• Säsongstart 25/26 / Föräldramöte

    Hej! Söndagen den 28/9 drar vi igång årets innebandysäsong. I år kommer vi träna kl 9-10 på söndagar i Gunnarsbohallen. Vid några tillfällen kommer träningarna vara i Nyhemshallen på annan tid när vår ordinarie träningstid i Gunnarsbohallen är uppbokad av annan verksamhet. Höstens träningar och poolspel finns inlagda i kalendern på sidan så kika där. FöräldramöteVi planerar att hålla ett kort föräldramöte direkt efter första träningen är avslutad, det vill säga 28/9 kl 10.00 i Gunnarsbohallen. Vi kommer prata lite kort om upplägget på säsongen samt gå igenom ansvarsfördelning för de uppgifter vi ska utföra under säsongen. Vi räknar med att minst en förälder per barn delar på mötet. Kallelse skickas ut via laget. Hör av er om ni får förhinder. Frallor Påminnelse om att det nu är en vecka kvar att samla in frallbeställningar. Föreningens målsättning är att alla spelare säljer 24 påsar var sett över hela säsongen. Sista dagen att lämna in frallbeställningar är i samband med första träningstillfället 28/9. Detta då vi behöver sammanställa och lämna in det till föreningen samma dag. Mer information kring frallförsäljningen finns i tidigare nyhet. Övrigt Vi är glada att några nya barn visat intresse att spela innebandy och det finns fortsatt plats för flera! Om ert barn inte kommer fortsätta med innebandy den här säsongen är vi tacksamma för om ni meddelar detta snarast för att underlätta fortsatt planering. Vi ser fram emot att ses i Gunnarsbohallen och starta ny säsong! P Grön (P18) 20 sep 4kommentarer
  • Frallor säsongen 25/26

    Hej! Vi ser fram emot innebandysäsongen som närmar sig. Redan nu behöver vi dra igång försäljningsarbetet av frallor. I år kommer vi förutom försäljningen stå ansvariga för utkörning av frallor vid ett tillfälle. Klubbens målsättning är att varje spelare ska sälja minst 24 påsar frallor sammanlagt under höst och vår. Når laget ett högre snitt än 24 påsar per spelare så får vi 25 kr extra till lagkassan per såld påse. Sista dag för att ta emot beställningar är 28:e September. Viktigt att se till att köparen swishar sin betalning direkt i samband med att ni tar emot beställningen. Beställningslapp kan hittas via dokument eller via länken: Beställningsblankett. Om ni inte har möjlighet att skriva ut lappen så kan ni skicka uppgifterna till mig (nicke@faceme.se) så fyller jag i manuellt. Fysiska beställningslappar kan lämnas vid vårt första träningstillfälle den 28:e September alternativt i brevlådan på Strandvägen 4. Vi återkommer närmare säsongsstart med mer information gällande innebandysäsongen 2025/2026. /Ledarna P Grön (P18) 5 sep 0kommentarer
  • Städdag Nyhem 26/4

    Då vi inte fått in några frivilliga till städdagen har vi genomfört lottning. En förälder till följande barn behöver vara på plats vid städdagen i Nyhem 26/4: William Englafors, Viggo Dalén och Gillis Enghed. Har man inte möjlighet att närvara ansvarar man själv för att byta med annan förälder. Information gällande städdagen: Hej alla lag i MAIS. Den 26/4 kommer vi genomföra slutstädningen i Nyhemshallen. I år har vi bestämt att tre spelare eller tre föräldrar från varje lag hjälper till med att genomföra detta. Är spelaren under 16 år behöver en förälder ställa upp i stället för spelaren. Hur man (inom laget) bestämmer vem som ska komma och städa är upp till varje lagledare men vi rekommenderar att se om någon är frivillig först och om inte så lottar man. Vi kommer starta 09.00 och håller på tills vi är klara. Det bjuds på kaffe, saft och fika. Det här gäller alltså alla lag, inklusive dam, herr och utveckling så länge dessa lag inte är med i SM finalen. Man anmäler vilka personer som kommer från respektive lag till lucinda.wibring.lindqvist@mullsjoais.se senast den 1/4-2025 P Grön (P18) 29 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter