• LOK-stöd

    Nu är det dax att skicka in och ansöka om LOK-stöd. Det finns fortfarande många lag som inte fyllt i närvaro på alla aktiviteter. Gå in och se om det gäller ert lag, har ni missat så skynda att fylla i. Ledare i LAIK 1 aug 0kommentarer
  • Nytt domarschema Gullmarscupen, igen.

    Då en klass utgår har vi fått göra om domarschemat. Se det nya här. Ledare i LAIK 22 jul 0kommentarer
  • Förtydligande kring årets Newbody-försäljning

    Till alla ledare i LAIK, Styrelsen vill härmed göra ett förtydligande kring informationen som tidigare skickades ut om årets Newbody-försäljning. Vår ambition var i grunden god, men vi inser att formuleringen kunde ha varit tydligare. Vi tackar för den värdefulla återkoppling vi fått. Det har kommit kommentarer på att cuppengen uppfattats som villkorad av ett individuellt krav på att varje spelare ska sälja 5 paket. Vi vill därför klargöra följande: Försäljningen är obligatorisk för samtliga lag i LAIK. Det innebär att alla lag ska delta och bidra till Newbody-försäljningen. Målet är att varje spelare säljer minst 5 paket. Detta är ett gemensamt mål – och inte ett strikt krav för enskilda. Cuppengen kommer inte att villkoras av att varje spelare når 5 paket. Däremot att laget som helhet deltar och genomför en gemensam försäljning oavsett antal sålda paket. Vi är väl medvetna om att förutsättningarna varierar – vissa har möjlighet att sälja mer, andra mindre. Det viktigaste är att alla gör sitt bästa efter förmåga, så att vi som lag och förening når våra gemensamma mål. Samtidigt vill vi betona att Newbody-försäljningen är den enda försäljningen under året som är obligatorisk för alla lag i LAIK. Intäkterna från denna insats är avgörande för att vi ska kunna bedriva vår verksamhet på ett hållbart sätt. Vi hoppas att detta förtydligande tydliggör styrelsens intentioner. Tack för ert ovärderliga arbete – tillsammans bygger vi LAIK. Vänliga hälsningar, Styrelsen i LAIK Ledare i LAIK 17 jul
  • Newbody

    Nu är det dags att dra igång årets Newbody-försäljning, och precis som tidigare kommer alla lag att delta. Nytt för i år är att alla spelare i laget ska sälja minst 5 paket, så titta över laguppställningen och se till att det inte ligger kvar spelare som inte längre är aktiva. Anledningen till att vi höjer miniminivån till 5 paket är att vi samtidigt tar bort den obligatoriska Bingolotto-försäljningen till jul. Lagen kommer fortfarande att sälja lotter, men då med en större vinst till den egna lagkassan och inget tvång. Mer information om detta kommer längre fram. Det är viktigt att ni påpekar i laget att Newbody är en mycket viktig inkomstkälla för LAIK, och att de pengar som kommer in via denna försäljning gynnar hela föreningen och alla lag. Det är också den enda försäljningen som är obligatorisk för samtliga lag och spelare. Kortfattat fungerar det så att förtjänsten på de första 5 paketen per spelare går till LAIK. Alla spelare ska alltså sälja minst 5 paket. Förtjänsten på resterande sålda paket delas 50/50 mellan LAIK och det egna laget. Meddela kansliet vem som är ansvarig för försäljningen i ert lag. Om ingen ansvarig anmäls, så är det lagets ledare som får ta på sig ansvaret. Observera också att försäljningen ligger till grund för att laget ska få ta del av LAIK:s cuppeng – för att kvalificera sig krävs det att varje spelare i laget säljer minst 5 paket. Planen är att katalogerna ska kunna hämtas på kansliet under vecka 32, och i samband med det kommer även säljlänkarna att skickas ut. Jag återkommer med exakt information via mejl när det börjar närma sig. Försäljningsperioden är 4 augusti till 1 september. Ledare i LAIK 15 jul
  • Arbets- och domarschema Gullmarscupen 2025

    Nu ligger arbets- och domarschema för Gullmarscupen 2025 ute. Ni hittar det här (tryck på länken) Dagarna är indelade i 2 pass, får ni många engagerade föräldrar så kan ni dela upp dagen i fler pass och då blir det inte så långa dagar.. Ni väljer själva hur ni vill göra så länge alla era pass och tider är bemannade. Har ni frågor går det bra att maila kansliet. Tillsammans gör vi Gullmarscupen till en fotbollsfest för våra yngre spelare. Ledare i LAIK 27 jun 0kommentarer
  • Kansli v24 & 25

    Hej, Petra kommer vara bortrest så 11/6, 17-18/6 kommer kansliet inte vara öppet/bemannat. Hon kommer gå in och svara på mail, betala domare, fakturor, göra beställningar etc. mao jobba någon/några timmar per dag. Är det något som ni behöver något från kansliet, tex sjukvårdsmatreal etc, så maila henne så möter jag upp och fixa det. Övriga ärenden maila kansli-mailen som vanligt. Ha det gott Martin Ledare i LAIK 10 jun 0kommentarer
  • Tjäna pengar till laget!

    Hej hej. Hoppas allt är fint med er. Har ni ngt lag som vill tjäna pengar? Sotenäs crosstävlingen behöver funktionärer den 15 juni. Är det något lag över 15år som kan tänka sig. Får omkring 7000kr. 16 personer behövs. Viggo behöver svar ganska snabbt. Man ska stå som flaggvakter. Det är ganska häftigt att vara med om. De får mat o fika under dagen. Brukar vara mellan 8.30-15 ca. Man får instruktion hur det går till när man pratar med Viggo. Kontakta Viggo Berglund +46709787808 Men han behöver veta inom ngn dag om några vill. Ledare i LAIK 6 jun 0kommentarer
  • Uppdatering förråden, bollar och mtrl

    Hej, Som ni kanske noterat håller Milad på att fixa till förråden på Gullmarsvallen för att det skall vara enklare att hålla ordning på vårt material. Vi har också kompletterat med fler bollar i de olika förråden och bestämt hur många bollar vi skall ha i varje förråd för att lättare kunna räkna in och hålla reda på dem. Vi har beställt 8 små-mål, fler figurer och slalompinnar. Vi kommer även komplettera med fler västar och koner där det behövs, allt för att slippa hämta i olika förråd. Går bollar sönder eller kommer bort maila kansliet så kompletterar vi. Gullmarsvallen RÖDA FÖRRÅDET Lilla Gullmarsvallen (Chokladhjulet) 40 st 3:or 20 st 4:or 10 st Plastbollar Fotbollslekis Förråd Ungdom (Bredvid kiosken) 30 st 4:or Förråd Junior/senior (Bredvid omklädningsrummen) 45 st 5:or Kronbergsvallen Förråd Sommar 30 st 4:or 30 st 5:or Vinter 20 st 3:or 40 st 4:or 45 st 5:or Ledare i LAIK 3 jun 5kommentarer
  • Info om Cup-peng 2025

    För att hjälpa våra lag att åka på Cup ger vi ett bidrag även i år till alla Junior/ungdom/barn-lag i klubben. Nytt för i år är att pengen baseras på antal spelare i laget som är medlemmar. Varje lag får 500kr per person som är medlem. • Bidraget villkoras med att lagen måste leva upp till kraven från föreningen. tex NewBody försäljning. • Bidraget får endast användas till Cup och träningsläger. Annan aktivitet står lagen själva för genom att använda sin lagkassa. Har ni frågor maila:kansli@lysekilsaik.se Petra på kansliet administrerar pengarna. Ledare i LAIK 30 maj 6kommentarer
  • Vi låser för bollarna på Kronbergsvallen

    Hej, vi kommer denna vecka sätta upp hänglås för dörrarna till bollarna i förrådet på Kronbergsvallen. Nycklar kommer vara samma som till Förrådet Lilla Gullmarsvallen (Chokladhjulet) och bollådorna i Mariedalshallen. För er som inte redan har dessa nycklar finns de att hämta hos Petra på kansliet, kan ni inte under öppettider så maila bara så bestämmer ni en annan tid. kansli@lysekilsaik.se Detta pga att det försvinner många bollar, senaste veckan 3 st. Det är fler än LAIK som har tillgång till förrådet. Vill också passa på att be er tränare om att vara noga med att räkna in bollarna så det inte försvinner fler. Lycka till med träningarna!!! Ledare i LAIK 27 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter