Uppgifter 2025
Hej på er, Nu drar säsongen igång och nu har vi även schemalagt de uppgifter laget/föräldrar har de kommande månader. Vi fick informationen lite sent, så den första uppgiften är redan 9 maj. Titta igenom schemat och om ni inte kan er tilldelade uppgift så byt med någon, gör det helst genom att skriv i kommentarerna nedan för att byta med någon. Vi har försökt fördela uppgifter så man inte har samma som förra året. Detta år kommer vi även försöka skicka ut kallelser till er föräldrar för de aktivteter ni har blivit tilldelade, detta för att vi ska veta att ni har sett informationen och kommer. Vi har preliminärt lagt in Jönköping marathon på de flesta föräldrar, men där kommer nog inte alla att behövas. Mer info kommer när det närmar sig. Vad gäller bollkallar på herrlagets matcher, där behövs 4-6 killar så vi har schemalagt 6 st. Om man inte kan så säg till, och om någon kille gärna vill vara med på detta fast man inte är med i schemat så får de såklart det, skriv bra nedan i så fall så vi vet. Schema samt mer detaljerad information för aktivteter (städ, bingo, cafe, bollkalle) finns under Dokument > Tilldelade uppgifter. Hör av er om ni har några frågor. Mvh Maria
P-13
1 maj
4kommentarer
Inför Giffcupen 2025
Hej! Här kommer info inför Giff-cupen i Tidaholm lördag-söndag 26-27 april. Vi deltar med två lag. Se längre ner för lagindelning och tider. Ett lag spelar lördag förmiddag och ett lördag eftermiddag. På söndagen spelar båda lagen från tidig morgon. Matcherna är 2x12min. Obs att lagen spelar på olika platser varav ett lag på lördagen inte ens spelar i Tidaholm! Vi spelar inte på samma ställe som förra året. Se mer info nedan. Kartor och mycket information finns på www.giffcupen.se. Samåk gärna! Det tar cirka 50min att åka till Tidaholm när det inte är trafik. Åk med marginal om det t.ex. blir promenad från parkeringen. Kontakta oss tränare eller någon i samma lag om ni vill ha skjuts! Eller skriv kommentar direkt här under nyheten. Kostnad: 150kr/spelare. Swisha till Tobias, 0703-626 727. Övrig info: - Ta med svarta shorts och strumpor, matchtröja delas ut på plats - Vattenflaska och benskydd krävs - Jacka, regnkläder, mössa, vantar och varma och torra kläder att ha mellan matcherna - Torra skor och strumpor att ha mellan matcher och på hemvägen - Räkna med lera här och var! Cupen spelas på gräs. - Det finns ingen möjlighet att vara inomhus eller under tak. Vi är ute hela tiden. - Ta med ordentligt med mat och dricka. Ingen mat ingår. Försäljning av korv, hamburgare etc. finns sannolikt. - Troligen begränsade duschmöjligheter - Glöm inte att torka skorna när ni kommer hem på lördagen! Lagindelning och tider: Mariebo IK gul Samling vid Ulvesborg (Tidaholms G&IFs hemmaplan mitt i Tidaholm) Plan 3 lördag kl. 07.45 Tränare: Erik och Rolle Albert Alfred (mv/ute) Arvid Aston Axel Herman Leonard Lucas (mv/ute) Noah Sam Grupp B. Spelschema lördag, alla på Ulvesborg plan 3. 08:30 Mariebo IK gul -Ekhagens IF Lag 1 10:30 IFK Tidaholm blå - Mariebo IK gul 12:30 IF Centern - Mariebo IK gul Spelschema söndag avgörs beroende på hur det går på lördagen. Matchstart för MIK gul mellan 08.00 och 09.00. Spelplats första matchen: Ulvesborg. Slutspel A-C spelas sedan på Ulvesborg medan D-slutspel är på Idrottsparken i Ekedalen. Finalerna spelas vid 16-tiden. Mariebo IK svart Samling vid Idrottsparken i Ekedalen (OBS! Ca 10km nordväst om Tidaholm) Plan 2 lördag kl. 13.00 Tränare: Johan och Tobias Alex S Alexander U August (mv) Charlie Emil Olle Silas Teodor Valter Victor Grupp I. Spelschema lördag, alla på de två planerna på Idrottsparken i Ekedalen 14:00 IK Kongahälla Real - Mariebo IK svart 16:00 Mariebo IK svart - Skövde AIK 3 18:00 Lerums IS 3 - Mariebo IK svart Spelschema söndag avgörs beroende på hur det går på lördagen. Matchstart för MIK svart mellan 08.30 och 09.30. Spelplats första matchen: Ulvesborg. Slutspel A-C spelas sedan på Ulvesborg medan D-slutspel är på Idrottsparken i Ekedalen. Finalerna spelas vid 16-tiden. Undrar ni något? Hör av er! Tobias: 0703-626727 Erik: 0735-334428 Johan: 0703-278697 Rolle: 070-3345793 Vi ser fram emot två riktigt kul dagar! /Tränarna
P-13
15 apr
0kommentarer
Info inför säsongen
Hej, Nu drar äntligen säsongen igång på riktigt! Här kommer info som alla behöver ha koll på. Alla måste ha koll på informationen från föräldramötet i mars. Ni hittar den HÄR eller i menyn under Dokument. Från och med 12 års ålder måste alla spelare måste vara registrerade för den klubb man spelar för. Vi har delat ut blankett på träningen. Lämnas ifylld till tränare. Om man inte har en blankett, fråga på nästa träning eller skriv ut ett eget exemplar HÄR och fyll i. Ni behöver inte fylla i föreningsnummer. Vi önskar att alla har lännat in blanketten i början på maj. Måndag 5 maj inleder vi träningen med värdegrundssamtal i klubbstugan (ursäkta att det dröjer, men klubbstugan är väldigt uppbokad framöver). Vi hoppas på stor uppslutning för det är viktigt! Precis som förra året får killarna själva diskutera fram innehåll. De ska också få diskutera hur vi tränare bör agera om värdegrunden inte hålls. Träningsschemat för maj till augusti har kommit. Det ligger inlagt i kalendern. Från och med maj tränar vi: - Måndagar 18.00-19.30 på Margit Karlssons plan (nya 7vs7-planen bredvid konstgräset) - Onsdagar 19.30-21.00 på Margit Karlssons plan (nya 7vs7-planen bredvid konstgräset) - Torsdagar 18.00-19.30 på Plan 2 Vi beklagar den sena tiden på onsdagar men det är ont om plantider och vi tränare kan pga våra jobb inte ta den tidigaste plantiden. Måndagar och torsdagar inleder vi med 15min utanför planen innan vår tid på gräset börjar 18.15. Alla seriematcher ligger också inne. Vi kommer i år att skriva ut i kallelserna för hemmamatcherna vem som ansvarar för kiosken. På så vis säkerställer vi smidigast att föräldrar till de som kallas är de som får kioskansvar. Hoppas att ni kan byta med varandra om ni har förhinder. Håll koll på lagföräldrarnas utskick om tjänstgöring som bollkallar, bilbingo, städning av klubblokal m.m.! Om någon ytterligare vill engagera sig som lagförälder vore det toppen! Hör av er till Maria Bodin (Lucas mamma) i så fall. Information inför Giff-cupen och transport till Ö-bollen skickas ut separat. Det har kommit förslag på att starta ett Instagramkonto för MIK P13. Kontot kommer givetvis att vara stängt för utomstående. Har ni funderingar kring det? Hör av er i så fall. Missa inte MIKs fotbollsskola! Vecka 27 (30 juni - 3 juli) Se info HÄR. Som vanligt efterfrågas hjälp från föräldrar. Man kan hjälpa till en dag, eller flera dagar. Tid 08.30-14.30. Det är enkla arbetsuppgifter som hämta mat/mellis, förbereda/servera lunch och mellis, städa och hålla fräscht i området, stötta ungdomsledare vid behov etc. Ingen placeras på en uppgift man inte känner sig bekväm med. Det brukar inte vara stressigt. Anmälningar sker till Mikael Ström (ledare F2016/P2018). Frågor kan ställas till kansliet; kansli@marieboik.org
P-13
14 apr
1kommentar
Återbruk
Har ni Mariebokläder och fotbollsskor hemma i garderoben som barnen vuxit ur? Kom gärna in och lämna dem i klubblokalen i lådorna för återbruk. Stort som smått, mycket som lite – allt är välkommet! Både kläder och skor går åt. Toppen om kläderna som lämnas in är tvättade. Vi kommer att erbjuda inkomna kläder och skor åt medlemmar i samband med Mariebodagen den 6 juni i klubbstugan. Tack på förhand för bidraget och den hållbara gesten för både miljö och ekonomi.
P-13
14 apr
0kommentarer
Inställd träning imorgon söndag 6 April
Imorgon söndag är träningen inställd pga ett flertal tränare är bortresta men vi kör på måndag kl 17:30 som den nya träningstiden är. Glöm inte bort att ta med löparskor då vi kommer att värma utanför plan före plan-tid 18.00-19.00. Mvh Tränarna
P-13
5 apr
0kommentarer
Äntligen - Anmälan till fotbollsskolan 2025 är nu öppen!
Nu är anmälningssidan äntligen uppe för sommarens roligaste händelse, vår egen fotbollsskola. Det kommer att bli en härlig vecka för barnen uppe på Mariebovallen, fylld med fotboll och kul häng med kompisarna. Så se nu till att anmäla era barn till sommarens roligaste happening - 2025 års fotbollsskola. Veckan som gäller är: v.27: måndag 30 juni - torsdag 3 juli (P13, P14, P15 / F13, F14, F15) Anmälan görs här: Mariebo IK fotbollsskola Har ni några frågor så maila kansliet: kansli@marieboik.org Vi ses på nubba i sommar! /fotbollsskolegruppen
P-13
4 apr
0kommentarer
Information gällande hemmavinsten!
Hemmavinsten genomför en mindre justering av lottpriset. Från och med juni höjs priset från 100 kr till 120 kr/lott och månad. Idrotten står inför ständiga utmaningar, och varje krona gör skillnad. För att säkerställa att Hemmavinsten fortsatt kan stödja föreningslivet på bästa sätt går delen av justeringen till ökad provision för föreningen. Det innebär att varje såld lott ger ännu mer direkt tillbaka till föreningsverksamheten. Har du ingen lott? In och köp här och välj Mariebo IK: Hemmavinsten - lotter
P-13
24 mar
0kommentarer
Visa fler nyheter