• Spelarfoton

    Hittar ni här. Tacksam om ni inte sprider länken, utan sparar ner bilderna för era respektive lag inom de kommande två veckorna. Stort Tack till Hanna Maxstad för proffsiga foton! Ungdomsledarsidan för 12 dagar sedan 1kommentar
  • Uppstart, trygghetsarbete i lagen 2024

    Hej! Jag har tänkt att vi ska ta ett omtag om trygghetsarbetet i lagen. En del av er lag har redan trygghetsledare, en del har det inte, därför vill jag att någon från varje lag kommenterar nedan vem trygghetsledaren i ert lag är, vi behöver ha trygghetsledare i alla våra lag för att få bra struktur i arbetet. Det går givetvis jättebra att vara fler i varje lag som delar på uppgiften. Jag har bokat en tid för möte den 22 maj kl. 18-19 på Backavallen, i konferensrummet i Servicehuset, jag har redan fått in några frågor kring arbetet med matchvärdar, hur vi hanterar incidenter m.m. Vi diskuterar dessa frågor samt uppdraget för trygghetsledare generellt. Jag skickar en kallelse till mötet till de som jag får in som trygghetsledare i lagen. Hör av er till mig med frågor och om det är något särskilt du vill ska tas upp på mötet. /Ida Ungdomsledarsidan 18 apr 14kommentarer
  • Utdrag ur belastningsregistret

    Hej alla ledare! Utifrån rådande lagstiftning och våra egna ledaravtal så ska vi begära in utdrag ur polisens belastningsregister vid nyrekrytering av ledare samt kontinuerligt vartannat år. Styrelsen tog föregående år fram en policy för detta, där det framgår att utdraget ska visas för två personer: trygghetsansvarig samt annan person i arbetsgruppen för trygghetsfrågor (tidigare stod det ordförande och ungdomsansvarig), vilket innebär att utdraget ska visas upp för mig (Ida Midnattssol, nytillträdd trygghetsansvarig) och Fernando Arana Escobedo. Begäran om utdrag görs hos polisen, antingen via e-tjänst eller via blankett, båda hittas på den här sidan: Utdrag för arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg. Begärs utdraget via e-tjänsten kommer det att levereras digitalt, om du önskar kan du då maila det till oss på ida.midnattssol@gmail.com och fernandoae79@gmail.com (viktigt att det skickas till båda). Vi kommer då att titta på det, registrera att vi mottagit det och därefter radera det. Om du föredrar att visa upp det i pappersform så går det utmärkt att höra av sig till oss så ordnar vi en tid när vi kan mötas. Om det skulle framkomma något i utdraget som vi har funderingar kring så kommer vi givetvis att diskutera det med respektive ledare det berör samt diskutera i styrelsen om och hur vi skulle kunna arbeta för att den som vill engagera sig i vår förening kan göra det under trygga former för samtliga. Uppgifterna kommer att hanteras varsamt och med respekt, ingen utanför styrelsen kommer att informeras om innehåll utan att det först förmedlas till berörd ledare. I våra ledaravtal framkommer också att varje ledare har en månad på sig att visa upp utdrag, det betyder att vi vill ha fått in från samtliga ledare innan den 16 maj. Har vi inte fått in utdrag så kommer vi att kontakta berörd ledare, och om vi ändå inte får in dokumentet kommer ledaren att bli pausad från sitt uppdrag tills dess att vi fått in utdraget. Har du frågor om detta så är du varmt välkommen att kontakta mig. Vänligen, Ida Ungdomsledarsidan 16 apr 2kommentarer
  • Visa fler nyheter