﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Indals IF Herrlaget</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IndalsIFHerr/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">b6f0c7cb-b95b-9cbb-67fa-9a5fd7133b40</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11917923_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="305188" /><title>Ny förlust och svårt att göra mål</title><description>Ja det blev en ny tung förlust på onsdagskvällen &lt;br&gt;Borta på hemmaplan mot Södermalm.På förhand en tuffare match som blev ännu tuffare än vad jag själv hade trott. Jag brukar följa fler av dom andra lagen i serien och i sin senaste match hade Södermalm knappt ett lag på benen 12 man mot hassel men lyckades vända underläge 2 ggr! så i min tanke så skulle dom inte vara så många spelare idag men dom hade hela 17 spelare med sig till match och kanske sitt starkaste lag för säsongen sett till erfarenhet.&lt;br&gt;Vi själva hade oxå full bänk men vi saknar fortfarande några stöttepelare på grund av skador.&lt;br&gt;Och det börjar bra vi tar tag i taktpinnen ganska fort och skapar flera riktigt bra chanser. Bla så kommer &lt;br&gt;Vår bäste spelare för dagen Jonah Åström helt fri  2 ggr den ena gången rundar han målvakten och blir nästan fälld men väljer att stå upp och får ej straff! avslutet går på målvaken men vi får en hörna och på den fint slagen av Manne Landin gör Nabil Meziane 1-0 på volley rätt upp i nättaket. vi kommer runt bra på kanterna där Sam Östman härjar bäst och jag tycker att 3-0 till oss i första halvlek hade varit helt rättvist Tristan som startar som topp forward har oxå en bra chans men Södermalm kommer istället upp och på sin första chans så tråklar dom in 1-1 när vi missar markeringen och i slutet på första gör dom även 2-0 när vi inte kliver på i tid och nog högt i banan. Paus och 3-1 kommer tidigt i andra halvleken när vi överspelar en situation och tappar bollen i uppspelsfasen så psykologiskt tunga mål och här någonstans tappar huvuddomaren matchen denne var felfri i första. Nu är det bara Södermalm som får frisparkar och fördelar 2 av våra  spelare tvingas lämna matchen på grund av ganska tuffa tacklingar. dom får även en straff för hands där vi borde ha haft frispark tycker jag och 4-1 blir ett faktum. Här någonstans tappar vi tron och blir lite &lt;br&gt;Statister men vi slutar inte att spela utan tuggar på och trots siffrorna så är vi det bättre laget både mer vältränade och snabbare vi har bra speed i våra yttrar men svårt att sätta chanserna &lt;br&gt;vi har nån farlig frispark och frilägen ja T.O.M 4 mot 2 lägen men det vill sig inte och värre skulle det bli! Särskilt när dom får både 5 och 6-1 kanske lite slarvigt av oss oxå. &lt;br&gt;I minut 85 så vräker dom omkull våran starka mittfältare Jocke Lundahl i straffområdet och även han tvingas lämna plan på grund av skada... totalt skickade dom 3 av våra spelare till sjukstugan hur som helst vi får straff och i ett svagt svagt ögonblick så anmäler jag mig själv till straffskytt och tänker att nu har jag chansen att avsluta karriären med ett mål och möjligheten att få dö lycklig... men inte ens från 11 meter lyckas vi reducera en dålig straff av mig! ett förhastat och ett väldigt dåligt beslut från min sida! Jag kan bara be om ursäkt för jag borde inte ha skjutit den. Den blev lite för lös och en lite för oren träff..  det blir retur och vi får hörna och efter den så blir det en tilltrasslad situation! Men väl där så slår jag faktiskt in bollen i mål klart över linjen och huvuddomaren har pipan i munnen och tänkte blåsa för mål! Men eftersom linjedomaren inte vinkar för mål så låter han målvakt och försvarare i Södermalm fösa ut bollen ut ur mål! nåväl 6-1 eller 6-2 på resultattavlan spelar kanske inte någon roll men för mig personligen blev det ett tragiskt öde... &lt;br&gt;Hur som helst Södermalm är precis så rutinerade som man kan vara. Dem har till exempel allsvensk fotbollsrutin i Göran Sundqvist och elitserierutin i i hockey i bla. Tommy Stenqvist som sänker 2 av våra spelare samt I målvakten Matthias Månsson &lt;br&gt;Vi ska ändå vara stolta och vi tog oss ann denna match på bästa sätt! samtliga spelare och ledare i dag ska ha en eloge som aldrig ger upp trots motgångar och oförtjänta baklängesmål och även domaren kan få en släng av sleven för sitt tveksamma agerande och givande av &lt;br&gt;fördelar åt Södermalm särskilt i andra halvlek... &lt;br&gt;Jonah Sam och Simon är våra  bästa som vanligt! &lt;br&gt;Nu återstår 2 matcher innan sommaruppehållet &lt;br&gt;Svartvik u hemma på onsdag kl 19 och Essvik borta den 1/7 närmast nu väntar rehab av skade spelare och träning på måndag kl 19:30 fortsätter vi att vara många på träningarna så kommer det att bli bättre och bättre &lt;br&gt;välkommen säger vi oxå till nya målvakt John som valt att spela för oss i fortsättningen! &lt;br&gt;På återseende&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 01:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8118737/Ny-forlust-och-svart-att-gora-mal</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 23:55:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">77a8e10c-adbc-bff3-4315-cb87b2af41e0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11916158_medium.png" type="image/png" length="96977" /><title>Tung förlust mot Sidsjö/Böle 2 </title><description>Det blev en tung förlust på kubens konstgräs på onsdagskvällen. Efter att ha stått för högt med backlinjen så var det 2-0 redan efter några minuter &lt;br&gt;Sen vaknade Indalsgrabbarns till rejält och tog över det mesta av spelet! Och kvällen till ära så ställde vi upp i ett klassiskt 4-4-2 system och det fungerade väldigt bra när vi väl tog lite mer djup efter inledningen och kanske var åtminstone 1 av baklängesmålen offside? Dock kan man inte påverka domaren som denna kväll höll högsta klass! Vi tog som sagt över spelet och skapade massor av chanser men det ville sig verkligen inte jag tror aff jag räknade till 2 ribbskott och 2 stolpskott bara i slutet av första halvlek. Efter paus så fortsatte vi att ligga på för mål och reduceringen kom efter sisådär 65 minuter! Indals fostrade Ivar Edlund inlånad från samarbetsklubben Kovland hittade en lucka bakom den storspelande Sidsjö/Böle målvakten men närmare än 2-1 kom vi aldrig tyvärr så grinar oturen oss rakt i ansiktet denna gången! Dock tycker jag att vi gör vår bästa match för säsongen och förtjänade betydligt mer och absolut minst 1 poäng det höll till och med domaren Roger Lundbäck med om... &lt;br&gt;jag tycker alla spelare denna kväll spelade jättebra &lt;br&gt;Hultman i kassen är säkerheten själv i sina utrusningar och läser spelet bra när han kommer ut och hjälper backlinjen! Även unge herr Moreau på mitten gör det jättebra och man har svårt att tro att grabben bara är 15 år gammal vad månde det bliva av honom? Vi kan bara ta med oss det positiva från den här matchen och blicka fram emot nästa match som skulle ha varit Svartviks utvecklingslag Dock har den matchen hunnit blivit framflyttad till den 24/6 kl 19 på grund av domarskada och dåligt väder o regnblöt plan! Så nästa match är imorgon onsdag 17/6 kl 19:00 borta fast på hemmaplan i Indal Härevallen då Södermalm som saknar egen plan har valt att lägga matchen hos oss istället vilket jag tycker är toppen dock återstår det att se om vi kan hålla kiosk verksamheten öppen då det är dåligt med frivilliga "kioskarbetare" hur som helst match på hemmaplan blir det men i vita bortatröjor &lt;br&gt;Välkommen och på återseende&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 18:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8117979/Tung-forlust-mot-Sidsjo-Bole-2-</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 16:15:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b69138ec-91cb-b6d0-66ea-baeb16aadb1e</guid><title>Match mot Svartvik utv. 14/6 Inställd </title><description>Matchen flyttas till 24/6&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-13 22:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8115454/Match-mot-Svartvik-utv-14-6-Installd-</link><pubDate>Sat, 13 Jun 2026 20:58:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d666b538-ef62-5810-3d2e-bbacd871ddd4</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11906133_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="235879" /><title>En femetta mot Matfors 2 </title><description>På söndags eftermiddagen var det dax för hemmamatch nr 2 för säsongen Matfors 2 utveckling stod för motståndet denna gång! Ett aggressivt spelande lag som tog varje chans till att ge en tjyvsmäll målvakt Hultman fick sina fiskar varma direkt! 1-0 och 2-0 kom efter bara 6-7 minuter båda målen var misstänkt offside enligt ordförande eastman då den kvinnliga linjedomaren ej hängde med i löpningarna! Likt förra matchen så spelar vi upp oss mot slutet av första halvlek och skapar lite chanser dock resulterar ingen. Efter paus så är oxå bra första minuterna men sen blir det baklängesmål igen! Både 3 och 4 bollen studsar lixom inte våran väg och alla motståndare har lätt för att straffa oss &lt;br&gt;Målmässigt... vi lyckas i alla fall göra ett reduceringsmål ett fint mål av Nabil Meziane som får en bra träff i nättaket efter en tilltrasslad situation &lt;br&gt;Hos motståndarna men Matfors skjuter 5 an stolpe in med kvarten kvar och det år god natt! Idag såg faktiskt spelet lite bättre ut Coach Kourtidis valde en lite mer enkel uppställning 4-4-2 med diamant på mitten vilket såg lite bättre ut offensivt vi blir mer farliga framåt men vi tappar i mitten vilket känns som vi gör oavsett uppställningar... hoppas detta kan föra med sig lite mer positivitet fram över&lt;br&gt;För matcherna duggar tätt en lättare träning väntar imorgon kväll och redan på onsdag är det match igen sen avspark kl 20:15 på Kuben konstgräs &lt;br&gt;Där duktiga Sidsjö/Böle 2 väntar upplagt för ännu en tuff match alltså... på återstående&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 13:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8112425/En-femetta-mot-Matfors-2-</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 11:55:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0ee98471-de17-165c-8aa0-d035886d9010</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11903245_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="235879" /><title>Tennissiffror mot Ånge </title><description>Efter förra veckans förlust mot Hassel på Hasselbacken så var det På onsdagskvällen dax för hemmapremiär och Ånge stod för motståndet, &lt;br&gt;Uppvärmningen såg bra ut och publiken strömmade &lt;br&gt;till! det var nog 70 pers på plats i ett fantastiskt bra väder. Spelmässigt så såg det hyfsat ut i början och båda lagen hade väl chanser även om ånges var lite vassare! Tyvärr så gör vi ett självmål och ger Ånge en gratis ledning och dom lyckas även göra 2-0 precis innan pausvilan... 3-0 kommer direkt i andra halvleken och då var det klart att det det blir inga poäng idag heller... för Ånge fortsatte att skapa chanser Försvarsspelet var under all kritik markeringarna var icke existerande &lt;br&gt;Och endast målvakten Hultman höll siffrorna nere &lt;br&gt;Men till slut så skrevs resultatet till hela 6-0 återigen så visar det sig att när vi saknar en massa bra spelare så är skillnaden väldigt stor gentemot de andra lagen i serien! Denna gång hade vi bara 2 tillgängliga mittbackar som båda 2 var halvskadade &lt;br&gt;Därtill hade vi heller ingen "ordinarie" innermittfältare Jocke Lundahl gör det bra med sin kraft och hårdhet centralt men allt för ofta hade Ånge 1-2 fria spelare i mitten att använda sig av.... Positivt är i alla fall våra ungdomar på 16 år Sam Östman och Jonah Åström som aldrig ger upp och  är bästa hemmaspelare för dagen! Och det var roligt att se Edvin Bystedt tillbaks på hemmaplanen efter skada och några års uppehåll! &lt;br&gt;Matcherna duggar tätt nu och redan på söndag är det hemmamatch igen kl 15:00 då Matfors 2 kommer på besök till vackra Härevallen! &lt;br&gt;Nya tag då på Återseende &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 21:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8110576/Tennissiffror-mot-Ange-</link><pubDate>Thu, 04 Jun 2026 19:54:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">85a81fc1-695e-ab8d-fc30-a40bc17e4908</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11897077_medium.jpg" type="image/jpeg" length="174844" /><title>Profilbilder</title><description>Nu har foton uppdarerats för er som var med på fotograferingen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas ni fått rätt bild hehe ;o)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 14:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8106943/Profilbilder</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 12:49:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">463f6b14-34a3-47ca-aefa-2ce1ede06aad</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11890102_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="229527" /><title>Tyvärr inget mirakel i Wiskan </title><description>Indal iklädde sig sina vita bortatröjor och reste västerut mot Wiskans IP för säsongens tredje seriematch. På förhand så ska detta vara en tuff match på pappret. Dom är alltid svårslagna på sin hemmaplan och med "stort" publikstöd i ryggen så blev det tufft även idag! Wiskan tog ledningen efter 15-20 minuter på en hörna för vi tappar markeringen vid bortre stolpen. Tidigt efter pauser och när vi har tvingats till vissa byten så var det dax igen denna gång på en omställning när Wiskans Andreas Modén kommer ren på våran vänsterkant 2-0. Men vi gav inte upp utan tvärtom vi höjer oss ett snäpp och skapar några chanser och några hörnor och i 54:e minuten får vi en frispark 25 meter från målet Petrus Sundling tar hand om den med sin vänsterfot och bollen seglar in direkt i bortre. Hoppet tändes åter igen! &lt;br&gt;Efter detta så har vi dom lite på gaffeln kanske inte spelmässigt men på kontringar och efter en lång utspark från Hultman i målet så kommer Niklas Wikholm nästan helt fri med spelare på varsin sida men det blir ett sämre avslut en Loob som målvakten enkelt kan ta ner tyvärr så visste han nog inte hur ren han var... Klockan går och vi tvingas göra många byten som kanske drar ner på tempot lite grann och tyvärr på slutet så slår Wiskan spelaren ett inlägg som vi dessvärre styr in eget mål lite snopet och då var det god natt på riktigt. Men detta var ändå ett fall framåt och jag skulle nästa vilja säga att detta är vår bästa match i serien i år och det märktes tydligt att det var två jämna lag! &lt;br&gt;Visst är det mycket roligare att spela jämna matcher mot jämnbördiga lag förhoppningsvis så tar vi med oss det positiva från idag för på måndag kväll kl 19 är det match igen då mot Hassel borta på anrika Hasselbacken! &lt;br&gt;Bäst i Indal idag vill jag säga att Sam Östman på högerbacken var tillsammans med lagkaptenen Mattias Nilsson på det centrala mittfältet... Och det sämsta var att vi åkte på nya skador!  Denna gång var det Isac Halvarsson som skadade foten rejält och Daniel Haglund som skadade knät samt att Larsa konstant har skadekänning.och att vi hela tiden måste byta startelva och varje match tvingas till ändringar i både positioner och på fasta situationer samt i försvarsspelet ställer till det lite grann. Men kan vi bara fortsätta att träna på med mycket folk på träningarna och att alla spelare kommer in i det lite bättre så kommer allt att gå lättare och resultaten kommer att märkas.&lt;br&gt;Ses Måndag på Hasselbacken &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 20:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8103510/Tyvarr-inget-mirakel-i-Wiskan-</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 18:44:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">10fc5146-c850-7811-a843-417de3e1af80</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11888776_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="138961" /><title>Truppen mot Wiskan med reservation </title><description>Samling kl 13:00 i Wiskan &lt;br&gt;Vi spelar i Vitt Bortaställ.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Prata ihop er om ev, samåkning jag kan kanske &lt;br&gt;ta med 2 passagerare, ses imorgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;1.Fredrik&lt;br&gt;2.Oliwer&lt;br&gt;3.Lars-Eric&lt;br&gt;4.Isak H &lt;br&gt;5.Emanuel&lt;br&gt;7.Mattias N C &lt;br&gt;8.Jonah &lt;br&gt;10.Niklas&lt;br&gt;12.Nabil &lt;br&gt;14.Isak P&lt;br&gt;16.Filip&lt;br&gt;17.Petrus&lt;br&gt;18.Tristan &lt;br&gt;19.Kristian&lt;br&gt;20.Axel&lt;br&gt;21.Daniel&lt;br&gt;26.Sam&lt;br&gt;27.Simon? &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 12:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8102838/Truppen-mot-Wiskan-med-reservation-</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 10:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">140a06f1-6913-484d-548d-3ba396df2415</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11881045_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="219766" /><title>Förlust mot Söråker </title><description>Det blev ytterligare en tuff match på torsdagskvällen &lt;br&gt;Vi gav bort initiativet direkt till motståndarna och efter kvarten spelad så ledde Söråker med 1 efter 23 min 2-0 3 och 4 kom oxå innan paus 2 mål direkt efter bjudningar från oss när vi rensar bollen rakt ut i mitten till motståndarna. Men i andra halvleken skärpte vi till oss rejält och började skapa lite fler chanser Niklas Wikholm var tillbaka och kunde skapa lite chanser på egen hand så pass bra att han får en straffspark som Kristian Karlsson säkert satte dit och vi ville ha mera i 83:e minuten kanske aningen för sent så reducerar vi igen på en frispark direkt i mål från Daniel Haglund tyvärr så blir vi lite statister efter det och Söråker kan kontra in 5-2 som blir slutresultatet vi åker oxå på 2 skador Mattias Hailemariam fick åka till akuten och Gabriel Landin drog baksidan Fredrik Hultman i målet var som vanligt en av planens bästa spelare och Niklas Wikholms återkomst var nyttig för vårat anfallsspel &lt;br&gt;Även målskyttarna Haglund o Krille ska ha bra betyg idag precis som domartrion dom var verkligen ett bra team tycker jag! Söråker är ett bra lag som jag tror kommer att hamna på den övre halvan i serien &lt;br&gt;Nu laddar vi för en tuff period med fixardagen på söndag 17/5 Spelarmöte och lagfoto 19/5 Träning på Tomming Torsdag 21/5 och 2 tuffa bortamatcher den 23/5 och 25/5 mot Wiskan och Hassel vi hoppas på ett bra deltagande och absolut inga fler skador på spelare o ledare&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 23:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8098339/Forlust-mot-Soraker-</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 21:40:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">042d92d7-6c2d-6838-c019-9c8660907b72</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11875364_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="224290" /><title>Tuff start på serien </title><description>Det blev en tung förlust i den första seriematchen när ett taggat och spelskickligt Stöde bjöd upp till dans på lördagseftermiddagen! Vi hade en rejäl motvind i första halvlek och vi saknade många viktiga och duktiga spelare men vi fick ihop ett lag i alla fall! Domaren betedde sig oxå på ett konstigt sätt kan jag tycka men där ser vi hur viktigt det är att inte klaga o gnälla på den som dömer...&lt;br&gt;Ett tröstmål fick vi i alla fall oxå genom Sigge Melander som inte ens själv visste om att han gjorde mål eftersom Stödes målvakt sköt bollen på honom  grattis till första A-lagsmålet Sigge! :+1: &lt;br&gt;Att vi förlorar är inte så mycket att säga om för efter varje förlust så kommer en seger närmare &lt;br&gt;Och det är verkligen jättebra att vi är så pass många i truppen och på träningarna allting blir mycket lättare och roligare om man är flera. &lt;br&gt;Det enda man nu önskar är att samtliga blir lite bättre på att fylla i på laget.se om man kommer eller inte! &lt;br&gt;Även om man inte kommer så kryssa i ändå så att Alex vet hur många vi blir och kan planera träningen efter förutsättningarna. Det händer mycket i Maj månad! Nästa träning är på tisdag 12/5 kl 21 på HK vallen i Korsta plan 1a förhoppningsvis är det den sista träningen på konstgräs &lt;br&gt;på torsdag 14/5 är det match igen i Söråker och den 17/5 är det Obligatorisk fixardag hemma på Härevallen kl 10-15 &lt;br&gt;19/5 är det spelarmöte och lagfoto och det är väl jättekul om vi är fler än en start11a på lagbilden? Det blir även personliga fotograferingar som kommer att användas som spelarpresentation &lt;br&gt;Det är bara att fortsätta kämpa så blir det bra till slut &lt;br&gt;Vi lyfter blicken o tittar framåt snart får vi komma in på hemmaplan oxå och då kan vi utnyttja mer och större ytor! &lt;br&gt;Väl Mött ses på Tisdag&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 22:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8095124/Tuff-start-pa-serien-</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 20:16:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9b2e3b48-9f2a-ca0a-f362-1811ddd1bab7</guid><title>Trupp till Stöde lördag 9/5</title><description>Pontus
Manne
Gabbe
Mattias N
Sam
Jonah
Simon
Haglund
Krille
Isak H
Isak P
Nabil
Filip
Petrus
Sigge
Oliwer
Mattias H
Melwin&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 22:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8093293/Trupp-till-Stode-lordag-9-5</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 20:49:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4a0731e6-299a-0d35-9331-ca3d634fc0b8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11853111_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="154414" /><title>Maj blir en händelserik månad </title><description>Hej! Då var Söråker cup avklarad med blandat resultat! Men kul att vi har fått in lite fler spelare både nya och gamla!! Nu när seriepremiären närmar sig!&lt;br&gt;Det händer mycket nu på kort tid när vi går in i Maj månad &lt;br&gt;vi har seriepremiär den 9/5 och hela &lt;br&gt;4 matcher i maj så räkna inte med så mycket träningar.... bland annat så går en träningsdag bort när vi har det årliga lagfotot där vi så klart vill att så många som möjligt är med! &lt;br&gt;I maj så har vi oxå den årliga fixardagen på Härevallen som är obligatorisk för alla aktiva i föreningen! Vi hoppas verkligen på att så många som möjligt kommer för när vi hjälps åt så går allt så mycket fortare! &lt;br&gt;Kommande schema är som följer &lt;br&gt;21/4 Träning Balders kl 21 &lt;br&gt;23/4 Träning Balders kl 20 &lt;br&gt;28/4 Träning Balders kl 21 &lt;br&gt;30/4 Träning Balders kl 20 &lt;br&gt;9/5 Seriepremiär Stöde Borta (Kuben) &lt;br&gt;14/5 Söråker Hemma (Borta Söråker) &lt;br&gt;17/5 FIXARDAG HÄREVALLEN 10-15 Obs obligatorisk närvaro av samtliga aktiva i föreningen &lt;br&gt;19/5 LAGFOTO idrottshallen 19-21 ev kan vi köra utomhus träning på tex. Tommimgsplanen &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 12:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8080859/Maj-blir-en-handelserik-manad-</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 10:53:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">24272936-16a3-7565-38f4-244e93137efb</guid><title>Trupp till svartvik samling 08:00</title><description>Trupp till svartvik Söråker cup samling 08:00:

Hultman
Alvar
Manne
Gabbe
Isak
Jocke 
Jonah
Kristian
Marcus
Mattias
Nils
Oliwer
Sam
Sigge&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-17 11:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8078022/Trupp-till-svartvik-samling-0800</link><pubDate>Fri, 17 Apr 2026 09:30:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">15c30133-cb53-ad20-3954-a607a0b0a9bc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11845033_medium.jpg" type="image/jpeg" length="196759" /><title>Helplan och 21st på plats</title><description>W-O-W&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kvällskylan hade slagit till!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men vad gjorde det, herr stod redo med hela 21st spelare och 3st tränare inför kvällens träning på Balders.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uppvärmning och träningsmoment kördes på halvplan men när sedan de ynka 7st ifrån laget som tränade brevid oss på andra planhalvan gick hem så passade vi på att ta för oss och köra 11 vs 11 spel 2 x 15min över helplan &lt;br&gt;= Vilket lyx!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Full fart och så viktigt att man lär hitta varandra där ute på planen, hur man agerar samt ge varandra tips &amp; trix .&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu hoppas vi på fortsatt högt deltagande för träningensnivån höjs flera snäpp då kamperna på plan blir så mycket mer realistiska.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa träning : Torsdag kl &lt;b&gt;20-21&lt;/b&gt; på Balders&lt;br&gt;Sen väntar Söråker Cup Lör-Sön&lt;br&gt;&lt;br&gt;KEEP UP THE GOOD WORK&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 09:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8076454/Helplan-och-21st-pa-plats</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 07:03:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c1cdf51e-9895-d387-378d-59b464708188</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11833837_medium.png" type="image/png" length="1905239" /><title>Träningsmatch fre 10/4</title><description>Fredagen den 10/4 så är det träningsmatch på G.&lt;br&gt;Hassels IF bjuder in till kamp &lt;b&gt;kl 19:30.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Plats för drabbningen är &lt;b&gt;Kubikenborgs IP.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Samling 18:30.&lt;br&gt;Så in och anmäl er nu gubbar så vi har ett lag redo.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-02 23:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8068877/Traningsmatch-fre-10-4</link><pubDate>Thu, 02 Apr 2026 21:31:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">184551c5-66fa-955c-c388-e86c01ea856b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11826841_medium.png" type="image/png" length="1432031" /><title>Kommande träningar - Bara Baldershov</title><description>"Observera Ändringar träningstid/plats kommande 7 pass"&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;&lt;b&gt;V13&lt;/b&gt;&lt;br&gt;26/3 Tors Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;V14&lt;/b&gt;&lt;br&gt;31/3 Tis Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;2/4 Tors Baldershov &lt;b&gt;kl 20-21&lt;/b&gt; En timme tidigare&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;V15&lt;/b&gt;&lt;br&gt;7/4 Tis Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;OBS!!! Torsdagsträningen utgår&lt;br&gt;10/4 Fre träningsmatch mot Hassels IF 19:30 på Kuben&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;V16&lt;/b&gt;&lt;br&gt;14/4 Tis Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;16/4 Tors Baldershov &lt;b&gt;kl 20-21&lt;/b&gt; En timme tidigare&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sen ja då väntar ju Söråker Cup lör-sön 18-19/4&lt;br&gt;&lt;br&gt;V17&lt;br&gt;21/4 Tis Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;23/4 Tors Baldershov &lt;b&gt;kl 20-21&lt;/b&gt; En timme tidigare&lt;br&gt;&lt;br&gt;V18&lt;br&gt;28/4 Tis Baldershov kl 21-22&lt;br&gt;30/4 Tors Baldershov &lt;b&gt;kl 20-21&lt;/b&gt; En timme tidigare&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så låt svetten flöda.........&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-26 10:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8063376/Kommande-traningar-Bara-Baldershov</link><pubDate>Thu, 26 Mar 2026 09:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3ab87511-3438-6db9-086d-fba9ab7ca7bc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11826828_medium.png" type="image/png" length="1655712" /><title>Söråkercup - För oss gäller 18-19/4</title><description>&lt;b&gt;Gubbar&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Nu ligger matcherna i kalendern&lt;br&gt;Vi spelar i Grupp 2&lt;br&gt;Lör/sön matchar vi, så ställ in er på 3st matcher den helgen.&lt;br&gt;Vinner vi vår grupp är det final mot vinnaren i Grupp 1&lt;br&gt;Vid full tid = 5st straffar - Därefter Sudden Straffar&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;18/4 kl 09:00&lt;br&gt;18/4 kl 18:00&lt;br&gt;19/4 kl 14:00&lt;br&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Regler&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Laguppställning lämnas 20min innan match vid kiosken Söråkers IP&lt;br&gt;11vs11 &lt;br&gt;2x25min&lt;br&gt;Nolltolerans gäller&lt;br&gt;Protest: Skall ske skriftligen och senast 15min efter avslutad match. Kostnad 500kr&lt;br&gt;Dispens: Ingen dispens av spelare ifrån högre division ges. &lt;br&gt;&lt;i&gt;"Så håll ögon och öron öppna för det kan alltid smita med rävar i lagen"&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-23 16:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8061431/Sorakercup-For-oss-galler-18-19-4</link><pubDate>Mon, 23 Mar 2026 15:51:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">938b183f-2eb6-8f64-78cf-cde63146b280</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11821387_medium.png" type="image/png" length="1379438" /><title>Härlig uppslutning 19/3!</title><description>Igår på Baldershof var det en fröjd för ögat.&lt;br&gt;Tror det var 18st på plats för att träna i kylan.&lt;br&gt;KÖNG&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så imponerande. Bra tempo och fiiiiint passningsspel.&lt;br&gt;Vi hade tydligen sista bokade tiden för kvällen så vi blev lämnade med hela planen själva efter 30min. TUMMEN UPP PÅ DEN!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas nu att alla kommer sluter upp på tisdag igen då vi åter kör på västhagen, och sen ja på torsdag då är det baldershof som är träningsställe igen. &lt;br&gt;Kl 21-22 gäller för båda dagarna&lt;br&gt;Kom i tid så inget går till spillo.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samt vi ser ju helst att ännu fler ansluter.&lt;br&gt;Prata gärna med ledarna vad som förväntas av er som spelare i Indals IF.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig helg på er&lt;br&gt;/Ordförande Östman&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-20 15:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8059618/Harlig-uppslutning-19-3</link><pubDate>Fri, 20 Mar 2026 14:29:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">52e79a38-5615-12db-7ea9-448af5669d6e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11813521_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="273645" /><title>Det var lite Pinsamt dålig uppslutning !</title><description>Jag känner mig som en riktig gnällspik men vad ska man göra? &lt;br&gt;&lt;br&gt;Återigen en träning med svalt deltagande &lt;br&gt;Samtliga måste steppa upp och åtminstone försöka komma 1 gång i veckan helst 2 när vi har så fina träningsmöjligheter!! Vi har alltså tillgång till en  halv 11 manna plan tisdagar på västhagen och från och med näst nästa vecka på Balders på Torsdagar &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som sagt Nästa vecka är det bara inomhusträningar!  Tisdah och Torsdag i Indal sen är det bara utomhus som gäller! Och då måste vi börja vara minst 12-14 st varje gång om det överhuvudtaget ska vara lönt att köra träningar!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;varje träningspass kostar pengar för föreningen och tid för oss spelare som alltid kommer! Tid som man kan göra annat på!!  Att vara 6 st som står och  skjuter straffar var o varannan kväll mellan kl 21 och 22 det är ungefär lika roligt som att se på när färg torkar eller att leta efter en nål i en höstack.... dock ska ni få som alltid kommer på träningarna ha en stor stor eloge som verkligen hänger i! &lt;br&gt;Men nu måste fler verkligen börja dyka upp! Är det fel på träningstiderna eller nått annat? Säg det då i så fall så får vi försöka hitta en lösning för snart så går det inte längre....&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-10 22:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8053335/Det-var-lite-Pinsamt-dalig-uppslutning-</link><pubDate>Tue, 10 Mar 2026 21:51:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e6e72954-d558-a08b-a8f0-889aa44e3088</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11812101_medium.png" type="image/png" length="148130" /><title>Nu ligger serien i kalendern</title><description>&lt;b&gt;Medelpadsfemman 2026&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen som ställer upp i år är!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Alnö IF 3 / Sund IF 2&lt;br&gt;Essviks AIF&lt;br&gt;Hassels IF&lt;br&gt;IFK Sundsvall 2&lt;br&gt;&lt;b&gt;Indals IF&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Kungsnäs FC 2&lt;br&gt;Ljunga IF&lt;br&gt;Matfors IF 2&lt;br&gt;SidsjöBöle IF 2&lt;br&gt;Stöde IF&lt;br&gt;Selångers SK Utv&lt;br&gt;Svartviks IF Utv&lt;br&gt;Södermalm FF&lt;br&gt;Söråkers FF&lt;br&gt;Wiskans IF&lt;br&gt;Ånge IF&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-09 13:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IndalsIFHerr/News/8052185/Nu-ligger-serien-i-kalendern</link><pubDate>Mon, 09 Mar 2026 12:46:10 GMT</pubDate></item></channel></rss>