eget mellanmål, utan det ingår i avgiften, och inmundigas tillsammans i klubbstugan någonstans runt 17:30.&lt;br&gt;*Glöm inte vattenflaska, benskydd och fotbollsskor (och kläder efter väder).&lt;br&gt;*På &lt;b&gt;måndag (15/6) &lt;/b&gt;har vi ett lättare fyspass inomhus i idrottshallen, så ta med ett par inomhusskor som lämpar sig för detta.&lt;br&gt;*Kom ombytta för fotboll alla tre dagar.&lt;br&gt;*Vi kommer att hålla till på A-plan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Välkomna till tre roliga och fartfyllda dagar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Veckan efter kör vi träningar som vanligt!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Somriga hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 17:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8115770/Summercamp-2026</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 15:50:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">614505e7-95c0-cd3f-ae93-06ceb463af1e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11894619_medium.jpg" type="image/jpeg" length="114040" /><title>Summercamp 2026</title><description>Nu är det dags att anmäla dig till årets SummerCamp på NGIS. Senaste dagen för anmälan är redan nu på lördag 30/5. Länk till anmälan finns nedan. &lt;br&gt;Välkomna! &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://camp.laget.se/NGIS/SummerCamp" target="_blank"&gt;Länk till anmälan&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-27 07:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8105528/Summercamp-2026</link><pubDate>Wed, 27 May 2026 05:47:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0330338b-2caa-62c7-97dc-288c70a0f799</guid><title>Matchvärd</title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har tyvärr missat att informera er om att det tillkommit en ny roll vi föräldrar behöver ställa upp på under matchtid. &lt;br&gt;Det är att vara matchvärd och det kommer vara samma personer som har kiosken som även tar på sig rollen som matchvärd. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Instruktioner kring vad uppdraget innebär hittar ni &lt;a href="https://www.laget.se/NGIS/Page/493700" target="_blank"&gt;här&lt;/a&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi önskar att alla tar del av denna info innan sitt pass. I det stora hela handlar det om att ha ett extra ansvar för ett bra och tryggt klimat vid matcherna - framför allt för de unga domarnas skull. Hälsa på ledare och domare innan match. Om någon inte beter sig på ett gott och sportsligt sätt mot spelare, tränare, domare eller publik ansvarar man för att säga till personen i fråga (såklart kan man ta hjälp av ex tränare el andra föräldrar om man inte själv vill förmedla budskapet). Matchvärdarna kommer ha en rosa väst på sig så alla lätt kan se vem de kan vända sig till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning, Malin och Sabina&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-16 10:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8098936/Matchvard</link><pubDate>Sat, 16 May 2026 08:26:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0a303a5b-46fc-0610-cb59-f1199cfcf11c</guid><title>Betalning Skadevi Cup</title><description>Nu är anmälningen till Skadevi Cup komplett, och vi åker med en stark trupp på 12 spelare. Det kommer att bli grymt kul! Det har blivit dags att betala deltagaravgifterna. Anmälningsavgiften för laget tar vi från lagkassan och det som är kvar av cupbidraget på 2000 kr som klubben erbjuder varje år.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den initiala avgiften är 1300 kr per spelare. Vi subventionerar 300 kr/spelare från lagkassan, vilket innebär att varje spelare ska betala &lt;b&gt;1000 kr&lt;/b&gt;. Denna avgift betalas enklast genom Swish till vår kassör, Sabina Söderlind, på &lt;b&gt;0709859085&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Avgiften ska vara betald senast 22/5&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I denna denna avgift ingår:&lt;br&gt;&lt;b&gt;* Spelavgift 1 spelare&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;* Övernattning 2 nätter&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;* Mat (middag fredag, frukost, lunch, middag lördag, frukost söndag)&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Taggade cuphälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 12:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8098502/Betalning-Skadevi-Cup</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 10:19:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bf7b9e33-2df6-35d2-48f5-f6963cfc2307</guid><title>Summercamp 2026</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Även i år kommer det finnas möjlighet att vara med på Summercamp på NGIS för våra tjejer i F14/15. Det kommer att äga rum den 15-17 juni mellan kl 16.00-19.00. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer information och anmälningslänk kommer inom kort.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Malin och Sabina&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 13:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8096330/Summercamp-2026</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 11:09:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e1cfb49c-3b9c-6c99-306f-cbd58a494048</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11864127_medium.png" type="image/png" length="310649" /><title>Skadevi Cup 2026</title><description>Knappt har krutröken från Giffcupen lagt sig förrän det är dags att ta avstamp mot nästa cupäventyr. Som vi nämnt tidigare kommer vi att åka på Skadevi Cup i Skövde i slutet på juni. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi behöver redan nu veta hur många vi blir för att kunna slutföra vår anmälan. Därför går en kallelse till cupen ut alldeles strax, och vi ber er svara på den så fort som möjligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas såklart att så många som möjligt kan hänga på.&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;br&gt;Vad: &lt;/b&gt;Skadevi Cup 2026&lt;br&gt;&lt;b&gt;Var:&lt;/b&gt; Skövde med omnejd&lt;br&gt;&lt;b&gt;När:&lt;/b&gt; 26-28/6&lt;br&gt;&lt;br&gt;Taggade cuphälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 13:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8088036/Skadevi-Cup-2026</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 11:56:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">334ff522-2bf4-e7dc-08a0-f032726d8f13</guid><title>Kioskschema 2026</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ligger det ett kioskschema samt info om kiosken ute för maj och juni under dokument här på laget. Det publiceras ett nytt schema för hösten efter sommaren. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Malin och Sabina&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://www.laget.se/NGIS_F14/Document/Download/2510275/11856881" target="_blank"&gt;Kioskschema 2026&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 19:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8083466/Kioskschema-2026</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 17:52:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8551b512-32d6-e576-9896-094a937a34a6</guid><title>Ravelli försäljning </title><description>Dags för Ravelli Försäljning!

Hej alla föräldrar,

Nu är det dags att sälja Ravelli.
Vi kommer dela ut kataloger på GIF-cupen under helgen. Registrera era barn och få tillgång till privat webbshop via länken nedan:

&lt;a href="https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/ngis" target="_blank"&gt;https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/ngis&lt;/a&gt;

Tips. Om man beställer via privat webbshop så kommer varorna direkt hem och man behöver då inte hämta via NGIS-stugan.

Försäljningen håller på till 1/6

Nu hjälps vi åt och bygga på lagkassan :blush:
/ Lagföräldrarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 20:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8081931/Ravelli-forsaljning-</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 18:05:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f7349499-05ae-4bef-4a83-aed3611cb115</guid><title>Giff-cupen</title><description>Hej,&lt;br&gt;Snart är det dag för den årliga Giff-cupen. Det ligger en fil under dokument.&lt;br&gt;https://www.laget.se/NGIS_F14/Document/Download/2510275/11842490&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 07:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8074772/Giff-cupen</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 05:19:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">173ef64f-0550-b8f7-9bdb-f203c4320e47</guid><title>Panta mera </title><description>Hej!

Lördagen den 2/5 är det dags för vårens Panta Mera. Vi samlas på Hammarvallen kl 9.

Medtag reflexväst och handskar om ni har. Som vanligt ju fler vi blir, ju roligare (smidigare) blir det.

Efter insamling sker sortering av burkarna vid stugan.
Korv finns efter slutfört uppdrag!

Anmäl under nyheten vilka som kommer, även ett gäng vuxna behövs, skriv även under nyheten om ni inte kan delta.

Vi behöver en släpkärra, gärna en med hög kant. Är det någon som kan fixa det? Anmäl det under nyheten! 

Till sist behöver vi även någon/några som delar ut flyers i vårat område mellan 18/4- 22/4

Vi ses! :wave:

Mvh Lagföräldrarna Sabina och Malin&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 15:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8074194/Panta-mera-</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 13:32:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4ebc6bae-7846-efe8-0bb5-b90424044f0e</guid><title>Intersport Profilkläder och Matchkläder</title><description>Intersport Profilkläder och Matchkläder&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Intersport Profilkläder:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi kommer låna provkläder från Intersport.&lt;br&gt;Tisdag 31/3 1800-2000 samt Onsdag 1/4 1800-2000 kommer dessa finnas i klubblokalen om man vill prova storlek.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att beställa går man in på Intersports Hemsida och klickar i vilket plagg, storlek och eventuellt tryck man vill ha. Länk till Intersports Förenings sida: &lt;br&gt;&lt;a href="https://team.intersport.se/norrahammars-gis" target="_blank"&gt;Intersports föreningsida Norrahammars GIS&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Matchkläder:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Nu är det tid att prova matchkläderna, om man har växt ur strumpor, shorts, matchtröja.&lt;br&gt;Det som inte passar längre tar man med sig så kommer det att gå att byta storlek samma tider.&lt;br&gt;Är man ny spelare och inte fått matchkläder går det bra att komma förbi och hämta matchkläder.&lt;br&gt;Nummer bestäms utefter vad som finns tillgängligt samt vilka nummer som är lediga i laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Varmt välkomna&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Jonas Barn &amp; Ungdom&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 21:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8066708/Intersport-Profilklader-och-Matchklader</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 19:20:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f29847de-6854-8f50-4760-b274a9f56525</guid><title>Restaurangchansen </title><description>Hej!
Nu har restaurangchansen kommit och är redo för upphämtning. Ni som har beställt får gärna hämta dem redan imorgon, torsdag, eller lördag-söndag. Skicka ett sms till mig, Sabina, på 0709-859085 så vi säkert är hemma. Vi bor på Odonstigen 11 i Norrahammar.
Tack för att ni bidrar till lagkassan! 

Mvh/Malin och Sabina &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-04 16:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8032924/Restaurangchansen-</link><pubDate>Wed, 04 Feb 2026 15:45:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">081ce5c7-3539-dbcb-08fa-dd271c5b88f4</guid><title>Träningspaus!</title><description>Tyvärr måste fotbollsträningarna pausas ett tag! :pensive: Dom har börjat riva golvet i slättentältet och vi har ännu inte fått tid i någon annan sporthall. Vi jobbar på en lösning och hör av oss så fort vi vet något! ?&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-24 21:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8026865/Traningspaus</link><pubDate>Sat, 24 Jan 2026 20:35:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e101b8f5-ea70-5976-489b-303015f8abb9</guid><title>Restaurangchansen </title><description>Hej!

Nu är det dags att sälja restaurangchansen.

Ni meddelar nedan senast 23/1 hur många och vilken typ ni önskar beställa. Det är inga fysiska häften utan levereras som app på telefonen. 

Standardvariant 300 kr (förtjänst 150 kr)
Familjevariant 450 kr (förtjänst 224 kr)

Med vänlig hälsning, Sabina och Malin &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-07 07:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/8016597/Restaurangchansen-</link><pubDate>Wed, 07 Jan 2026 06:14:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1e6e1af5-e8b7-aa4b-8da6-e7fde5d40d12</guid><title>Inomhusträning </title><description>Hej alla stjärnor! ?
Nu är det äntligen dax att starta upp inomhussäsongen ?

Fram till Slättenskolans idrottshall är klar kommer vi träna på Söndagar kl 18-19.30 i Slättentältet. När den nya hallen blir klar kommer vi troligtvis byta tid och plats.

Första träningen är nu på Söndag den 7/12. 
Ta med inomhusskor och vattenflaska :grin:
Vintriga hälsningar Ledarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-02 20:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/7999731/Inomhustraning-</link><pubDate>Tue, 02 Dec 2025 19:12:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd3dc2b0-e6f1-5810-6304-3f81a7a0a233</guid><title>Bingolotter </title><description>Hej, 

Då var det dax för säsongens sista försäljning - Bingolotter till uppesittarkvällen 23/12 och adventskalender :blush:

Det som finns att välja på är:

• Kalender - Pris 100 kr, förtjänst 50 kr/lott.
• Bingolott Enkel - Pris 100 kr, förtjänst 38 kr/lott.
• Bingolott Dubbel - Pris 200 kr, förtjänst 76 kr/lott.



Vi kommer ta upp beställningar här under kommentarerna. Skriv ert barns namn, vilken typ av lott/kalender och antal.

Vi önskar era beställningar senast 31/10 

Mvh Sabina &amp; Malin &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-20 21:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/7972599/Bingolotter-</link><pubDate>Mon, 20 Oct 2025 19:09:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b7e07d8-8b9b-6673-1d52-df78f2bb4543</guid><title>The end...</title><description>Så här mot slutet av säsongen 2025 kan vi blicka tillbaka på en säsong som präglats av utveckling i alla dess former. Vi är ett lag som växer från säsong till säsong (kul!), och gruppen är fantastisk på att släppa in nya spelare och låta dem ta plats och hitta sin roll i laget. Under våra spelarsamtal framträder sammanhållningen i laget och den goa stämningen på träningar och matcher som den enskilt största och viktigaste anledningen till varför man som spelare ivrigt drar på sig den gröna dressen flera gånger i veckan, och det tycker vi ledare är fantastiskt!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser även hur vi successivt har vuxit in i säsongen, även i år. Vi hade lite svårt med balansen mellan försvars- och anfallspel stundstal i början, vilket ledde till att vi inte riktigt fick till produktionen framåt, även om vi ägde mycket boll och spelade med stor frenesi och vilja. Inom laget pratade vi mycket om att se på prestationen och inte resultatet, då vi har som mål att utbilda starka och duktiga fotbollsspelare som tänker själva, och inte jaga resultat. Detta tog den här mogna gruppen till sig och har jobbat på otroligt bra under träningarna efter sommaren, vilket också ha lett till en imponerande stark höstsäsong i serien. En stor anledning till detta är en lika imponerande hög träningsnärvaro, där vi endast ser ett par bortfall varje träning. Jättekul, och något som gör att vi får bra och intensiva träningar, vilket i sin tur leder till den utveckling vi nu ser hos alla spelare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi gjorde vår sista uteträning i torsdags, vår sista match i söndags, och tar nu en välbehövlig paus. Planen är dock att dra i gång någon form av inomhusträning framöver. Men halltiderna är inte fördelade än så vi vet inte riktigt vilka dagar det kommer handla om eller när vi drar igång. Men håll utkick här på laget så informerar vi om detta så fort vi vet något.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ska vi försöka ta denna säsong i mål i och med veckans avslutning &lt;b&gt;(onsdagen den 1/10 16:45-19:30, Prison Island Huskvarna)&lt;/b&gt;. Det kommer bli en härlig och intensiv kväll med laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Varma fotbollshälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-29 11:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/7955913/The-end</link><pubDate>Mon, 29 Sep 2025 09:09:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d3581cec-d7f6-ead7-9ba7-009748c192a9</guid><title>Panta mera 27/9</title><description>
Hej!

Lördagen den 27/9 är det dags för höstens Panta Mera. Vi samlas på Hammarvallen kl 9.

Medtag reflexväst och handskar om ni har. Som vanligt ju fler vi blir, ju roligare (smidigare) blir det.

Efter insamling sker sortering av burkarna vid stugan (burkar i en PET i en).
Korv finns efter slutfört uppdrag!

Anmäl under nyheten vilka som kommer, även ett gäng vuxna behövs, skriv även under nyheten om ni inte kan delta.

Vi behöver även en släpkärra, gärna en med hög kant. Är det någon som kan fixa det?

Till sist behöver vi även någon/några som delar ut flyers under v38 i vårat område, någon intresserad?

Vi ses! :wave:

Mvh Lagföräldrarna Sabina och Malin 


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-08 17:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/7937744/Panta-mera-27-9</link><pubDate>Mon, 08 Sep 2025 15:17:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">da0ad97b-01db-3fbc-1996-63c986f08bc5</guid><title>Försäljningen </title><description>Hej!

Kakorna är den nästsista försäljningen den här säsongen sen är det Bingolotter som är kvar. Om det är någon som är intresserad av att veta hur man ligger till i förhållande till försäljningskravet så kan man skriva till mig (Sabina) på 0709-859085.

Lycka till med försäljningen av kakorna!
Mvh/Malin och Sabina &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-24 15:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/NGIS_F14/News/7925697/Forsaljningen-</link><pubDate>Sun, 24 Aug 2025 13:08:19 GMT</pubDate></item></channel></rss>