• Bemanningsschema FPC F11

    Hej på er, här kommer nu till slut schemat för bemanningen under de två FPC-helgerna. Vi delar som sagt uppdraget med damJAS och huvuduppdraget är att bemanna Junedalsskolan under dessa helger. Senare tillkom det också som jag skrev under förra nyheten att vi skulle bistå både P15 och P10 med några familjer till deras halluppdrag. Det tog lite tid att synka ihop alla fyra lag men nu är vi i mål. Ansvarig hos JIK, Christian Lindahl, gav oss direktiven att mixa damJAS och F11 på bemanningspassen för att få både lite rutinerat folk (damJAS) med nytt folk (F11). Han ville också i största mån få till att föräldrar får samma pass båda helger för att man på så sätt då blir mer bekväm andra gången. Så dessa direktiv är grundplanen för detta schema. Men sen har vi ju då försökt få till allas förhinder och önskemål i möjligaste mån för att minimera ert jobb med att lösa massa byten sinsemellan. Jag tror vi fick till det också, men detta gör ju då att JIKs grundtanke ovan får lite avstickare som ni förstår. På nedan länk ligger en PDF på 4 sidor med all nödvändig info. Kanske den upplevs lite rörig inledningsvis, men det har också varit lite rörigt med planeringen detta år. Leta upp er dotters namn och notera era dagar, tider och uppdrag. Alla i F11 har två pass, förutom de som kör ett långt nattpass. Tiden som varje familj snittar ligger på ca 8-9 timmar för oss och det är vad JIK kräver under denna cup. Man får tänka att vi gör det för ett gott ändamål, för våra egna barn och ungdomsidrotten! Inför första helgen kommer en kallelse för att få er bekräftelse att ni tagit del av era uppdrag. Hojta till om det uppstår nått frågetecken - trevlig kväll! SCHEMAT UPPDATERAT 25 MARS FPC 2025 damJAS F11 250325 (PDF) F10-11 9 mar 4kommentarer
  • Info om uppdrag FPC

    Har inväntat möte och info från JIK om FPC-uppdragen. De har själva inte fått all info från Smålands IBF om vad som gäller, så mötet får vänta lite. Men vi fick idag info om uppdraget och det blir nytt för oss. Vi ska bemanna Junedalsskolan under båda cuphelgerna tillsammans med ett annat lag. Det gäller alltså att vara på plats både dag och natt med en del blandade uppgifter. Det kommer också vara bemanning vid frukost som vi dock har lite vana av. Detta är helt nytt för mig personligen så jag vet inte så mycket mer om det, jag har ställt ett gäng frågor som behöver lite svar innan det går att börja planera. Det är ju då som sagt tillsammans med ett annat lag så jag måste ha dialog med den/de personerna först innan planeringen kan göras. Tidigare år har vi haft turen att kunna dela upp så vi fått en av två helger, vet ej om det är möjligt med detta uppdrag och det andra laget, så var inställda på att jobba båda cuphelgerna 28-30 mars och 11-13 april. Det brukar vara att man ska tjänstgöra ca 10 timmar per familj. Vi har ju också tidigare lagt upp det så att vi varit dubbla föräldrar på passen, det har ju varit smidigt. Men här vet jag inte om det är möjligt. Två föräldrar kan ju inte lämna övriga barn hemma om man får nattpass t.ex. Tidigare har jag ju också försökt att tillmötesgå allas önskningar om tid, det är inget som kan lovas i dagsläget. Men det som ni kan skriva nedan är om det är någon av helgerna eller specifik dag som ni ABSOLUT inte kan tjänstgöra. För övrigt får vi alla försöka lägga våra vardagspussel dessa helger så gott det går. Allt för nu - återkommer när mer finns att delge. F10-11 24 feb 12kommentarer
  • Lagförsäljning Ravelli 2025

    Hej på er - dags för årets försäljning av RAVELLI! RAVELLI har ett brett sortiment med något för alla! Hela 30% av sortimentet i katalogen är tillverkat i Sverige, bland annat täcken, kuddar, rengöringsprodukter och mycket mer. Kläderna är av hög kvalitet med omsorg för miljö och människor. Ni kan läsa mer om värderingar och ansvar på deras hemsida. Försäljningen pågår fram t.o.m den 24:e mars. Föreningen har beslutat att varje spelare ska sälja för minst 1.000 kr. Vinsten delas 50/50 mellan laget och JIK. Har man flera barn i föreningen räcker det att man säljer för motsvarande två barn, fördelat jämnt mellan barnens lag. Då förtjänsten per paket ökar och det tillfaller extra sponsring ju mer vi säljer hoppas vi förstås att de flesta väljer att sälja utifrån säljmålet, men möjlighet till friköp finns. Meddela i så fall mig som säljansvarig i F11 och swisha sen 450kr till 123 657 17 80, märk betalningen med "Friköp Ravelli F11" följt av er dotters namn. Friköp fördelas även det 50/50. Registrera er på nedan länk, skriv in er dotters namn så vi ser vem som säljer. Klicka här för registrering Ni kan nu välja att sälja via er dotters unika webshop eller/också via katalog. Ni hittar länk till er dotters unika webshop på er admin-sida som ni enkelt vidarebefordrar till vänner och bekanta via sms eller sociala medier. Enklast försäljning för er blir det om era kunder köper via webshopen. Här ska ni även pusha för direktleverans hem til närmsta utlämningsställe. Då får de sina paket efter bara 2-3 dagar och ni slipper själva dela ut. Vid köp av fler än 4 paket blir det fraktfritt! Ni kan såklart också sälja via katalog som kommer delas ut på kommande träningar. Då tar ni upp beställningar på blanketten i slutet av katalogen som ni sen för in på er admin-sida. Om kund köper via katalogen eller i webshopen väljer leverans via säljare, kommer det bli leverans av alla paket till JIK nån dryg vecka efter att försäljningen slutförts 24 mars. Därefter ska allt hämtas ut av mig och sen delas ut till er hemma hos oss likt tidigare år. När ni sen delar ut paketen till era kunder tar ni emot betalningen. Därefter betalar ni hela summan för er försäljning till mig via swish på 070-740 79 70. Har ni frågor är det bara att höra av er till mig eller Nils på Ravelli, hans kontaktuppgifter är: nils@ravelli.se eller 0793–347966. LYCKA TILL!! F10-11 10 feb 1kommentar
  • Matchansvar vid A-lagsmatcher

    På föräldrarmötet i början av säsongen togs det upp om vårt lags matchansvar vid A-lagsmatcher. Precis likt tidigare år har vi en dam- och en herrmatch, plus att vi eventuellt får en kvalmatch för damerna beroende på placering. Vi hade först fått matcher 9 februari och 9 mars, men vi fick i november frågan från P14 om ett byte. Det krockade inte med våra egna matcher så självklart hjälpte vi till med det. Vi har nu dammatchen 26 januari istället för 9 mars. JIK efterlyser 10 vuxna tillsammans med ert barn till varje match. Vi gör det enkelt och börjar från toppen i listan. Söndag 26 januari, JIK DAM vs FBC Katrineholm Samling 14:45 Arenan, matchstart 16:00 Vera Wallmyr (byte Alice Karlsson Werninger) Astrid Wilsson Eng Moa Törnblad (byte Bella Svensson) Ellen Svenningsson Elsa Wahlberg Elsa Wernborg Greta Aspklint Ida Ottozon Nellie Westin (byte Junie Dahlbom) Lina Mehnert Söndag 9 februari, JIK HERR vs IBK Dalen Samling 14:45 Arenan, matchstart 16:00 Livia Hirsch Bella Svensson (byte Moa Törnblad) Molly Hjertquist Junie Dahlbom (byte Nellie Westin) Oliva Edenholm Ruth Wengbrand Siri Landén Stella Alsterbo Wigenius Thea Lundström Alice Karlsson Werninger (byte Vera Wallmyr) Som vanligt - får ni förhinder byter ni själva med annan familj eller fixar ersättare, inga konstigheter. Skriv gärna eventuella byten i kommentarsfältet nedan så vi vet - tack. Det kommer också för ordningens skull en kallelse när det drar ihop sig. F10-11 6 jan 20kommentarer
  • Returer & betalningar Bingolotter

    Hej på er och gott nytt år! Det börjar nu bli dags att runda av försäljningen av bingolotter och redovisa detta till JIK. Jag fick en lista från JIK idag på betalningar som är gjorda och det saknas 6 stycken för vårt lag. Sista datumet för swish var 30 december så ni som missat betala får göra det så fort som möjligt - tack. Se länkad JIK-info i förra nyheten om Bingolotter för info om hur Swish-betalningen till JIK ska gå till. Jag har fått lotter i retur från 6 stycken, men gissar det är några fler som ska lämna retur. Jag ser helst att det görs så fort som möjligt då jag måste återlämna till JIK senast 6 januari. Om man inte gör retur till mig kommer alla lotter redovisas som sålda och ni ska då betala hela värdet på 1600 kr. Lotter lämnas kuvert med spelarens namn i vår brevlåda på Saltkråkegatan 37 - tack! Jag har inte fått info från någon om ev FRIKÖP så mao bör inga hela kuvert returneras till mig. PS. har ni någon fråga eller bara vill stämma av är det bara att kontakta mig på 070-740 79 70. F10-11 1 jan 1kommentar
  • Information Gothia cup 3-6/1

    Hej! Gothia cup närmar sig äntligen och här kommer lite praktisk information inför det. Hör av er om ni har frågor! God jul och gott nytt år till er alla! Hälsningar Ledarna TRANSPORT: Vi kommer att åka buss till och från cupen. Vi åker tillsammans med F10. Bussen avgår kl 06.00 utanför klubblokalen vid Idrottshuset (mellan Bowling city och Junedalsskolan) pga av att vissa av oss har match redan på förmiddagen på fredagen. Vi vill att alla är på plats vid 05.50 så bussen kan komma iväg i tid! Bussen går direkt till den skola vi ska bo på. Hemresan får vi återkomma till då det beror på hur långt vi tar oss i cupen. BOENDE: Vi kommer att bo på Hvitfeldska gymnasieskola tillsammans med samtliga JIK-lag som är med på cupen. SPELSCHEMA: Ni kan följa våra matcher via appen "Gothia cup innebandy" eller via hemsidan www.gothiainnebandycup.se Vi heter "Girls 13" och har två lag Jönköping IK 1 (grupp 2) och Jönköping IK 2 (grupp 1). Jönköping IK 1: Wilma, Emilia, Alicia, Elsa Wahlberg, Ida, Ellen, Greta, Olivia, Alice, Lina, Bella och Nellie Jönköping IK 2: Tilda, Minna, Linn, Thea, Astrid, Elsa A, Elsa Wernborg, Molly, Siri, Ruth, Vera och Junie PACKLISTA: PACKAS I RYGGSÄCK Matchställ (både vitt och rött) Matchstrumpor Innebandyglasögon Innebandyklubba Gympaskor till match Duschhandduk Necessär + hygienartiklar Ombyte "vanliga kläder" Frukt/mellis PACKAS I ANNAN VÄSKA Luftmadrass Kudde Täcke/sovsäck Ev pump Liten handduk Innetofflor Öronproppar (frivilligt) Lite godis/chips som får ätas på kvällen (frivilligt). Inga nötter! Ombyte "vanliga kläder" Pyjamas/sovkläder Laddare till telefon F10-11 21 dec 2024 0kommentarer
  • Utlämning bingolotter denna vecka!

    Denna säsong kommer det i stället för kaffe bli en föreningsförsäljning av bingolotter till uppesittarkvällen den 23 december. JIK har skickat ut info om detta till alla JIK-föräldrar den 3 oktober och nu i helgen den 3 november, så ni bör vara med på noterna ang detta. I morgon onsdag kommer jag hämta ut dessa lottokuvert på kansliet och sen dela ut på veckans kommande träningar. Om er tjej inte tränar på någon av dessa tillfällen får ni nöjet att komma och hämta ert lottokuvert hemma hos oss. ;) Jag bifogar den info igen som JIK skickat ut så ni ser vad som gäller, ligger på nedan länk: Föreningsbrev-bingolotter-JIK-2024 Om ni väljer att göra friköp, eller ev ska sälja ett "halvt lottokuvert" pga flera aktiva barn i föreningen, så notera det i nedan kommentarsfält så vi kan ha koll på hur många lotter vi sen ska redovisa för vårt lag. Exakt hur ett friköp ska betalas står inte i infon, men gissar det kommer bli en liknande Swish-betalning som man gör för inbetalningen av lotterna, men att den då ev märks med friköp. Jag återkommer med den infon. Om ni önskar fler lotter så kan ni meddela mig hur många ni totalt önskar så löser vi det. Vid retur av "1,5 lottokuvert" eller ev osålda bingolotter ska dessa återlämnas till mig. Då får ni lägga dessa i vår brevlåda på Saltkråkegatan 37 - senast 5 januari! Lycka till och tack för ER insats! När vi säljer Bingolotter bidrar vi både till föreningens framtid och ger lagen extra resurser för att kunna utvecklas och ha kul tillsammans. UPPDATERING 6/11 Säljer man "1,5 kuvert" delar man lika mellan lagen för att fördela förtjänsten. (6+3 lotter i två lag, 4+2 lotter i tre lag) Alla kuvert som delas ut är kompletta med 8+4 lotter, även till er som säljer 1,5 kuvert, ni får ansvara för dessa över försäljningstiden. Det kan ju faktiskt bli så att ni får fler köpare och då i bästa fall säljer fler lotter! Alla överblivna lotter ska återlämnas till mig, ej kansliet, senast 5 januari. Väljer man friköp gör man swishinbetalning likt den den betalning som beskrivs i filen, men man märken den även med "FRIKÖP" följt av övrig info. F10-11 5 nov 2024 18kommentarer
  • Gothia cup

    Hej! I början av januari åker vi till Gothia cup. Detta ser vi fram emot! Vi kommer att ta 1000 kr för varje person i laget som ska med. Ni swishar denna summa till Stefan (070-172 30 62) senast den 30 oktober. För kännedom kostar det ca 2200 kr/person som deltar. Vi kommer att ta överskjutande summa från lagkassan (ca 1200 kr/person). I detta belopp ingår allt som hör till cupen såsom transport till och från samt i Göteborg, boende, mat och avgift till cupen. Hör av er om ni har frågor! Hälsningar Ledarna F10-11 20 okt 2024 2kommentarer
  • Information inför våra hemmamatcher

    Hej! I helgen är det dags för säsongens första hemmamatcher. Vi vill att ansvariga föräldrar är på plats en timme innan matchstart. På vår sida här på Laget (under dokument) finns nu ett dokument uppladdat "rutiner kiosk" så ni som ansvarar för kiosken vet vad som förväntas. Det är bara när vi har hemmamatch i Hisinstorpshallen som vi kommer att kunna ha kiosk. Vi har även skapat en manual för klockan i sekretariatet och även den kommer att finnas här på Laget under dokument inom kort. Kom gärna och heja på tjejerna i helgen! Hälsningar Ledarna F10-11 10 okt 2024 0kommentarer
  • Föräldramöte

    Nu finns presentationen från föräldrarmötet under Dokument i mappen 2024/2025. Ni som inte var på föräldrarmötet läs igenom presentationen! Vi söker två frivilligt till hösten och två frivilliga till våren som kan fixa en lagaktivitet. Om ingen är frivillig lottar vi. Med vänlig hälsning, tränarna F10-11 20 sep 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter