Information från föräldrarmötet den 23 april för lvl 5 och 6
Mötet hölls av: Lvl 5: Tobias Hansson, ledare och ordf i klubben Lvl 6: Magnus Sundström, ledare ? Genomgång av klubben olika grupper Klubben har level 4, 5, 6-7, 6-manna startgrupp, dam och herr B samt dam och herr A Level 4,5,6,7 ingår man vid åldern 9-15år och spelas med 4-manna Level 4-skoj att spela och lära sig grunderna. Kravet är att bollen skall ha tre slag innan den går över Level 5 – nästa steg. Kravet att man inte får hålla i bollen utan bollen skall vara i rörelse. Behöver inte ha tre slag innan den går över. Level 6 – Nätet höjs något. Använder seniorboll. Servar för baslinjen. Bollen får ha en studs på egen planhalva men inte i servicen. Block med studs vinner man poängen Level 7 – Studsen på egen planhalva tas bort. Förr herrar höjs nätet. 6-manna – spela med vanliga regler. ? Matcher inom ¤-manna spelar som cuper och inte seriespel. Detta innebär att det är några helgdagar per termin som det är matcher och inte som i seriespel då det kan vara ex. varje söndag. ? Under de senaste åren har klubben verkligen vuxit i antal aktiva ungdomar, och det har varit fantastiskt att se. Med denna tillväxt kommer dock ett ökat behov av stöd och hjälp från både föräldrar och de aktiva själva. För närvarande är det endast ett fåtal personer som bidrar med sitt stöd, men det behövs verkligen fler engagerade personer. Det är viktigt att komma ihåg att alla inte behöver göra allt, men var och en kan göra något. Ju fler som är med och stöttar, desto roligare och mer givande blir det för alla inblandade. Med ökad support kan vi också arrangera fler roliga aktiviteter för barn och ungdomar, vilket skapar en ännu mer levande och engagerande miljö för alla att vara en del av.------------------------ ? Stöd och behov av roller. - En ny Kassör. Viktigaste rollen i klubben för att klubben skall gå runt. - Lag förälder, respektive grupp (lvl) - Säljansvarig, styra upp försäljning på klubbnivå, förmedla info till gruppansvariga - Ansvarig för en försäljning på gruppnivå, dvs en för varje grupp (lvl) - Medlemsregister. Bla. två gånger per år skall klubben skicka in lista på aktiviteter för att erhålla aktivitetspeng ifrån kommunen. Ta bort icke aktiva medlemmar för att slippa betala licens. - Ansvarig för medlemsansökningar, ta emot och besvara frågor, från personer som vill börja, administrera kö - Ansvarig för klubbens webshop, uppdatera webshopen med innehåll av kläder o dyl. och se över dagens utbud. - Material ansvarig, bollar och övrigt material - Sponsor ansvarig, hålla kontakt med befintliga sponsorer - Nya sponsor ansvarig, ragga nya sponsorer till klubben - Stipendier, hitta och/ eller söka stipendier - Hall ansvarig, boka hallar och träningstider, hålla koll på ev. datum då de är stängda. Huvudsak boka hallarna för kommande terminer. - Hemsidesansvarig - Turneringsansvarig. - Styrelsemedlem. Styrelsen träffas ca 1 gång i månaden antigen på teams eller fysiskt. Korta möten - Stötta klubbens caféansvarig. Ex vid egna turneringar. Många av dessa roller ovan är punktinsatser. Vissa kan vara max insats på 2-3 gånger om året. Någon roll som du kan tänka dig att engagera dig i. Prata med dina tränare eller direkt med klubbens ordförande Tobias Hansson (lvl 5) ? Nyhet: Klubben söker efter en ny kassör. Klubben använder idag ett bra bokföringsprogram som är både enkelt och användarvänligt att använda. Det blir självklart en överlämning från avågende kassör. ? Kommande Örebro Challenge 3-5 maj Klubben skickar i år tre lag från lvl 5 och två lag från lvl 6 Ett antal föräldrar följer med. I år har en förälder från lvl 6 fixat buss så alla åker tillsammans till Örebro. Ledarna kommer att lägga upp en whatsupp-grupp tillsammans för att fånga upp all information till Örebro. Samling vid Nya Ullevi kl.12.30 och avfärd strax efter kl.13.00. Hemfärd från Örebro runt kl.16-17. Hemma och hämtning på samma ställe dvs Nya Ullevi runt kl.21/22. Fredagen kommer det bli middag på vägen upp i bussen. Väl på plats, registrering och upphämtning av T-shirt och batch. Tänka på: Fota av klassrummet när man kommer, då man skall återställa tillbaka på söndagen. Invigning på kvällen med två matcher som spelas Turneringen drar i gång på lördag morgon. Lördagskvällen kommer bestå av aktiviteter för ungdomarna på ett ställe som heter Tegelbruket. Tider för matcher, hallar etc. hittas på hemsidan: Profixio. https://www.profixio.com/app/orebro-challenge-2024/ Schemat för lagen kan ändras fram till helgen. OBS. det kommer komma löpande information på laget.se och i whats-up grupper. Vid pennan. Förälder Kristina Bengtsson, Lvl 6
4-Manna - Level 5 (Ungdom)
1 maj 2024
0kommentarer
Örebro - viktigt om matbeställning på ditresan
Strax utanför Örebro kommer bussen att stanna vid Rasta Brändåsen där vi äter middag tillsammans. Eftersom vi är ett stort gäng behvöer vi beställa maten i förväg. Alla spelare och medföljande föräldrar som ska åka till Örebro behöver därför majla vad du önskar äta till karin.wenzelberg@gmail.com (förälder lvl 6) Meddela ditt och/ eller ditt barns val senast torsdag 2 maj klockan 9.00, då vi behöver skikca beställningen en dag innn ankomst. Om du inte mejlar Karin antar vi att du/ ditt barn väljer cheesburgare. Karin svarar på din beställning och ger dig då telefonnumret för swish. Betala innan avfärd till Örebro och uppge ditt/ditt barns namn i meddelandet Följade rätt finns att välja mellan. - Chesseburgare 129kr (nötkött), ost, grönsaker, dressing, pommes - Kycklingfile 159kr. Pommes, bearnaisesås, sallad - Rastas kötbullar 129kr, potatismos, gurka, lingon, gräddsås - Panerad spätta 139kr, potatis, gröna ärtor, remouladsås, citron - Pannoumibugare (veg) 129kr, grönsaker, picklad rödlök, pommes. Måltidsdryck= vatten för alla //Karin förälder lvl 6
4-Manna - Level 5 (Ungdom)
30 apr 2024
1kommentar
Nu startar ostförsäljningen!
Hej på er i Level 5! Nu är det dags att stötta föreningen ekonomiskt genom att sälja parmesanost. Perfekt att ge bort i sommar till familj och vänner. Vi ska sälja *minst två per spelare*. Varje ost är 400g för 175 kr, och den är riktigt, riktigt god! Den håller minst 4 månader efter leverans och går bra att frysa. Vår (klubbens) förtjänst kommer att bli nånstans runt 40% av ostens pris. Vi är just nu 19 spelare så det är 38 ostar sammanlagt. Det finns pris till den spelare som säljer flest ostar och även det laget som säljer flest, så det blir väl vi antar jag? Hur gör ni? Registrera en webbshop för ert barn här: https://kunder.saljdirekt.se/saljare/ny/334 Säljstart: 20/4 via webbshop Säljstop: 15/5 (jag kommer påminna) Leverans: Sker efter 15/5 och då kommer ni samtidigt att betala för den osten som ert barn har sålt via swish till mig. Jag kommer sen att sammanställa allt och skicka till Majorna VBK. Frågor? Informationen går också ut som mail till er. Lycka till!!! Jennie Elheim (Vincents mamma) 0706516015
4-Manna - Level 5 (Ungdom)
23 apr 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter