Sammandrag 15 juni
Lag 1 - Cattis/Fredrik H 13.30 - 13.42, plan 2: Eskilstuna City 4 - Jäders IF 1 14.00-14.12, plan 1, Stora Sundby - Jäders IF 1 14.45-14.57, plan 4, Södra - Jäders IF 1 Lag 2 - Timmy 12.30 - 12.42, plan 4: Ärla/Stenkvista 1 - Jäders IF 2 13.00-13.12, plan 4, Skogstorp GOIF 3 - Jäders IF 2 13.45-13.57, plan 2, IFK Eskilstuna 1 - Jäders IF 2 Lag 3 - Marcus/Clas 13.15-13.27, plan 3, Triangelns IF 3 - Jäders IF 3 14.15-14.27, plan 4, Eskilstuna City 2 - Jäders IF 3 15.00-15.12, plan 4, Ärla Stenkvista 2 - Jäders IF 3 Lagindelning Lag 1 Cattis/Fredrik H Ivan - Fredrik & Nanna Nisse - Cattis & Lino Khian - Evelina Levi - Sanna & Micke? Neo - Malin Harry - Kristian Lag 2 Timmy + den ledare som inte har match Max - Timmy & Sara Archie - Anna eller mormor Oliver - Camilla eller pappa Oliver Walther - Monika Viggo J - Mormor? Malte - Michelle Axel N - Robert Lag 3 Marcus/Clas Alexander - Marcus Frank - Alexandra Axel S - Christopher August - Clas Ted - Eric Oscar - Fredrik? Arbetsschema - Samling för alla 11.30! 11:30-12:30 lag 3 - P-vakt, kiosk/grill, matchvärd 12:30-13:30 lag 1 - P-vakt, Kiosk/grill, matchvärd 13:30-13:45 lag 3 - Kiosk/grill, matchvärd 13:45-14:00 lag 1- Kiosk/grill, matchvärd 14:00-15:30 lag 2 - Kiosk/grill, matchvärd P-vakterna ska se till så bilarna ställer sig i fina rader på grusplanen och inte blockerar varandra Matchvärd behövs till varje plan, ska finnas till hands för domare och föräldrar. Ansvarar för matchbollen. Väst finns att låna. Jag har skrivit upp namnen på de föräldrar jag tror kommer vid respektive spelare och alla behöver hjälpa till under sina "skift" och även med att plocka undan efter sista matchen (15.30) Sarger monteras på lördag efter kl 12.00
P-18/19
11 jun
0kommentarer
Sammanfattning föräldramötet
Hej! Här kommer en liten sammanfattning från föräldramötet, vi var ca 10 st på plats + Kristin från fotbollskommitèn. Viktiga datum: Sammandrag (match) 24 Maj, Balsta IP - Arrangör IFK Eskilstuna 14 Juni, Kungsvallen - Arrangör Jäders IF 23 Augusti, Kvicksunds IP - Arrangör Kvicksunds SK Det tillkommer ytterligare ett sammandrag som inte är klart än. Matchstöd 23 Augusti, 14.00, Kungsvallen. Matchstöd för herrlaget. 11 spelare + föräldrar krävs till de olika arbetsuppgifterna (kiosk, entré, grill, bollpojke) De här två krockar 23e Augusti, ska kolla om det går att byta dag med något annat lag som inte har sammandrag då. Den 14 juni har vi sammandrag på kungsvallen tillsammans med F18, oklart än om det blir uppdelat för/eftermiddag eller om båda lagen spelar samtidigt. F18 har haft sammandrag förra året och har koll på vad som behöver göras, återkommer med mer info när det närmar sig. Det vi vet redan nu är att vi kommer behöva en kioskansvarig och att flera föräldrar (kanske alla beroende på hur många vi är) kommer behöva ta något pass i kiosken. Ska kolla upp mer exakt vad den kioskansvariga ansvarar för och återkommer med det i gruppen. Det är inte långa pass utan rör sig om ca 30 min, för att man ska hinna se matcher. Gällande sammandragen så har vi anmält tre lag, dvs vi delar upp spelarna i tre olika grupper, tex lag 1, lag 2 och lag 3. Dessa grupper kommer som på träningsmatchen att spela alla matcher ihop den dagen. Matcherna kommer vara ca 4x3 min, oklart om det kommer vara med halvlek eller att man kör allt i ett svep, det verkar variera lite beroende på klubb och domare. Vi, ledarna, kommer att dela in lagen och det kommer vara de lagen som gäller. Självklart kan det behövas justeras på plats beroende på vilka spelare som är med, men inga byten utöver detta. Angående träningarna så är det en väldigt stor grupp just nu, 22 stycken, vilket är jättekul! Men, vi behöver fler ledare som kan hjälpa till! Marcus och Timmy är ledare/tränare och jag (Cattis) sköter det administrativa. Jag hoppar in och hjälper till när det behövs såklart men vi kommer inte kunna rodda detta själva. Det kommer vara vissa veckor flera av oss inte kan vara med på träningarna och det är omöjligt att styra upp det med bara en ledare på plats. Vi skulle jättegärna se att några föräldrar med barn födda 2019 ställer upp och hjälper till med att vara ledare. Det behöver inte vara varje vecka och inte så avancerat. Man behöver inte kunna massa om fotboll eller så, utan bara finnas där och hjälpa till. Vi kommer ju att behöva dela upp laget i framtiden, annars kommer det bli väldigt lite speltid för barnen på sammandragen. Som det ser ut nu kommer vi behöva dela upp 18/19 i olika lag, kanske redan till hösten, om vi inte blir fler ledare. Blir vi fler kan vi säkert hålla ihop tills det blir 5mot5 och 7mot7, eventuellt att vi delar på oss ett tag och slår ihop lagen senare igen, allt beroende på hur många spelare vi har. Träningarna har blivit mycket bättre, upplever vi, senaste månaderna och vi hoppas att det kan bli ännu mer struktur nu till utesäsongen. Kanske lite mindre distraktioner när det inte finns madrasser, ribbstolar och diverse andra saker att klättra på. Det var flera föräldrar som undrade vad de kunde göra under träningarna, för att hjälpa till och underlätta för ledarna och det är vi glada för! Ingen av oss har erfarenhet av att rodda 20+ kids och tar gärna emot tips om ni ser något som kan hjälpa till/underlätta. Ledarna/tränarna sätter regler och ramar och säger till i första hand, men det är omöjligt att hålla koll på allt och alla. Känner vi att någon spelare stör träningen och inte lyssnar efter flera tillsägelser kommer vi be de gå och sätta sig hos mamma/pappa en stund. Ser ni att ert barn stör sina kompisar eller är trötta/behöver en paus får ni jättegärna ta barnet åt sidan en stund. De är fortfarande så små och det är mycket känslor och intryck och det är lätt att glömma bort att de faktiskt bara är 6,7 år ibland. Träningen ska vara rolig och vi tycker det är ett jättefint gäng med barn och föräldrar! Vi lär oss under tiden och det mesta brukar lösa sig på vägen. Kallelser inför sammandrag/matchstöd kommer så fort vi fått tider för det, jätteviktigt att man svarar på alla kallelser även om man inte kan närvara, det blir så mycket lättare inför planeringen. Somsagt, några viktiga datum att hålla koll på, vi behöver en/flera kioskanvariga och minst ett par ledare till. Har jag missat något från mötet eller om ni har några funderingar, bara hojta!
P-18/19
8 maj
8kommentarer
Lagfotografering 14/5
Hej! På onsdag 14/5 klockan 17.30 har vi lagfotografering. Det kommer tas grupp/lagbild och enskilda bilder. Laget ska ha sina blå tränings/matchkläder. Är det någon som inte har kläder så hör av er till mig så försöker vi lösa något! Fotograferingen beräknas ta ca 30 min och är vid biljettkassan på kungsvallen, precis intill A-planen som vi tränade på förut. Vi kommer träna på/invid A-planen denna dag då det ligger mitt i vår ordinarie träningstid. Vi ses kl 17.00 på A-planen, glöm inte ta med ifylld fotolapp! Är det någon som inte fått lapp så har jag några extra. / Cattis Mvh
P-18/19
8 maj
0kommentarer
Visa fler nyheter