Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kållandsö GIF Herr
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kållandsö GIF Herr.
Herr
Följ oss för uppdateringar
På onsdagen den 27 maj var det dags för ett besök på Kinnekulle. Närmare bestämt på Såtavallen.
Som tidigare matcher tog vi kommandot inledningsvis men ett hårt arbetande Hällekis/Trolmen gjorde det svårt för oss oatt skapa några riktigt farliga chanser. Men ju längre matchen led började vi komma närmare ett ledningsmål. I mitten av halvleken började lägen komma men då stod motståndarnas målvakt i vägen. När motståndarna anföll avväpnande vår backlinje dem effektivt genom hela matchen.
0-0 i halvtidsvila.
Ut från omklädningsrummet sprang vi med lätta och målinriktade steg ut på planen och gjorde en mycket bra andra halvlek.
0-1 kom då vi tryckte på ordentligt efter cirka 10 minuter. Först sköt Kevin, sedan sköt Wilmer och slutligen sköt Edvin in bollen i mål.
Några minuter senare var det återigen igen Edvin som gjorde 0-2 genom ett hårt distinkt avslut. (Ass. Myran)
Edvin var inte färdig där utan fullbordade sitt hattrick i slutet av matchen, 0-3. (Ass. Kevin)
Däremellan hade vi bud på fler mål, närmast var Myran med ett stenhårt skott i stolpen någon meter från mållinjen!
Vi åker hem från kullen med 3 poäng.
Hällekis/Trolmen- Kållandsö 0-3.
Stort tack till alla spelare och tillresta supportrar.
| Hällekis/Trolmen U (borta) | 15 jun, 19:00 |
| Träning | 16 jun, 18:15 |
| Träning | 18 jun, 18:15 |
| Rackeby IK (borta) | 21 jun, 16:00 |
| Kinne-Vedum U (hemma) | 22 jun, 19:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera