Sportlovsinnebandy - vill du hjälpa till?
Är du ledig på torsdag 10-12 och känner för att hjälpa till på Sportlovsinnebandyn? Det vore kul om någon eller några av våra fantastiska ledare kan och vill hjälpa till på Sportlovsinnebandyn. Ju fler vuxna ju tryggare och roligare häng i Novab Arena! Om du redan nu vet att du kan och vill hjälpa till så anmäl dig i kommentarerna så bjuder vi på lunch efteråt :)
Ledarsidan
9 feb
0kommentarer
Tyst minut under helgens matcher
Svenska innebandyförbundet uppmanar att samtliga matcher i samtliga serier i helgen ska starta med en tyst minut för de drabbade i Örebro. Vi förstår om det i ungdomsmatcherna kan kännas lite dubbelt att göra det här, och lämnar därför över till ledare på plats att avgöra hur ni vill göra. Junior- och seniorlag kommer däremot att följa uppmaningen. Ett kort manus för speaker ligger i sekretariatlådorna för hjälp.
Ledarsidan
6 feb
Vårens Sportlott är här!
Nu är vårens sportlott här! Ungdomsspelarna ska sälja 10 lotter/spelare (gäller ej innebandyskola). De som har mer än två barn säljer endast för de två äldsta barnen. Varje lag har ett kuvert där lotter, infobrev till spelarna och ett infobrev till säljansvarig finns. Ansvarig för försäljningar (eller hur ni har det uppdelat i just ert lag) kommer och hämtar lagets pott på kansliet. Säljperioden är relativt kort, så HÄMTA SÅ FORT NI KAN! Frågor? Kontakta kansliet på 073-500 62 29 eller info@lockerud.nu
Ledarsidan
29 jan
Plocka undan det ni tar fram tack!
Vi måste bli bättre på att hålla iordning tillsammans! Vi är många ledare i föreningen, och det är många barn och ungdomar samt vuxna som ska samsas i Novab Arena. Om det ska fungera är det viktigt att var sak har sin plats och att man som ledare tar ansvar för att plocka bort efter sitt lag (tillsammans med hela laget, föräldrar osv. såklart). Omklädningsrum finns fördelade och uppskrivna på TV:n vid ingången. Det är viktigt att man använder rätt omklädningsrum, annars blir det lätt fel hela vägen. Sekretariatlådorna från SM och UWE ska lämnas tillbaka till Calles Café om inget annat lag kommer i direkt anslutning. I de lådorna ska det finnas matchklocka, platta, laddare till platta, mikrofon, instruktioner och matchvärdtröja. Domarna (våra ungdomsdomare) ska återlämna domartröja och pipa till Calles Café efter dömd match. Piporna ska kokas och tröjorna läggs i en tvätthink som finns i Calles Café. Målburar ska ställas tillbaka i hallen där de hör hemma, hängas upp på markerad plats på väggen etc. Bänkar från ICA-hallen ska återlämnas där de hör hemma. Splitboards (de sargbitar man delar in planen i småplaner med ska ställas på avsedda vagnar under trapporna till läktarna i SM och UWE. Omklädningsrum ska kollas igenom så att ingen glömt något och så att de ser ok ut för nästa lag att använda. Eventuellt hämtade nycklar till omklädningsrummen ska återlämnas i Calles Café eller i kansliet. Ovanstående är exempel och gäller både vid match och vid träning. Det viktigaste är att vi gör det här tillsammans så att det blir så bra som möjligt för alla barn och ungdomar samt ledare. Utan er ingen förening! Är det något som är oklart hur det ska hanteras? Kontakta kansliet så att vi kan förtydliga det tack! info@lockerud.nu 073-500 62 29
Ledarsidan
21 jan
0kommentarer
LOK-stöd för hösten
Så var det dags igen att vara säker på att man fyllt i eller tagit bort aktiviteter från hösten. Det är några lag som har aktiviteter från i höstas som inte närvarorapporterats alternativt tagits bort om de inte blivit av. Vänligen korrigera dina lags aktiviteter snarast så att jag kan skicka in LOK-stödet. För kännedom så ger LOK-stödet oss ungefär 80000kr för varje termin tack vare vår stora verksamhet för barn. ungdomar och unga vuxna, och det är pengar vi inte klarar oss utan för att bedriva den verksamheten vi gör. Hör av er till kansliet om ni behöver hjälp! Kansliet info@lockerud.nu 073-500 62 29 PS! Glöm inte påminna era barn om att det är dubbelmatch imorgon i arenan. Herr kl 13.30 och dam kl 17.00. Vi behöver allt stöd på läktaren!
Ledarsidan
17 jan
Visa fler nyheter