• Insamling av våra matchkläder

    Hej. Säsongen är snart slut och vi önskar samla in matchkläderna. Ta med matchstället till någon av träningarna denna vecka, absolut senast på måndag vill vi ha alla ställen. Tvättade😁 Väl mött / ledarna P-10 19 sep 2023 1kommentar
  • Inställd träning idag + kallelse

    Dagens träning är inställd då alla ledare är upptagna på annat håll. Kallelserna för helgens 2 matcher skickas ut idag. P-10 14 sep 2023 0kommentarer
  • Uppdragsbeskrivning Hösten 2023

    Ansvar och byten Här kommer ansvarsuppdelningen kring våra hemmamatcher. Ni är uppdelade i matchteam vilka kommer vara ansvariga för ca två hemmamatcher var. (se färgkodning) Vilka barn som kommer spela vilka matcher vet vi inte förrän en vecka innan match. Därför får man helt enkelt byta med varandra om det är så att ens barn inte spelar den match man har uppdraget på eller så genomför man sitt uppdrag ändå. Tränarnas/lagledares familjer är borträknade – tänker att de har uppdrag så det räcker ändå. Spikade matcher och sista speldatum Du är ansvarig för den match som du står på oavsett när den spelas. Jag har valt bort att skriva ut tider och matchdatum eftersom det förvirrade lite sist när matcherna blev flyttade. Du får helt enkelt ha koll på när din match blir av via den info som tränarna skickar ut– matchen ditt barn är uppskriven på är ditt ansvar oavsett när den blir. Hur ser uppdragen ut? Fortsätt läsa i dokumentet så ser du vad som gäller när du ska vara i kiosken, matchvärd eller linjedomare. Du kommer också se när du förväntas vara på plats innan matchen. Bollkalleuppdrag: 9/9 Ängevallen 14.00 samt den 22/10 Högslätten 12.00. Mer info om vilka som ska vara bollkallar kommer via tränare/lagledare Linjedomare · Du ska vara på plats senast 30 min innan matchstart. Kontakta ledarna för att få en flagga. Kom överens med din partner vilken sida du ska flagga på. Ditt uppdrag är att markera med flaggan vid inkast (håll flaggan rakt upp om du är osäker på hur man markerar åt rätt håll). Du markerar när HELA bollen är över sidlinjen. Du ska inte flagga för offside. Matchvärd Rekommendation arbetsordning för matchvärd – Ångermanlands fotbollsförbund · Matchvärden skall senast 30 min innan match ha välkomnat domaren och berättat att du finns där som stöd för hen Match- domarvärdens uppgifter: · Vara väl förtrogen med klubbens/lagets policy rutiner och utrymmen. · Hälsa domaren välkommen · Finnas tillgänglig för motståndarlagen och domaren för att svara på frågor. · Hänvisa publiken till annan del av planen än där lagens avbytarbänk är belägen. Åskådare skall stå minst 2-3 meter från linjen. Ingen får vistas bakom målen. · Vara ett domarstöd i halvlek och efter match genom att ge domaren uppmärksamhet och vara samtalspartner. · Under match bevaka att ingen i publiken uppträder störande för ledare, spelare och domare. · Uppstår problem som inte matchvärden kan lösa, kontaktas ansvarig ledare i egna laget. Ansvaret att lösa problem delas lika mellan lagens ledare. · Städning av omklädningsrum/domarrum på Gånsviksvallen efter matchen · Hjälpa ledarna med att mäta ut planen, sätta ut flaggor, flytta mål innan matchen Matchvärden är en av klubbens/lagets representanter för matchen. Det är därför viktigt att matchvärden uppträder korrekt och värdigt. Vi strävar efter att uppnå ett vårdat språk på planen och att inga hot eller förolämpningar förekommer mellan aktörerna på planen. Detta gäller givetvis även för matchvärden. När det gäller relationen till unga människor, tänk på det gamla ordstävet: ”Barn gör inte som vuxna säger, utan som vuxna gör” Matchvärden skall bära ”matchvärdsväst” för att synas och lätt kunna bli igenkänd. Matchvärdsväst hämtar du hos ledarna. Fikaansvariga Vi ska under säsongen sälja fika och det är för Moffe BK:s räkning Du är på plats samtidigt som laget samlas för att förbereda i kiosken på Gånsviksvallen. Allt kommer finnas på plats och även instruktioner om vad som saker som ska göras och säljas. Nyckel till kiosken får ni av tränarna på plats. Ni som ska stå i kiosken ska också baka ex en långpannekaka och ta med till försäljning. Det räcker med en/par. Ansvar och byten Här kommer ansvarsuppdelningen kring våra hemmamatcher. Ni är uppdelade i matchteam vilka kommer vara ansvariga för ca två hemmamatcher var. (se färgkodning) Vilka barn som kommer spela vilka matcher vet vi inte förrän en vecka innan match. Därför får man helt enkelt byta med varandra om det är så att ens barn inte spelar den match man har uppdraget på eller så genomför man sitt uppdrag ändå. Tränarnas/lagledares familjer är borträknade – tänker att de har uppdrag så det räcker ändå. Spikade matcher och sista speldatum Du är ansvarig för den match som du står på oavsett när den spelas. Jag har valt bort att skriva ut tider och matchdatum eftersom det förvirrade lite sist när matcherna blev flyttade. Du får helt enkelt ha koll på när din match blir av via den info som tränarna skickar ut– matchen ditt barn är uppskriven på är ditt ansvar oavsett när den blir. Hur ser uppdragen ut? Fortsätt läsa i dokumentet så ser du vad som gäller när du ska vara i kiosken, matchvärd eller linjedomare. Du kommer också se när du förväntas vara på plats innan matchen. P-10 15 aug 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter