﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Lysekils AIK F2015/16/17</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/Lysekils_AIK-F-1516/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">cdce4edf-ec55-0e5f-2374-75fc9daf4753</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11917969_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="126008" /><title>Glad midsommar! </title><description>Glad midsommar på er! Nästa vecka blir det bara träning på tisdag. Man ska börja fixa med Lilla Gullmarsvallen igen nästa vecka, så därför kör vi bara en träning V.26. Ha en härlig midsommarhelg, så ses vi på tisdag. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 07:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8118760/Glad-midsommar-</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 05:59:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">80a363d5-9203-684c-363b-362c5dbf8a7a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11912602_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="229728" /><title>Schema V.25</title><description>Schema V.25&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 18:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8115810/Schema-V25</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 16:50:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f41d2d97-36f6-5585-9308-a6d1242eee4a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11904687_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="223110" /><title>Schema för V.24</title><description>Schema för V.24.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 07:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8111507/Schema-for-V24</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 05:40:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">798a684c-6ffd-0de7-ecf6-510f9310e014</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11899432_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="273698" /><title>Schema V.23</title><description>Vilken fantastiskt bra insats av tjejerna  idag! Vilken lycka att se deras glödje efter matchen. Vi fortsätter göra framsteg varje match, så kul att se. I den bifogade filen ser ni nästa veckas schema. Vi kommer ha LAIK-bussen på lördag. Så kommentera om ni vill att erat barn ska åka med. Vi har 8 platser och skulle fler vilja åka med så får vi dela upp så några åker dit och några hem. Vi som åker bussen samlas 09:30 vid klubbhuset. Nu taggar vi för ännu en rolig fotbollsvecka! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 23:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8108097/Schema-V23</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 21:46:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f786f437-b0ba-13f9-461f-2308eebf726e</guid><title>Dagens föräldramöte </title><description>Hej!&lt;br&gt;Dagens föräldramöte var tyvärr inte särskilt välbesökt (stort tack till er som var där dock) så därför skriver jag även här. Som läget är nu består laget av en ensam ledare och det är inte hållbart även fast det är en utomordentligt bra sådan. Det måste in fler ledare. Två är önskvärt men en är ett MÅSTE. Känn ingen press på att ha massa fotbollskunskap för Patrik vill och kommer ha fortsatt huvudansvar men någon/några nya måste komma in och stötta Patrik på träning och match. Alla tar en funderare och återkommer. Deadline för besked är torsdag 4/6. Har det inte tillkommit någon då får vi lotta fram en ledare eller göra ett rullande schema på något sätt. Tumme upp för läst inlägg och skriv som kommentar om du kan tänka dig vara ledare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Thomas&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 20:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8106544/Dagens-foraldramote-</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 18:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fb3244c7-3aa8-f17f-a7d9-9782d80e98cb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11890725_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="125053" /><title>Schema V.22</title><description>Vilken otroligt bra insats av tjejerna idag. Som dom kämpade och spelade bra idag. Känns som dom utvecklas hela tiden och vilket härligt gäng dom är. Nu börjar dom bli varma i kläderna med 7-manna och det märks. Detta kommer bli hur bra som helst, ni ska vara stolta över era tjejer. I den bifogade bilden ser ni nästa veckas schema. Har ni några funderingar är det bara att höra av er. Glöm inte föräldramötet som Thomas tänkt hålla samtidigt som tjejerna tränar på torsdag i klubbhuset . Nu taggar vi för ännu en härlig ftobollsvecka! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 17:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8103871/Schema-V22</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 15:56:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d2ccf4ae-4bd4-b002-3b6f-53b156f2df41</guid><title>LAIK-BUSS på söndag och ändrad träningstid på torsdag.</title><description>Hej! Då Lilla Gullmarsvallen fortfarande är avstängd så har jag fått flytta torsdagens träning. Den blir istället på Kronbergsvallen kl17:00-18:00.                Nu är det vår tur att få låna LAIK-bussen igen. Är 8 platser och Linn och Ester har förtur att åka med eftersom dom inte fick plats sist gång. Ni kan väl kommentera här så jag vet vilka som ska åka med. Jag tänker att vi samlas 09:00 vid klubbhuset (åka med 09:20 färjan). Vi kommer även ha buss till nästa bortamatch den 6/6. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 13:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8100219/LAIK-BUSS-pa-sondag-och-andrad-traningstid-pa-torsdag</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 11:44:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">48bdbbda-763d-7440-e416-c0fb2f6e7200</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11882140_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="146484" /><title>Schema för V.21</title><description>Träning tisdag 16:30-18:00 på Gullmarsvallen och torsdag 18:00-19:30 på Lilla Gullmarsvallen.     Match söndag borta mot Rössö kl 11:00. Samling 10:15 vid planen i Uddevalla. Mycket bra kämpat idag, vi möter återigen ett tufft motstånd. Tänk att detta var andra 7-manna matchen någonsin, tycker tjejerna utvecklas hela tiden. Idag testade vi en annan spelform och får vi träna lite mer på det så kommer det bli ännu bättre tills nästa match. Vi är verkligen ett fantastiskt gäng och fortsätt träna på så kommer detta bli hur bra som helst. Nu taggar vi för en ny härlig vecka med mycket fotbolll. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-16 15:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8099074/Schema-for-V21</link><pubDate>Sat, 16 May 2026 13:54:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9855c746-9741-ac94-2453-9418876da3df</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11878665_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="217355" /><title>Schema för matchen på lördag </title><description>Här i den bifogade bilden ser ni schemat som ni föräldrar ska hjälpa till med på lördag. Vi har lottat av dom som ska vara med och spela. Så nästa hemmamatch blir det andra föräldrar som hjälper till. Det är bara en förälder per barn som behöver hjälpa till. LAIK P-2016 har match samtidigt och kommer bemanna kiosken, därför hjälper vi dom med att ha en matchvärd på deras match. Att vara linjedomare innebär bara att hjälpa domarna om bollen är ute. Jobbet som matchvärd är att ha koll så ledare, spelare och publik sköter sig och att hjälpa domarna om det skulle vara något. Vi har två tjejer från LAIK som gör sina första matcher som domare på 7-manna, så vi får ha förståelse för de och hjälpa dom så mycket vi kan. Kan förklara mer angående rollerna på lördag om så önskas. Matchen är flyttad till Gullmarsvallen , vilket är väldigt kul. Tjejerna samlas i klubbhuset klockan 11:00 och har lite genomgång innan vi går ner och värmer upp. Om ni har några funderingar är det bara att höra av er. Ses på lördag! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 20:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8096737/Schema-for-matchen-pa-lordag-</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 18:58:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b2aa12a-6ceb-36ee-8720-1f5691d49b3e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11875025_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="214937" /><title>Schema för V.20</title><description>Träning tisdag 16:30-18:00 på Gullmarsvallen. Match lördag mot Sotenäs Grön 12:00 på Gullmarsvallen. Vi samlas 11:00 i klubbhuset.       Grymt bra kämpat både idag och igår. Vi mötte ett tufft motstånd idag , men så kul att se er utveckling. Tänk att detta var vår första riktiga 7-manna match. Vi krigar på bra och så kul att se hur vårat passningsspel har utvecklats. Ni är grymma! Nästa vecka blir också rolig, med både hemmapremiär och vår första träning på Gullmarsvallen någonsin. Nu taggar vi för ännu en härlig fotbollsvecka! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 18:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8094798/Schema-for-V20</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 16:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">32694850-9b88-002a-8475-8fb6fa0aec3c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11867267_medium.png" type="image/png" length="254760" /><title>Underställ</title><description>Hej! Jag tänkte beställa underställ. Perfekt för tjejerna att ha både till match och träning. Kostar 139 kr och finns i storleken 140, 152 och 164. Jag tänkte beställa imorgon, så om någon mer är intresserad så kommentera i detta inlägg med storlek och swisha mig 139 kr på 0763380970 isåfall. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-03 22:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8090020/Understall</link><pubDate>Sun, 03 May 2026 20:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7d60d890-5123-5607-2275-b7b9e1107b01</guid><title>Schema för V.19</title><description>Träning torsdag 18:00-19:30 på Lilla Gullmarsvallen.                                                                                                   LAIK-dagen lördag 10:30-14:30. Vi samlas vid Gullmarsvallen 10:30, tjejerna ska ha träningskläder.                       Match söndag borta mot Sotenäs, samling 12:15 på Kungshamnsvallen. Nu taggar vi för en härlig vecka, med mycket fotboll! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-02 22:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8089225/Schema-for-V19</link><pubDate>Sat, 02 May 2026 20:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a61529c6-9f39-853c-16a3-e8df79d5a07c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11859439_medium.jpg" type="image/jpeg" length="248201" /><title>Träningar V.18</title><description>Träning tisdag 28/4 16:30-18:00 på Kronbergsvallen.&lt;br&gt;Träning onsdag 29/4 17:00-18:00 på Kronbergvallen.&lt;br&gt;Ses på tisdag! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8084833/Traningar-V18</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 19:25:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e4b3908b-4189-457c-93df-338302705be7</guid><title>Ny info om Bollvärdar på lördag</title><description>Hej! Då matchen mellan LAIK-Frändefors kommer spelas på Kronbergsvallen är behovet av bollvärdar inte lika stort.&lt;br&gt;Så därför behöver vi inte vara bollvärdar. Detta är en historisk dag för LAIK, det är första matchen någonsin för LAIKs damlag. Så tjejerna får gärna gå dit och kolla på matchen och hänga ändå. Matchen börjar 13:00.&lt;br&gt;Ni med barn som skulle varit bollvärdar på lördag kan väl kommentera, så jag vet att infon kommit fram.&lt;br&gt;Heja LAIK! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 07:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8082148/Ny-info-om-Bollvardar-pa-lordag</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 05:11:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">deb4c639-b3b4-f9b8-8a74-2c77b5312ace</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11849276_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="215226" /><title>Stort tack för idag! </title><description>Stort tack för idag, så grymt stolt över tjejerna! Som ni kämpade och spelade bra fotboll idag, vilken utveckling . Svårt att tro vi nyss börjat spela 7-manna,  tjejerna bemästrar denna spelformen hur bra som helst. Ni ska vara stolta över era grymma barn, det är jag. :)  Lite info om nästa vecka. Gräset på Gullmarsvallen och Lilla Gullmarsvallen måste vila minst 1 vecka till. Så nästa vecka kommer vi bara träna på tisdag 16:30-18:00 på  Kronbergsvallen. Vi ska även vara bollvärdar på lördag, ni får gärna svara på kallelsen. Är bara 3 tjejer som tackat ja än, vi behöver nog vara minst 6 iaf.  / Patrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-18 18:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8078767/Stort-tack-for-idag-</link><pubDate>Sat, 18 Apr 2026 16:07:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e82325fb-a1f4-9197-69c9-fd172c9b78aa</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11846042_medium.png" type="image/png" length="280893" /><title>Nya tider för lördagens cup</title><description>Hej! Har fått nya tider till cupen i Ödsmål. Vi spelar första matchen 13:10 nu istället. Ni ser de nya spelschemat i bilden på detta inlägget. Därför så samlas vi 12:30 i Ödsmål. Vi som åker bussen samlas vid LAIKS-klubbhus 11:00. Viktigt att barnen kommer i tid då jag tänkt vi ska ta 11:20 färjan. Ni som ska med på cupen kan väl kommentera, så jag vet att den nya infon kommit fram. Ses på lördag! :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 22:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8076992/Nya-tider-for-lordagens-cup</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 20:08:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">15cb0d24-a870-279b-d591-d89abcb3c14b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11844323_medium.png" type="image/png" length="156168" /><title>LAIK-tröja</title><description>Alla barn får även i år en gratis LAIK-tröja. Ni ser i den bifogade bilden vilka storlekar som finns och kravet är bara att man betalt medlemsavgiften. Ni kan väl kommentera i detta inlägg vilken storlek tjejerna ska ha. Dom vill ha det inskickat redan den 18 april, så svara gärna så fort som möjligt. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 16:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8075985/LAIK-troja</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 14:03:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4216a886-8e18-ec8a-8336-42a86c761c76</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11843863_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="128776" /><title>Bussinfo &amp; bollvärdar </title><description>Kul att så många ville åka med bussen! Här i den bifogade bilden ser ni vilka som ska åka med. Dom som ej fick åka med på ditvägen får givetvis åka med bussen hem om så önskas. Vi kommer ha bussen vid fler tillfällen denna säsong. Fick precis reda på att tjejerna ska vara bollvärdar för vårt nystartade damlag i två matcher. Kommer skicka ut kallelse till dessa tillfällen, men datumen är 25 april och 30 maj. Jag jobbar såklart natthelg båda tillfällena, så lite hjälp hade underlättat. Handlar ju bara om att vara där och ha koll på barnen. Ni får gärna höra av er till mig om ni kan tänka er hjälpa till. :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 09:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8075705/Bussinfo---bollvardar-</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 07:41:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">56040ab6-803e-3d99-7f8a-2597853070ff</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11843153_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="216422" /><title>Inställd träning imorgon och LAIKbuss</title><description>Hej! Får tyvärr ställa in morgondagens träning, då jag  fått magsjuka. Ni kan väl bekräfta att ni läst detta genom att kommentera detta inlägg.                            Vi kommer ha LAIK-bussen på lördag, ni kan väl även kommentera här om erat barn vill åka med. Skulle det vara att alla vill åka, så får vi dela upp det att några åker dit och några hem. Nu taggar vi för lördagens cup! :)  / Patrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 18:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8075279/Installd-traning-imorgon-och-LAIKbuss</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 16:02:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f89cd781-531f-1f36-f395-f17921eb1328</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11840987_medium.png" type="image/png" length="273193" /><title>Försäsongscupen i Ödsmål 18 april </title><description>Har fått spelschemat till cupen i Ödsmål nästa lördag. Vi samlas 13:20 i Ödsmål och första matchen börjar 14:00. Vill man hämta matchställ innan så går det bra att göra på träningen på tisdag. Går även bra att hämta hemma hos mig på Korsgatan 11, men hör av er innan så jag är hemma bara. Annars löser vi de i Ödsmål. Vi har lite dåligt med matchstrumpor, så om ni har hemma eller har egna använd gärna dom på cupen. Petra har beställt mer strumpor, men är osäker på om dom hinner komma. Nu taggar vi för cup! :) Har ni några frågor om cupen så är det bara att höra av er till mig.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-11 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Lysekils_AIK-F-1516/News/8073874/Forsasongscupen-i-Odsmal-18-april-</link><pubDate>Sat, 11 Apr 2026 19:25:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>