• Poolspel 26/10

    Hej! Vi fick under föregående vecka information om att Grästorp som anordnar första poolspelet dragit sig ur. Det har därför varit oklart hurvida poolspelet i helgen skulle bli av. Vi har ikväll fått information från ansvarig på Västergötlands innebandyförbund att Grästorp ändå kommer anordna det första poolspelet i helgen. Vi skickar därför ut en kallelse inför helgens poolspel och önskar att ni svarar på denna senast Torsdag, 23/10. Vi tänker att vi samlas kl 10.50 vid Gunnarsbohallen på Söndag innan avfärd mot Grästorp. Vi har i nuläget inte fått någon mer information från Grästorp hurvida det kommer finnas kiosk eller möjlighet att köpa mat/fika så ta gärna med er lite så barnen har energi att spela matcherna. Till poolspelen i Mullsjö och Sandhem byts Grästorp ut mot Tibro IBK PF18. Vi hoppas kunna få lite mer information och återkommer i så fall med det här. P Grön (P18) 20 okt 0kommentarer
  • Information från föräldramöte

    Hej! Kul att se så många barn på plats under gårdagens träning! Här kommer en kort sammanfattning om vad vi pratade om på föräldramötet under gårdagen. Träningar Ordinarie träningstid är 9-10 i Gunnarsbohallen på söndagar. Ett par tillfällen i oktober har flyttats till Nyhemshallen. Se i kalendern på sidan och läs kallelse för information. Man får lämna sitt barn på träning men se till att kontaktinformation till er föräldrar är uppdaterad här på laget-sidan så att vi kan nå er om vi behöver. Vi är tacksamma för om ni svarar på kallelserna så vi kan planera träningarna på ett bra sätt. Disciplin Vi kommer ha nolltolerans mot olämpligt språk. Då vi enbart har en timmes träningstid per vecka kommer det också vara viktigt att barnen lyssnar så att vi kan ha så effektiv träning som möjligt. Spelare som använder olämpligt språk eller stör träning riskerar att plockas bort från aktuell träning och kontakt kommer då tas med föräldrar. Vi hoppas skapa en god lagsammanhållning där alla känner sig inkluderade och får chans att utveckla sig på innebandyplanen. Tacksam om ni pratar med era barn hemma angående detta. Poolspel Se kalender på laget. Följande poolspel är inplanerade under hösten. 26:e Oktober i Grästorp. 15:e November i Nyhemshallen 30:e November i Sandhem Poolspel kommer även att spelas under våren, ett på hemmaplan och två på bortaplan. Återkommer när vi har mer information kring detta. Ansvarsuppdrag 18/1-26 Matchvärdar SSL - 8 föräldrar (3 kiosk, 3 grill, 2 städ) 24/1-26 Packa/köra ut frallor - 7 bilar Okänt datum - Matchvärdar SSL - 8 föräldrar (3 kiosk, 3 grill, 2 städ) *Slutspel hemmamatch nr 4 Okänt datum - Slutstäd Nyhemshallen - 3 föräldrar Tvätt i samband med poolspel. VI diskuterade även om vi vill hålla kiosk öppen när vi anordnar poolspel på hemmaplan. Detta är då ytterligare en uppgift som behöver fördelas. Vi kommer sätta ihop en lista för uppdragen och skicka ut inom ett par veckor. Man ansvarar själv för att byta med annan förälder om man inte kan vara på plats vid det uppdraget man tilldelats. Vid eventuellt byte måste vi ledare också få kännedom om detta då föreningen vill ha in namn på ansvariga senast en vecka innan vi ska vara matchvärdar/köra frallor/slutstäd. Vi pratatde kort om att eventuell sms/whatsapp grupp skulle kunna vara bra för er föräldrar för att lättare kunna komma i kontakt med varandra vid eventuella byten av uppgifter, samåkning samt andra tankar. Ungdomsgruppen Vi behöver en förälder till ungdomsgruppen vars uppgift är att närvara vid möten var 6:e vecka och föra information mellan ungdomsgruppen och ledare/laget. Finns intresse så anmäl snarast. Vid mötet fanns det redan förslag på eventuell lösning. Lagfoto 19:e oktober i Nyhemshallen. Kort tas kl 11.30. Var på plats senast 11.15 så att vi hinner byta om till matchkläder. VId fotografering ska alla spelare ha fyllt i beställningsblankett. Detta gäller även om man inte tänkt beställa några bilder. Det är också viktigt att ni läser "Information lagfoto vårdnadshavare". Blanketten och information till vårdnadshavare hittar ni under "Dokument" eller genom att klicka här: Beställningsblankett lagfoto. Övrigt Hör av er om ni har tankar eller funderingar framåt. Mvh Ledarna P Grön (P18) 29 sep 1kommentar
  • Säsongstart 25/26 / Föräldramöte

    Hej! Söndagen den 28/9 drar vi igång årets innebandysäsong. I år kommer vi träna kl 9-10 på söndagar i Gunnarsbohallen. Vid några tillfällen kommer träningarna vara i Nyhemshallen på annan tid när vår ordinarie träningstid i Gunnarsbohallen är uppbokad av annan verksamhet. Höstens träningar och poolspel finns inlagda i kalendern på sidan så kika där. FöräldramöteVi planerar att hålla ett kort föräldramöte direkt efter första träningen är avslutad, det vill säga 28/9 kl 10.00 i Gunnarsbohallen. Vi kommer prata lite kort om upplägget på säsongen samt gå igenom ansvarsfördelning för de uppgifter vi ska utföra under säsongen. Vi räknar med att minst en förälder per barn delar på mötet. Kallelse skickas ut via laget. Hör av er om ni får förhinder. Frallor Påminnelse om att det nu är en vecka kvar att samla in frallbeställningar. Föreningens målsättning är att alla spelare säljer 24 påsar var sett över hela säsongen. Sista dagen att lämna in frallbeställningar är i samband med första träningstillfället 28/9. Detta då vi behöver sammanställa och lämna in det till föreningen samma dag. Mer information kring frallförsäljningen finns i tidigare nyhet. Övrigt Vi är glada att några nya barn visat intresse att spela innebandy och det finns fortsatt plats för flera! Om ert barn inte kommer fortsätta med innebandy den här säsongen är vi tacksamma för om ni meddelar detta snarast för att underlätta fortsatt planering. Vi ser fram emot att ses i Gunnarsbohallen och starta ny säsong! P Grön (P18) 20 sep 4kommentarer
  • Visa fler nyheter