• Nya utbildningstillfällen för tränare

    Det har tillkommit coachutbildningar med Martin & Stefan, samt spelformsutbildningar för 3 mot 3 och 5 mot 5 som alla ledare i spelformerna bör gå. Se de kostnadsfria tränarutbildningarna via den här länken. Coachutbildningarna som kan ge lagets ledare värdefull feedback på önskade frågor registreras som spelformsutbildning i Fogis och kan användas för behörighet att anmäla lag till seriespel. En sammanställning av alla utbildningstillfällen i närområdet som kan rekommenderas för Floda BoIFs tränare under 2025 finns på den här länken. Läs även om behörighet. Frågor till kansliet@flodaboif.se. Ledarsidor 6 feb 0kommentarer
  • Frukostmöte 18 januari: Anteckningar

    Här är anteckningar från klubbens senaste frukostmöte den 18 januari, se den här länken. Samlade dokument från Frukostmöten Du behöver vara inloggad på laget.se. Ledarsidor 26 jan 0kommentarer
  • Frukostmöte 18 januari: Program

    Tid: Lördag 18 januari 08.30-09.00 Frukost 09.00-12:00 Program Plats: Klubbhuset, Flodala IP - Samarbete mellan lag, läger, Flodala cup, spelarråd och vad som för övrigt händer i klubben under året. - Ledarkonferensen 22-23 februari, vilka frågor vill styrelsen och ledare ta upp där. - Kommande planschema, omklädningsrum och duschutrymme - Ledarutbildningar 2025 Har du som ledare redan anmält dig kan du bortse från den här länken, annars är det bra om du anger om du kan komma eller inte (inloggat läge): Anmälan till frukostmötet. Klicka sedan på länken vid Anmälan. Alla ledare är mycket välkomna! //Styrelsen Floda BoiFs årsmöte följer i klubbhuset kl 12:30 på lördagen och valberedningen behöver få förslag på kandidater som kan vara aktuella för olika uppdrag i föreningen. Så känner ni till någon förälder eller ledare som kan tänka sig någon roll i exempelvis styrelsen, valberedningen, revisor eller någon sektion, kontakta då undertecknad senast fredag 17 januari: tobias.odsvik@gmail.com 0722-252060 Stort tack på förhand! //Tobias Odsvik Ledarsidor 15 jan 0kommentarer
  • Floda BoIFs Ledarkonferens 2025

    En vänlig påminnelse: Anmälan till Floda BoIFs Ledarkonferens 22-23 februari 2025 I samarbete med föreningens sponsorer välkomnar vi ledare (från seniorer till F/P-17) till en ledarkonferens. Även ledarnas make, hustru, flick- eller pojkvän inbjuds till subventionerat självkostnadspris, med del i dubbelrum. Respektive deltar inte i konferensen men har möjlighet till en aktiv dag med tillgång till bland annat träning, SPA- avdelning m.m. Det finns också annat på aktivitetsmenyn, se mer info på www.marstrands.se. Årets konferens är en fortsättning på en serie frukostmöten och ledarkonferenser som föreningen arrangerat de senaste 10 åren. Vi jobbar hela tiden för att utvärdera och utveckla föreningen. För att lyckas måste vi alla jobba tillsammans (ledare, föräldrar, sektioner och styrelsen) för att nå nya mål. Detta ingår för ledarna Helpension med logi i dubbelrum och frukostbuffé, för- och eftermiddagskaffe med hembakat, lunchbuffé med varmrätt, salladsbord, nybakat bröd, bordsvatten/lättöl samt kaffe, entré till SPA samt tvårätters middag på kvällen. Detta ingår för respektive Entré till SPA, träningsmöjligheter, lunch lördag samt middag på kvällen, övernattning med del i dubbelrum och frukostbuffé till en kostnad av 1.100 kr. (Betalning för respektive = Swish direkt till föreningen, mer info kommer) Vi har bara tillgång till 50 rum, därav först till kvarn. PROGRAM Lördagen den 22 februari 09.30-10.00 Fika 10.00-12.00 Välkommen, inledning, Konferens del 1 12.00-13.00 Lunch 13.00-17.00 Konferens del 2 17.00-19.00 SPA (fri aktivitet) 19.00 Mingel i Festvåningen Vinden 19.30 Middag 2 rätters med respektive i Festvåningen Vinden Söndagen den 23 februari 09.00 - 10.30 Konferens del 3 10.30 - 11.00 Utcheckning, Kaffe 11.00 - 12.00 Konferens del 4 (slut) 12.00 Lunch - kan köpas för egen räkning direkt på hotellet för den som önskar på söndagen OBS, vi behöver ha din anmälan senast den fredagen den 17 januari! Läs mer och anmäl er på denna länk. Utskriven länk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSecOqkHE0w9AuCIEeol8Hhkht4933Pp0e96GwWtw12rkq_xUg/viewform Ledarsidor 10 jan 3kommentarer
  • Nyårshälsning från styrelsen

    Ett riktigt härligt avslut på detta år och ett Gott Nytt 2025! Vill passa på och tacka er alla för era fantastiska insatser under 2024. Det är ni som gör Floda BoIF så bra. Här kommer några datum att komma ihåg: 18 januari har vi frukostmöte samt årsmöte, och den 22-23 februari har vi vår årliga konferens. Vi ses! //Thomas Holgersson Ledarsidor 30 dec 2024 0kommentarer
  • Ekonomiskt stöd från RF SISU

    Redovisa lagets aktiviteter - klubben får ekonomiskt stöd. Detta berör främst lagledare men är bra för alla ledare att veta om. Floda BoIF kan få ekonomisk stöttning för utbildning, föreningsutveckling eller andra projekt under förutsättning att klubben redovisar vilka aktiviteter vi haft till RF-SISU, idrottsrörelsens eget studieförbund som bl a arbetar med att stötta och utveckla föreningar. När ditt lag har aktiviteter med koppling till lagets verksamhet – t ex ledarmöten, spelarmöten, föräldramöten, eller interna sammankomster där någon form av lärande förekommer, så kan en redovisning för detta göras till RF SISU och formellt kallas det ”lärgrupper”. Även digitala möten kan tas med. Stöd kan inte ges till läger, material för ordinarie verksamhet eller för individuella kostnader som medlems- och träningsavgifter. Registrering av lärgrupper har utförts historiskt i Floda BoIF och det är väsentligt att det kan förekomma även framöver så att vi kan få möjlighet till kostnadsfria utbildningar. Det obligatoriska moment berör respektive lagledare, eller den som utses av lagledaren, som får uppdraget att se till att lagets aktiviteter mejlas med nedanstående innehåll till kansliet efter utförandet. Observera alla punkterna: • Typ av aktivitet • Tid & plats • Namn på interna medverkande (ledare/spelare/föräldrar) • Namnet på den som ansvarat för aktiviteten • Eventuellt: Namn och personnummer på externa medverkande som inte finns med i laget.se Istället för att du som tränare/lagledare ska logga in och sätta dig in i ett administrativt system kan undertecknad underlätta genom att svara för redovisning i Idrottonline. Din redovisning enligt ovan bör ske kontinuerligt på heder och samvete under året till kansliet@flodaboif.se och jag tar hand om det därifrån. Om vi hjälps åt på detta sätt kan klubben få tillgång till det mycket viktiga stöd som RF-SISU erbjuder. Välkomna med redovisning av lagets aktiviteter under 2025 och god fortsättning! Ledarsidor 26 dec 2024 0kommentarer
  • Viktigt inför träningarna från 16 december

    Taket till skjulet där sargerna finns vid hörnet av konstgräset har blåst sönder. Där är det rasrisk, så se till att inte vistas i närheten. Tack. //Thomas Holgersson Ledarsidor 16 dec 2024 0kommentarer
  • Inventering matchställ, material och bollar m.m 2025

    Hej ledare, dax för inventering 2025! Fint om ni utser en materialansvarig i era lag. De yngsta lagen dvs. Flickor och Pojkar 2018 lånar/disponerar matchställ när det är sammandrag, cuper och träningsmatcher. Matchställen lånas ut för det specifika tillfället, ni kontaktar materialansvarig i god tid (2-4 veckor) innan aktiviteten. Se e-post nedan. Lagen dvs. Flickor och Pojkar 2017-2009 får tilldelat matchställ = antal betalade medlemmar för säsongen 2025: 1 set målvaktskläder per 10 spelare (medlemmar) Målvaktshandskar: lag upp till 7 mot 7 får handskar av föreningen. Lag från 9 mot 9 till och med 11 mot 11 får 500:- i bidrag per år och målvakt. Max 3 målvakter per lag. Varje lag/målvakt kan således erfordra bidrag för handskar varje 1-årsintervall. 1 boll per spelare (medlem). Slitna/trasiga bollar kan bytas ut. Sjukvårdsväska, kylpåsar, elastisk binda, plåster, sporttejp (ej benskyddstejp, isspray) matchtrunk, konor, västar, bollsäckar. Material som tappas bort ersätter lagen från lagkassan. Allt material ska inhandlas på Intersport i Högsbo och alla beställningar ska ske via materialansvarig i klubben. Ingen ledare kan plocka ut material utan rekvisition från materialansvarig. Föreningen kommer i år att samla in alla matchställ för att få kontroll och genomgång av ställen. Detta är ett uppdrag för alla barn och ungdomslag 1. Fyll i Googleformuläret på länken nedan. Svarsfrist: vecka 2, innan den 9 januari. 2. Alla matchställ önskar vi in i slutet på vecka 4. Sista dag är torsdagen januari, sorterade i nummerordning och tvättade, detta gäller också lag som inte önskar byta eller komplettera matchställ. Lägg matchställen i er svarta stora väska som varje lag har. Märk väskan tydligt med lagets namn. 3. Vecka 5-7 inventerar/beställer föreningen material så att alla lag har korrekt material för säsongen 2025. 4. Vecka 8 går materialet tillbaka till de flesta lagen med kompletteringar där det är aktuellt . Några lag kommer att få vänta ytterligare 2-4 veckor på material som är beställt. (I år har vi förbeställt matchställ shorts och strumpor så för de flesta går detta snabbare än tidigare år). 5. Lag som har träningsmatcher inbokade i perioden v.5 till v.7 informerar materialansvarig om detta, vi ombesörjer så att ni får låna matchställ i denna perioden. Frågor eller funderingar till fredrik.fallman@flodaboif.se. Gå in på länken: https://forms.gle/8xbB85aTnpwcZPk69 Ledarsidor 13 dec 2024 0kommentarer
  • Information från Valberedningen

    Föreningen behöver fylla på med nya representanter i sektioner och även i styrelsen för kommande år 2025. Det kan vara ledare men även engagerade föräldrar eller andra personer som vill vara med och påverka och delta i föreningsverksamheten. Sista åren har antalet nya medlemmar ökat, främst i de yngre åldrarna och med det behövs det även förnyas i sektioner och styrelse. Främst till ungdomssektionen men även på sikt till styrelsen som ser ett behovet av förnyelse. Ungdomssektionens uppgifter består främst i att vara ett bollplank gentemot barn- och ungdomslagen samt utveckla föreningen vidare sett ur ett barn- och ungdomsperspektiv. Styrelsens uppgifter är mycket varierande men framför allt innebär det en strategisk roll i föreningen. Har ni ytterligare frågor får ni gärna ta kontakt med valberedningen men ni kan även tipsa och ange namn på personer som ni tror skulle kunna passa i någon roll. Valberedningen Tobias Odsvik, sammankallande tobias.odsvik@gmail.com Ledarsidor 23 nov 2024 0kommentarer
  • Avboka tider som inte kommer användas

    Så här års kan det bli så att inte bokade plan- eller halltider utnyttjas av en eller annan anledning. För att slippa betala för träningstider som inte används vore det grymt bra med ett mejl från respektive lag som har kännedom om bokade tider under vintern som inte kommer att utnyttjas. Ange: LAG, DATUM, TIDSINTERVALL Stort tack på förhand! Mejla: kansliet@flodaboif.se Ledarsidor 12 nov 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter