﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Kinnarp-Slutarps IF F10</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">feb504c1-6e0f-7679-47ad-9781213e7d8d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11917735_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="249258" /><title>Bilder</title><description>Sista träningen innan sommaruppehållet är avklarad, vilket härligt gäng vi har! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon ses vi på midsommarförberedelserna och på söndag väntar sista matchen innan vi tar lite välförtjänt ledigt! ☀️&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 20:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8118607/Bilder</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 18:32:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b3f78e0a-6d51-2d20-8a11-b34206c4277c</guid><title>17:00 onsdag</title><description>Obs! Vi startar träningen 17:00 på onsdag istället! &lt;br&gt;Vi räknar med att vara klara ca 18:30. &lt;br&gt;Vi kommer att avsluta med grill vid ca 18 tiden &lt;br&gt;Gör gärna en tumme upp här så vi vet att ni sett starttiden. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på onsdag!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 19:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8116462/1700-onsdag</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 17:24:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">25be772c-6299-24d7-eb88-104c7ef9ea94</guid><title>Sommaravslutning</title><description>Bra kämpat av tjejerna idag. &lt;br&gt;Imorgon har vi träning som vanligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;På onsdag har vi sista träningen innan sommaruppehållet och då kör vi något lite annorlunda. Istället för en vanlig fotbollsträning kommer vi att bjuda på något att äta och hitta på lite roliga aktiviteter tillsammans.&lt;br&gt;Vi ses på Tångavallen 17:30 som vanligt och kom ombytta i vanliga fotbollskläder. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Meddela i kommentaren om ert barn kommer så vi kan planera maten. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på träningen!&lt;br&gt;Hälsningar Petra och Jennica&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 11:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8115588/Sommaravslutning</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 09:56:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">59f13245-1059-2f95-f2f3-18c90e616b24</guid><title>Inför midsommar</title><description>Hej! &lt;br&gt;Här kommer lite information inför midsommarfirandet på Tångavallen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Torsdagen innan midsommar 18/6 kl 17.00 hjälps alla som kan åt att göra iordning Tångavallen inför midsommarafton. Klä stången, resa partytält, ställa ut bord och bänkar m.m.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårt lag har fått i uppdrag att baka 60 mjuka och 60 hårda kakor, vi har tre som bakar och tänkte höra om någon mer har möjlighet att hjälpa till att baka 30 mjuka kakor så delar vi upp det?&lt;br&gt;Dessa lämnas på Tångavallen dagen innan kl 17.00 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har även fått stationen Kaffelotteriet/ Tombolan och vi delar upp det i två pass:&lt;br&gt;&lt;br&gt;10.30-12.00 Melissa och Nellie&lt;br&gt;12.00-13.30 Elsa K och Klara&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hör av er om ni har några frågor,&lt;br&gt;Ha en fin dag! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 11:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8112998/Infor-midsommar</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 09:29:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b6e837f0-c7c1-d870-25f1-98fb75febb76</guid><title>Föräldrauppdrag</title><description>Hej! &lt;br&gt;Som tidigare år behöver vi hjälp av er föräldrar att bemanna bilbingo, station på midsommar och kiosk på herrlagets match. Vi har nedan en lista på föräldrauppdrag och försöker se till att det blir så rättvist som möjligt. Har man inte möjlighet det datumet ser vi gärna att ni byter med varandra så hjälps vi åt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer även behöva hjälp av er föräldrar till kiosken på våra hemmamatcher. Tord är nu kioskansvarig i klubben och kommer att hjälpa till när han kan men annars ser vi gärna att några av er kan hjälpa oss med detta. &lt;br&gt;Gör gärna en kommentar att ni sett inlägget och ert uppdrag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Bilbingo 29/8: Klara A, Sigrid&lt;br&gt;Bilbingo 10/10: Wilma, Aniela&lt;br&gt;&lt;br&gt;Midsommar: Melissa, Nellie, Elsa K, Dhurata&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bakning till midsommar: Ronja, Clara H&lt;br&gt;&lt;br&gt;Herrkiosk 1/7: Elsa W &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack!&lt;br&gt;Jennica och Petra&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 18:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8098706/Foraldrauppdrag</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 16:38:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b9eb00d6-77f9-729d-494c-4dd497b39db1</guid><title>Medlemsavgift 2026</title><description>Nu är det dags att betala årets medlemsavgift. Det är viktigt att man betalar avgiften så att spelarna är ordenligt försäkrade om det skulle hända något.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Använd gärna Fritidskortet om ni inte nyttjat det för andra aktiviteter än.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Gå in på fritidskortet.se.&lt;br&gt;Ansök om kortet.&lt;br&gt;Sök fram Kinnarp Slutarps IF&lt;br&gt;Skriv belopp 500:- (summan för avgiften)&lt;br&gt;Välj barnets personnummer som meddelande. Skriv även dit barnens namn manuellt för att underlätta hanteringen. (Personnummer + barnets namn)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det några frågetecken så är det bara att höra av sig till oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ni redan nyttjat Fritidskortet eller bara vill betala direkt, så betalar ni in 500:- till&lt;br&gt;föreningens Bankgiro 5428-7891.&lt;br&gt;Ange barnets namn och personnummer som meddelande/referens.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://www.kinnarpslutarp.se/News/8094645/Medlemsavgift-2026" target="_blank"&gt;Mer info om medlemsavgiften.&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 22:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8095994/Medlemsavgift-2026</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 20:06:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cdb5df99-52a2-667e-eb27-7e3c642a253f</guid><title>Referat: Skultorps IF - Kinnarp-Slutarps IF</title><description>..&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 20:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8092395/Referat-Skultorps-IF-Kinnarp-Slutarps-IF</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 18:51:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7da49b45-a1cb-3e5d-ad51-6a891e649192</guid><title>Egna lagsidor</title><description>&lt;br&gt;Efter önskemål från er föräldrar så har vi valt att göra två olika sidor på laget . Så nu kommer det bara lite rörigt några dagar medans vi får ordning på detta . Hoppas alla har överseende med det . &lt;br&gt;&lt;br&gt;F10 har kvar sidan och F12 får en ny. Så alla F12 föräldrar kommer att få ett mail , så ha lite utkik efter det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni några frågor eller om nått ser konstigt ut så tveka inte att höra av er till nån av oss ledare . &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 22:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8090963/Egna-lagsidor</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 20:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b618a7da-584a-f791-667e-6da98609413d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11859470_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="274628" /><title>F10 på sin första cup</title><description>Tjejerna gjorde sina första 7-manna matcher tillsammans under helgen och har kämpat på riktigt bra. Vi tar med oss ett roligt minne och har fått upp ett spelsuget gäng inför seriestarten den 6 maj.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 21:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8084848/F10-pa-sin-forsta-cup</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 19:37:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f97fa55d-b130-b719-7d1a-b8e60bac1910</guid><title>Info Giffcupen F10</title><description>Denna infon gäller F10 laget
(tjejerna födda -16,17)

I helgen spelar vi Giffcupen i Tidaholm
De tjejer som är kallade samlas på Tångavallen 
LÖRDAG: kl 08.10
SÖNDAG: kl 11.15

Meddela oss om ni åker direkt.
Då är man på plats senast 30 min innan matchstart.
(Se anläggning för resp. dag)

Ombytta och klara.
(Matchställen delas ut på onsdag på träningen.)
Glöm inte vattenflaska, skor, benskydd, uppsatt hår och uttagna örhängen.

Finns kiosk och lättare mat på plats, men ta gärna med lite egen fika/mat att fylla på energierna med emellan matcherna. Kläder efter väder!

Spelschema LÖRDAG
Ulvesborg Tidaholm

9.30 Lerums IS plan UL7
11.00 IFK Tidaholm plan UL5
12.30 Ulvåker plan UL 6


Spelschema SÖNDAG 
Nyborg Tidaholm

12.30 FKIK plan NY4
14.30 Skövde AIK plan NY3
15.30 IFK Värsås plan NY5

Naturgräs.
Speltid 12x2 min

För mer info om anläggningar, kartor o övrig info gå in på
&lt;a href="http://www.giffcupen.se" target="_blank"&gt;www.giffcupen.se&lt;/a&gt; 

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 10:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8080747/Info-Giffcupen-F10</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 08:10:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fcd1920e-1b4d-f523-43ec-feeacf7a3ffe</guid><title>Inför utesäsongen </title><description>&lt;br&gt;Information inför utesäsongen &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon startar vi träning med lite löpning / fotbollsövningar och teori. Så tänkt på att ta med både skor att springa i och fotbollsskor.  &lt;br&gt;Vi byter om i kinnarpshallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningstiderna vi har fått för säsongen är måndag o onsdagar kl. 17:30-19 på Tångavallen. Vi kommer att ha träning samtidigt som f14 för att kunna träna tillsammans ibland . &lt;br&gt;Vi får inte börja träna på Tångavallen än , men vi meddelar när vi gör det . &lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag den 19 april kl. 10 är det vårstädning på Tångavallen, vi hoppas att många föräldrar och barn kan delta . Ta med en kratta om ni har . Är vi många så går det snabbt . &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu denna säsongen så kommer det bli många matcher eftersom vi har anmält till 3 serier så det är viktigt att man kollar kallelserna och anmäler sig . Barnen spelar endast de matcher dom blir kallade till. Är man inte kallad så spelar man inte den matchen. Viktigt att anmäla sig till träningar oxå . Skriv gärna en anledning om barnet inte kan delta . Det är bara vi ledare som ser det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Syns på träningen imorgon &lt;br&gt;/ ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 14:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8074123/Infor-utesasongen-</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 12:15:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ae11be00-8b61-f309-d3be-06fba9a45892</guid><title>lite info…</title><description>Igår var sista inomhusträningen för den här säsongen. Nästa vecka blir det lite påskledigt. 
Sen är det 3 st konstgrästräningar kvar. 
28 mars, 11 april och 18 april 
(uppehåll påskafton) Det vore bra om så många som möjligt kommer på dom. 

Vi hoppas också att vi snart får tillgång till gräset, så vi hinner få till ett par träningar innan Giff-cup och seriepremiär. 
Vi återkommer med info när vi vet mer. 

Sista veckan/dagarna med Newbody. 
Så gör ett sista ryck och lägg även in de beställningarna ni har. 

Det har varit en bra inomhussäsong med många barn och vi har haft bra flyt på träningarna. Nu ser vi fram emot utomhussäsongen med cup och seriespel. 

/ Tränarna 


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-24 10:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8061928/lite-info-</link><pubDate>Tue, 24 Mar 2026 09:17:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">137b2365-9e3d-94bd-9f17-3c1cccf02d5c</guid><title>Klubbkläder </title><description>Nu finns klubbkläder för avhämtning på Intersport. Nästa tillfälle att beställa nya kläder är från 7 april och fram till hösten.
Glöm inte att ta med kvittot . 

/ ledarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-20 17:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8059689/Klubbklader-</link><pubDate>Fri, 20 Mar 2026 16:26:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b6391f01-38d3-c853-877b-ffda02d37e6d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11815888_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="347490" /><title>Träning 14 mars </title><description>Idag smyg startade vi igång utomhussäsongen. Vi var 12 tjejer o 4 ledare som tränade på konstgräs Ållevi . Vi delade upp dom i 2 grupper o gjorde lite olika övningar och sen avslutade vi träningen med match .  Bra jobbat allihopa . &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-14 11:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8055432/Traning-14-mars-</link><pubDate>Sat, 14 Mar 2026 10:48:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b1414ee9-8587-6123-2ec1-fe8bf3c791b8</guid><title>Newbody </title><description>
Nu är föreningen igång med newbodyförsäljning igen. 
Slutdatum är 1 april. Så det är lite snabba ryck. 


Gå in via länken/kopiera :point_down:

&lt;a href="https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGTUQGQ"&gt;https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGTUQGQ&lt;/a&gt;

Vill man ha fysiska kataloger så finns det att hämta i Kinnarpshallen. 

Vi hjälps åt att försöka sälja så mycket som möjligt, alla gör så gott dom kan. 

Ett litet tips för att underlätta hanteringen efteråt är att antingen be kunderna att dom beställer hemleverans hem till sig, eller att ni själva lägger en stor order med era kunders beställningar hem till er själva. (Då kommer man också upp i fraktfritt) Då slipper vi kaoset efteråt, där vi annars får gissa vilka kunder som hör till vilken säljare och till vilket lag. 

Är det några frågor är det bara att höra av sig.

/ledarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-10 18:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8053133/Newbody-</link><pubDate>Tue, 10 Mar 2026 17:24:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5aadcdf3-147e-9e72-f992-e8bf943f8ad8</guid><title>Inför konstgräset</title><description>Nästa helg är det dags för första konstgrästräningen för säsongen. (Lör 14 mars kl 8.50 på Ållevi) 

Har man inte möjlighet att köra sitt barn och man behöver hjälp med skjuts av oss ledare så får man höra av sig till nån av oss. 

Se till att kolla upp barnens skor och utrustning innan dess. Det kommer att vara kallt så se till så barnen har ordentligt med kläder. (Gärna lager på lager. Fingervantar och pannband/mössa). 

Glöm inte att föreningen har rabattpris på intersport. 
På fotbollsskor över 650 kr 20% rabatt och fotbollsskor under 650 kr 15% rabatt. 
Övrig fotbollsutrustning 10%.
Ange att barnet spelar för KSIF i kassan. 



&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-03 15:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8048512/Infor-konstgraset</link><pubDate>Tue, 03 Mar 2026 14:47:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e4aefa93-9afe-e121-762e-93392241e226</guid><title>Klubbkollektion</title><description>
Nu finns det chans att pröva och köpa kläder ur klubbkollektionen på Intersport fram till 28 februari. 

Kolla mailet som jag skickade ut precis med bifogad pdf för att se vad som finns att beställa. 

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-11 11:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8036660/Klubbkollektion</link><pubDate>Wed, 11 Feb 2026 10:18:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">36a0a5d2-1a2a-f05c-e0e5-9b32c64c0267</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11789735_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="141762" /><title>Träningsmatcher</title><description>&lt;br&gt;Träningsmatcher &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ikväll hade vi Sandhem på besök för att spela träningsmatcher. F12 ställde upp med 2 lag och F10 ett lag . Det var jämna och spännande matcher . Riktig bra spelat av alla tjejer som var med . Kul att så många kunde vara med . &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-09 20:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8035839/Traningsmatcher</link><pubDate>Mon, 09 Feb 2026 19:48:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">07a4b302-1627-2f62-a65b-893054d9e74f</guid><title>Inför träningsmatchen ikväll </title><description>Barnen får gärna vara på plats senast 17.40
Så vi hinner dela ut och byta om till matchställ. 

Mvh tränarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-09 09:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8035362/Infor-traningsmatchen-ikvall-</link><pubDate>Mon, 09 Feb 2026 08:27:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7019d598-abf7-514b-707f-e8fe63a8255d</guid><title>Träningsmatch </title><description>

Träningsmatch !!

På måndag på våran träningstid har vi bjudit hit Sandhem för en träningsmatch. F12 tjejerna kommer att vara med (alla som kan ) och alla i F10 är oxå välkomna att vara med , men i Sandhems lag är det mest tjejer som är 11-13 år . F12 ska nämligen spela en cup i slutet av februari. Så dom behöva öva lite på att spela match inomhus. Men alla är givetvis välkomna. Vill man inte vara med så får man lite lovledigt 
Tänk bara på att svara på kallelsen, så vi vet om tjejerna kommer eller inte . 

Ha det så bra 

Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-05 20:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/KinnarpSlutarpsIF-F9-12/News/8033654/Traningsmatch-</link><pubDate>Thu, 05 Feb 2026 19:07:20 GMT</pubDate></item></channel></rss>