﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Krylbo IF P 16/17</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/KrylboIF-P1617/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">1acca264-831c-0ae1-e3be-4f248457f632</guid><title>Information bilder + avslutning</title><description>Godkväll, &lt;br&gt;Jag vill informera om två saker. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om avslutning för vårsäsongen nu på tisdag 17:00-18:00. Vi kommer hålla till på konstgräset, killarna behöver inte ha på sig benskydd på denna träning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;En annan sak jag vill informera om är att bilderna ifrån fotograferingen nu har kommit. Om ni inte fått mail så kontakta kundtjanst@bildexperten.se och berätta vad erat barn heter och vilken mailadress ni har. Detta förutsätter självklart att ert barn var med på fotograferingen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänliga hälsningar&lt;br&gt;Ledarstaben.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 20:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8115878/Information-bilder---avslutning</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 18:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4c6d1c0d-c697-ad59-3db0-356535c280a9</guid><title>Avslutning vårsäsongen!</title><description>Godmorgon allesammans, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ikväll kör vi träning som vanligt trots att det är skolavslutning! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tisdag nästa vecka är avslutning på vårsäsongen. Vi kommer då hålla till på konstgräset. Det blir lekar och en överraskning på slutet 🙂.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning &lt;br&gt;Ledarstaben&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 08:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8114184/Avslutning-varsasongen</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 06:08:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0761b9cc-7792-61e6-73cf-4e8e2aa88c1e</guid><title>Kiosk på söndag</title><description>Vi behöver hjälp av föräldrar, anhöriga och vänner nu för att bemanna kiosken och grillen till sammandraget i Krylbo den 14/6. Våra 2017killar ska spela och vi har blivit tilldelade passen mellan 14.00-16.00. Vi delar upp det i 1h pass och försöker bemanna med 2 personer vid varje station. Anmäl i kommentarer så försöker jag uppdatera i inlägget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktigt att vi får passen fyllda!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Grill 14.00-15.00 - Optimus - Optimus&lt;br&gt;Grill 15.00-16.00 - Ryan - Ledig &lt;br&gt;Kiosk 14.00-15.00 - Ledig - Ledig &lt;br&gt;Kiosk 15.00-16.00 - Dante - Ledig &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att ni stöttar laget och gör så vi alla får en toppendag med fotboll på hemmaplan!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 19:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8113941/Kiosk-pa-sondag</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 17:41:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6742da11-d91d-35c0-70ef-372864b5dd22</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11907993_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="153394" /><title>Referat Krylbo IF- Horndals IF</title><description>Som fotbollstränare upplever man ofta både frustration och stolthet. Idag var det båda delarna, dock mest av det sistnämnda. 🥰&lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag krävde vi fullt fokus av killarna redan i omklädningsrummet. Med fokuset på topp så gick vi igenom matchens taktik till punkt och pricka. Vi skulle sätta press på deras backar högt upp i banan direkt vid utspark. Vi skulle kolla bakom ryggen i försvaret och vi skulle vara smarta i våra uppspel. Taggade till tusen klev vi ut på planen och hade en väldigt bra och peppande uppvärmning. Men när domaren blåser igång matchen så glömmer vi precis allting som vi pratat om i omklädningsrummet 20 minuter tidigare. Uppspelen funkade i och för sig hyfsat, dock satte motståndarna ingen press på våra backar heller. Men det andra var helt bortblåst. Vi pressar ingenting uppåt och Horndal kontrar sönder oss med friläge på friläge! Därav frustrationen. Det blir lite bättre när vi byter i första perioden och vi ber spelarna på bänken studera sina kamrater ute på banan. Vi hämtar igen lite av det tappade i slutet på första perioden. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I periodpausen så går vi återigen igenom vår taktik som vi inte följde. Vi förklarar för killarna att om man inte förstår så måste man fråga, men allt är glasklart. Resten är historia, killarna går ut och fullständigt briljerar i två perioder. Vi börjar fundera vart killarna ifrån första perioden tog vägen? Våra backar spelar som att dom reser till fotbolls-VM i slutet på veckan. Våra mittfältare blir spelfördelare i världsklass som levererar assist på assist. Vi korrigerar, vi agerar och vi briljerar. Wow vilken insats av våra killar idag! Här kommer stoltheten in, man blir så sjukt imponerad över hur vi vänder matchbilden idag. Idag hade vi 12 spelare med till matchen och 8 av dessa killar gjorde mål, förstå vilken trupp vi har? &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill även passa på att tacka Mirav som gör sin sista match i Krylbo IF tröjan idag. Du kommer vara väldigt saknad, du är vår boss 🥰. Lycka till i framtiden! När du spelar i Real Madrid kom ihåg vart allt började! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta var den sista matchen för vårsäsongen, grymt jobbat Krylbo IF P16. Vi är galet stolta över er. 🖤🤍💛&lt;br&gt;&lt;br&gt;På tisdag 16/6 kör vi sommaravslutning.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 22:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8113513/Referat-Krylbo-IF--Horndals-IF</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 20:46:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cff573f2-79bb-c148-0d59-2514e7dcb482</guid><title>Kiosk och grill 14/6</title><description>Vi behöver hjälp av föräldrar, anhöriga och vänner nu för att bemanna kiosken och grillen till sammandraget i Krylbo den 14/6. Våra 2017killar ska spela och vi har blivit tilldelade passen mellan 14.00-16.00. Vi delar upp det i 1h pass och försöker bemanna med 2 personer vid varje station. Anmäl i kommentarer så försöker jag uppdatera i inlägget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Grill 14.00-15.00 - Optimus - Ledig &lt;br&gt;Grill 15.00-16.00 - Ledig - Ledig &lt;br&gt;Kiosk 14.00-15.00 - Ledig - Ledig &lt;br&gt;Kiosk 15.00-16.00 - Ledig - Ledig &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att ni stöttar laget och gör så vi alla får en toppendag med fotboll på hemmaplan!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 06:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8112856/Kiosk-och-grill-14-6</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 04:25:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">031c1a8c-a884-4ccb-ad58-16e007720248</guid><title>Match Krylbo IF - Horndals IF 9/6</title><description>Imorgon är det dags för match igen för Krylbo IF P2016. Det är hemmamatch mot Horndals IF. Samling 16.45 vid omklädningsrummet på Krylbo IP. Kom ombytta och klara med svarta shorts, gula strumpor, benskydd, fotbollsskor och vattenflaska. Matchtröja får vi som vanligt på plats. Matchen börjar 17.30. Föräldrar hjälp gärna Benjamins pappa Anders med att bära ut till kiosken och brygga kaffe. Vi spelar på planen vi brukar träna på. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande spelare är kallade:&lt;br&gt;Daniel&lt;br&gt;Sem&lt;br&gt;Mirav&lt;br&gt;Yasser&lt;br&gt;Benjamin&lt;br&gt;Noel&lt;br&gt;August &lt;br&gt;Melvin&lt;br&gt;Alex &lt;br&gt;Maurice &lt;br&gt;Neo &lt;br&gt;Filip&lt;br&gt;Sami&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ger vi järnet på sista matchen innan sommaruppehållet.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 21:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8112735/Match-Krylbo-IF-Horndals-IF-9-6</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 19:15:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fccee438-18b2-c664-ca48-1f5af0f7c1b8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11906058_medium.png" type="image/png" length="39854" /><title>2017: Sammandrag i Krylbo 14/6</title><description>Nu är det dags för sista sammandraget innan sommaruppehållet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Laguppställningen ser ut som följer:&lt;br&gt;&lt;br&gt;KrIF 1 - Ledare Tom&lt;br&gt;Caspian&lt;br&gt;Mason&lt;br&gt;Optimus&lt;br&gt;Alfred&lt;br&gt;Oskar&lt;br&gt;Maksym&lt;br&gt;&lt;br&gt;KrIF 2 - Ledare Fredrik&lt;br&gt;Hasan&lt;br&gt;Franz&lt;br&gt;Melvin&lt;br&gt;Dante&lt;br&gt;William&lt;br&gt;Taj&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 12:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8112391/2017-Sammandrag-i-Krylbo-14-6</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 10:57:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">14f533a0-7f2d-12eb-11c0-2513b07f64b5</guid><title>Matchreferat Husby AIK - Krylbo IF</title><description>Knepig match igår så jag hade svårt att sammanfatta men har landat i följande. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hjärnspökena ställer återigen till det för oss när vi möter lag i blandade åldrar. Vi får för mycket respekt för killarna som är lite äldre/större. Fokuset på uppvärmningen var väldigt dåligt, man flummade mest och gnällde på att planen var dålig. Väl ute på planen så ser det stundtals väldigt bra ut vi spelar fin fotboll. Men vi har fortfarande för långt mellan våra backar och mittfältare i uppspelsfasen. Vi hade en betydligt bättre taktik i andra och tredje perioden där vi spelade upp bollen både snabbare och smartare detta var ett initiativ som direkt från killana själva, ett väldigt bra tecken på fungerande gruppdynamik. En sak till som våra motståndare är betydligt bättre på är att pressa deras backar och målvakt så fort bollen går ut i spel. Vi släpper hem Husby på tok för enkelt in på vår planhalva och sen blir vi kvar där nere. Det är en sak vi ska försöka träna på och vikten av träningsnärvaro är stor när man ska lära sig positioner för det är riktigt svårt. Vi gör återigen en överlag bra match, även fast jag låter negativ. Men jag tycker ju i grund och botten att vi är bättre fotbollsspelare än motståndarna och därför så blir det lite besviket när det inte riktigt går som vi vill. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Men i alla matcher vi spelat denna säsong så är vi verkligen med på banan och kämpar stenhårt hela tiden. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hade ett par fula efterslängar sist på matchen som vi måste sluta upp med. Det kan vi ta som hemläxa denna gång. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Sist vill vi bara säga, grymt jobbat gillar. Ni är grymma hela bunten 😍🖤🤍💛&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 21:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8111989/Matchreferat-Husby-AIK-Krylbo-IF</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 19:02:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0cc916fe-3c32-b1ff-b796-1194c7ed8575</guid><title>Bortamatch Husby AIK 6/6 P2016. </title><description>Imorgon lördag 6/6 på självaste nationaldagen så är det dags för bortamatch mot Husby AIK på Husbyvallen. Samling klockan 12:15 på Krylbo IP, matchstart i Husby 13:30. Hör av er snarast möjligt om ni åker direkt till Husby eller om erat barn behöver samåka med någon. Kom ombytta med fotbollsskor, svarta shorts, gula strumpor och benskydd till Krylbo IP. Ha med er vattenflaska. Matchtröja får killarna som vanligt på samlingen. Vi saknar fortfarande 2 tröjor sedan förra matchen, någon som har hemma?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande spelare är uttagna till matchen. &lt;br&gt;Axel - Benjamin - Daniel - Caspian &lt;br&gt;Filip - Maurice - Melvin &lt;br&gt;Mirav - Neo - Noel &lt;br&gt;Sami - Sem - Yasser &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nytt för denna gång är att vi tänker få in lite kontinuitet på våra matcher. Detta betyder att killarna får spela samma position hela matchen. Detta för att lära sig att växa in i matchen och få bättre möjlighet till träning på specifika positioner. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas på en bra och rolig match för killarna! &lt;br&gt;Med vänliga hälsningar, &lt;br&gt;Ledarstaben&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-05 11:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8110825/Bortamatch-Husby-AIK-6-6-P2016-</link><pubDate>Fri, 05 Jun 2026 09:41:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8f3cfed9-f3f8-93c4-2426-9a02ea5f9160</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11899240_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="241099" /><title>Matchreferat Krylbo IF - Söderbärke GOIF</title><description>Peppade killar i en match där nästintill alla spelare var anmälda och deltog. Bra fart och pepp redan på uppvärmningen och den känslan tog killarna med sig ut på planen när domaren blåste igång matchen. Vi sätter idag en väldigt hög press och spelar fin fotboll. Vi är stabila i försvaret och gör väldigt kloka beslut hela tiden. Första perioden är väldigt bra, nog den bästa perioden hittills iår. Andra perioden börjar bra men vi blir sen lite nonchalanta. Vi släpper våra positioner och det blir väldigt stora avstånd mellan vår backlinje och vårat mittfält, detta släpper in Söderbärke lite i matchen. Dom har flera killar som har väldigt bra skott som får skjuta ganska ostört. Men i tredje perioden går vi ut och spelar vårat spel igen och kan vara nöjda med en stabil insats. :yellow_heart:

En dag med 5 olika målskyttar säger återigen att vi är ett starkt lag och inte ett lag med enbart starka individer . 

Grymt jobbat idag KrIF! :soccer:

En sak som ni kan prata med era barn om är att när det blir frispark så har vi som princip att den som blir fälld eller gör så att motståndaren tar med handen eller liknande är den som slår frisparken. Vi vill då inte se 4 personer stå och böna och be till sina kompisar om att dom får ta den istället. Denna regel har självklart undantag beroende på position på banan. Men det är vi tränare som löser den situationen inte killarna . 

Anmälan finns nu ute till matchen mot Husby på lördag 6/6, anmälan stänger torsdag kväll. Säg till om erat barn bevöver samåka.  Ganska tätt på den, nämligen den 9/6 på tisdagen så har vi nästa match mot Horndal hemma på Krylbo IP, anmälan till den kommer ut efter tisdagens träning. Anmälan till den stänger på söndag kväll. 

Med vänlig hälsning 
Ledarstaben
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 21:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8107964/Matchreferat-Krylbo-IF-Soderbarke-GOIF</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 19:14:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">88532bbc-c50f-103d-b879-0ca7dd71ac2c</guid><title>Match Söderbärke 31/5</title><description>Gäller P2016 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hemmamatch 16.30 mot Söderbärke på söndag 31/5. Vi samlas 15:45 på Krylbo IP. Ha med vattenflaska, svarta shorts, gula strumpor och benskydd. Matchtröja får vi på plats. Vi spelar på vanliga gräset. Följ kiosklistan på facebook som Linda gjort. Föräldrar hjälps åt att ta fram till kiosken, varor finns i vårat materialskåp och bord finns garaget och kaffe i kansliet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande spelare är kallade till matchen:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Noel&lt;br&gt;Neo&lt;br&gt;Maurice&lt;br&gt;Alex &lt;br&gt;Melvin&lt;br&gt;Mirav&lt;br&gt;Benjamin&lt;br&gt;Sami&lt;br&gt;Daniel&lt;br&gt;Sem&lt;br&gt;Axel &lt;br&gt;Yasser&lt;br&gt;Philip &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallese till match nästa helg kommer på söndag, då möter vi Husby borta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Verkar bli grymt fotbollsväder på söndag, nu peppar vi killarna så även får se grymt spel! :yellow_heart:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 21:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8107132/Match-Soderbarke-31-5</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 19:59:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">477256b0-130b-da15-ba4a-8a4673230786</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11895014_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="136861" /><title>Kvarglömda saker!</title><description>Det börjar bli väldigt mycket kvarglömda saker i vårat skåp på Krylbo IP. Detta är saker som vi tagit rätt på efter träningar. Väldigt många saker saknar namnlapp eller text i kläderna vilket gör det svårt för oss. Det finns 1 jacka, 1 tröja, 3 vattenflaskor. Misstänker att den blå flaskan är Neos, men går inte att tyda namnlappen helt då namnlappen är trasig. I jackan tolkar vi det som att det står Menkem. Skriv till oss om ni saknar något av det på bilden. 

// Ledarstaben
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-27 17:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8105813/Kvarglomda-saker</link><pubDate>Wed, 27 May 2026 15:50:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ad3a4496-c7f4-7244-7a24-79501bfb4a65</guid><title>Sammandrag i Avesta för 2017</title><description>&lt;br&gt;30/5 är det dags för nästa sammandrag. Den här gången blir det bara ett lag. Uttagna till laget är de första anmälda. Tider för matcher står sist i inlägget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Laget:&lt;br&gt;Alfred&lt;br&gt;Caspian&lt;br&gt;Farid&lt;br&gt;Hasan&lt;br&gt;Mason&lt;br&gt;Melvin P&lt;br&gt;Optimus&lt;br&gt;Oskar&lt;br&gt;Ryan&lt;br&gt;William&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 1&lt;br&gt;14.30 vs SAIF, 3 plan 3&lt;br&gt;15.00 vs AAIK 2, plan 3&lt;br&gt;15.30 vs SAIF 1, plan 1&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som vanligt är det samling 30 min före matchstart, alltså kl 14.00. Alla spelare ska ha benskydd för att få spela. Nu laddar vi upp och kör på som bara vi kan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja KrIF&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 22:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8105441/Sammandrag-i-Avesta-for-2017</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 20:12:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">81d71b3f-3786-90c9-9abf-0e0c862915f8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11890646_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="255208" /><title>Referat Falu BS - Krylbo IF</title><description>Dagens match var en riktigt välspelad match av båda lagen. Fysiskt spel från båda hållen men stundtals mycket knuffar och tryck med armarna ifrån motståndarna. Grabbarna fokuserade på rätt saker ändå och fortsatte sitt spel. Vi är inledningsvis lite på hälarna och motståndarna får en kanonchans direkt i matchen att ta ledningen på. Mirav i målet spikar igen. Vi nöter på framåt men har svårt att få till något etablerat spel på offensiv planhalva. Våra mål kommer dock enklare än motståndarnas, vi spikar igen både försvarsmässigt och målvaktsmässigt. Dock känns det som att motståndarna har greppet om matchen och äger mer boll. Idag hade vi väldigt svårt i uppspelsfasen där vi inte kommer förbi deras anfall/mittfält med våra bollar. Det betyder att vi fortfarande har lite långt mellan våra olika lagdelar. Falu BS spelade också med väldigt hög press av deras anfall och mittfält vilket gör att vi blir lite ställda och hamnar i tidsnöd. Vi tappar lite markering i den andra perioden när Falun kör med 2 forwards. Överlag en väldigt bra match av killarna som visar riktig kämparanda. Vi hade två målvakter som kanonspelade mellan stolparna. Vi hade kunnat vara effektivare framåt, men vi hade också ett par enkla mål. På tisdag tror jag vi ska köra en träning med enbart match där vi går in och pausar mycket och förklarar hur vi ska göra mer ingående. :yellow_heart:

4 olika målskyttar även idag, det visar på bredden vi har i truppen. Vi är ett lag som är väldigt jämnt och det är en enormt styrka. 

Grymt jobbat killar, :yellow_heart:

// Nils och Daoud
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 16:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8103807/Referat-Falu-BS-Krylbo-IF</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 14:25:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">be4ffb87-0528-bc7c-79d7-bf9331bb8b0a</guid><title>Söndag 24/5</title><description>Först och främst, dags för match igen för P2016. Vi samlas på Krylbo IP klockan 09:00. Sen åker vi till Falun för match mot Falu BS på Kopparvallen. Jag vet att Sem och Alex behöver samåka, är det någon mer som behöver det så måste ni meddela oss så snart det går. Uttagna spelare till denna match är:

Mirav
Melvin B
Sami
Axel
Neo
Maurice 
Daniel 
Noel 
Yasser
Sen
Alex 
Benjamin 

Vid förhinder kontakta oss snarast. 
Kom ombytta. Matchtröja tar vi på oss på Krylbo IP och lämnar sedan in efter fotografering. Ha på er gula strumpor och svarta short. 

FOTOGRAFERING 
Efter P2016s match så är det dags för fotografering. Vi samlas på Krylbo IP 14.15. Där tar vi på oss matchtröjor. Fotografering 14.45. Ha på er svarta shorts och gula strumpor. Kommer finnas lite strumpor och shorts att låna. Inte för sent att anmäla er till fotografering ännu.
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 09:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8103206/Sondag-24-5</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 07:49:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c7aa813f-9626-93e9-a66f-7ba8765381b3</guid><title>Sammandrag Avesta för 2017</title><description>Idag är sista dagen för killar 2017 att anmäla sig till sammandraget i Avesta den 30/5. Kl 21 stänger vi anmälan. Viktigt att även anmäla om ni inte kommer.

/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 19:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8103028/Sammandrag-Avesta-for-2017</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 17:11:27 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2feb0e98-fc34-0fa0-3802-5f7764215485</guid><title>Sammandrag i Avesta</title><description>Hej fotbollsfans! Nu är det dags för nästa sammandrag. Lördag 30/5 i Avesta.

Anmäl er direkt så att vi kan få ihop två lag igen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 19:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8101109/Sammandrag-i-Avesta</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 17:38:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ed957939-7417-6306-4884-758bc4e7663b</guid><title>Träningar V21</title><description>Ikväll kör vi träningar på naturgräset ute på småplanerna bakom garagen på Krylbo IP. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 12:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8100845/Traningar-V21</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 10:11:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c352a681-82f9-b3fd-1a4b-d9ec1beefa30</guid><title>Fotografering 24/5</title><description>Hej, 

VIKTIG INFORMATION 

Söndag den 24/5 så är det dags för lagfoto för P16/17. Det äger rum på Krylbo IP 14:45. Vi försöker samlas cirka 14.15 för att ta på matchtröja. Viktigt att vi har på oss svarta shorts samt gula strumpor. Jag tar med mig några extra strumpor som vi kan låna ut under fotograferingen. Går alltid att gömma strumpor som inte är gula så låt inte det hämma er. Jag kommer skapa en kallese för eventet. VIKTIGT att vi tackar ja eller nej på kallesen så vi vet hur många vi blir. Detta gäller både P16 och P17. Det blir ett lagfoto samt porträtt. Ta med era bästa leenden! :yellow_heart:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 22:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8099880/Fotografering-24-5</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 20:12:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1cea0164-4c89-71b0-97f8-142732d841b3</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11882045_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="164199" /><title>Referat Krylbo-Hälsinggården</title><description>Tuff match där motståndarnas ålder och storlek satte spöken i killarnas huvuden tyvärr. En märklig match generellt där vi är på tok för rädda inledningsvis. Vi vågar inte gå på våra motståndaren utan låter dom alldeles för enkelt komma till skott utanför vårat straffområde. Motståndarna har bra skott och kan enkelt skjuta in några snabba mål. Vi tappar även våra positioner där det blir för stora avstånd mellan våra lagdelar. 

Vi pratar om att våga i den första periodpausen och i andra perioden så vågar våra killar verkligen. Dom går på hårdare och vinner bollen och spelar smartare fotboll. Det gör att matchen jämnas ut rejält. I tredje perioden så tar rädslan och tröttheten över igen och båda lagen är ganska uddlösa i en händelsefattig tredje period. Detta var en ny upplevelse för killarna där vi både fick spela i kontinuerligt ösregn samt att vi fick möta killar som var större och äldre. Det är något som vi kommer ställas inför även i framtiden och är en utmaning vi lär tackla! 

Några som belönades med grönt kort idag som verkligen klev in och gjorde jobbet i andra perioden trots att man låg 30kg bakom sina motståndare var Yasser och Melvin. Ni visade idag på riktig laganda och ledde erat lag framåt. Grymt jobbat killar. Hela laget gör en bra insats överlag och en grym insats i den andra perioden. Vi får blicka framåt mot Falun borta nästa helg. Kallelse kommer under dagen, svara så snart ni kan och skriv om ni behöver skjuts eller inte.

Tack för idag allesammans!
:yellow_heart::soccer::trophy:
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-16 13:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KrylboIF-P1617/News/8099017/Referat-Krylbo-Halsinggarden</link><pubDate>Sat, 16 May 2026 11:19:46 GMT</pubDate></item></channel></rss>