﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IK Vista F-14/15</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IKVISTAF14/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">31c74958-a174-2e9d-91b9-475b014b7f21</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11921469_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="90204" /><title>Lag BLÅ</title><description>Spelschema för lördag och söndag. &lt;br&gt;3 matcher per dag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-24 08:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8121024/Lag-BLA</link><pubDate>Wed, 24 Jun 2026 06:32:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">31218cb2-755d-fc87-7098-80a941fd8f0e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11921468_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="81727" /><title>Lag RÖD</title><description>Spelschema för lördag och söndag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-24 08:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8121023/Lag-ROD</link><pubDate>Wed, 24 Jun 2026 06:30:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">69b00504-00b8-bc0c-be08-5a62c0ac0903</guid><title>Habocupen- info om helgen</title><description>Hej! &lt;br&gt;Här kommer äntligen lite info för helgens cup. Det är 3 matcher per dag och det kommer vara varmt, vi kommer ha tält uppsatta för skugga och häng mellan matcherna. Återkommer i kommentarerna var det blir. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Se gärna till att era tjejer dricker ordentligt redan på fredagen, och har med sig extra vattenflaska- även om de får av oss på matcherna som vanligt. Det är en kontantfri cup så om det är någon tjej som inte har Swish och vill handla i kiosken så hojta i kommentarerna så löser vi tränare isf det och löser det i efterhand. Vi kommer inte köpa in gemensam mat den här gången utan tjejerna får handla för egna pengar när det ges möjlighet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har lite olika tider i lagen på lördagen. Vi delar upp oss som vid seriespel RÖD och BLÅ&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag RÖD &lt;br&gt;Samling kl 7.00 på IK Vista&lt;br&gt;Sista matchen börjar 14.30. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag BLÅ &lt;br&gt;Samling 9.30 på Vista&lt;br&gt;Sista matchen spelas 17.30&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag RÖD &lt;br&gt;Samling 7.30 på Vista&lt;br&gt;Sista matchen kl 14.00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag BLÅ &lt;br&gt;Samling 7.00&lt;br&gt;Sista matchen 14.30&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i kommentarerna om ni kan köra och hur många ni kan ta med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Schema kommer i separata inlägg&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-24 08:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8121022/Habocupen--info-om-helgen</link><pubDate>Wed, 24 Jun 2026 06:30:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c25af09-09f8-6632-b2cb-03b5476a3345</guid><title>Planering kring Bullerby cup</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu fått reda på vilken skola vi ska bo på när vi är i Vimmerby på cup. Vi ska bo Frödinge skola. Matcherna kommer spelas på två olika platser, Ceosvallen i Vimmerby och Bruksvallen i Storebro. &lt;br&gt;Det är ca 11 min bilväg från skolan till Ceosvallen och ca 18 minuter med bil till Bruksvallen. Mellan planerna är det ca 1 mil/10 min bilväg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni hör så kan vi inte gå från skolan till planerna och inte heller emellan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skulle därför behöva veta hur många av er som är på plats i Vimmerby under cupen och kan hjälpa till med körning och isf hur många platser vi har i er bil. Detta för att kunna planera körningen för att allt ska klaffa.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Önskar även att ledarna kommenterar nedan så vi samlar det på ett ställe. &lt;br&gt;Återkom gärna så snart ni kan! Tack🤗&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 21:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8118643/Planering-kring-Bullerby-cup</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 19:18:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">18421f6c-d979-b39e-975d-2d706ab0a684</guid><title>Träningen inställd – kom och heja istället!</title><description>Hej allihopa! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon torsdag är träningen för blåa laget inställd eftersom röda laget spelar match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men det vore fantastiskt om så många som möjligt från blåa laget kunde komma och heja på sina lagkompisar – det betyder säkert mycket för dem!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 21:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8114027/Traningen-installd---kom-och-heja-istallet</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 19:07:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">64973876-5e93-e1ac-62af-6bedd84b2e54</guid><title>Tillskott till lagkassan och vi fick feeling! 🇸🇪 🇮🇹 ⚽️ </title><description>Hej! &lt;br&gt;Vill börja med att rikta ett stort tack till de föräldrar som ställde upp tidig lördagmorgon som parkeringsvakter för Bauer Triathlon- vi drog in 9050 kr till lagkassan vilken är otroligt roligt 🤩 Och tack till Märthas pappa Fredrik och Bauer Activites som gjorde det möjligt!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med det sagt kommer vi med kort framförhållning erbjuda tjejerna att se svenska damerna spela mot Italien på storbildsskärm nere i klubblokalen imorgon efter träningen. Föräldrar är också välkomna men erbjuds inget gratis käk☺️&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tjejerna kommer ombytta för träning redan kl 17.00. &lt;br&gt;Vi tränar som vanligt mellan 17-18 och därefter får tjejerna duscha, eller bada i sjön om man hellre vill det, och svida om till en fotbollskväll tillsammans. Vi bjuder alla spelare på middag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv gärna i kommentarerna om ni som förälder kommer ansluta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 19:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8112629/Tillskott-till-lagkassan-och-vi-fick-feeling--------------</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 17:40:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5d0fabfb-d0e1-361a-6027-5624b5f412cb</guid><title>Påminnelse betalning!!</title><description>Hej på er! 

