• Sammandrag 3 vs 3 Kvicksunds IP

    Hej Alla Fint väder då spelar Kvicksunds SKs Födda 2017 sammandrag. Ni föräldrar kommer lösa detta galant runt laget på söndag. Schemat skall göra så att ingen förälder behöver arbeta under sitt egets barns match. Om Ni behöver byta plats, diskutera med annan förälder. Ses på söndag! Ledarna Här kommer arbetsschema och spelschema för söndagen. P 2016/2017 16 aug 2024 0kommentarer
  • SammandragSammandrag 30 Juni

    Hej Alla Här kommer spelschemat för den 30 Juni Samling 0900 Matcher mot Eskilstuna Södra, Triangeln samt Eskilstuna City. Glöm inte att kryssa i Er närvaro. P 2016/2017 21 jun 2024 0kommentarer
  • Sammandrag 2016 under 2024

    Hej Alla Föräldrar Ett förtydligande från tidigare tråd i Whats Up 1. Alla blir kallade till våra 2017 sammandrag. Där spelar vi oftast med 4 lag eftersom vi har anmält fyra lag till Södermanlands Fotbollsförbund i spelformen 3vs3. Här är det viktigt att vi anmäler i tid så vi 14 dgr innan kan boka av lag. 3vs 3 är en viktig spelform för att kunna behärska teknik och spelförståelse 2. Alla 2016 blir utöver detta kallade till fyra stycken 2016 sammandrag under 2024. Vi ser det nästa som ett krav att alla födda 2016 deltager vid dessa sammandrag. De spelar de tillsammans med ett roterande antal födda 2017, dvs 4-6 styckna av våra barn födda 2017 kommer alltid deltaga när vi spelar matcher eller sammandrag med födda 2016. Fantastiskt kul med matcher Anledningen att alla inte är med beror på att det är tidigt med 5vs5 för de flesta samt att vi till Södermanlands Fotbollsförbund anmälde 1 lag 2016 då vi har få 2016 spelare. Blir vi fler 2016 så kommer vi öka antalet lag i den åldersgruppen En viktig sak för Er föräldrar att tänka på och reflektera över är om Er son/dotter är mogen att spela mot ett år äldre spelare eller spela 5vs5. Självklart skall de testa om han/hon att det är roligt och lärorikt så kanonbra, annars tycker jag att Ni skall maila oss ledare och säga att det räcker med 3vs3 för min son/dotterjust nu så att han/hon får den tiden som behövs för att utveckla sin teknik Detta kan vi ha en dialog om då vi ledare såklart är här för att främja utveckling Vår viktigaste uppgift är att varje spelare får bollkontakter, vilket inte blir fallet om barnen spelar mot fel motstånd och även med fel lagkamrater i en allt för tuff utbildningsmiljö. Vi har inte delat laget, vårt lag har i år tränat och spelat över 30 matcher dvs lika många som förra året. Vi har genomfört många match och träningspass under året och vår ambition är att fortsätta det. När det gäller spelare till de olika 2016 sammandragen i vår ser det ut såhär.. Jag kommer veckan uppdatera de inbjudningar som gått iväg. 09-juni Liam L Hector Loui Leo Fred Zack Remy Erik Arvid 29-juni Edvin K Hector Casper Leo Vincent Edvin J Oskar Scott Elis Emmet Vi behöver en adminstratör så om någon vill säkerställa den rollen är vi ledare glada, Njut av kvällen! P 2016/2017 7 jun 2024 0kommentarer
  • Södermanlands Fotbollsförbund Sammandrag 25 maj struket

    Hej Alla Sammandraget för oss den 25 maj är inställt pga att inga lag vill arrangera sammandrag. Tyvärr är det sviktande intresse för många av sammandragen även 3 mot 3, men den 26 maj blir av. Tider för sammandrag 0900-1630 P 2016/2017 14 maj 2024 0kommentarer
  • Information inför Söndagen den 12 Maj

    Matchsammandrag samt ansvarsfördelning på vårt sammankomst 12/5 i Kvicksund för PF2016/2017 Vi vill såklart bjuda till en fantastisk dag tidigt på säsongen så att våra gäster vill komma tillbaka till Kvicksunds IP 💚 varje år. Söndagen den 12 maj bjuder vi alltså in 24 lag till vår hemmaplan här i Kvicksund. Dagen börjar troligtvis för oss alla runt 0830 med matchstart 1000. Vår målsättning är att matcherna slutar ca 1530 och att vi har städat klart samt tagit hand om eventuellt överblivna varor klockan1630. Nu är det vår tur att tillsammans skapa något unikt, det bästa och trevligaste sammandraget för våra barn och tillresta gäster. Alla skall känna att de längtar till grässammandraget i Kvicksund. Vi ledare önskar fokusera på laget under dagen och behöver hjälp med allt nedan. Eftersom detta sammandrag är dubbelt så stort som det vi fixade förra året så kommer alla behövas för att säkerställa ett lyckat event. Vi försöker som ett lag anpassa arbetsinsatserna så att alla kan se sina barns matcher. Dagen flyter på ungefär såhär: Ankomst: Runt 0845 börjar de första lagen anlända Kvicksund, de behöver då bli anvisade en parkeringsplats. Vi har två stycken parkeringsytor samt vid fullt hänvisar vi till skolan. 1. Mot Golfen: - Gruset vid konstgräset, 2. Mot KSK: - Parkeringen vid klubbstuga och A-planen 3. Tegelviken (Vid Behov) Lagen vill veta var de kan fylla på vatten och egentligen bara känna sig varmt välkomna. De första ledarna vill säkert köpa sig en kaffe, men framförallt vill de fråga matchvärden/Parkeringsvärdar var de olika planerna finns och var de kan sätta upp sitt lagtält. Vi kan informera dem om att planerna finns nedanför backen De samt alla vi föräldrar har också fått informationen om spelschemat ”Inför Sammandrag i Kvicksund”. Våra kioskteam är förberedda Grillen är redan igång och det är klart i vår kiosk, schemat för det ambulerande alt kiosk 2 är klart och alla har ett leende trots att det nu börjar kännas att det blir många gäster idag., många hamburgare blir det Trafiken flyter på utan krockar i den intensiva perioden mellan 0900-1000, matchvärdarna hjälper till där de första 45 minutrarna innan vi ser till att matcherna kommer igång, pauserna blir korta mellan de 2 perioderna och alla föräldrar från våra gästande lag sköter sig på ett exemplariskt sätt- Vår kioskverksamhet går på högvarv och vi löser det galant, alla handlar, äter hamburgare mm. Vissa grejer tar slut och vi får kanske skicka någon att köpa mer. Vädret är fantastiskt och gästerna trivs ofta på grund av att vi stannar upp och pratar lite grann. Matcherna rullar på de nervösa unga domarna får hjälp av våra matchvärdar både med att starta matcherna i rätt tid men även att se till att publiken hejar på sitt lag och håller sig på motsatt sida gentemot var ledarna befinner sig. Trots att det är mycket att stå i så får vi i våra killar och tjejer mat hela tiden så deras ork och glädje är fantastisk fram till sista match. Alla hjälper ju till fram till att sista laget lämnat och idrottsplatsen är i snyggt skick igen. Vi beställer pizzor till alla trötta föräldrar och barn så att vi alla går hem och somnar tidigt inför en ny skolvecka. Uppgifter inför den 12 maj samt under dagen ”Gula västar hämtas i Klubbhuset” 1. Inköp Kontaktperson: Malin Adler, Jenny Sundin och Camilla Sjökvist De säkerställer att vi har: - Godis mm - Dryck - Hamburgare - Korv - Ketchup - Senap - Sallad mm - Kol och t-sprit mm Gruppen löser eventuella uppkomna inköp på dagen När det gäller egna bak så är ju det oerhört uppskattat så anmäl gärna detta till Malin, Jenny och Camilla redan denna vecka så de kan koordinera och planera 2. Planer/Parkering/Matchvärdar Kontaktperson: Fam Scott, Fam Lundgren ”Gula västar hämtas i Klubbhuset alla bär väst” - Ställ mål på plats (Planerna uppmålade från lördag fm) - Märk upp mål med nummer enlig skiss kan göras redan på torsdag - Flytt av mål från konstgräs till KSK - Parkeringsvärd vid konstgräset samt vid KSK - Matchvärdar enligt separat instruktion sedan tidigare Vi hjälper domarna och eller lagen med: - Starttider etc samt säkerställer att matcher startas i tid. - Tar ansvar som vi har gentemot Södermanlands Fotbollsförbund. - Alla föräldrar säkerställer genomläsning av utskick Rollen ”Matchvärd” - Matchvärdarna kommer få ett schema så att man kan hjälpa lagen på plats. 3. Kiosk, grill samt ambulerande kiosk vid planerna (Cafeterian i klubbhuset plus ambulerande försäljning vid planerna) ”Gula västar hämtas i Klubbhuset alla bär väst” Kontaktperson: Familjen Adamsson/Quicker samt Familj Granberg Försäljning, denna del är den mest individtunga. Säkerställ att vi har många här för avlastning, en effektiv hantering, bakning tror vi ni löser galant inom laget så kör. Detta gjorde Ni grymt på sammandraget i oktober. 8-10 föräldrar behövs nog minst för denna grupp - Alla dukar upp kioskerna innan 0930 - Vi bemannar kiosker och grill enligt respektive arbetslag observera att vi har gjort schema så att alla skall kunna se sina barn maximalt. Byte av arbetslag kan ske fram till nästa vecka beroende på vilket lag Ert barn spelar i. - Schemat kräver också snabba byten mellan passen. - Vi säkerställer att toaletterna i klubbhuset är rena och att papper fylls på. - Vi gör rent och snyggt efter oss så att alla i klubben blir glada och att vi får fixa flera sammandrag Alla föräldrar iordningsställer tillsammans med laget området innan vi går hem Ni är grymma Ni är grymma! P 2016/2017 5 maj 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter