﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IK Wormo P-2018/2019</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IKWormo-P-20182019/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">e8845857-5fa9-2462-df02-9efdbe829591</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11922952_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="254466" /><title>IK Wormo - mammorna 11-6</title><description>Årets viktigaste match och den enda där Linda räknar målen ;). Pigga spelare redo att ta sig an uppgiften och vilken match! Det började spännande när Nizars mamma tjongade in första målet och mammorna fortsatte med ett mål till. Men sedan tog laget över och bjöd på fantastiska mål, räddningar, brytningar och närkamper och tränaren var mycket nöjd! Nu har vi sommarlov! Håll koll på lagsidan när vi sätter igång igen i augusti!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-26 09:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8121876/IK-Wormo-mammorna-11-6</link><pubDate>Fri, 26 Jun 2026 07:54:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f99880dc-353d-fa82-c724-392d946b3eb3</guid><title>Träningen akut inställd idag 18 juni!!!</title><description>Neeeej nu händer det igen! Kan tyvärr inte styra mina arbetsuppgifter :( - konstaterar att jag inte kommer att hinna hem i tid. Vi ses nästa vecka i den viktiga mammematchen och tills dess: ha en goooood midsommar!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 15:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8119011/Traningen-akut-installd-idag-18-juni</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 13:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ddcdd69c-63d6-d2df-4009-cd9c48a71226</guid><title>Matchkläder</title><description>Vi har nu nya matchkläder till laget och flera fick ut i samband med fotograferingen. Ni som inte fått, påminn mig när vi har träning. Jag behöver ha in alla gamla matchtröjor så lämna dem till mig vid tillfälle :).&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 13:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8117829/Matchklader</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 11:22:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">737fefc3-cd33-66b2-677d-074eb856c5f3</guid><title>Sista träningen 18 juni..</title><description>....och veckan efter har vi match mot mammorna onsdagen den 24 juni på 5-mannaplanen inne vid A-plan. Så mammor: lägg er i hårdträning! Därefter har vi sommaruppehåll och startar upp i augusti igen så håll koll på hemsidan :).&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 13:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8117822/Sista-traningen-18-juni</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 11:10:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ae4fc782-7790-387e-8378-ccb4a02a14a5</guid><title>FOTOGRAFERING lördagen 13 juni</title><description>Som ni sett på klubbsidan så är det spelarfotografering imorgon! Den brukar äga rum någonstans vid A-plan. Laget och spelarna ska fotograferas kl 10.30 och vi ska se till att alla får likadana matchtröjor (jag har med mig)&lt;br&gt;Man tar dels en lagbild och sedan finns möjlighet att ta separata foton - som i skolan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag finns någonstans vid A-plan (har träning med miniwormo först och sedan fotografering med 2020/21) och ska se till att det finns beställningslappar att fylla i.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 09:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8114745/FOTOGRAFERING-lordagen-13-juni</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 07:40:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b94b566f-78ea-bd89-4605-bfeaf9007811</guid><title>Torsdagsträningen (11/6)  senareläggs</title><description>Pga en flyttad match senarelägger vi torsdagsträningen till 18.00 på konstgräset!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 09:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8112948/Torsdagstraningen--11-6--senarelaggs</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 07:27:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7c4334ff-36c8-3bd8-be6b-bdac6dd51e33</guid><title>Bjärredsmatchen imorgon:</title><description>Jag hinner inte komma till Bjärred imorgon så Merts pappa har fått laguppställning och bytesschema så löser ni föräldrar det på bästa sätt! Jag har meddelat Bjärred. Lycka till!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-06 17:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8111357/Bjarredsmatchen-imorgon</link><pubDate>Sat, 06 Jun 2026 15:37:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7076c5d6-49d2-b231-4e37-8e295de5c234</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11890658_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="296871" /><title>Vilka matcher denna vecka!!!</title><description>Torsdagsmatchen mot Häljarp var verkligen en välspelad och jämn match där resultatet kunde blivit precis vad som helst. Och eftersom vi inte räknar mål räknar vi insats och inställning! Och det var med beröm väl godkänt!Jag drar vår egen poäng nästa träning . Idag var det match mot Bjärred och insats och inställning var inte sämre där! Långbollssystemet gillar jag inte, så kan man inte spela när man börjar med offside, men visst, den kan ju ge resultat i 5-mannasoel. Men när väl de blå kom på Bjärreds taktik vände spelet . I publiken idag fanns landslagsmålvakten Robin Olsen som ställde upp på bild :sunglasses:. Bra jobbat alla wormospelare/en stolt tränare&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 16:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8103820/Vilka-matcher-denna-vecka</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 14:38:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">04e431ff-b3f7-e008-65d7-444b7fdd6465</guid><title>Lindas semester</title><description>Nästa vecka åker jag iväg med barn och barnbarn så tisdags- och torsdagsträningen ställs in! Istället blir det en träning på söndagkväll den 31 maj kl 18.00 på 5-mannaplanen vid omklädningsrummen! &lt;br&gt;Veckan därefter är jag bortrest igen och det blir likadant där, vi flyttar den ena träningen till söndagen den 7 juni. Det innebär att jag behöver föräldrahjälp till matchen i Bjärred så det löser vi :wink:!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 11:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8103275/Lindas-semester</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 09:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">90b02377-1819-360d-f755-4c22b9be4933</guid><title>Fredagsmatchen flyttas till torsdagsträningen!</title><description>Vi flyttar vår fredagsmatch till torsdag och det betyder att de som inte kallas till matchen är lediga ;).&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 12:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8100852/Fredagsmatchen-flyttas-till-torsdagstraningen</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 10:25:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b2bbae0-11b1-9b1c-302d-8a95709c7640</guid><title>5 min sen! </title><description>Är på vääääg!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 17:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8096520/5-min-sen-</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 15:27:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3c8037f8-4694-b703-13e3-fa9e532b1aeb</guid><title>Torsdagen den 14 maj....</title><description>...tidigarelägger vi träningen till 11.00 och då tränar vi på 5-mannagräsplanen vid omklädningsrummen :D&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 10:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8095392/Torsdagen-den-14-maj</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 08:52:08 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3a4745b6-dddd-daf4-f4e0-a57967b8affe</guid><title>God morgon Wormo vit!</title><description>Ni som ska möta BoIS: Vi spelar på gamla B-plan som ligger bakom IP, nära ishallen. Jag sitter och väntar på er vid den röda omklädningsbyggnaden som ligger vid konstgräsplanerna MEN ni kan också ta er in från ridhus/ishallen hållet!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 09:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8094066/God-morgon-Wormo-vit</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 07:25:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">612c321f-74d7-a3b3-493b-03be2cfafdbd</guid><title>OJ och hoppsan!</title><description>Jag hade glömt att jag ska klippa mig idag så jag trooor att jag är klar till 18.00 så jag tänker att vi flyttar fram träningstiden till 18.00 (kan bli att jag kommer fem minuter för sent ;) så vänta in mig!!!&lt;br&gt;Då tror jag det finns en liten möjlighet att vi kan vara på riktigt gräs - så samla ihop er vid omklädningsrummen så ses vi där!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 13:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8092817/OJ-och-hoppsan</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 11:21:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0f3bb007-ac85-cd5c-44ac-78b740d5d9f0</guid><title>Visst ska vi väl fira Valborg :)</title><description>Vi flyttar torsdagsträningen till fredag 1 maj och förhoppningsvis kan vi vara på gräs då! 10.00-11.00 och samling vid omklädningsrummen så ser vi var vi kan vara!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 22:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8087643/Visst-ska-vi-val-fira-Valborg--</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 20:22:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">374543aa-b3cd-be03-4bc3-08078ace4de0</guid><title>Hallåååå Nizar!!</title><description>Jag saknar dig på Exan! Vi hade samling 17.30! Kom ihåg att meddela om ni blir sena !&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 17:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8081815/Hallaaaa-Nizar</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 15:42:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">242522a8-0f33-5a46-fbed-593715041717</guid><title>Spelare som har match på onsdag 22/4:</title><description>..kan hoppa över torsdagsträningen. Jag kommer att ta in 2020-laget där tillsammans med de som inte har match eftersom vi spelar på 2020:s träningstid ;). Så vila på torsdag för de som spelat :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 11:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8080792/Spelare-som-har-match-pa-onsdag-22-4</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 09:07:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">72154365-f100-0d77-0c6a-2be51dff2d4a</guid><title>Ja....ibland har Linda ingen koll....</title><description>....att hon t ex ska åka till Linköping ikväll = ingen träning &lt;br&gt;Eftersom vi inte har någon match till helgen tänker jag att vi flyttar denna träning till lördag kl 12.30 istället! Så alltså: ingen träning idag måndag - men träning lördag 12.30 och då på 5-mannaplanen vid omklädningsrummen :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 08:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8074820/Jaibland-har-Linda-ingen-koll</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 06:29:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8f55c159-9e1d-52af-c4f8-984c0a93bffd</guid><title>Inget lag får gå på gräs nästa vecka heller :/</title><description>Fr o m tisdagen den 22 april kommer vi att träna på konstgräset 17.30-18.30 och så även på torsdagar. MEN nästa vecka har vi sista måndagsträningen 17.15-18.15 (på konstgräset). Kolla av lite i kalendern så ni har koll :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 13:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8072413/Inget-lag-far-ga-pa-gras-nasta-vecka-heller--</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 11:01:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">49ba7c30-f6a3-b3b7-c080-a8a654807ab4</guid><title>Seriestart!</title><description>Då är det dags! Vi ska kasta oss ut i seriespel som Wormo Blå och Wormo Vit. Som jag sa på föräldramötet är serierna nivågrupperade: blå är lite mer snabb och avancerad, vit snällare och ger utrymme för bra utveckling. Några av barnen ska spela i vit, några kan spela i blå och flera ska mixa för sin utveckling.  Det kommer kallelse inför varje match och helg och svara på den - även då ni inte kan delta så jag så snabbt som möjligt ser och kanske ska ta in fler!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchtröjorna barnen fick idag kan ni behålla under säsongen - nya är också beställda, men jag tänker har de fått en som passar, kan de behålla den. Jag har till de som inte var med i Häljarp idag :).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nuuuu kör vi!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;PS) Gå in i kalendern för varje match, där står adresser mm där vi ska spela!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-04 20:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKWormo-P-20182019/News/8069569/Seriestart</link><pubDate>Sat, 04 Apr 2026 18:11:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>