• Säsong 20/21

    Hej alla innebandy föräldrar och barn. Imorgon drar träningen igång igen . Vi tränare är redo . Tänkte bara påminna om att pga Covid19 Så är omklädningsrummen stängda . Så kom ombytt till träning och match framöver . Vi kommer dela ut kläder när vi fått vårat ställ. Märk vattenflaskan väl med Namn ! Har man minsta lilla symtom på förkylning el dyl så stannar man hemma Vi kommer även börja sälja kakor igen till vårat lag För att skapa en större lagkassa för framtida cuper osv. Malin Kero är ansvarig för detta . Mer info inom kort. Hoppas vi ses alla nya och gamla spelare ! Med vänlig hälsning, Tränarna i P10. P 10 27 sep 2020 0kommentarer
  • Klädprovning

    Tor 27/8 kl 18:00-18:30 . Finns de chans att prova kläder och annat ifrån Klubbhuset. För er som inte kan på lagtiden . Så Går det att komma kl 20:00. P 10 26 aug 2020 0kommentarer
  • Medlems & deltagargifterna för säsong 20/21

    Nu har vi skickat ut avgifterna för säsong 20/21. Ni som slutat eller inte vet om ni ska fortsätta betalar till första träningen om ni tänker börja i höst. Annars kan ni bortse från fakturan. Fakturadatumet 3 september gäller bara A-lagen och ni andra betalar när ni börjar säsongen. Det kommer 3 påminnelser totalt. Ingen faktura går vidare till inkasso efter dessa 3. Meddela gärna om ni slutat till info@lockerud.nu så plockas ni bort från systemet. Vi lade med en text som skulle synas på fakturan som inte verkar kommit med tyvärr. Vi kommer även fakturera ut medlemsavgift till föräldrar och övriga om ni vill stötta föreningen i dessa tider. Detta är frivilligt men även här kommer 3 påminneser. Välkomna till den nya säsongen! P 10 20 aug 2020 0kommentarer
  • Träningstider 20/21 OBS Uppdaterad !

    Hej Vi kommer träna Må 17-18:15 i LF hallen. Ons 17-18:15 ICA hallen ( bygga upp sargen) Pga att vänerns pärls cup är inställd . Så börjar Vi träna på måndag 28/9 . Så hinner dem som spelar Fotboll träna klart. Det är fotografering även i år och ligger måndag till onsdag 19-21 okt. på kvällstid efter kl. 17:00. Återkommer med korekt tid och dag . Matchställ på bilden. Hoppas vi ses alla gamla och ev nya spelare /Ledarna P10 P 10 19 aug 2020 0kommentarer
  • Info från ungdomsgruppen

    Hej. Vi har fått ett erbjudande från Mariestads golfklubb om att få komma och prova på sporten golf, en av de få sporter man i nuläget kan hålla på med på någorlunda normalt sätt. Det finns plats för 6x10 personer. Allt kommer att ske enligt rekommendationerna som ges från FHM, RF och Svenska Golfförbundet i dessa corona-tider. Fredagen den 1 maj, 3 grupper kl. 14.00 och 3 grupper kl. 15.00. Frågor och anmälan till ungdomsgruppen@lockerud.nu senast 28 april. Hälsningar Ungdomsgruppen IBK Lockerud P 10 19 apr 2020 0kommentarer
  • Corona

    Svår tid framför oss Vi är alla vid det här laget fullt medvetna om rådande situation, inte minst i fråga om människors hälsa, varför det känns överflödigt att ytterligare försöka beskriva samhällets utmaningar. Vi ser också ekonomin prövas på daglig basis: nationellt, företagsnivå och på det personliga planet. Ekonomin för IBK Lockerud Mariestad är inget undantag från detta. Styrelsen tillsammans med klubbchefen har lagt ner ett stort arbete för att förstå konsekvenserna för föreningen och vilka åtgärder som måste vidtas för att trygga en bra verksamhet även nästa säsong. Vi har gjort en analys på våra kostnadsposter för att genomföra besparingar och vilka möjligheter som finns till buds för att öka intäkterna. Vår förhoppning är att serie- och cupspel kommer att genomföras som planerat. Men om det är en fortsatt smittspridning även under hösten kommer vi med största sannolikhet inte bedriva vare sig träning eller match. Förutom det rent sportliga och tillhandhållande av meningsfull sysselsättning för ungdomar kommer föreningens ekonomi att bli ytterst ansträngd. Om vi inte kan genomföra planerade cup-arrangemang hamnar föreningen i en ytterst svår situation med en intäktsförlust om ca. 800 000 kr. Utöver detta förlorade entréavgifter, uthyrning av arenan för event och träningsläger till företag och andra föreningar och stor risk med att företag måste se över sina kostnader och med detta även sin sponsring. Vi kan inte vänta med åtgärder till hösten, om det blir restriktioner till följd av corona, utan dessa måste vidtas omedelbart för att få effekt. Redan nu har vi beslutat om åtgärder för att sänka kostnaderna, allt från att dra ner på anställningar till inköp av material. På intäktssidan ser vi över medlems- och spelaravgifter som inte har höjts sedan 20xx. För att lyckas i vår resa med att även fortsättningsvis kunna erbjuda våra ungdomar en meningsfull sysselsättning och en elitinnebandy i Mariestad behöver vi all hjälp vi kan få från både medlemmar och sponsorer. Uppmaning till medlemmar - Vi är oerhört tacksamma för alla bidrag till vårt Swish-konto 123 303 63 99 (märk med ”Hjärta Lockerud”). - För att upprätthålla nödvändiga funktioner i arenan med minimal anställd bemanning kan vi komma behöva ideella resurser som hjälper till. - I vårt samarbete med sponsorer och andra företag kan det komma behövas ideella resurser som ger intäkter till föreningen. - Nyttja våra sponsorer för era inköp. Det är alltid viktigt, men särskilt angeläget nu, att vi visar uppskattning till de företag som är faktiskt är måna om Mariestad och dess föreningsliv. Tala gärna om för butiken att ni har vänt er till dem utifrån en medveten tanke. - Om du har någon idé om hur vi kan öka intäkterna eller sänka kostnaderna delge detta till kansliet. Uppmaning till våra sponsorer - Fortsätt sponsra oss - vi behöver er mer än någonsin. - Vi har full förståelse för att ni som har fått ekonomiska svårigheter och tvingats ta till nedskärningar likt oss att prioriteringarna ligger på annat än sponsring. Vi är självklart öppna för att diskutera hur ni ändå kan stödja oss utifrån era nya förutsättningar. - Till er företag som har förmånen att kunna verka med ingen eller begränsad negativ påverkan får ni här en ödmjuk vädjan från oss att få diskutera ett utökat sponsorsengagemang. - Finns det något vi kan göra för er med ideella resurser där ni kan t.ex. sänka era kostnader, förbättra servicen mot kunder eller helt enkelt få surdegar genomförda. - Behöver ni lokal för tillfällig förvaring eller för annan användning. Vi har flera hallar och andra utrymmen som kan hyras tillfälligt under tiden föreningsverksamheten är nere. - När vi har fått bukt med Coronasituationen kommer vi erbjuda utmärkta lokaler för större möten och andra företagsevent. Vi kan iordningsställa våra lokaler för möten upp till 100 personer och tillhandahålla fika och andra måltider. Behöver ni lokal för än större möten eller event kan vi iordningsställa våra hallar utifrån era behov. - Vi lovar att ständigt uppmana och påminna våra medlemmar, supporters och andra intressenter att nyttja er sponsorer vid inköp av varor och tjänster. Det skall göra skillnad för de företag som aktivt värnar om Mariestad och dess föreningsliv. - - Ordförande - Jari Lalli P 10 16 apr 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter