Lite info från dagens föräldramöte
Träningar: - Tränare är Magnus Öberg och Saron Haile. Magnus är pappa till Nova som är med i laget och Saron är aktiv spelare i både junior- och damlaget i LHF. - Det är relativt få aktiva tjejer i laget just nu, så prata gärna med barnens kompisar för att se om det går att locka med någon mer att testa handboll. Roligare ju fler som är med. - Kom i tid till träningarna och svara alltid på kallelsen på laget .se, så att tränarna kan planera så bra träning som möjligt. Feedback angående träningar och annat uppskattas alltid. - På träningarna så har vi shorts och t-shirt, inomhusskor utan svart sula och vattenflaska. - Koden in till alla hallar är 24/25. Vi använder oss alltid av vilken säsong det är. - Det finns ett trygghetsråd som man kan kontakta om det är så att det dyker upp något som känns olustigt eller som man känner att man inte kan/vill ta upp direkt med en ledare. De finns där för alla i klubben och hjälper till med stort som smått. Tveka inte att höra av er till dom. Infon finns på klubbsidan på laget .se. - Fakturan för säsongen kommer komma på laget. se. Info om kostnaderna finns på laget. se på klubbsidan. Matcher/Seriespel: - I år kommer det bli seriespel och det kommer bli en del långa resor till matcher, så vi får prata ihop oss om samåkning och se till att göra bortamatcherna till roliga upplevelser för tjejerna. - Inför varje match så samlas vi vid sporthallen. I kallelsen ni får inför matchen så kan man fylla i om man har plats i bil eller inte. Vi samlas där för att se till att alla kommer i tid och har skjuts dit vi ska. Ska man åka i förväg till match så ska det meddelas innan så vi vet. - Om ens barn åker med någon annan till match så betalar man 5kr/milen. Föraren får avgöra om det ska swishas till dom eller till lagkassan. - Alla barn får låna matchställ med shorts och t-shirt. - Vi har avtal med Craft. Det innebär att vid match eller cup så får vi endast använda Craft på kläderna eller ha en neutral tröja/byxor där det inte står något märke alls. Svarta strumpor är också ett krav och även de ska vara Craft eller utan märke. Det finns kläder att köpa via Intersport om man vill det. - När vi har hemmamatcher behöver vi minst två funktionärer som sköter sekretariat/matchklocka och en matchvärd. - Funktionärsanvarig för laget är Magnus Flink, så han kommer att ansvara för att se till att det finns funktionärer, men det är upp till oss alla att hjälpa till att bemanna de roller som behövs de tre dagar som vi har hemmamatcher under säsongen. Aktiviteter och lagkassa - För att tjäna in pengar till klubben och laget, har vi en del aktiviteter. Dessa är försäljning av Newbody, bingolotter till uppesittarkvällen och julkalendrar inför december samt gödseldagen på våren där vi delar ut beställningslappar i det området vi blivit tilldelade. Sedan samlas hela föreningen och kör ut gödslet till de som beställt. Nu när barnen är så små så är vi väldigt beroende av föräldrarnas hjälp då säckarna är rätt tunga, samt att man behöver ha tillgång till i alla fall två släp för att få ut allt. - Vi kommer att städa på stan en helg på vintern och två helger på sommaren. Man samlas då vid sporthallen tidigt på morgonen och städar av de gator som står på kartan som vi får av kommunen. - Intäkterna från dessa aktiviteter fördelas mellan klubben och lagets egna lagkassa. - Man kan även ha andra aktiviteter för att få in pengar till lagkassan. Tex ha kiosk på hemmamatcherna, sälja kakor eller något annat. Så det är bara att komma med förslag till aktivitetsansvariga om ni har några idéer. - Aktivitetsansvariga för laget är Christoffer Gustafsson och Madelene Säfström, så de kommer koordinera och styra upp. Men det är upp till oss alla att hjälpa till med att genomföra dessa aktiviteter. Ju fler vi är som hjälper till, ju mindre jobb blir det för varje person, och ju bättre verksamhet kan vi bedriva i laget/klubben. - En ytterligare post som vi skulle behöva sätta för klubben är en person som skulle kunna tänka sig att vara med i sponsorgruppen. Drömmen är ett ha en eller flera från varje lag som hjälps åt att leta sponsorer till klubben. Så om någon känner sim manad är det bara att höra av sig. Har ni några frågor så är det bara att höra av sig. /Marie (lagledare)
F14/15 (U10)
22 sep 2024
1kommentar
Söndag 22/9
Viktigt föräldrarmöte Vi ses i hallen
F14/15 (U10)
20 sep 2024
2kommentarer
Dags att starta upp höstsäsongen
Hej! Nu är det dags att dra igång handbollen igen! Träningstiderna är nu klara. F10 (födda -14 och -15) kommer träna sön 14:00-15:00 i Högbergsskolans idrottshall och även tis 17:00-18:30 i Lorensberga, då tillsammans med F11 (födda -13). Här har vi möjlighet att dela upp oss vid behov efter kunskap och inte bara ålder vilket jag tror blir kanon! Kallelser till de träningarna kommer via F11:s ledare. Vi kommer spela i serien F10 Norra Mitt. Matcherna är på stor plan med ribba i målet. Man spelar 5 utespelare + målvakt. Speltiden är 2x20 minuter. Vid matcherna vi har hemma så måste vi ha funktionärer för att få spela matcherna. Att vara funktionär innebär än så länge bara att sköta klockan. Man räknar alltså inga mål eller behöver föra in något resultat. Vi kommer behöva utse en funktionärsansvarig samt en aktivitetsansvarig. Funktionärsansvarig ser till att göra ett schema över matcherna och sätter ut när personerna ska sitta som har anmält intresse. Aktivitetsansvarig kommer att ha hand om schemat över kiosken som vi föräldrar måste hjälpas åt att stå i så vi kan starta en lagkassa. Den kommer även ta hand om de olika aktiviteterna föreningen har, t ex hämtning av bingolotter och newbody. Anna-Karin Persson som är med i styrelsen har ansvar över alla aktivitetsansvariga och kommer hjälpa er om ni har frågor. Finns det någon som kan tänka sig att ställa upp som funktionär eller aktivitetsanvsarig så säg gärna till. All hjälp är välkommen. Mvh, Magnus
F14/15 (U10)
29 aug 2024
2kommentarer
Visa fler nyheter