﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Levene/Skogslunds IF Herr A &amp; U</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/LeveneSkogslundsIF-Herr/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">e1876f81-259d-2211-ed8e-698c86ac4f19</guid><title>Oavgjort borta mot Vårgårda. </title><description>Matchen startar o redan från start är det mycket kamp o inget av lagen viker sig i närkamperna. Vi krigar på o dom krigar på, det är typ som en derbymatch där det smäller o ganska få målschanser. Vi kommer in i det mer o mer o i min 38 så vinner vi en frispark som Fritsch tar hand om o han ser att målvakten är felplacerad o sätter den mot mål o den går in, smart av Fritsch. Gött att få ett ledningsmål mål, 1-0 till oss. Resultat står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så pratar vi om att gå ut i andra o kriga på o aldrig ge oss. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o det är ganska få chanser men efter ett tag så får vi en omställning o Fritsch sätter över en perfekt passning till Sami som får ett bra läge men deras målvakt gör en jätteräddning där kunde vi gjort 2-0 men tyvärr så blev det inte så. Efter den chansen så är det fortfarande mycket kamp o inget lag ger sig. Klockan tickar på o i min 83 så åker Robin på sitt andra gula kort o åker ut. Nu är det bara att kriga på dom sista minuterna som är kvar o vi krigar på men i min 91 så får Vårgårda en frispark o dom skjuter ett skott som touchar en av våra spelare o ställer Joel i målet. 1-1 o nu är det inte långt kvar, det blir inga mer chanser o matchen slutar 1-1. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Surt att tappa ledningen så sent o på det sättet som det sker på. Men inget man kan göra nåt åt nu efteråt. Vi tar med oss en grym inställning matchen igenom där ingen viker sig o alla ger 110% matchen igenom. Nu får vi ladda om inför nästa match mot Trollhättan Syrianska hemma på Björkevi på onsdag redan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 23:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8115089/Oavgjort-borta-mot-Vargarda-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 21:28:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cc372cd7-2a6d-7ad5-73f7-81660fe90715</guid><title>Vinst hemma mot Halvorstorp</title><description>Första halvlek startade o vi är riktigt påkopplade från start o vi börjar redan från start att skapa lägen o spelar även stabilt bakåt. Redan i 13 min så tar vi ledningen efter att Pelle frispelat Alfred som tar med sig bollen o tåar dit bollen i bortre o vi har tagit ledningen med 1-0. Riktigt gött att få in en tidig ledning. Efter målet så fortsätter vi spela bra både bakåt o framåt o i min 38 så gör Alfred 2-0 efter ett snyggt volleyskott. Vi trummar på o slår inte av på takten utan kör 110 % o min 43 så gör Alfred 3-0 efter inspel från Fritsch som Albin klackar vidare till Alfred o vi har gjort vårt tredje mål. Resultat står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så snackar vi om att inte bjuda på nåt utan spela klokt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o vi spelar stabilt bakåt o alla börjar från start visa att det kommer bli tufft för Halvorstorp om dom ska få poäng med sig. Halvorstorp måste gå för det o vi leder med 3-0 så vi spelar smart o är tighta bakåt o vi skapar fortfarande en del lägen framåt. Vi släpper inte till många chanser men i min 83 så får en av deras spelare på ett kanonskott o det går in i mål o nu står det 3-1. Men vi spelar av matchen o vinner med 3-1, en stark prestation där vi är grymma i första halvlek o i andra spelar vi smart o håller undan till en säker seger. Runt bra gjort. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 23:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8115087/Vinst-hemma-mot-Halvorstorp</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 21:13:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a55c924b-d496-321a-ee9c-7f9ac774d81c</guid><title>Vinst i derbyt mot JK10</title><description>Äntligen så va det dags för derbyt mot JK. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen startade o vi va rejält taggade från start o vi va det bättre laget redan från start o vi började direkt att vinna närkamper o skapa lägen. Efter ca 10 min så snor vi bollen när vi sätter press på deras ena back o han snubblar på bollen o vi sätter fart mot mål o Alfred sätter iskallt 1-0 till oss. Riktigt gött att få en tidig ledning. Efter målet så fortsätter vi trycka ner JK o vi skapar bra lägen o den bästa chansen vi skapar är när Albin frispelar Fritsch som tar med sig bollen snyggt men deras målvakt gör en bra räddning. Där va det nära 2-0, vi skapar ytterligare lägen att göra mål men det blir inga fler mål i första halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek pratar vi om att bara köra på som vi gjort i första halvlek o ge 110 % resten av matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar men helt plötsligt så vinner vi inte lika många kamper o JK tillåts komma in i matchen. Efter ca 55 min så får dom en hörna där vi tappar markeringen o dom kvitterar till 1-1. Nu kommer vi inte upp till samma nivå som vi hade i första halvlek. Ca 10 min senare så får JK en ny hörna som dom gör 2-1 på. Riktigt tungt att åka på det målet men bara nån minut senare så drar en i deras lag på sig sitt andra gula kort o får röttkort. Nu får vi vind i seglen o sätter återigen högsta fart som i första halvlek o vi radar upp lägen men deras målvakt räddar kvar dom i matchen men i ca 85 min så trycker Fritsch ditt kvitteringsmålet 2-2 o nu är det vi som har övertaget. Vi går för ett segermål o det kommer i min 92 när Alfred når högst o nickar in 3-2 till oss o vi har vänt matchen. 3-2 blir även slutresultatet!&lt;br&gt;&lt;br&gt;En riktigt go derbyseger som jag tycker vi förtjänar om man kollar på hela matchen. Sen att det dröjer så länge innan vi avgör beror ju på lite olika omständigheter. Men riktigt starkt att komma tillbaka efter deras vändning. Ok dom åker på en utvisning men det är INTE så lätt att spela med en man mer så att man gör två mål på "beställning". Med tanke på att motståndarna då går ner o försvarar med hela laget, men vi lyckas komma till många många lägen o till slut så sitter bollen i nät två gånger om o vi vinner som sagt va! RIKTIGT STARKT GJORT!!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu gäller det att vi går in med samma inställning i alla matcher framöver! &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 20:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8107900/Vinst-i-derbyt-mot-JK10</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 18:24:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">34bcf0c0-fbd0-986b-534f-fddc8245dad3</guid><title>Förlust hemma mot Sjuntorp</title><description>Matchen startade o vi hade pratat om att va fokuserade från start o inte bjuda på nåt o vi startade bättre än dom men utan att skapa dom där riktigt vassa chanserna. Sen kommer vi fel efter ca 20 min o dom tar ledningen med 1-0. Det känns surt för det är vi som har varit rejälare o vunnit kamperna o inställningsmässigt är det en otrolig skillnad mot dom två senaste matcherna. Vi fortsätter att kriga på o vi spelar stabilt bakåt o skapar några lägen utan att göra mål. Resultat 1-0 till dom står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så gör vi några ändringar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o nu får vi mer snurr på grejerna o Sjuntorp får det jobbigare. Vi trycker på o skapar några lägen men bollen vill inte in. Men i mitten av andra halvlek så får vi en straff men tyvärr så räddar deras målvakt straffen. Vi fortsätter att kämpa på o skapar några lägen till men bollen studsar inte våran väg o Sjuntorp vinner med 1-0. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Riktigt surt för vi förtjäna minst 1p kunde även varit 3p men det sluta med 0p o det är surt. Men det är bara att knyta näven i fickan o köra på så kommer poängen att komma. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu laddar vi inför derbyt mot JK10! &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 20:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8107882/Forlust-hemma-mot-Sjuntorp</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 18:04:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">67446a7d-8be5-76ee-85b0-bdcf706d1be0</guid><title>Förlust borta mot Skepplanda</title><description>Matchen startade o vi va inte alls där överhuvudtaget, Skepplanda får ta ledningen tidigt efter vi stod o titta på o va kanske trea på bollen. Onödigt att släppa till det målet. Efter det kommer vi aldrig in i matchen utan dom gör både 2-0 o 3-0 innan halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek gör vi 3 byten.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o precis som i första så är vi inte där o Skepplanda får göra ytterligare 3 mål o vi gör ett så dom vinner med 6-1. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu får det bli SKÄRPNING så här får det inte se ut det är alldeles för dåligt. Dags att alla rannsakar sig själva! Det va bara Joel i mål som va bra. Alla andra kan betydligt bättre! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu får vi visa hjärta o kämparglöd för varandra o för supportrarna o föreningen! Nu måste vi höja oss rejält!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 13:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8100913/Forlust-borta-mot-Skepplanda</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 11:41:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">22380f87-c719-d10a-4e0d-488356e964ce</guid><title>Förlust hemma mot Floby/Grolanda</title><description>Matchen startade o tyvärr så gör vi ett misstag som leder till att F/G kan ta ledningen med 1-0 efter bara ca 9 min. Efter det så böljar spelet fram o tillbaka men dom gör 2-0 där vi missar helt i markeringen på en av deras spelare. Då känns det riktigt tung men i anfallet efter så får vi en gratisbiljett in i matchen o vi reducerar till 2-1 efter ett fint anfall där Möller stöter in bollen i mål. Nu känns det som om det här kommer vi ta men då efter bara ca 5 min så gör dom 3-1 där o det resultatet står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek gör vi två byten för att gå för det direkt från start i andra. Vi pratar om att ut o ge järnet o verkligen gå för det 110%. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o vi spelar ganska bra där i början av andra men efter ca 55 min sätter dom spiken i kistan när dom gör 4-1. Vi försöker resten av matchen utan att få utdelning o dom gör även 5-1 o det blir slutresultatet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Denna matchen är bara att glömma o ta nya tag mot Skepplanda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 12:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8099420/Forlust-hemma-mot-Floby-Grolanda</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 10:01:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">acfe778f-8a92-8239-f302-52055ac27ecb</guid><title>Vinst hemma mot Gerdsken </title><description>Matchen började o vi va laddade o på tå från start o vi spelar stabilt o bjuder inte på nåt. Vi använder vår fysik på ett bra sätt o ger inte motståndarna nåt gratis. Vi skapar en del lägen framåt utan att göra mål. Men när klockan har tickat upp mot minut 45 så får vi en hörna där vi når högst o vinner även andra duellen vilket leder till att Robin nickar in 1-0 till oss. Bättre tidpunkt att göra mål är svårt att ”hitta”! Vi går till halvlek med en 1-0 ledning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek pratar vi om att fortsätta va rejäla o resoluta o inte bjuda på nåt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o vi spelar stabilt bakåt o framåt så skapar vi några lägen här o där. Ju längre matchen går desto mer folk flyttar Gerdsken upp. Vi spelar riktigt bra defensivt o när Gerdsken trots det kommer till lägen så har Joel spikat igen. Så vi vinner matchen med 1-0! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Gött att hålla nollan o att vi vinner på hemmaplan! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu får vi träna o ladda på inför onsdagens match hemma mot Floby/Grolanda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 09:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8095326/Vinst-hemma-mot-Gerdsken-</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 07:49:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd93c1ad-ecf2-1529-ddd2-95a509708cd9</guid><title>Förlust borta mot Bosna</title><description>Matchen startade o vi va inte alls påkopplade vi slog bort passningar som vi i vanliga fall sätter alla dar i veckan. Efter ca 5 min så får Bosna en frispark som dom slår mot borte o det ser mycket konstigt ut som om den studsar på våran spelare som är utanför planen o in till deras spelare som skjuter in den i mål. Men det blir mål o Bosna leder med 1-0. Ett tag efter målet så kommer vi in under lite bättre o vi har faktiskt fått Bosna att lyfta en hel del långt redan i början av matchen. Men resultatet 1-0 står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek snackar vi om att vi behöver höja oss ett snäpp. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar i första 5 min så har vi en bra period o skapar en del lägen. Men efter ca 7 min så tappar vi bollen o Bosna spelar ut till en spelare som är i misstänkt offside position o han sätter dit 2-0 till dom. Extra tungt att få det målet i baken eftersom vi starta andra halvlek bra. Sen som ett brev på posten så gör Bosna 3-0 o det va spiken i kistan. Men trots det så ger vi oss inte utan vi försöker sista 30 min o krigar på hela matchen. Tyvärr så får vi inte in nåt mål o Bosna vinner matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är bara att ladda om inför matchen mot Gerdsken på hemmaplan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-08 11:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8093558/Forlust-borta-mot-Bosna</link><pubDate>Fri, 08 May 2026 09:48:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0bd9467e-a507-14d2-2fbb-0b9083a6cce1</guid><title>Vinst hemma mot Trollhättan BoIS</title><description>Vi startade matchen i ett rasande tempo o va heta o skapa lägen i var o varannat anfall! Så det kom som en kalldusch när TBOIS gör 1-0 o den 7 min. Efter deras mål så fortsätter vi att pumpa på o lägen skapar vi gång på gång trots det så gör TBOIS 2-0 efter 17 min. Men vi låter oss inte nedslås utan vi tuggar på o inden 26 min så sätter Albin 2-1 på en otroligt snygg klack efter ett fint inlägg från Sami. Gött med en reducering o den va vi verkligen värda. Dom sista minuterna av halvleken så jämnar spelet ut sig en del. Resultat 2-1 till TBOIS står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så pratar vi om att köra på precis som vi gjort i första. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o vi visar redan från start precis som i första att vi är heta o nu spelar vi riktigt bra o det dröjer bara ca 10 min innan vi kvitterar till 2-2 efter Fritsch vänt bort sin back i en kontring. Gött att få till en kvittering så tidigt i andra. Vi fortsätter att spela bra o skapar lägen även TBOIS har några lägen men då är Joel het o räddar det som går innanför målramen. Från sidan så känns det som om vi kommer få till ett vinst mål men tiden går o bollen vill inte in men så nån gång efter min 80 så får vi straff men tyvärr så missar vi straffen. I ett sånt här läge är det lätt att "vika ner sig" o tycka synd om sig själv men det gör vi verkligen inte utan vi knyter näven i fickan o går för ett segermål. När klockan har tickat upp mot 93 min så får vi en frispark som Gustav lyfter in o bollen dimper när framför Fritsch som på volley sätter 3-2 till oss. Ett otroligt skönt mål att få in o det är det sista som händer for efter TBOIS satt igång spelet blåser domaren av matchen o vi har vunnit. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Riktigt gött med seger på hemmaplan o jag tycker verkligen vi va värda dom här 3p! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar bra defensivt o offensivt o vi visar en jäkla lagmoral när vi vänder ett 0-2 underläge till seger. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det bara att ladda om inför matchen mot Bosna på bortaplan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 08:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8087797/Vinst-hemma-mot-Trollhattan-BoIS</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 06:50:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">40a403cd-1590-0953-570f-f0899e505610</guid><title>Förlust i seriepremiären mot Holmalund</title><description>Matchen startade o redan efter ca 2 min så skapar vi vår första vassa målchans där Pelle slår in ett bra inlägg som Alfred kommer bra på men tyvärr så går avslutet över. Vi fortsätter att komma till lägen o efter ca 7 min så kommer vi runt på vänstersidan efter fint spel men vårat avslut blockas. Bara ca 2 min efter det så släpper vi in ett olyckligt mål, sånt som kan hända men det är tråkigt! Vi knyter näven o kör på o låter oss inte nedslås av deras mål. Holmalund backar hem långt o satsar på omställningar. Det är vi som är det bättre laget o efter ca 30 min så nickar Fritsch in vår kvittering, riktigt gött att få till en kvittering innan halvlek. Några minuter senare slår Fritsch in bollen bra på Albin men tyvärr så får han inte träff på bollen. En stund efter det så får Sami bollen o snurrar upp deras spelare på läktaren men målvakten räddar avslutet. Nu har vi en bra period, men det blir inga fler mål innan halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek pratar vi om att fortsätta precis som i första halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra startar o matchbilden är precis som i första där vi är det bättre laget. Efter ett tag i andra så får Gustav bollen o sätter den fint i djupet på Albin som kommer först på den o avslutar men deras målvakt räddar avslutet. För att vara en premiär så spelar vi bra o skapar lägen men bollen vill inte in. Vi fortsätter att ha koll på matchen men när det är ca 7 min kvar så kommer Holmalund på deras vänsterkant o viker in o går på avslut o avslutet styr på en av våra spelare o ställer Joel i målet o Holmalund har tagit ledningen med 2-1 o dess värre så står sig det resultatet tills matchen slut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett resultat som verkligen inte speglar matchen o vi har inget med oss vare sig medstuds eller annat! Det är bara att ta nya tag o ladda om inför helgens hemmamatch mot Trollhättan Bois. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 10:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8082288/Forlust-i-seriepremiaren-mot-Holmalund</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 08:28:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a91046f6-bcf9-1062-5c5e-1c6e190c932a</guid><title>Vinst mot Åsarp/Trädet i genrepet</title><description>Matchen startade o vi kändes påkopplade redan från start. Efter ca 15 min så vinner Fritsch bollen o avancerar framåt o slår ett bra inlägg som Albin slänger sig fram på o nickar in 1-0 till oss. Gött att få ett tidigt mål. Efter vårat mål så fortsätter vi spela bra både offensivt o defensivt. Efter ett tag så tvingas Brian kliva av o in kommer Möller. Vi har bud på fler mål men bollen vill inte in o resultatet 1-0 står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så pratar vi om att vi ska fortsätta som vi gjort o att målen kommer att komma. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra halvlek startar o vi kör på som i första o efter ca 10 min andra så får Sami bollen o sätter den i djupet till Pelle som avslutar men målvakten räddar men Pelle är alert o trycker in sin egen retur. Vi spelar stabilt defensivt o skapar lägen framåt. Nu dröjer det bara några minuter innan vi gör 3-0 o det är Sami på en retur. Nu är det jobbigt för Å/T samtidigt som vi får extra energi av våra mål. Efter ca 65 min så sätter Fritsch 4-0 efter inlägg från Robin. En stund efter det så går Haraldsson ut o in kommer Tische. Under andra halvlek så gör vi ytterligare några byten, först kommer Emil H in istället för Albin o sen kommer Arvid in istället för Gustav. Lite senare så kommer även Anton, Mobi o Emil L in istället för Pelle, Sami, Fritsch. Det blir inga fler mål i matchen o vi vinner med 4-0. Alltid gött att vinna o att hålla nollan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu får vi träna på bra i veckan så hoppas vi på en lyckad premiär borta mot Holmalund på lördag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 07:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8075641/Vinst-mot-Asarp-Tradet-i-genrepet</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 05:53:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3cf28628-f91f-0a62-0057-d9c1b9df8b76</guid><title>Förlust mot Hjo</title><description>I andra DM-matchen mötte vi Hjo o matchen startade o Hjo försökte dom första 10 min trycka ner oss men vi försvarade oss bra o dom kom inte till några jättelägen. Utan vi hade koll på dom efter den perioden så äter vi oss in i matchen o nu börjar vi skapa en del lägen framåt. Det dröjer till 36 min innan nåt lag lyckas göra mål o det är vi efter en fin skarv av Fritsch där Sami visar prov på sin snabbhet o kommer först på skarven o gör 1-0 till oss. Tiden går o det närmar sig halvtid men då får Hjo en hörna o det blir ett missförstånd mellan två av våra spelare o en Hjo-spelare får gå upp ostört o nicka in 1-1. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek gör vi tre byten utan med Brian, Arvid o Sörstrand. In kommer istället Albin, Nordin o Henke. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra halvlek startar o vi börjar med bollen o spelar bollen hemåt o efter bara några sekunder så har Hjo tagit ledningen med 2-1 efter en olycklig situation. Vi försöker skaka av oss starten av andra halvlek o försöka få in en kvittering o vi skapar några lägen att kunna kvittera men bollen vill inte gå in. Under andra halvlek gör vi ytterligare tre byten, ut med Anton, Fritsch o Gustav o in med Emil H, Emil L o Mobi. I minut 69 så får Hjo en hörna o vi tappar helt en av deras spelare efter bollen nickats ut mot straffområdeslinjen som helt ostört får trycka in 3-1 till dom. Under sista tio minuterna av matchen gör Hjo ytterligare 2 mål o dom vinner matchen med 5-1. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi får ta med oss första halvlek där vi spelar ganska bra både offensivt o defensivt o skapar en del lägen plus att vi är stabila bakåt! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu laddar vi på inför helgens DM-match mot Floby/Grolanda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-17 22:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8057882/Forlust-mot-Hjo</link><pubDate>Tue, 17 Mar 2026 21:42:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fd65fdfb-299e-7389-43c7-c56aebf80378</guid><title>Vinst i första DM-matchen</title><description>LSIF-Torsö 4-2&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen startade o vi va riktigt påkopplade o heta från start. Pelle gjorde snyggt 1-0 på halvvolley redan efter bara 2 min. Vi fortsatte att trycka tillbaka Torsö o efter 3 min så gör vi 2-0 genom Nordin som är alert på en retur. Vi spelar bra både offensivt o defensivt o Torsö skapar ingen lägen. I minut 12 får vi en hörna som Robin nickar in o vi leder med 3-0. Efter målet så fortsätter i skapa lägen o vi är stabila bakåt. Resultat 3-0 står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek pratar vi om några småjusteringar som vi ska göra för att kunna variera hur vi ska få upp bollen. I halvlek gör vi 2 st byten, Emil H o Albin kommer in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra halvlek o dom första 5 min så ser det ut som i första halvlek. Men efter 8 min så slår vi en felpass som deras spelare kommer först på o reducerar till 3-1. Sånt som kan hända så det är bara att fortsätta spela. Men Torsö har fått ny energi av målet o reducerar ytterligare en gång o nu står det helt plötsligt 3-2. Nu knyter vi näven i fickan o börjar ta tag i spelet igen. I matchminut 64 så kontrar vi in 4-2, Albin serverar Sami som sätter dit bollen o nu känns det stabilt igen. Efter min 60 så gör vi ytterligare 4 byten, in kommer Rasmus L, Emil L, Mattsson o Mobi. Vi leder nu med 4-2 o vi har börjat få koll på defensiven igen o vi skapar även några lägen framåt. Men det blir inga fler mål o vi vinner matchen med 4-2. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar med oss starten av matchen där vi spelar bra offensivt o gör mål o spelar även ett bra försvarsspel. Sen att vi efter deras två reduceringar tar tag i spelet igen o sätter ytterligare ett mål framåt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-08 17:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8051567/Vinst-i-forsta-DM-matchen</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2026 16:19:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">31331235-7828-8b57-eff0-8b37eb259334</guid><title>Första träningsmatchen för säsongen ställs vi mot A/H</title><description>Vi tog ut en trupp på 22 spelare men tyvärr så får vi ett återbud, annars va tanken att alla skulle få spela 45 min var, nu fick två spelare spelare spela lite mer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Truppen: Joel, Floberg, Kasper, Anton, Haraldsson, Brian, Robin, Rasmus L, Henke, Tische, Emil H, Fritsch, Mattsson, Gustav, Pelle, Sörstrand, Alfred, Emil L, Sami, Nordin, Möller o Albin. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen startade o vi startade bra, vi både skapar en del lägen framåt o spelar även stabilt bakåt. Vi har lägen att göra en 2-3 mål men bollen vill inte in men vi spelar oss till lägena. A/H kommer också till några lägen men det är på "misstag" från oss som deras lägen kommer. Vi gör det vi har tränat på o det ser bra ut med tanke på att det är första matchen för säsongen. Resultat 0-0 står sig till halvlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I halvlek så gör vi 10 st byten, det är första gången som jag gjort tio byten i halvlek. Men det va för att så många som möjligt skulle få chansen. Som ny tränare så vill man ju se spelarna i matchsituationer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra halvlek startar o precis som i första så känns det bra både offensivt o defensivt. Vi spelar oss till några lägen men precis som i första så vill inte bollen in. Dom kommer till nåt enstaka läge. Men efter ca 70-75 min så startar Tische med bollen på våran planhalva o avancerar fram o efter snyggt spela så är han i straffområdet o avslutar behärskat o vi leder välförtjänt med 1-0. Det är ett riktigt mönsteranfall. Det känns som om vi både är starkare o bättre. Men efter en liten miss från oss så får A/H till en kvittering. Resultat 1-1 står sig matchen ut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I träningsmatcherna är ju inte resultatet det viktigaste även om man alltid vill vinna varje match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag är nöjd med prestationen överlag, både offensivt o defensivt. Vi skapar lägen o vi försvarsspelet känns stabilt! Det gäller båda halvlekarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu får vi träna på i veckan som kommer o ladda upp inför första DM-matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt; / Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 22:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8047561/Forsta-traningsmatchen-for-sasongen-stalls-vi-mot-A-H</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 21:20:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5df8be75-a496-c298-dcde-297682346f3e</guid><title>Sporttorget cup</title><description>I första gruppmatchen mötte vi Råda där vi starta väldigt segt o Råda kunde göra både 1-0 o 2-0 innan vi ryckte upp oss o satte i en högre växel. Vi vänder matchen o vinner med 4-2 starkt att göra 4 mål på en sån kort match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra matchen möter vi ENV där leder vi med 2-1 när det bara är några sekunder kvar o en ENV spelare nickar men en spelare i vårat lag räddar med handen men domarna dömer mål fast han som räddar är helt säker på att bollen inte är inne. Så matchen slutar 2-2. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I sista gruppspelsmatchen så möter vi E/T/L o den matchen slutar 0-0 o vi går till kvartsfinal. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I kvarten möter vi Vara 2 o det är en tillknäppt match med få chanser men det känns som vi är bättre trots det så från ingenstans med bara några sekunder kvar göra Vara 2 1-0 o vi åker ut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Johan &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 21:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8047538/Sporttorget-cup</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 20:49:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e5286ce8-5c34-91d2-18c0-7d3baa5cb25f</guid><title>Cuper</title><description>Vi har spelat futsal-dm där vi gjorde ett jättebra gruppspel hemma i Levene Arena där vi gick obesegrade o höll nollan, vi hade 11-0 i målskillnad. Vi spelade mot Vinninga, Gullspång o Alingsås. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Slutspel i Grästorp där vi inledde med att vinna mot Äspered efter det så åkte vi på torsk med ett mål mot Rångedala en match som vi borde vunnit men det studsa inte med oss. Vi tog oss till semifinal ändå o där mötte vi Västra Together tyvärr så blev det förlust i denna matchen också men vi hade lägen men denna dagen ville det sig inte. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi gör ett bra futsal-dm o ska trots uttåg i semifinalen var nöjda med cupen även om man alltid vill vinna! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alliansen i Vara den 3 januari &lt;br&gt;&lt;br&gt;I gruppen hade vi ETL, Vedum, Främmestad, ENV O Vara. Vi mötte ETL i första matchen o där gjorde vi en bra match o vann övertygande med 3-0. Vi tog även stabila segrar mot Vedum o ENV. Matchen mot Främmestad däremot blev en riktig nagelbitare där vi inte avgjorde förrän i slutsekunderna. En match där vi inte kommer upp i nivå. Inför sista matchen mot Vara så är vi redan vidare. Vara får en bra start o gör 1-0 ganska tidigt o då är det lätta att spela o dom vinner till slut med 4-0. Oavsett så är vi vidare till slutspelet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I semifinalen den 6 januari blir vår motståndare JK10. Matchen börjar o vi spelar mycket bra defensivt o JK kommer inte till några direkta lägen vi känns lite vassare o skapar lite bättre lägen o på en retur trycker vi in 1-0 o det blir även slutresultatet. Vi går vidare till final o där ställs vi mot Vara. Matchen startar o vi spelar stabilt o släpper inte till några chanser. Vi däremot skapar flera bra lägen bland annat så gör deras målvakt två riktigt bra räddningar där trodde jag vi tagit ledningen. Matchen fortsätter o vi får ytterligare en riktigt bra chans men tyvärr så får vi inte till avslutet o det står fortfarande 0-0 o det blir även resultatet i halvtid. I andra halvlek jämnar spelet ut sig o efter en vändning av spelet kan Vara ta ledningen med 1-0. Vi försöker men vi lyckas inte få till nån kvittering så Vara vinner matchen med 1-0. Surt att inte vinna när vi spelar så bra i första halvlek. Men överlag så gör vi en bra cup. / Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-16 12:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8022351/Cuper</link><pubDate>Fri, 16 Jan 2026 11:50:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b66d02d5-799e-834b-23dc-df4ade3aad87</guid><title>En presentation av mig själv: Johan Sörstrand</title><description>Jag heter som sagt va Johan Sörstrand fyller 45 år i april. Har två barn Felix o Vega tillsammans med min sambo Karin. Jag har alltid hållit på med idrott, jag har testat det mesta med boll: fotboll, innebandy, bandy, handboll, pingis sen har jag även testat på friidrott. Min sambo Karin är före detta elitidrottare, hon har varit med i bland annat två OS (London 2012 o Rio 2016) plus flera EM o VM o har som bäst kommit 2:a på ett VM o har många SM-guld i kanot! Så vi gillar idrott o det gör även våra barn. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Började spela fotboll i Heimer när jag va 7 år o spelade där tills jag va 10 år då jag bytte till Lidköpings IF. För att vi hade förlorat mot dom två gånger o då fick jag nog, jag va för övrigt ensam heimare i min klass o dom hade även ”tjatat” på mig i 3 år. Det jag vill komma till är att jag va en väldigt dålig förlorare o det kan hända att det fortfarande är så…:sunglasses: Men jag tror att ska man lyckas i nån sport så måste man ”hata” att förlora! Det är min åsikt, inte säkert att det är så! &lt;br&gt;&lt;br&gt;I min senior ”karriär” eller vad man ska kalla det så gjorde jag A-lags debut i Lidköpings IF o gjorde bara nån säsong där innan jag gick till Heimer i gamla div 2. Det va divisionsmässigt höjdpunkten i min ”karriär”! Efter det har jag spelat i Söne SK några säsonger med mina kompisar från Lidköpings IF pojklag, Corner, Lidköpings IF igen, Heimer igen o LFK. Efter det har jag varit spelande tränare i flera klubbar med start 2013, i denna ordning ENV, Råda, Saleby, ENV igen, Vinninga o nu är jag ny tränare hos er i LSIF. Under flertalet av dessa år har jag även spelat innebandy fast inte dom senaste ca 10 åren, mesta dels i IBK Lidköping men även i Karlstad IBF när jag plugga till lärare där. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Men nu är det dags att köra i LSIF 2026 o det ser jag verkligen framemot. Jag tror o hoppas på ett bra fotbollsår 2026! / Johan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-16 12:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/8022349/En-presentation-av-mig-sjalv-Johan-Sorstrand</link><pubDate>Fri, 16 Jan 2026 11:47:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c6cfe235-e858-0bde-2671-9699de58a7b2</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/9711429_medium.png" type="image/png" length="118471" /><title>Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!</title><description>Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör:&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;
                                Varmt välkomna till laget.se!&lt;br /&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2021-11-17 18:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/LeveneSkogslundsIF-Herr/News/6814027/Valkomna-till-lagetse---Har-finns-viktig-information</link><pubDate>Wed, 17 Nov 2021 17:19:39 GMT</pubDate></item></channel></rss>