Lagförsäljning Ravelli 2025
Hej på er - dags för årets försäljning av RAVELLI! RAVELLI har ett brett sortiment med något för alla! Hela 30% av sortimentet i katalogen är tillverkat i Sverige, bland annat täcken, kuddar, rengöringsprodukter och mycket mer. Kläderna är av hög kvalitet med omsorg för miljö och människor. Ni kan läsa mer om värderingar och ansvar på deras hemsida. Försäljningen pågår fram t.o.m den 24:e mars. Föreningen har beslutat att varje spelare ska sälja för minst 1.000 kr. Vinsten delas 50/50 mellan laget och JIK. Har man flera barn i föreningen räcker det att man säljer för motsvarande två barn, fördelat jämnt mellan barnens lag. Då förtjänsten per paket ökar och det tillfaller extra sponsring ju mer vi säljer hoppas vi förstås att de flesta väljer att sälja utifrån säljmålet, men möjlighet till friköp finns. Meddela i så fall mig som säljansvarig i F11 och swisha sen 450kr till 123 657 17 80, märk betalningen med "Friköp Ravelli F11" följt av er dotters namn. Friköp fördelas även det 50/50. Registrera er på nedan länk, skriv in er dotters namn så vi ser vem som säljer. Klicka här för registrering Ni kan nu välja att sälja via er dotters unika webshop eller/också via katalog. Ni hittar länk till er dotters unika webshop på er admin-sida som ni enkelt vidarebefordrar till vänner och bekanta via sms eller sociala medier. Enklast försäljning för er blir det om era kunder köper via webshopen. Här ska ni även pusha för direktleverans hem til närmsta utlämningsställe. Då får de sina paket efter bara 2-3 dagar och ni slipper själva dela ut. Vid köp av fler än 4 paket blir det fraktfritt! Ni kan såklart också sälja via katalog som kommer delas ut på kommande träningar. Då tar ni upp beställningar på blanketten i slutet av katalogen som ni sen för in på er admin-sida. Om kund köper via katalogen eller i webshopen väljer leverans via säljare, kommer det bli leverans av alla paket till JIK nån dryg vecka efter att försäljningen slutförts 24 mars. Därefter ska allt hämtas ut av mig och sen delas ut till er hemma hos oss likt tidigare år. När ni sen delar ut paketen till era kunder tar ni emot betalningen. Därefter betalar ni hela summan för er försäljning till mig via swish på 070-740 79 70. Har ni frågor är det bara att höra av er till mig eller Nils på Ravelli, hans kontaktuppgifter är: nils@ravelli.se eller 0793–347966. LYCKA TILL!!
F11
10 feb
1kommentar
Matchansvar vid A-lagsmatcher
På föräldrarmötet i början av säsongen togs det upp om vårt lags matchansvar vid A-lagsmatcher. Precis likt tidigare år har vi en dam- och en herrmatch, plus att vi eventuellt får en kvalmatch för damerna beroende på placering. Vi hade först fått matcher 9 februari och 9 mars, men vi fick i november frågan från P14 om ett byte. Det krockade inte med våra egna matcher så självklart hjälpte vi till med det. Vi har nu dammatchen 26 januari istället för 9 mars. JIK efterlyser 10 vuxna tillsammans med ert barn till varje match. Vi gör det enkelt och börjar från toppen i listan. Söndag 26 januari, JIK DAM vs FBC Katrineholm Samling 14:45 Arenan, matchstart 16:00 Vera Wallmyr (byte Alice Karlsson Werninger) Astrid Wilsson Eng Moa Törnblad (byte Bella Svensson) Ellen Svenningsson Elsa Wahlberg Elsa Wernborg Greta Aspklint Ida Ottozon Nellie Westin (byte Junie Dahlbom) Lina Mehnert Söndag 9 februari, JIK HERR vs IBK Dalen Samling 14:45 Arenan, matchstart 16:00 Livia Hirsch Bella Svensson (byte Moa Törnblad) Molly Hjertquist Junie Dahlbom (byte Nellie Westin) Oliva Edenholm Ruth Wengbrand Siri Landén Stella Alsterbo Wigenius Thea Lundström Alice Karlsson Werninger (byte Vera Wallmyr) Som vanligt - får ni förhinder byter ni själva med annan familj eller fixar ersättare, inga konstigheter. Skriv gärna eventuella byten i kommentarsfältet nedan så vi vet - tack. Det kommer också för ordningens skull en kallelse när det drar ihop sig.
F11
6 jan
20kommentarer
Returer & betalningar Bingolotter
Hej på er och gott nytt år! Det börjar nu bli dags att runda av försäljningen av bingolotter och redovisa detta till JIK. Jag fick en lista från JIK idag på betalningar som är gjorda och det saknas 6 stycken för vårt lag. Sista datumet för swish var 30 december så ni som missat betala får göra det så fort som möjligt - tack. Se länkad JIK-info i förra nyheten om Bingolotter för info om hur Swish-betalningen till JIK ska gå till. Jag har fått lotter i retur från 6 stycken, men gissar det är några fler som ska lämna retur. Jag ser helst att det görs så fort som möjligt då jag måste återlämna till JIK senast 6 januari. Om man inte gör retur till mig kommer alla lotter redovisas som sålda och ni ska då betala hela värdet på 1600 kr. Lotter lämnas kuvert med spelarens namn i vår brevlåda på Saltkråkegatan 37 - tack! Jag har inte fått info från någon om ev FRIKÖP så mao bör inga hela kuvert returneras till mig. PS. har ni någon fråga eller bara vill stämma av är det bara att kontakta mig på 070-740 79 70.
F11
1 jan
1kommentar
Information Gothia cup 3-6/1
Hej! Gothia cup närmar sig äntligen och här kommer lite praktisk information inför det. Hör av er om ni har frågor! God jul och gott nytt år till er alla! Hälsningar Ledarna TRANSPORT: Vi kommer att åka buss till och från cupen. Vi åker tillsammans med F10. Bussen avgår kl 06.00 utanför klubblokalen vid Idrottshuset (mellan Bowling city och Junedalsskolan) pga av att vissa av oss har match redan på förmiddagen på fredagen. Vi vill att alla är på plats vid 05.50 så bussen kan komma iväg i tid! Bussen går direkt till den skola vi ska bo på. Hemresan får vi återkomma till då det beror på hur långt vi tar oss i cupen. BOENDE: Vi kommer att bo på Hvitfeldska gymnasieskola tillsammans med samtliga JIK-lag som är med på cupen. SPELSCHEMA: Ni kan följa våra matcher via appen "Gothia cup innebandy" eller via hemsidan www.gothiainnebandycup.se Vi heter "Girls 13" och har två lag Jönköping IK 1 (grupp 2) och Jönköping IK 2 (grupp 1). Jönköping IK 1: Wilma, Emilia, Alicia, Elsa Wahlberg, Ida, Ellen, Greta, Olivia, Alice, Lina, Bella och Nellie Jönköping IK 2: Tilda, Minna, Linn, Thea, Astrid, Elsa A, Elsa Wernborg, Molly, Siri, Ruth, Vera och Junie PACKLISTA: PACKAS I RYGGSÄCK Matchställ (både vitt och rött) Matchstrumpor Innebandyglasögon Innebandyklubba Gympaskor till match Duschhandduk Necessär + hygienartiklar Ombyte "vanliga kläder" Frukt/mellis PACKAS I ANNAN VÄSKA Luftmadrass Kudde Täcke/sovsäck Ev pump Liten handduk Innetofflor Öronproppar (frivilligt) Lite godis/chips som får ätas på kvällen (frivilligt). Inga nötter! Ombyte "vanliga kläder" Pyjamas/sovkläder Laddare till telefon
F11
21 dec 2024
0kommentarer
Utlämning bingolotter denna vecka!
Denna säsong kommer det i stället för kaffe bli en föreningsförsäljning av bingolotter till uppesittarkvällen den 23 december. JIK har skickat ut info om detta till alla JIK-föräldrar den 3 oktober och nu i helgen den 3 november, så ni bör vara med på noterna ang detta. I morgon onsdag kommer jag hämta ut dessa lottokuvert på kansliet och sen dela ut på veckans kommande träningar. Om er tjej inte tränar på någon av dessa tillfällen får ni nöjet att komma och hämta ert lottokuvert hemma hos oss. ;) Jag bifogar den info igen som JIK skickat ut så ni ser vad som gäller, ligger på nedan länk: Föreningsbrev-bingolotter-JIK-2024 Om ni väljer att göra friköp, eller ev ska sälja ett "halvt lottokuvert" pga flera aktiva barn i föreningen, så notera det i nedan kommentarsfält så vi kan ha koll på hur många lotter vi sen ska redovisa för vårt lag. Exakt hur ett friköp ska betalas står inte i infon, men gissar det kommer bli en liknande Swish-betalning som man gör för inbetalningen av lotterna, men att den då ev märks med friköp. Jag återkommer med den infon. Om ni önskar fler lotter så kan ni meddela mig hur många ni totalt önskar så löser vi det. Vid retur av "1,5 lottokuvert" eller ev osålda bingolotter ska dessa återlämnas till mig. Då får ni lägga dessa i vår brevlåda på Saltkråkegatan 37 - senast 5 januari! Lycka till och tack för ER insats! När vi säljer Bingolotter bidrar vi både till föreningens framtid och ger lagen extra resurser för att kunna utvecklas och ha kul tillsammans. UPPDATERING 6/11 Säljer man "1,5 kuvert" delar man lika mellan lagen för att fördela förtjänsten. (6+3 lotter i två lag, 4+2 lotter i tre lag) Alla kuvert som delas ut är kompletta med 8+4 lotter, även till er som säljer 1,5 kuvert, ni får ansvara för dessa över försäljningstiden. Det kan ju faktiskt bli så att ni får fler köpare och då i bästa fall säljer fler lotter! Alla överblivna lotter ska återlämnas till mig, ej kansliet, senast 5 januari. Väljer man friköp gör man swishinbetalning likt den den betalning som beskrivs i filen, men man märken den även med "FRIKÖP" följt av övrig info.
F11
5 nov 2024
18kommentarer
Gothia cup
Hej! I början av januari åker vi till Gothia cup. Detta ser vi fram emot! Vi kommer att ta 1000 kr för varje person i laget som ska med. Ni swishar denna summa till Stefan (070-172 30 62) senast den 30 oktober. För kännedom kostar det ca 2200 kr/person som deltar. Vi kommer att ta överskjutande summa från lagkassan (ca 1200 kr/person). I detta belopp ingår allt som hör till cupen såsom transport till och från samt i Göteborg, boende, mat och avgift till cupen. Hör av er om ni har frågor! Hälsningar Ledarna
F11
20 okt 2024
2kommentarer
Information inför våra hemmamatcher
Hej! I helgen är det dags för säsongens första hemmamatcher. Vi vill att ansvariga föräldrar är på plats en timme innan matchstart. På vår sida här på Laget (under dokument) finns nu ett dokument uppladdat "rutiner kiosk" så ni som ansvarar för kiosken vet vad som förväntas. Det är bara när vi har hemmamatch i Hisinstorpshallen som vi kommer att kunna ha kiosk. Vi har även skapat en manual för klockan i sekretariatet och även den kommer att finnas här på Laget under dokument inom kort. Kom gärna och heja på tjejerna i helgen! Hälsningar Ledarna
F11
10 okt 2024
0kommentarer
Föräldramöte
Nu finns presentationen från föräldrarmötet under Dokument i mappen 2024/2025. Ni som inte var på föräldrarmötet läs igenom presentationen! Vi söker två frivilligt till hösten och två frivilliga till våren som kan fixa en lagaktivitet. Om ingen är frivillig lottar vi. Med vänlig hälsning, tränarna
F11
20 sep 2024
0kommentarer
Dokument inför fotografering 24/9
Hej! Nu finns blanketten som ska fyllas i inför fotograferingen den 24/9 upplagd på här i Laget.se. Ni hittar den under dokument i mappen 2024/2025. Där finns även en instruktion. Observera att blanketten ska fyllas i och lämnas in vid fototillfället oavsett om man ska beställa bilder eller ej. Hör av er till någon av oss ledare om ni har frågor! /Ledarna
F11
18 sep 2024
0kommentarer
Sponsorer och hoodie
Hej! Vi har fått ett antal sponsorer inför denna säsongen, vilket är bra! Det innebär att vi ökar intäkten i vår lagkassa och därför inte behöver sälja lika mycket för att bygga lagkassa. I och med detta har vi också förmånen att få köpa in en hoodie (Zip, med dragkedja. Unihoc, svart) till varje spelare för ett bra pris och vi har beslutat att köpa in en till varje spelare. Sponsorernas namn samt spelarens efternamn kommer att tryckas på hoodien. Ordinarie pris inkl tryck är ca 750 kr men vi kommer endast att ta en summa på 150 kr per spelare. Betalning sker i samband med att tröjorna kommer. I fredags på träningen hade vi med några olika storlekar som tjerna fick prova. För de som inte var där önskar vi att ni skickar ett sms med ert barns namn samt önskad storlek till Bodil på tfn 0736-561336 senast imorgon (måndag 2/9) så vi kan lägga beställningen så snart som möjligt. Det gäller nedanstående tjejer. Storlekarna är 140, 160, XS, S osv. Alice, Alma, Ebba, Elsa Wernborg, Greta, Hilma, Ida, Junie, Lina, Livia, Madelene, Olivia, Ruth och Stella. Hälsningar Ledarna
F11
1 sep 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter