• Förlust för damlaget i Junosuando mot FC Norra!

    Under söndagseftermiddagen så har LSK:s damlag varit på utflykt till Junosuando för att spela mot FC Norra! Resan dit gick bra och förutsättningarna när det gällde väder och spelplan var optimala. Damlaget hade ett antal spelare som ej var tillgängliga för match, vilket gjorde att det blev lite ovana positioner för en del spelare och dessutom gavs ett antal yngre spelare från F:00-laget möjlighet att får debutera på seniornivå. Första halvleken kom att bli en rätt jämn tillställning, där vi hade lite mer bollinnehav. Dock var hemmalaget aningen vassare, när det gällde avslut mot mål. Efter dryga halvtimmens spel gav det även utdelning till 1-0, då dagens enda(!) målskytt i FC Norra, Lina Norberg, gjorde sitt första mål för dagen genom att placera den långt ner vid stolproten, på ett inspel från högerkanten. Några minuter innan pausen hade Anna J, chansen att kvittera när hon kom in längs kortlinjen från vänsterkanten, men bollen hittade ribban och ställningen förblev 0-1 i paus. I pausen var känslan god och att vi skulle kunna jämna ut resultatet kändes väldigt realistiskt. Tyvärr ville hemmalagets Lina Norberg annat, i takt med hennes ökade självförtroende och vår trytande ork, så avgjorde hon matchen mer eller mindre på egen hand då hon under ca 25 minuter i mitten av andra halvleken gjorde fyra mål och tog ställningen till 5-0. Tre av målen tillkom efter fina djupledslöpningar och ett av målen på ett inlägg från högerkanten. Tjejerna kämpade dock på berömvärt och det var skönt att de fick lite tröst för det, då Anna J kunde reducera och fastställa slutresultatet till 5-1 efter drygt 80 minuters spel, detta efter ett starkt jobb Anna T och Sofia J på högerkanten. Nu hoppas vi att vi gjort bort säsongens förluster och passar på att "vända blad", för redan i övermorgon, tisdag 26 augusti kl. 19.00, är det dags för nästa bortamatch. Resan går då till Gammelstads IP och ett nytt Luleåderby! Hoppas att vår trogna hemmapublik hittar till Gammelstad och hjälper oss att hitta en vinnande trend igen! /Damlaget - gm. Magnus Lindberg - ansvarig ledare Luleå SK Dam Dam 24 aug 2014 0kommentarer
  • Uddamålsförlust i derbyt mot Lira BK 2!

    Under kvällen spelades det första höstderbyt för klubbens damlag och för motståndet stod Lira BK 2. Vi var inställda på en tuff och jämn drabbning, tjejerna var inför matchen riktigt taggade! Inledningen av matchen blev även den bra för oss, då vi direkt tog hand om taktpinnen. Vi hittade fram på olika sätt i banan och efter ca 15 minuters spel så hittade vi in med ett fint inspel från högersidan av straffområdet och på mål störtade Alva Lomakka(född 00) fram och stötte in sitt första damlagsmål i livet till 1-0. Lyckan blev dock kortvarig, då Lira snabbt replikerade efter ett par minuter då de kom fram i högerläge av straffområdet och kunde hitta en lucka vid första stolpen och kvitteringen till 1-1 var ett faktum. Efter kvitteringen, så fortsatte vi vara det lag som hade mer av spelet och även skapade en hel del lägen. Liras målvakt såg dock till att inte något ledningsmål hittade in i mål. Bortalaget hittade dock upp i omställningar då och då, utan att komma farligt nära. Men med knappt 40 minuter spelade så lyckades de dock få en boll under kontroll i vårt straffområdes högra del och då lyckades de även hitta öppningen vid den bortre stolpen och 1-2 var ett faktum. Känslan i pausen var att matchen var vår, men vi var tvungen att se upp med deras omställningar. I andra halvleken inledning fick vi lite svårare att hitta fram med bollarna, dels på mitten och vi kom inte riktig ut på kanterna i den mån vi ville. Eftersom så blev det dock bättre och bättre. Dock så skulle en spelvändning efter dryga kvartens spel innebära 1-3 för bortalaget. Nu var det bara knyta nävarna och jobba hårdare, något vi gjorde riktigt bra. Spelet var väl kanske inte det vackraste, men kämpaviljan och jobbet var riktigt bra. Med dryga kvarten kvar så fick vi även utdelning för det slit vi stod för, då vi med en av många djupbollar hittade fram på Emma, som kunde skjuta in bollen i mål till 2-3. Vi fortsatte jobba och slita, men vi fick ingen mer utdelning målmässigt. Första förlusten för säsongen känns jobbig och tråkig på lite olika sätt! Samtidigt så är det skönt att se att vi trots allt jobbar hårt och gör mycket bra där ute på plan. Nu laddar vi om för en ny match på söndag, då ska vi ta revansch! Fantastisk kul att se så mycket publik på läktaren och härligt att höra inlevelsen stundtals! Vi lovar att komma igen.... /Damlaget gm. Magnus Lindberg, ansvarig ledare Dam 13 aug 2014 0kommentarer
  • Damerna möter Lira BK 2 - Ons 13 aug. kl. 19.00

    På onsdag är det dags för en derbymatch på Åkevallen! Damlaget tar då emot Lira BK 2 och en spännande fotbollsmatch utlovas... Så planera in ca två timmars fotbollsunderhållning på onsdag 13 augusti kl. 19.00! Hjärtligt välkommen! Dam 12 aug 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter