• Dags för kick-off med F13

    På fredag (19/4) ses vi i Irsta Bygdegård för Kick-off med laget. På fredagen kommer vi fokusera på roliga aktiviteter tillsammans i laget. Middag äter vi tillsammans och vi tänker beställa Pizza. Samling klockan 17.00 i Bygdegården. På lördagen kommer vi att fokusera på att lägga upp en plan för säsongen, samtala och enas om regler och förhållningssätt på träning och match, prata fotboll och vad vi är bra på och vad vi vill utveckla/träna på under året. Vi planerar att avsluta kick-offen innan lunch på lördagen, så klockan 11.00 rundar vi av och ni kan komma och hämta tjejerna. Viktig info för Kick-offen: Vi kommer att fixa lite snacks till kvällen. Vi önskar att ni inte skickar med tjejerna något eget. Mobiler – vi vill fokusera på att umgås i laget och därav vill vi att mobilerna är undanstoppade hela kick-offen. Vi kanske behöver en liten mobil-låda där vi lägger tjejernas telefoner. Sedan får de såklart höra av sig till er inför läggdags. Informera era tjejer om detta redan nu så vet de förhållningsreglerna för kvällen. Vi ledare är på plats hela kvällen och vill ni få kontakt med oss eller ert barn så kan ni ringa till någon av oss. Eftersom detta är en träning inför sommarens cup hoppas vi att ni peppar och stöttar tjejerna i att sova kvar tillsammans med laget. Det är dock några tjejer som inte har möjlighet att sova kvar men vi ser gärna att de som inte kan sova kvar är med även på lördagens aktivitet. Vi samlas igen klockan 08.30 för att köra lördagens aktiviteter. Att packa med: Alla tar med sig egna sovgrejer (liggunderlag/luftmadrass, sovsäck/täcke, kudde). Ett tips är att skicka med en filt som man kan lägga mellan golvet och luftmadrassen eftersom det kan bli lite kallt. Tandborste och tandkräm. Bekväma kläder som lämpar sig för lite lekar och mysigt häng tillsammans. Vi kommer inte att vara utomhus några långa stunder så ni behöver inte packa med några specifika utomhuskläder. Vi ledare ser så himla mycket fram emot att få hänga tillsammans med alla tjejer i laget och göra roliga saker utöver fotbollen. Vi tror att detta kommer bli en väldigt rolig start på säsongen! Hör av er vid frågor! /Ledarna F-13 för 8 dagar sedan 0kommentarer
  • Eskilstunacupen 14 april

    Nu drar vi äntligen igång fotbollssäsongen med en cup! Nästa helg är det dags för Eskilstunacupen som vi anmälde oss till för ett tag sedan. Speldag är söndag den 14 april. Vi har två lag anmälda till cupen (Irsta IF vit och Irsta IF grön). Lagindelning: kallelse skickas till antingen lag vit eller grön. Spelplats: Kvicksunds IP. Matchtid: 2x15 minuter. Samling: Båda lagen samlas 9.45 på morgonen. Viktigt att man är i tid till denna samling så vi undviker att stressa inför första matchen. Under dagen är det samling 30 minuter innan matchstart om inget annat informeras. Väderprognos: i skrivandets stund uppehåll och ca 11-13 grader varmt. Men varma överdrag och även regnkläder kan vara bra att packa ner. Mat: Alla tar med egen matsäck. Bra mellanmål och en ordentlig lunch ger bra förutsättningar för att orka hålla energinivån uppe och fokuset på rätt plats. Hjälp tjejerna med detta så är vi tacksamma! Spelschema för respektive lag ser ni i informationen i kallelsen. Ni hittar även info på cupens hemsida. Om ni skulle få förhinder från att delta vill vi att ni kontaktar någon av ledarna för det lag ni spelar i. Matchkläder Vi kommer att dela ut matchtröjor till alla tjejer nu på måndagsträningen. Om man inte har möjlighet att komma då så får man sin tröja på cupen. Alla tjejer får en individuell tröja att ha under säsongen men tröjan ska samlas in till föreningen igen i höst. Vi kommer även att dela ut shorts och strumpor till er som önskat nya. En del av er har shorts att återlämna till andra i laget och vi är tacksamma om ni tar med de shorts som ni lämnar tillbaka till måndagens träning. . Skulle inte detta fungera vill jag att ni tar kontakt med mig (Therese) så att vi kan ordna så att alla har matchkläder till cupen. Snart kör vi igång igen! Vi ledare längtar och ser fram emot nästa helg - och vi hoppas att vi har ett helt gäng med fotbollssugna tjejer som gör detsamma. /Ledarna F-13 för 17 dagar sedan 0kommentarer
  • Betalning plastpåsar samt Dalecarlia cup

    Hej! Nu börjar det närma sig det datum som vi måste ha betalt in våra deltagaravgifter för Dalecarlia cup. Vi har sammanställt alla summor som vi behöver ha in från er, både från plastpåseförsäljningen och det som sedan är kvar att betala för själva cupen. Plastpåsarna kommer att dellevereras under nästa vecka. Tyvärr så är det leveranstid på alt. 1 förpackningarna och de kommer inte att kunna leverera dem förrän v.21. Hoppas att era köpare har överseende med detta. När vi vet vilken dag nästa vecka så kommer vi att höra av oss med en tid som ni kan hämta allt hemma hos Agnes Rundblom. Viktigt att ni tar med något att ta påsarna i som tål lite vikt då de blir väldigt tungt. Vi behöver ha in betalningarna från er senast söndagen den 21 april för att sedan betala vidare till Dalecarlia. Optimalt är om ni har möjlighet att swisha hela summan för alla plastpåsar som ni har sålt (även de som inte är levererade) samt återstående summa för cupen. Vi förstår att det kan vara mycket pengar att ligga ute med och om det inte går så hör av er till Emma så löser vi det. I bifogad fil så ser ni hur mycket ni ska betala via swish till Emma (0738043824). Märk med barnets namn. Hör av er om ni har några frågor! F-13 för 19 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter