• Lite korta informationspunkter

    Nedan följer lite korta punkter att tänka på i vår gemensamma vardag för att det ska bli kul och utvecklande att vara i Novab Arena: * Om ni ställer in en träning i ICA- och Tunahallen - meddela det så att de lagen som tränar i anslutning vet om att de måste plocka upp/ner sargen. Annars är risken stor att sargen står kvar när det är dags för en annan förening att träna någon annan sport, och det blir såklart inte bra. * Sargerna som hör till en fullstor plan har svarta halvmånefötter. Dessa är bitar som ska sitta just i den fullstora sargen. Sargerna ska sitta i en särskild ordning, och det beror på att vi har sponsorer som vill synas. Till avdelare finns såkallade Split Boards, och de har utfällbara silverben. Det är inte tillåtet att ha Split Boards i "yttersargen" vid matcher utan då ska de med svarta fötter användas. Split Boardsen ska alltid stå förvarade på vagnarna vid trappan till läktaren när de inte används. * De stora målburarna i ICA-hallen ska alltid hängas upp på väggen längst in på läktaren. Vid träning ska ni använda de som heter träningsmål och vid match använder ni matchmål. Om ni använder mindre burar i ICA-hallen ska dessa tillbaka till våra innebandyhallar efter träning. I Tunahallen ska två stora målburar stå vid kanten. Om ni använder mindre burar i ICA-hallen ska dessa tillbaka till våra innebandyhallar efter träning. I SM- respektive UWE-hallen finns många olika målburar. Två stora målburar/hall står alltid på plats. De mindre målen ska hängas upp på utmärkta platser i hallarna. * Var rädd om era innebandybollar! Det kan verka billigt med lite plast, men det är inte riktigt så. Det är ni i lagen som ansvarar för att era lags bollar samlas in efter genomförd träning eller match. Syskon eller andra åskådare får ha med sig egna bollar. *Inget bollspel i korridoren, cafét eller på andra ytor än i hallarna! Vi får snart nya plattor i korridoren, och det kommer göra att det är ännu viktigare att vi är rädd om vår korridor. Visst blir det roligt att det blir finare i arenan igen? * Kansliet tillsätter två domare/matchtid. Från er som spelar 3 mot 3 och eventuellt vill spela på tre planer samtidigt behöver vi få information om det i tid så att vi kan tillsätta en extra domare. Tillsammans är vi den ideella föreningen Lockerud! En förening där alla hjälps åt för att få en fungerande och rolig vardag! Om ni har några funderingar, ideér eller annat, tveka inte att höra av er till kansliet! Vi har öppet mån-tors 15-18 samt nås via info@lockerud.nu eller 073-500 62 29. Ledarsidan 18 nov 2024
  • Ledarkläder omgång 2 är här

    Nu är ledarkläderna här för er som beställde innan sista datum för omgång 2. Glöm inte att visa utdrag ur polisens register för kansliet om du inte redan gjort det! Kansliet är öppet mån-tors 15-18. Ledarsidan 13 nov 2024 0kommentarer
  • Mariehus ger oss en tidig julafton!

    Tack vare Mariehus kan vi nu meddela att det finns två uppsättningar knäskydd att hämta till alla ungdomslags målvaktsutrustningar! Vi är rädda om våra barn och ungdomar, och också om deras knän. Att stå i mål utan ordentliga knäskydd är varken skönt eller bra, så vi har därför tillsammans med Mariehus beslutat att alla ungdomslag får två uppsättingar knäskydd till målvaktsutrustningarna. Bra va? Finns att hämta på kansliet från och med nu! TACK MARIEHUS! Ledarsidan 12 nov 2024
  • Årets uppesittarlotter är här!

    Årets Uppesittarlotter och Adventskalendrar är här och finns att hämta på kansliet av ansvarig från lagen. Kanske en perfekt gåva till far på söndag? Samtliga spelare i föreningen ska sälja 10 Uppesittarlotter samt 1 Dubbel Uppesittarlott. Om familjen har mer än två barn behöver inte det yngsta barnet sälja lotter. Om laget säljer fler lotter än sina tilldelade lotter enligt ovan går resterande vinst till lagkassorna. Utöver ovanstående finns det ett begränsat antal Adventsalendrar att sälja där vinsten går till lagkassorna. Varje spelare ska sedan betala in minst 1200 kr till den som är ansvarig för lotter i respektive lag. Därefter betalas hela lagets summa in till klubbens bankgiro 5437-8450. Sista dag att sälja lotter och kalendrar: 23 december Sista dag att betala in för försäljningen till lagansvarig: 23 december Sista dag för lagansvarig att betala in till klubbens bg: 31 december I samband med slutredovisningen skickas ett mejl till info@lockerud.nu där det tydligt framgår hur mycket som betalats in och för vad. Frågor? Kontakta kansliet info@lockerud.nu 073-500 62 29 Ledarsidan 6 nov 2024
  • Domarutbildning 4 nov kl 18

    På måndag den 4 november klockan 18 är det dags för domarutbildning för de som ska döma 5 mot 5. Föreningen är i STORT behov av vuxna domare, och vi önskar därför att ledare som kan tänka sig att döma några matcher under säsongen går utbildningen. Får vi inte tillräckligt med domare så måste vi tyvärr antingen börja betala för domare utifrån men vi kan också komma till det stadiet där vi måste ställa in matcher. Ersättning utgår med 330 kr/match. Kan du tänka dig att gå utbildningen för att hjälpa föreningen? Anmäl dig snarast i kommentarerna eller via mejl till info@lockerud.nu Ledarsidan 31 okt 2024
  • Visa fler nyheter