Flera av er har swishat enligt instruktion för Bullerby cup men det är också flera av er som inte swishat och fakturan ska vara betald 31 maj. 

Vi behöver därför att ni löser swishen snarast! Sista dag för betalning var igår. Försäljning och Newbody intäkter betalas åter till er som säljer i efterhand!

Ni som vet med er att ni swishat kan ignorera denna påminnelse:) 

Skriv F14-15 och barnets namn i meddelandet 
1550 kr till 123 326 37 46&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 16:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8106366/Paminnelse-betalning</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 14:24:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">03a86760-b3ec-dfa0-c48c-cb221cf87a18</guid><title>Kick off</title><description>Äntligen dags för vår Kick off på Vistavallen. Det ska bli fantastiskt väder och så roligt att samlas och ha kul ihop.

På fredag samlas vi i klubblokalen kl 18.00. 
Ta med packning för övernattning och träningskläder, badkläder om man vill och handduk.

Vi kommer äta Hamburgare till middag, därefter bjuder vi på popcorn och lite chips till fredagsmyset. Vill man ha godis med sig tar man med sig det själv i rimliga mängder :relaxed:

På lördag äter vi frukost och sen avslutar vi med korv  
Vi behöver få eventuella allergier eller specialkost i kommentarerna innan fredag morgon så inhandling blir korrekt. 

Som förra året kommer vi samla in telefonerna för att få rätt fokus på kvällen och inte sitta i våra skärmar. De får självklart tillbaka dom när de ska sova för att ringa hem eller lyssna på ljudbok.

Skriv ev allergier/specialkost i kommentarerna!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 20:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8105279/Kick-off</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 18:00:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4646d70f-67c4-c766-9358-b086db2b4410</guid><title>Inställd träning torsdag 28/5</title><description>Pga Skolgårdsfest ställer vi in torsdagens träning. 
Ses som vanligt på tisdagen. 

Mvh Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 14:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8103343/Installd-traning-torsdag-28-5</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 12:26:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">188acc53-2bc0-0873-2217-5c372ec92cfc</guid><title>Betalning Bullerby cup</title><description>God morgon! 
Hoppas ni fått en fin helg i solen:sunny:

Förfallodatum för deltagaravgiften till Bullerby cup närmar sig och vi ligger inte riktigt i fas med försäljningen. 

I frågeformuläret inför anmälan till cupen frågade vi hur alla kunde tänka sig betala för cupavgift och nästan alla svarade att de kunde betala själva och inte sälja, varför vi inte planerade för något sådant. På föräldramötet kom önskemål om försäljning, men vi hinner inte få allt att klaffa innan betalningen ska vara gjord.

Sarah, Majas mamma, har anmält laget till Newbody och vi väntar på att få komma igång. De som anmält sig under infon kring försäljning kommer få separat info hur ni kommer igång. 

Trots detta måste tyvärr samtliga ändå ligga ute med pengar, innan ni som säljer kan få tillbaka beloppet från föreningen. Säljer man för ett högre totalbelopp än avgiften, kommer resterande belopp vara kvar i lagkassan 

Swisha 1550 kr senast 27 maj. 

Betalning till Swish 123 326 3746 med texten F14-15 'namn'

Obs! Vilktigt att ni skriver lag och namn enligt ovan, så det kommer rätt. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 06:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8095178/Betalning-Bullerby-cup</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 04:17:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c10c5a02-dbb0-8375-ae05-32974677702c</guid><title>Kvällens match flyttad till 5 maj</title><description>Hej! 

Vår match ikväll kommer flyttas pga för få anmälda och inkomna sjukanmälningar igår. Tråkigt med så kort varsel men då vi kan styra över matchtiden själva är det roligare om fler kan vara med och tjejerna har avbytare. 

Träning som vanligt idag 17.30-19.00 på B-plan!

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 07:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8087721/Kvallens-match-flyttad-till-5-maj</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 05:31:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a14d8b8d-8d5b-fdcc-91a3-4a8f04cdb4ec</guid><title>Frivillig försäljning inför Bullerby cup</title><description>Hej föräldrar,

I samband med föräldramötet pratade vi om möjligheten för tjejerna att sälja något inför Bullerby cup för att minska deltagaravgiften. Detta är helt frivilligt, och de som väljer att delta kan därmed sänka kostnaden för cupen för sitt eget barn.

På förslag finns Bjäre chips som är lättsålt, 
men minsta försäljning är 432 påsar vilket är en del om det inte är så många tjejer som är intresserade av att sälja. 

Newbody är också ett alternativ som inte kräver någon minsta försäljning som det verkar. 

Kommentera om ni vill sälja så får vi efter att ha stämt av intresset välja vara. 

Tack Sarah och Sofie för att ni kollat upp möjligheterna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 17:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8087339/Frivillig-forsaljning-infor-Bullerby-cup</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 15:19:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3ff3fe41-7bbd-c920-eac1-9380ba7f743d</guid><title>Ändring inför morgondagens träning!! </title><description>Igår eftermiddag fick IK Vista ett något oväntat besked från kommunen, utan någon närmare dialog i förväg, att de nu öppnar upp gräsplanerna och att lag med konstgräs som hemmabas återgår till sina ordinarie träningstider. Det innebär att våra bokade konstgrästider för vecka 17 tyvärr avbokas.

Vår egen anläggning, Vistavallen, är ännu inte i skick för större verksamhet. Styrelsen har därför, tillsammans med planskötarna, beslutat att tills vidare endast tillåta spel för de lag som redan har påbörjat seriespel – vilket i nuläget gäller herrlaget.

Vi kommer därför försöka göra det bästa av situationen och samlas istället på gräset vid Hunnerydsbadet imorgon! 
Samma tid. Kl. 17.45-19.00. 

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 09:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8079002/Andring-infor-morgondagens-traning-</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 07:53:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">71a62546-e094-59ec-b1e5-ec20e9866535</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11847197_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="109205" /><title>Matchansvar ? </title><description>
Mycket info som kommer ut nu inför seriespel och uppstart på Vistavallen:) Så ta för vana att kolla av ofta så ni inte missar viktig info.

Matchansvar är klara för respektive lag och finns under dokument- Seriespel 2026.
Lag 1 (Lag Röd)- Mille och Malin
Lag 2 (Lag Blå)- Alex och Firas.

Vi hade föräldramöte i mars där många av er var med, men för er som missade finns en PowePoint under dokument med all info ni behöver ta del av.

Vi har även en ny rad i excelfilen som heter Matchvärd på hemmamatcher. Info om vad det innebär finns i Powerpoint, men lägger även med en bild till inlägget. 

Tveka inte att höra av er vid frågor och som vanligt är rutinen att ni tar kontakt med varandra om ert datum för ansvar inte passar. Antingen via telefon eller i Gästboken här på sidan

Önskar er en trevlig helg!:sunny:
//Tränarteamet&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-16 21:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8077765/Matchansvar---</link><pubDate>Thu, 16 Apr 2026 19:54:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8253a974-d5bf-21ee-84ee-f062b6302da6</guid><title>Lagfotografering 28 april kl. 17.00</title><description>Den 28 april en tisdag- har vårt lag tid för fotografering kl 17.00. Både lagbild och individuella bilder kommer tas

 (kan beställas hem efteråt men det är valfritt och bekostas privat likt skolfoton- mer info lär komma)

Det är i anslutning till vårt ordinarie träningspass som börjar 17.30, så kom ombytta och klara till Vistavallen med vanliga fotbollskläder, SENAST 16.50 så vi kan ta på oss matchställ och vara i tid så allt går smidigt. 

Vi samlas vid omklädningsrummen!! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-16 06:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8077057/Lagfotografering-28-april-kl-1700</link><pubDate>Thu, 16 Apr 2026 04:13:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">38e09d54-d01c-2f0b-b9ae-66a6c95fc310</guid><title>Domarutbildning- intresseanmälan </title><description>Hej! 
För de tjejer som är födda 2014 finns det nu möjlighet att utbilda sig till domare 3m3/5m5/7m7. 

Utbildning sker på Vistavallen ihop med ÖIS tisdagen den 14 april kl 17, och slutar ca kl 20.

Hoppas det finns några tjejer som är intresserade i vårt lag. 
Anmälan ska in senast imorgon så tyvärr är det kort varsel pga att vi missar mejlet från föreningen. 

Skriv nedan om en dotter är sugen! Ersättning utgår per match när man ställer upp som domare. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 06:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8072214/Domarutbildning--intresseanmalan-</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 04:41:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d5071fad-b9d0-819a-52c2-24ceb64689c9</guid><title>Bauer triathlon 6 juni</title><description>Hej. 
6 juni, på nationaldagens morgon behöver vi 6 föräldrar som bidrar till lagkassan genom att agera parkeringsvakter vid Bunngården inför Bauer Triathlon. Vi guidar bilarna rätt och tar betalt för parkering genom Swish qr kod till vårt lag. All pengar går oavkortat till vår lagkassa. Stort tack till Märthas pappa Fredrik som gör det här möjligt för oss!!:star:

Tiden är 5.30-8.00 så väldigt begränsad tid. Man tar 50 kr per bil och får ihop en hel del till lagkassan. 

Förslagsvis så är det andra föräldrar som ställer upp denna gången än de som stod i kiosken på Nybergs sist. Vi provar med frivilliga annars kommer vi i närtid peka på några som isf får försöka byta bort uppdraget om det inte passar. 
Kommentera nedan! Tack på förhand &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-28 09:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8064772/Bauer-triathlon-6-juni</link><pubDate>Sat, 28 Mar 2026 08:28:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0814625a-e65f-9837-153e-82bca85bdff7</guid><title>Info om föräldramöte och vårens kick-off</title><description>Hej! 

I slutet på mars kommer vi ha ett föräldramöte och jag kommer lägga ut en kallelse som jag önskar att ni svarar på. Här får ni all viktig info inför utesäsongen, cuper och även seriespelet samt de övriga aktiviteter vi är ålagda att göra.

Kick-offen vi hade med tjejerna förra året var så lyckad att vi kör samma upplägg igen. Träning, samarbetsövningar och övernattning på Vistavallen. Datumet är satt till sista helgen i maj -29-30 maj. Kallelse läggs också ut i veckan. 

Med vänlig hälsning, 
Tränarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-12 06:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8054074/Info-om-foraldramote-och-varens-kick-off</link><pubDate>Thu, 12 Mar 2026 05:04:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7193d437-2c7a-ed5b-2b3e-1a9a056ce446</guid><title>Ingen träning imorgon- röda laget har match</title><description>Imorgon kör röda laget träningsmatch mot Haga IF på vår ordinarie träningstid. Så därför är det bara de som blivit kallade på match som kommer närvara imorgon.

OBS!! Ni som tillhör röda laget ska samlas 17.30 imorgon för uppvärmning, matchstart kl 18.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-08 18:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8051614/Ingen-traning-imorgon--roda-laget-har-match</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2026 17:14:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1b76929a-144c-7afb-4272-c80557bba7be</guid><title>Hjälp till att tjäna pengar till laget</title><description>Lördar 7 mars kl 10-15 ska Nybergs bil ska ha ett familjevent i Jönköping. Leos lekland kommer vara på plats, Candys godisbutik mfl. under dagen
Vårt lag kan få möjlighet att sälja fika och korv till besökare under dagen, vi får behålla alla intäkter från försäljningen. En väldigt fin chans att få in pengar till laget 

Adress: Nybergs Bil Jönköping Odengatan 38. Milad som jobbar på Nybergs kommer vara på plats under hela eventet.

Vi vet att det kommer med kort varsel men vi hoppas ändå att några av er kan hjälpa till en del av dagen. Eventet pågår mellan 10-15 och vi tänker att man kan dela upp det i olika pass. Skriv i kommentarerna vilket pass ni kan hjälpa till med. 

Tjejerna får gärna stå två eller tre tillsammans men då behövs någon vuxen i bakgrunden som hjälper till vid behov.

Hoppas vi kan lösa detta tillsammans för lagkassan !

Förslag på uppdelning 
Pass1 kl. 10-12 
Pass 2 12-13
Pass 3. 13-14
Pass 4 14-15&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-27 21:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IKVISTAF14/News/8046428/Hjalp-till-att-tjana-pengar-till-laget</link><pubDate>Fri, 27 Feb 2026 20:07:13 GMT</pubDate></item></channel></rss>